”Aina” on viety kukkia sairaalaan ilahduttamaan, nyt sekin ilo poistetaan!
Sairaaloissa on ollut kukkamyyntiäkin kukkakioskissa tai kanttiinista. Monikohan kukkavedestä infektion sai? Kyllä tämä maailma on!!! Edes tuoreelle äidille ei pientä kimppuasaa viedä. Huh huh!
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Vie helvettiin ne rehut, siellä ollaan paranemista varten eikä sun miellyttämistä varten.
Tuskin kukaan vierailija itseään miellyttää kukilla vaan ilahduttaa sairasta. Tämä taas tuo puhtia paranemiseen tämä ilo.
Kukat ovat sairaalassa aivan turhia. Viekää jotain täsmällisempää jos haluatte ilahduttaa potilasta.
Kukkia voi viedä kun kyläillään jonkun kotona. Sairaalaan voi viedä jotakin muuta.
Nykyisin monesti sairaalassa ollaan vähemmän aikaa kuin ennen, niin minusta ymmärrettävää tuo kulttuurinmuutos tavoissa, että ei sairaalaan kukkia.
Olen ollut aika paljon sairaalassa. Kukat ei lle ikinä ilahduttaneet, vievät vain turhaa tilaa muutenkin pieneltä yöpöydältä. Lapsena ilahdutti lelut, karkit ja aku ankan taskukirjat. Aikuisena ilahduttaa suklaa, lehdet, kirjat ja varsinkin hedelmät koska sairaalaruoka ei sisällä hedelmiä ja näin ollen aiheuttaa ummetusta.
Nykyaikana ei Suomessa arvosteta kukkia missään. Ei saa viedä sinne eikö tänne. Ei sairaalaan, ei hautajaisiin (korkeintaan 1ruysu), ei valmistuneelle, ei rippilapselle ei syntyäreille…
Suklaata tai karkkia ehkä mieluummin.Kukat nuupahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana ei Suomessa arvosteta kukkia missään. Ei saa viedä sinne eikö tänne. Ei sairaalaan, ei hautajaisiin (korkeintaan 1ruysu), ei valmistuneelle, ei rippilapselle ei syntyäreille…
Mun lapseni vei just kaverilleen synttärinä kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa ei saisi syödä omia herkkuja.
Se pöytä on tosiaankin liian pieni maljakolle , saati monelle.
Viekää muuta. LEIKO osastolta jotkut pääsevät jo aamulla kotiin.
Sairaalaan saa tilata vaikka ruuat ravintolasta, jos kunto ja dieetti sen sallii. Ei sitä mikään estä. Lastensairaalaan taitaa useinkin mennä mäkkäristä lähetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa ei saisi syödä omia herkkuja.
Kyllä saa. Itse päädyin sairaalaan parikymmentä vuotta sitten, kun ei tiedetty, onko mulla D1 vai D2, inskalle jouduin kumminkin. Hoitsut vilkaisivat tuotuja herkkuja ja antoivat luvan syödä ja neuvoivat, miten paljon saa syödä kerralla pistämättä tai miten paljon pitää pistää. Yksittäisistä sokerillisista Sisuista sanoivat, että anna mennä vain, ei se yksi tai kaksi niin paljon sokeria nosta, että pitäisi piikittää. Verikokeista selvisi, oli D1.
Ennen vanhaan hoitajilla oli sen verran aikaa, että saivat potilaanhoidon ohessa hoitaa kukkiakin eli esim. vaihtaa maljakon vedet. Nyt heillä on hädin tuskin aikaa edes potilaita hoitaa kunnolla. Moni potilashan ei itse kykene minkäänlaiseen kukkien hoitoon.
Mieluummin sipsipussi ja suklaalevy.
Kukista ei iloa ole vaikka nättejä ovatkin.
Mun äiti sanoo että kukkia on turha tuoda haudalle tai sairaalaan. Että jos haluaa kukkia toiselle antaa niin antakoon silloin kun toinen on elossa ja terve ja jaksaa niistä kukista iloita.
Mä olen töissä synnyttäneiden osastolla. Kyllä saa tuoda kukkia, joko itse tai lähetillä. Maljakot pestään osaston tiskikoneessa.
Vie helvettiin ne rehut, siellä ollaan paranemista varten eikä sun miellyttämistä varten.