Horoskooppimerkkien luonteenpiirteiden stereotypiat
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Olen Kaksoset:
Pidättyväinen ja sisäänpäinkääntynyt introvertti, pikkutarkka ja itsepäinen, herkkä. Aina myöhässä. En pidä yllätyksistä tai muutoksista. En ole seksuaalinen enkä osaa flirtata.Nousumerkkini on Skorpioni, et ei sekään osu. Missä vika.
Kartta on monen tekijän summa, kuu, Mars, Venus ja Merkurius voivat joskus vaikuttaa paljonkin. Ja skorppari voi hyvinkin olla pidättyväinen ja sisäänpäinkääntynyt. Ja skorpparin seksuaalisuudesta on sanottu, että usein hyvinkin seksuaalisia, mutta kykeneviä pitkiinkin selibaatteihin, äärimmäisyyden ihminen tunneasioissa.
Olen aurinkoleijona, kuukaksonen ja nouseva neitsyt.
Aurinkoleijona minussa pitää kaikesta kauniista ja ylellisestä, haluaa olla paras, välillä laiska ja mukavuudenhaluinen nautiskelija. Toisaalta pidin aiemmin enemmän tyypillisestä leijonamaisesta keskipisteenä olemisesta mutta nykyään uskon nousevan ja kuumerkit vaikuttavan minuun enemmän.
Kuukaksonen tekee minusta leikkisän, teen mielelläni pieniä hauskoja kepposia kollegoilleni ja keventelen tukalia tilanteita :D Olen seurallinen mutta vetäydyn välillä myös omiin oloihini eli en kaipaa liikaa huomiota osakseni.
Nousuneitsyt tekee minusta kontrollifriikin ja minulla on kotona kaikki väri/koko/merkki yms. järjestyksessä, ja olen jossain määrin uuskonservatiivinen tuon merkin myötä ja nyrpistelen joskus toisten mauttomille jutuille jos ne menevät yli. Tekeeköhän tämä merkki minusta jokseenkin sarkastisen myös erinäisissä tilanteissa, sillä välillä kaikki eivät ymmärrä tietynlaista huumorintajuani kun kuvittelevat että olen tosissani?
Eikö ollutkin niin että aurinkomerkki vaikuttaa lapsena, nouseva alkaa teini-iässä ja kuumerkki noin kolmekymppisenä? Siksi ei kannata tuijottaa yhtä horoskooppimerkkiä vaan ottaa huomioon kaikki nämä 3 ja tietenkin muitakin planeettoja kuten rakkauden planeetta Venus ja oliko niin että Merkurius vaikuttaa usein ihmisen työuraan?
PS. Huvittavaa sinänsä että kohdalleni on osunut mies jolla kaikki samat kolme horoskooppimerkkiä kuin minulla, mutta eri järjestyksessä :D Olemme siis kuin paita ja peppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kaksonen. On sattunut miesystäviksi muutama.
Miehistä en tiedä mutta olen nopea hoksaamaan asioita. Hitaalla kulkijat jäävät taa. Sanat, kielet, käsitykset, määritelmät, kaikki nämä hallussa.
kaksosmiehet on sellaisia että lupailevat kaikkea, sitten eivät seuraavana päivänä muista enää mitä luvanneet tai edes sanoneet ja siinä ihmettelet suu auki että mikä hiton dementia tollekin äijälle nyt iski.
Vierailija kirjoitti:
Olen Kaksoset:
Pidättyväinen ja sisäänpäinkääntynyt introvertti, pikkutarkka ja itsepäinen, herkkä. Aina myöhässä. En pidä yllätyksistä tai muutoksista. En ole seksuaalinen enkä osaa flirtata.Nousumerkkini on Skorpioni, et ei sekään osu. Missä vika.
Jos olet aikuinen, niin kuumerkki saattaa olla se hallitsevin juuri nyt.
Kiva keskustelun aihe kerrankin! kirjoitti:
Olen aurinkoleijona, kuukaksonen ja nouseva neitsyt.
Aurinkoleijona minussa pitää kaikesta kauniista ja ylellisestä, haluaa olla paras, välillä laiska ja mukavuudenhaluinen nautiskelija. Toisaalta pidin aiemmin enemmän tyypillisestä leijonamaisesta keskipisteenä olemisesta mutta nykyään uskon nousevan ja kuumerkit vaikuttavan minuun enemmän.
Kuukaksonen tekee minusta leikkisän, teen mielelläni pieniä hauskoja kepposia kollegoilleni ja keventelen tukalia tilanteita :D Olen seurallinen mutta vetäydyn välillä myös omiin oloihini eli en kaipaa liikaa huomiota osakseni.
Nousuneitsyt tekee minusta kontrollifriikin ja minulla on kotona kaikki väri/koko/merkki yms. järjestyksessä, ja olen jossain määrin uuskonservatiivinen tuon merkin myötä ja nyrpistelen joskus toisten mauttomille jutuille jos ne menevät yli. Tekeeköhän tämä merkki minusta jokseenkin sarkastisen myös erinäisissä tilanteissa, sillä välillä kaikki eivät ymmärrä tietynlaista huumorintajuani kun kuvittelevat että olen tosissani?
Eikö ollutkin niin että aurinkomerkki vaikuttaa lapsena, nouseva alkaa teini-iässä ja kuumerkki noin kolmekymppisenä? Siksi ei kannata tuijottaa yhtä horoskooppimerkkiä vaan ottaa huomioon kaikki nämä 3 ja tietenkin muitakin planeettoja kuten rakkauden planeetta Venus ja oliko niin että Merkurius vaikuttaa usein ihmisen työuraan?
PS. Huvittavaa sinänsä että kohdalleni on osunut mies jolla kaikki samat kolme horoskooppimerkkiä kuin minulla, mutta eri järjestyksessä :D Olemme siis kuin paita ja peppu.
Nouseva alkaa vaikuttamaan enemmän ns. kolmenkympin kriisin aikoihin (Saturnus osuu uudestaan Saturnukseesi). Kuu alkaa vaikuttamaan enemmän lähempänä kuuttakymppiä, taas Saturnus. Mutta kuumerkki heijastelee alitajuntaa, kyllä se kuu voi näkyä ihmisessä paljonkin jo nuorempana.
Hei 99! Jälleen kuin minua :). En myöskään tule kovien ihmisten kanssa toimeen,osaan lukea ihmisiä niin hyvin että hyvin harva valikoituu ystäväkseni.
Itse kalana olen seurustellut myös kalamiehen kanssa,hän oli kaikenlisäksi syntynyt samana päivänä kuin minä. Suhde oli alusta asti liian luonnollinen,hän oli velimäinen minulle. Seksikin oli vähän omituista,ihan hyvää mutta en saanut siitä samanlaista jumalointia minua kohtaan,kuten esim leijonan kanssa. Hän oli liian epävarma toimissaan eikä neuvominen auttanut.
Nyt olen ollut melkein 15v leijonan kanssa,sopii täydellisesti minulle vaikka kouluttamista leijonassa on ;).
Vierailija kirjoitti:
Olen kalat , haaveilija,herkkä ja taiteellinen. Seksi kanssani mahtavaa ja olen haluttava,kiinnostava ja salaperäinen .
Olen kanssa kalat, Helmikuun lopun versio. Olen herkkä, tunteellinen ja taiteellinen. Joskus uin tosi syvissä vesissä ja joskus ratsastan aallonharjalla. Yleensä kuitenkin aika keskellä. Olen empaattinen ja erittäin herkästi ihmistä lukeva. Olen hoitoalalla, en käytä päihteitä. Seksi on ihanaa aviomiehen kanssa. Olen myös aika suuripiirteinen ja boheemi.
Olen rapu.
Luonteeltani: ystävällinen, herkkä, kiltti, äidillinen, ymmärrän paljon erilaisia ihmisiä ja tykkään auttaa, avoimesti seksuaalinen, naisellinen tyyli, tempperamenttinen, itsepäinen, ailahteleva.
Rakkaani on vaaka mies: komea, ulkonäöstään huolehtiva ja tyylikäs, taiteellinen, ystävällinen, hyväsydäminen, sosiaalinen, ei tykkää riidellä, bilettäjä, tykkää matkustelusta, välillä vähän liian sinisilmänen, joskus saattaa olla suuttuessaan äkkipikainen.
Lisään vielä luonteenpiirteitäni. Tykkään luonnosta,tykkään vedestä,välitän ympäristöstäni ja osaan nauttia yksinkertaisista asioista. Omaan myös mediaalisia kykyjä,näen asioita ennalta ja juurikin ihmistuntemus /ihmisen lukeminen on minulle helppoa. Aavistan etukäteen juttuja. :)
Olen kaksonen, nouseva vesimies, kuu jousimiehessä. Olen itsenäinen, ystävällinen, oikeudenmukainen, taiteellinen,melko terävä ajattelija, viihdyn seurassa, mutta tarvitsen myös paljon omaa tilaa.
Rakastan kirjoja, musiikkia , matkustelua ja eläimiä, luontoa ylipäätään, purjehdus on lähellä sydäntä.
Vierailija kirjoitti:
Olen rapu.
Luonteeltani: ystävällinen, herkkä, kiltti, äidillinen, ymmärrän paljon erilaisia ihmisiä ja tykkään auttaa, avoimesti seksuaalinen, naisellinen tyyli, tempperamenttinen, itsepäinen, ailahteleva.
Rakkaani on vaaka mies: komea, ulkonäöstään huolehtiva ja tyylikäs, taiteellinen, ystävällinen, hyväsydäminen, sosiaalinen, ei tykkää riidellä, bilettäjä, tykkää matkustelusta, välillä vähän liian sinisilmänen, joskus saattaa olla suuttuessaan äkkipikainen.
Muuten olen samanlainen (rapu), mutta en ole ailahteleva enkä temperamenttinen. Ovatko ne mielestäsi ravuille tyypillisiä piirteitä?
Mä oon NIIIIN vesimies, kun olla ja voi.. Ja oudoina on että pidän horoskooppeja ihan höpöhöpönä. Ja vielä oudompaa on että kun oon tuntemieni ihmisten horoskooppiluonteet lukenu niin kumman hyvin vaan natsaa kaikilla. En siis mitää päivähoroskooppeja kuitenkaa lue ja ne sopii aina kaikille ihmisille, mut toi luonnejuttu on aika jännä homma.
Haha, eikö kenelläkään ole pahaa sanaa ravuista? Se kun tuntuu olevan ainoa merkki, jonka kanssa minulla on vaikeuksia tulla toimeen. Väittävät vastaan, vaikka olisimme samaa mieltä, eivät ehdi kuunnella kun on kiire puhua päälle, ja voi sitä itsekehun määrää! Usein ilmeisesti myös ryystäjiä ja äänekkäitä ruokailijoita. :D T. Pidättyväinen kauris
Hyvä ketju! Kerro lisää sinä joka omaat mediaalisia kykyjä?
Veskarin ja jouskarin seksielämä kuulemma mahtavaa. Fail. Mut noista ravuista kun joku kyseli onko pahaa sanottavaa, niin ei sovi ainakaa mun profiilille. Ite veskari siis.
Vierailija kirjoitti:
Ei neitsyt-horoskoopissa oo hyviä puolia:D:D:D neitsyeiden pitäis olla pikkutarkkoja, täsmällisiä ja järjestelmällisiä ja muuta shaibaa. Ei päde ainakaan muhun vaikka oon neitsyt itekki. Monesti myöhässä, suurpiirteinen, hukkaan aina tavaroita, kämppä ei pysy siistinä ku ehkä päivän:D
Miks alapeukkuja? Ei ollut tarkoitus haukkua ketään. Totesin vaan et neitsyys ei sovi omaan luonteeseeni, paitsi joku mainitsi pervouden ja huumoritajuisuuden, niitä ominaisuuksia multaki löytyy;)
Sattuuko kukaan teistä kaloista olla syntynyt maaliskuun alussa? Itse olen alkupuolella syntynyt :)
Vierailija kirjoitti:
Haha, eikö kenelläkään ole pahaa sanaa ravuista? Se kun tuntuu olevan ainoa merkki, jonka kanssa minulla on vaikeuksia tulla toimeen. Väittävät vastaan, vaikka olisimme samaa mieltä, eivät ehdi kuunnella kun on kiire puhua päälle, ja voi sitä itsekehun määrää! Usein ilmeisesti myös ryystäjiä ja äänekkäitä ruokailijoita. :D T. Pidättyväinen kauris
ravut ovat sellaisia lässyttäviä perhekeskeisiä, jotka yrittää miellyttää liikaa kaikkia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun paras ystävä on rapu. Siis aivan ihana ihminen ja maailman paras tyyppi <3. Kaikkia muita tapaamiani rapuja vihaan yli kaiken, en tule toimeen kenenkään niistä kanssa. Ravut joita olen tavannut ovat ahdistavan sisäänpäinlämpiäviä, helposti loukkaantuvia ja niiden kanssa pitää koko ajan olla varpaillaan.Ravut ovat niin rasittavan itsekeskeisiä mitä tulee tunteisiin, ja se mustasukkaisuus on jotain ihan jäätävää.
Etenkin parisuhteissa nämä vainoharhaiset, mustasukkaiset hullut ravut uuvuttavat kumppaninsa hengiltä, ellei kumppani sitten satu olemaan läheisriippuvaisuudesta kärsivä tai muuten latvasta laho.
Rapujen puolesta on sanottava se, että tuntemani rapunaiset ovat parhaimpia mahdollisia äitejä ja oikeasti pitävät pesueestaan huolta ja se ukkokin voi olla aika varma, että rapunainen tuskin pettää. Ja jos pettää niin sekin johtuu siitä, että se rapunainen on jätetty tunteidensa kanssa totaalisen yksin.
Rapumieheen en koskisi kepilläkään, hrrrrrr...
t. Oinas
Kaikki naispuoliset OINAS-työkaverit ovat olleet sellaisia että ovat enemmän äänessä kuin saavat aikaan eli huutamalla yrittävät tahtonsa läpi, kaikkitietäviä jankuttajia, ajavat toisten yli tuolla huutamisellaan ja käytöksellään, varastavat toisten ideat ja esittävät muka-ominaan, puukottavat selkään ja mielistelevät johtajia. Pakko olla näin, koska näitä naisia osunut kohdalle 5 kappaletta 10 vuoden sisään!