Harri Holkeri aikoinaan sanoi, että "syökää köyhät silakkaa"
Kommentit (19)
Söisin vaikken olisi köyhä. Niin hyvä ja monipuolinen kala
90-luvun laman arkkitehti, SDP:n Erkki Liikanen kehotti tinkimään kaupan kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei sanonut.
Kyllä sanoi 1990.
Ei hän noin sanonut. Miksi valehtelet?
Sanoi
Minä syön nyt silakoita
Toimittajan kärttäessä kommentteja markan devalvaatioon.
Älä AP vääristele.
Holkeri sanoi: "syökää silakkaa".
Toinen otsikoihin päässyt lausahduksensa oli: "minä juon nyt kahvia".
Köyhistä hän ei puhunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
90-luvun laman arkkitehti, SDP:n Erkki Liikanen kehotti tinkimään kaupan kassalla.
Ja toinen demarien rötösherra Ulf Sundqvist sai miljoonien korvausvaatimuksensa anteeksi.
Kun pystyisikin ostamaan kallista silakkaa. Halvimpaan makkaraan nykyään joutuu tyytymään. Eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Älä AP vääristele.
Niin nämä sanoi julkisuudessa, mutta mistä sitä tietää mitä se on sanonut vaikka vanhemmilleen
Savusilakka olikin hyvää. Niitä ei vaan enää saa mistään.
Pääministeri väitti, että suomalaisten ruokakori oli kallis, koska he ostivat liian kalliita elintarvikkeita. Holkeri kysyikin, miksi suomalaiset ovat mitoittaneet ruokatottumukset sellaisiksi, että puhutaan kalliista elintarvikkeista. Olisi siis parempi siirtyä huokeampiin eineksiin. Esimerkkinä pääministeri mainitsi silakan, joka hänen huomionsa mukaan oli haastatteluaamua edeltäneenä päivänä maksanut vain 8 markkaa kilo Kauppatorilla Helsingissä. "Silakan käyttöä tulisikin lisätä ja sisäfileen käyttöä vähentää", Holkeri opasti.
Ei pysty silakkaa kaan ostamaan. Se on kallistunut paljon. Valtion kova palkkaiset v,, ttuilevat kansalle,vaikka verovaroista elätämme ne.
valtio tukee kalastusta miljoonilla suurin osa menee minkkien ja kanojen rehuksi täysin järjetöntä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä AP vääristele.
Se oli Holkerin ohje köyhille kun valittelivat ruokakorin hintaa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/04/paaministeri-holkeri-kehotti-s…
Toimittajan jankuttaessa asiaansa,Holkeri sanoi että minä juon nyt kahvia. Lepohetken oli ansainnut. Ja viisaasti kehotti ihmisiä: syökää silakkaa. Silakka on hyvä kala ( silloin halpaa) ,kallista vain nykyään. Ostin pe maivoja, joka on merimuikku, 7€/kg, hyvä kala sekin. Ihmiset eivät vain osaa käsitellä tuoretta kalaa, kalojen perkaaminen ja ruuaksi laittaminen pitäisi opettaa jokaiselle koululaiselle. Loppuisi huonojen tonnikalapurkkien, pakasteseitin ja korppujauhoisten kalapuikkojen käyttö.
Ei sanonut.