Horoskooppimerkkien luonteenpiirteiden stereotypiat
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Kommentit (383)
Millainen on tuntemasi vaakamies? (Tai jos olet itse niin millainen olet?)
-kalat (n)
nro 120 oinas jatkaa, että olen itse oinas/leijona astrokarttani mukaan. En viihdy nahoissani ja tulen todennäköisesti kuolemaan äkilliseen verisuonen katkeamiseen (päästä) tai tuuperrun kesken dramaattisen karjumisen sydänkohtaukseen. Elinvuosia tällä temperamentillani povaan itselleni about 20v. Olen äkkipikainen, kovaääninen, sählääjä, riidankylväjä, avulias, pahasuinen (tarvittaessa) ja tunnen kaikki tunteet hyvin voimakkaasti ja nopeasti. Suru on raastavaa mutta kestää vain hetken ja vihakin laantuu nopeasti.Vuoristorataa. Rasittavaa, olisin mieluummin jokin seesteinen merkki kuten kalat, joka voi tuijotella omia varpaitaan tuntikausia ja kuvitella itsensä aurinkorannalle.
Olen neitsyt ja olen valehteleva laiskimus. Siis strereotypia neitsyestä ei pidä paikkaansa kohdallani.
Neitsyt-pikkutarkka, himosiivooja, kontrollifriikki ym. Tunnustan ;)
Olen vaan niin täydellinen joka osa-alueella! T. Oinas
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Haha, olen myös vaakanainen! Vitkuttelen, jahkailen, vertailen ja tasapainoilen, ja inhoan kauriita! :D
Vaakoja väitetään usein tosi sosiaalisiksi ja flirttaileviksi. Ei päde ainakaan minun kohdallani. :P
Vierailija kirjoitti:
- Olen kalat, melankoliaan ja päihteisiin taipuvainen. :D Myöskin vähän sulkeutunut ja omissa maailmoissani oleva.
-Olen kalat , haaveilija,herkkä ja taiteellinen. Seksi kanssani mahtavaa ja olen haluttava,kiinnostava ja salaperäinen .
- Allekirjoitan kalana myös päihteet ja melankolian,yksinäisyyden jonka olen itse valinnut ;)
- Olen kalat. Viihdyn omissa ajatuksissani, olen kiinnostunut musiikista ja kirjallisuudesta ja kaiketi olen jollain tapaa luova. Ainakin harrastan kirjoittamista ja säveltämistä. Seurassa olen usein vähän ulkopuolinen. Sen sijaan päädyn helposti kuuntelemaan toisten murheita. Lisäksi olen ylenpalttisen herkkä ja reagoin moniin asioihin tarpeettoman voimakkaasti ja tavoilla, joita en itsekään aina ymmärrä tai osaa ennakoida.
-sama täällä. Elän aika pitkälti omissa haaveissani. Olen erakkoluonne. Taitellinen ja aika herkkä, mutta myös aikaansaava ja täsmällinen jos asia kiinnostaa tarpeeksi. Ihmissuhteet tuntuvat aika raskailta ja ajoittain jopa taakalta.
- Kalat ei muista aina tulla edes töihin ryyppyreissultaan :D tai on mieluumin thaikuissa sukeltamassa.
- Allekirjoitan myös kalana tuon että tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja ylireagointia minunkin herkkyydessä. Otan myös äärimmäisen helposti itseeni ja vihaan epäonnistumista,vatvon sellaisia asioita kauan
Hei kalakaverit. Ollaanko me kaikki taiteellisia, luovia ja introvertteja? Ja tietysti kala on mieluimmin sukeltamassa kuin töissä..
Täältä osallistuu kalatar myös. Olen jo yli kuudenkymmenen ja ikäni olen osin elänyt haavemaailmassani. Aikaansaava olen silti ollut, kasvattanut yksin kaksi lasta. En ole koskaa irrotellut "sukellellen pois", mutta viiniä mielelläni otan, se minua vähän häiritsee. Varmaan lääkitsen yksinäisyyttäni, kun en oikein suhteessa osaa olla. Yksin elän, kahdesti olen ollut suhteessa, ensimmäisestä lapset.
Miehet kiinnostuvat minusta, jopa paljon nuoremmat, kehuvat ja pyrkivät liki, olen kuulema ihana vuodekumppani, tuoksua ja makua myöten. Itse en seksistä silti paljoa saa, en varmaan uskalla heittäytyä.
Taiteellinen olen sillä tavalla, että osaan sisustaa ja pukeutua. Nuorempana suunnittelin muutaman mekon ja niitä kovasti kehuttiin.
Mielenkiintoinen ketju tämä.
Joku tuossa mainitsi et neitsyt ja härkä ei oo hyvä yhdistelmä, mun puoliso on härkä ja ihana tyyppi joskin välillä hyvin itsepäinen mut hyvin meidän suhde on toiminut. Myös ystävä on härkä ja näillä kahdella ei oikein synkkaa. Ex oli kalat ja juttu ei toiminut..
128 hoi! Kuulostat kalalta :). Me kalat olemme siitä kummallisia että viihdymme yksin vaikka saisimme kenet vaan,se on vaan eri asia tulemmeko toimeen. Itse pyydystin 15v sitten juuri sen miehen (leijona)kenet halusin,hän oli suhteessa jossa lapsi ja toinen lapsi tulossa,silti hänet sain. Hän on siitä huolimatta vaikka oli suhteessa,pysynyt uskollisena minulle. Koska hän jumaloi minua ja seksi elämämme ei ole koskaan muuttunut,päinvastoin. Jos joku kehtaa väittää että seksi kuihtuu pitkässä suhteessa,niin meillä se on ihan toisin. Leijona on sopinut minulle aina,tykkään kietoa leijonan sormeni ympärille hyvällä tarkoituksella :).
Voisko joku ihana kertoa mikä minä olen aurinko,nouseva jne merkki? Olen synt. 7.3.1983.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, eikö kenelläkään ole pahaa sanaa ravuista? Se kun tuntuu olevan ainoa merkki, jonka kanssa minulla on vaikeuksia tulla toimeen. Väittävät vastaan, vaikka olisimme samaa mieltä, eivät ehdi kuunnella kun on kiire puhua päälle, ja voi sitä itsekehun määrää! Usein ilmeisesti myös ryystäjiä ja äänekkäitä ruokailijoita. :D T. Pidättyväinen kauris
Mun paras ystävä on rapu. Siis aivan ihana ihminen ja maailman paras tyyppi <3. Kaikkia muita tapaamiani rapuja vihaan yli kaiken, en tule toimeen kenenkään niistä kanssa. Ravut joita olen tavannut ovat ahdistavan sisäänpäinlämpiäviä, helposti loukkaantuvia ja niiden kanssa pitää koko ajan olla varpaillaan.Ravut ovat niin rasittavan itsekeskeisiä mitä tulee tunteisiin, ja se mustasukkaisuus on jotain ihan jäätävää.
Etenkin parisuhteissa nämä vainoharhaiset, mustasukkaiset hullut ravut uuvuttavat kumppaninsa hengiltä, ellei kumppani sitten satu olemaan läheisriippuvaisuudesta kärsivä tai muuten latvasta laho.
Rapujen puolesta on sanottava se, että tuntemani rapunaiset ovat parhaimpia mahdollisia äitejä ja oikeasti pitävät pesueestaan huolta ja se ukkokin voi olla aika varma, että rapunainen tuskin pettää. Ja jos pettää niin sekin johtuu siitä, että se rapunainen on jätetty tunteidensa kanssa totaalisen yksin.
Rapumieheen en koskisi kepilläkään, hrrrrrr...
t. Oinas
Millaisia rapumiehet sitten ovat, jos naiset ovat hyviä äitejä ja uskollisia?
Olen rapu, ailahtelevainen, ujo ja herkkä. Totta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naispuoliset OINAS-työkaverit ovat olleet sellaisia että ovat enemmän äänessä kuin saavat aikaan eli huutamalla yrittävät tahtonsa läpi, kaikkitietäviä jankuttajia, ajavat toisten yli tuolla huutamisellaan ja käytöksellään, varastavat toisten ideat ja esittävät muka-ominaan, puukottavat selkään ja mielistelevät johtajia. Pakko olla näin, koska näitä naisia osunut kohdalle 5 kappaletta 10 vuoden sisään!
Hassua ja sittenkin tuo kaikki on sattumaa.
Vaakanaiset on ihania. Ja tulisia. Kahjoja. Sillä hyvällä tavalla.
Olen kaksonen ja huomaan kyllä itsessäni että minussa on ainakin kaikki "huonot puolet". Ihmiset saattavat pitää minua parempana ystävänä mitä minä pidän heitä, sillä en halua sitoutua ihmisiin (enkä tavaroihin). Olen myös hyvin kärsimätön ja jos haluan jotain, saavutan sen muista välittämättä. Olen aika suurpiirteinen ja kyllästyn erittäin helposti sekä ihmisiin, asuinpaikkaani, että tavaroihin. Oikeastaan siis kaikkeen. Vaikka en halua sitoutua ihmisiin, niin seurustellessa olen uskollinen, mutta toisaalta se ahdistaa ja kyllästyn heti. Tunnistaako muut kaksoset itsensä tekstistäni?
Olen vaaka ja totaalinen kynnysmatto. Saan jotain mielihyvää siitä, että toiset käyttävät minua kaikilla tavoillaan hyväksi. Lieneekö sitten kuinka vaakaa, sitä en tiedä.
olen jousimies, rakastan matkustaa ja haluaisin ehkä olla matkaopas.jousimies on kyllä paras merkki!
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rapu.
Luonteeltani: ystävällinen, herkkä, kiltti, äidillinen, ymmärrän paljon erilaisia ihmisiä ja tykkään auttaa, avoimesti seksuaalinen, naisellinen tyyli, tempperamenttinen, itsepäinen, ailahteleva.
Rakkaani on vaaka mies: komea, ulkonäöstään huolehtiva ja tyylikäs, taiteellinen, ystävällinen, hyväsydäminen, sosiaalinen, ei tykkää riidellä, bilettäjä, tykkää matkustelusta, välillä vähän liian sinisilmänen, joskus saattaa olla suuttuessaan äkkipikainen.
Muuten olen samanlainen (rapu), mutta en ole ailahteleva enkä temperamenttinen. Ovatko ne mielestäsi ravuille tyypillisiä piirteitä?
Kyllä, niin mä oon ainaki lukenu ja muhun osuu kyllä. :)
Melkein kuin mun näppikseltä:) Olen tosin jo nelikymppinen nainen. Iän myötä tuntuu tulleen enemmän muita luonteenpiirteitä kuin tyypillisen leijonan. Leijonat ovat kuin viini, paranevat vanhetessaan:)