Horoskooppimerkkien luonteenpiirteiden stereotypiat
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Olen horoskooppimerkiltäni rapu, nouseva leijona. Olen saanut molemmista merkeistä itselleni ne huonot piirteet ;) En ole yhtään "lutuinen", esiintymishaluinen tai perhekeskeinen. Olen ailahteleva ja äärimmäinen, mutta toisaalta herkkä lukemaan ihmisiä ja varmaan siitä syystä ihmiset seuraani herkästi hakeutuvatkin. Parhaimmat parisuhteet ovat onnistuneet skorpionien kanssa, ystävyyssuhteissa yleensä kaikki ovat olleet vesimiehiä. Yleensä rapu-tutkani toimii myös ja tunnistan toiset suuripiirteiset ja taiteelliset saksikädet, tullaan myös hyvin toimeen. Leijonien kanssa en niinkään, sama juttu oinaiden kanssa. Ihan liian itsepäisiä merkkejä itsepäiselle ravulle.
Voisit olla minä, rapu ja nouseva leijona. Mieheni on vesimies ja tykkään vesimiehistä muutenkin. Skorpioneja en ole paljonkaan tuntenut. Oinaita inhoan ihan sydämeni pohjasta.
Mieheni ja neljä läheistä ystävää ovat neitsyitä kaikki :D tarkkoja, toiset enemmän ja toiset vähemmän ja pohdiskelevat paljon. Fiksuja jokainen.
Muutamat kaksoset, jotka tunnen, puhuvat paljon ja heillä on paljon ystäviä.
Tuntemani vaaka-ihmiset pohtivat pitkään ennen kuin tekevät päätöksen eivätkä ole suuna päänä menossa kaikkeen mukaan ensimmäisenä.
Jousimiehen kanssa mun ei pitäs tulla toimeen (oon hidas härkä :D) mutta kaksi ystävää ovat jousimiehiä.
Ja minä itse, kaipa olen niinkuin härkä ainakin eli ruuasta nautiskelija ja kova tekemään töitä. Oon myös äärimmäinen romantikko :D
Olen vesimies. Luonteeltani olen ystävällinen, lojaali, jääräpäinen ja tiedonhaluinen. Haluan miellyttää muita, mutta en siedä sitä, jos joku yrittää muovata minusta mieleistään. Epäoikeudenmukaisuus on asia, jota en siedä ja pyrin aina korjaamaan tekemäni vääryydet. Katson pitkään asioita sormien lävitse, mutta kun hermot lopullisesti menevät niin poltan helposti sillat täysin kyseiseen ihmiseen. En päästä ketään helposti lähelleni ja satunnaisesti tuntuu, ettei kukaan itseni lisäksi tunne minua täysin. Tästä johtuen tunnen oloni ajoittain yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi. Arvostan ystäviäni suuresti ja haen parisuhteiltanikin enemmän ystävyyden kaltaista kumppanuutta kuin jatkuvaa tunteiden ilotulitusta. Olen hyvin eläin- ja lapsirakas. Olen huono käyttämään rahaa ja tuhlailenkin usein turhuuksiin. Tuloni ovat kuitenkin hyvät ja menestyn hyvin työelämässä. Laiskuus on suurin paheeni.
Mites, onko neitsytmies uskollinen jos rakastaa? Ja mistä voi päätellä onko rakastunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen jousimies on?
En tiedä muista, mutta itse olen joskus tahdittomuuteen asti suorapuheinen, ilmeisesti en kuitenkaan kovin paha, sillä minua yleensä pidetään mukavana ihmisenä. Päättelen siitä, että ystäviä on.
Itseäni harmittaa ylikorostunut oikeudemukaisuuden vaaliminen. Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun haluan, että homma menee oikein, vaikka on selkeästi oman etuni vastaista. Sitten mulla on vielä ehdoton vaatimus saada päättää omista asioista. Parisuhteet olleet aina haastavia, koska olen niin ehdoton ja myös mustasukkainen eli omistava. En voi sietää tosikkoja. Itse tykkään veistellä hauskoja juttuja ja sana on minulla hallussa vähän liiankin hyvin.
Tykkään loputtomiin kuunnella muiden tarinoita, omat asiat pidän itselläni.
Sanoisin, että ajat, joita nyt elämme, ovat jouskarille vaikeita.
Siskoni on jousimies ja tämä teksti on kuin suora kuvaus hänestä. Tosi hurjaa! Lisäksi hän on omassa perheessämme ja ystäväpiirissämme aina se, joka uskaltaa nostaa kissan pöydälle ja puhua rehellisesti ja suoraan hyvinkin vaikeista asioista. Tämä on mielestäni ihailtava piirre, mutta johtaa välillä myös melkoisiin konfrontaatioihin.
Heh, ap tässä kirjoitteleepi. Hauskaa, miten paljon tänne on tullut kommentteja ja ihmisiä kiinnostaa aihe, niin kuin itseänikin.
Se, kun kirjoitin alussa, etten tule yleensä kauriiden kanssa juttuun, on juttu nimenomaan aina niin päin, että nämä tyypit jotenkin vierastavat minua. Menevät hiljaisiksi, kun tulen paikalle. Eivät puhu oma-aloitteisesti minulle, ja heidän kanssaan keskusteleminen on yhtä vaivalloista kuin hampaiden irrottaminen. Eikä meidän välillä ole koskaan ollut kummempaa dramatiikkaa, he vain jotenkin ovat katsoneet minuun päin joskus ja todenneet, että noup, tuosta ihmisestä en tykkää. :-) Minä kyllä tykkään heistä ja haluaisin kaveerata, mutta kyllä sen tuntee, etteivät he jotenkin voi sietää minua tai vierastaa. Ja se on ihan ok, ei kaikista tarvitse tykätä, vaikka välillä kyllä mietin, että mikä minussa niin heitä ärsyttää.
Yleensä tulen aika hyvin toimeen kaikkien kanssa esimerkiksi työyhteisössä. Inhoan riitelyä ja selän takana puhumista, ja muut tykkäävät selvästi vuodattaa minulle ongelmiaan, koska kuuntelen jokaista. En yleensä ole huutelemassa kärkkäästi omia mielipiteitäni, kunnioitan kaikkien näkökulmia, vaikkei ne olisi yhteensopivia omiini.
En ylipäätään ole koskaan ymmärtänyt muiden ihmisten tai elämäntyylien tuomitsemista tai arvostelemista, vaan jokainen saa taaplata tyylillään. Vaakanaisen diplomaattisuutta. :-)
Niin siitä horoskooppimerkin arvaamisesta on ollut aika vähän puhetta, mutta joku jotain kysymystä osoitti aiheesta. En kyllä tarkoittiko minulle sen vai jollekin muulle, mutta kuitenkin. En oikein osaa selittää, miten se menee, mutta tarkkailen uusia tuttavuuksia tällä "horosilmällä", joita en vielä hyvin tunne. Vertailen heidän luonteenpiirteitään aikaisemmin tuntemiini horoskooppimerkkeihin, ja jonkin verran jostain esiin paistavista luonteenpiirteistä havaitsee tiettyjä säännönmukaisuuksia, joista teen sitten johtopäätelmiä horoskooppimerkkiin. Joskus on mennyt metsään, toisinaan ihan nappiin. Sitten jonkin verran näkee eroja vuodenaikoina syntyneiden kanssa, onko esim. talvi-ihminen, kesä-ihminen jne. Joistakin sen näkee suoraan. Ihmisillä on tapana tykätä eniten siitä vuodenajasta tai kuukaudesta, jolloin on itse syntynyt. Ei aina, mutta usein. Itseni kohdalla pitää paikkansa, olen syntynyt syyskuussa ja lempivuodenaikani on siinä elokuusta lokakuuhun välisellä ajalla.
Nykyisen miesystäväni horoskoopin arvasin oikein. Aikoinaan tapailin hetken aikaa miestä, jonka kanssa meni hauskasti, että arvuuttelin kahden välillä; joko härkä tai jousimies tms. Lähetin hänelle huvikseni viestin: "Hei, oletko sattumoisin härkä horoskoopiltasi? Kunhan mietiskelin tässä." Vastauksena tuli jotakin tällaista kuin: "Et kai sinä oikeasti usko noihin höpölöpöjuttuihin? Lolleroloo, no joo, olen minä härkä." :) Ja lukemattomia muita tapauksia.
Olen 44 v. vesimies ja kuumerkkini on kaksonen (nouseva merkki neitsyt). Eli nyt pitäis tuon kaksosmerkin vaikuttaa. En valita, hyvä merkki. Aurinkomerkkiini oon myös tyytyväinen, nouseva merkki eli neitsyt edustaa mulle nipottamista ja turhan tarkkana olemista, en tunnista sitä itsessäni. Neitsyiden hyviä puolia on tuo herkkyys.
Oinaat ainakin ovat impulsiivisia,jääräpäisiä,ja "möläyttelijöitä". Ravut herkkiä,"mielensäpahoittajia" ja takertujia.Kaveri valittaa,etten saisi aina käyttää "rapukorttia" kun hänen kanssaan tulee turhasta riitaa,mutta minun tuttavapiirini rapujen kanssa saa varoa sanojaan,kun jostain ihan harmittomasta lausahduksesta tuntuu seuraavan joko kauhea riita tai pitkä mykkäkoulu.Leijonilla on liian suuri ego.Kauriit ovat järkeviä.
Vierailija kirjoitti:
Olen leijona, mutta enemmänkin introvertti joka ei pidä esiintymisestä. Teininä olin erittäin esiintyjäluonteinen ja huomion keskipisteenä olemista rakastava, nyt 25+ enää en. En myöskään ole itserakas tai erityisen itsevarma. Toisaalta taas, leijonien tapaan, olen hyvä ystävä ja huomioiva kumppani. Annan läheisilleni jakamattoman huomioni, ja jos suutun (harvoin) kunnolla, sen saa kyllä tuntea nahoissaan :-D
Hassua, että nuorempana olin kuin suoraan leijonan luonnekuvauksesta, enää vain vähän. Muut horoskooppimerkit sopisivat paremmin. Onko teillä muilla samanlaista "kehitystä"?
No just pari viikkoa sitten tuttavani kertoi, että nouseva merkki tulee aikuisiällä enemmän esiin.
Samaa asiaa siis pohdiskelin.
Vierailija kirjoitti:
Olen vesimies. Luonteeltani olen ystävällinen, lojaali, jääräpäinen ja tiedonhaluinen. Haluan miellyttää muita, mutta en siedä sitä, jos joku yrittää muovata minusta mieleistään. Epäoikeudenmukaisuus on asia, jota en siedä ja pyrin aina korjaamaan tekemäni vääryydet. Katson pitkään asioita sormien lävitse, mutta kun hermot lopullisesti menevät niin poltan helposti sillat täysin kyseiseen ihmiseen. En päästä ketään helposti lähelleni ja satunnaisesti tuntuu, ettei kukaan itseni lisäksi tunne minua täysin. Tästä johtuen tunnen oloni ajoittain yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi. Arvostan ystäviäni suuresti ja haen parisuhteiltanikin enemmän ystävyyden kaltaista kumppanuutta kuin jatkuvaa tunteiden ilotulitusta. Olen hyvin eläin- ja lapsirakas. Olen huono käyttämään rahaa ja tuhlailenkin usein turhuuksiin. Tuloni ovat kuitenkin hyvät ja menestyn hyvin työelämässä. Laiskuus on suurin paheeni.
Ihastuin pikkuisen ;-)
T. Vaaka
Olen skorpioni-nainen. En tunnista itseäni selkään puukottajana tai ihmissuhteilla manipuloijana.
Kärsimätön luonne -sitä olen. Ja sen kanssa yritän töitä tehdä. Kärsimättömyys on usean skorpionin tuntomerkki.
Ystävänä, kumppanina skorpioni on uskollinen.
Syvimmän henkisen yhteyden olen löytänyt toisen skorpionin kanssa.
Tuntemani neitsytmiehet, heillä koti siisti. Synnynnäinen järjestelmällisyys?
Oon vesimies ja löytänyt tästä keskustelusta jokaisen merkin kuvailuista itseeni sopivia luonteenpiirteitä. Samoin niitä sopimattomia. Täysin sattumanvaraisesti, enkä muuten myöskään tunnista läheisistäni stereotyyppisiä piirteitä. En jaksa edes alkaa luetella esimerkkejä, niitä on loputtomasti.
Ette kai te siis ihan oikeasti usko näihin..? Onhan se varmaan hauskaa etsimällä etsiä yhtäläisyyksiä samoihin aikoihin syntyneistä ihmisistä. Vähän kuin salaliittoteorioiden kehittely. Mukavaa ajanvietettä ehkä, mutta useimmat jutut täysin tekemällä tehtyjä ilman totuuspohjaa.
Kannattaa tutustua vaikka astronomiaan, jos tähdet ovat vieraita ja tosissaan kuvittelee astrologian olevan johonkin todelliseen pohjautuvaa. Höpönlöpöä se on. Harmitonta toki, eli jos se hauskuutta ihmisiä niin antaa mennä! Kunhan sitä ei väitä tieteeksi tai muuten paikkansa pitäväksi.
Paras ystäväni on vesimies. Hän on rakastettavan ja rasittavan outo. Hänen liikkeitään on mahdotonta ennustaa etukäteen ja hän ei päästä ihmisiä helposti lähelleen, vaikka onkin aina joukon pahin viihdyttäjäpelle. Hän innostuu ja kyllästyy helposti. Hän yrittää aina löytää elämälleen sitä suurempaa tarkoitusta ja me harvat, jotka hänet tunnemme, tiedämme hänen olevan hyvin tunneihminen, vaikka moni etäisempi tuttavuus saattaakin pitää häntä hieman kusipäänä. Kuten joku jo edellä totesikin, niin vesimiehet osaavat helpon näköisesti polttaa siltoja takanaan.
Minä taasen kauriina en ikinä mielelläni luovu niistä omista silloistani. Etsin aina itselleni niitä parannettavia henkilöitä, jotta saan kokea olevani hyödyllinen. Osaan tasaisen puurtamisen ja tykkään rutiineista. Moni on sanonut minua luotettavaksi, mutta moni tuntuu pitävän tasaisuuttani myös tylsänä. Jotenkin kaipaan aina aluksi vastapuolelta sitä kimmoketta ja yllytystä kokeilla jotain uutta, koska en ole itse luontaisesti mitenkään impulsiivinen. Ajaudun helposti riitoihin, koska sanon yleensä aina mitä ajattelen. Olen kuitenkin aina auliisti myös selvittämässä riidat ja selvittämättömät kähinät vaivaavat minua pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Oinasmiehen stereotypia = hyvin itsekeskeinen ja jääräpäinen otus. Pirun hankalia on kaikki kohtaamani oinaat. Päällepäin oikein miellyttäviä ja symppiksiä, mut ei niiden kanssa kannata syvempää tuttavuutta tehdä :D
Olen täysin samaa mieltä,jotenkin joistain ärsyttävistä tyypeistä tulee mielikuva "tyypillinen oinas",useimmiten he ovatkin oinaita :D Olen itsekin Oinas,mutta kaveripiirini koostuu ravuista ja häristä.
Vierailija kirjoitti:
Olen leijona. Olen viehättävä, karismaattinen ja aina tyylikäs. Olen lämmin, positiivinen, huolehtivainen, ystävällinen ja lojaali, mutta helposti hieman pomottava ja laiska välillä (sekä omahyväinen). Pidän itseäni lahjakkaana useimmissa asioissa, mutta erityisesti taideaineissa.
Ainakin itsetunto kohdillaan!
Olen jousimies mutta kaukana stereotyyppisestä jousimiehestä. En ole tippaakaan urheilullinen, inhoan matkustamista, olen neuroottinen, ahdistunut ja masennukseen taipuvainen, pelkään uusia asioita ja olen hyvä kuuntelija. Mutta tyypillinen jousimies olen siinä että pystyn ns. hurmaamaan melkein kenet vaan kun sille päälle satun ja kyllästyn ihmisiin helposti. En myöskään valehtele koskaan. Minussa tuntuu olevan kaksi täysin vastakkaista puolta.
Mieheni taas on neitsyt, mutta hän on asioita jatkuvasti unohteleva huithapeli, epäkäytännöllinen, epäjärjestelmällinen yksinäinen susi. Eli me molemmat ollaan synnytty väärään horoskooppimerkkiin :D
Kauriille on taloudellinen turvallisuus tärkeämpää kuin ihmissuhteet.
Olen vesimies mutta tunnistan itsessäni joitain piirteitä myös neitsyestä mm. olen perfektionisti, siivoushullu ja haluan pitää asiat järjestyksessä. Tulen yleensä aina toimeen kaikkien kanssa enkä riitele juuri koskaan sekä omaan pitkän pinnan. On kuitenkin yksi merkki joka saa aina vereni kiehumaan, skorpioni. En tiedä mikä siinä on mutta aina kun kohtaan skorpionin meistä tulee ns. veriviholliset. En kestä kieroilua, epärehellisyyttä ja ihmissuhdepelejä. Enkä todellakaan alistu kenenkään narsistisen skorpparin pelinappulaksi. Ihan sama oliko kyseessä mies vai nainen, aina kun olen kohdannut mielestäni epämiellyttävän oloisen ihmisen, hän on paljastunut skorpioniksi.