Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen todella hyvässä kunnossa eikä liikuntaharrastuksiin kulu penniäkään rahaa

Vierailija
16.07.2016 |

Olen vähävarainen äiti ja omiin harrastuksiin ei riitä rahaa. Kuka tahansa pystyy tähän samaan, oikeastaan käytettävissä olevasta ajasta ja rahasta huolimatta. Nyt on kyse vain siitä haluatko päästä kuntoon? Juoksen muutaman 3-7 km lenkin viikossa. Joskus harvoin pidemmänkin. Pyöräilen tai kävelen kaikki matkat. Teen kotona jumppaa ja kahvakuulatreeniä. Katson puhelimesta joogavideoita. Varusteina minulla on lenkkarit, Lidlistä hankitut juoksuvaatteet, joogamatto ja kaksi kahvakuulaa. Pyörä on todella vanha.

Teen lähes joka päivä jotakin. Punnerran vartin ennen suihkua, venyttelen ja kyykkäilen kun lapsi katsoo ohjelmia ja otan pienet pyörillä mukaan niin pääsen lenkille. Yhtenä päivänä tein huipun porrastreenin päiväkodin pihalla missä kävimme leikkimässä.

Minulla on monta perheetöntä tuttua jotka tuntuvat jotenkin äimistelevän kuntoani ja vartaloani. He jauhavat loputtomiin siitä miten pitäisi mutta ei saa aikaiseksi ja salikortti meni umpeen niin ei voi treenata. Höh! Paras treeni ei maksa mitään ja kynnys on matala kun välineet on nenän edessä koko ajan olkkarin nurkassa. Liikunta kannattaa ottaa osaksi arkea ettei siitä kasva semmoinen työläs iso SUORITUS jota pitäisi mutta kun ei jaksa. :)

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin nyt lopullisen selvityksen siihen saako kotijumpalla tuloksia vai ei. Tälläkin palstalla on jatkuvaa salihehkutusta, jonka mukaan tuloksia ei saa ellei nosta kunnolla painoja. Nyt täällä on joku mamma, joka hehkuttaa upeaa kroppaansa, jonka on saanut juoksulla ja kotona tehdyllä pikajumpalla. Miten se nyt menee?

Ja jos ruokavalio on 80% ulkonäöstä, niin miksi terveellinen ruokavalio ja joku pikkujumppa ei sitten riittäisi?

Mitä tarkoitat pikkujumpalla? Kaipa vaaditun liikunnan määrää riippuu lähtötasostakin. Jos testien mukaan ikätasonsa hyvää kuntoa pitää vain ylläpitää, ei siihen kyllä ajallisesti ihmeitä tarvita. Nopeillakin riuhtaisuilla saa tuloksia ja tämä pätee myös aerobisen kunnon nostamisessa. 

Vierailija
102/105 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta juoksijan ja tarkoitan tällä ihmistä, joka oikeasti juoksee pitempiäkin matkoja (ei peruspirkkoa, joka juuri ja juuri jaksaa pari kilsaa juosta) pitäisi hankkia hyvät lenkkarit. Muilla varusteilla ei ole niin suurta väliä. Toki se juokseminen on mukavampaa, kun on oikeanlaiset treenivaatteet.

Olisihan se hyvä. Jos vaihtoehtoina on syystä tai toisesta juosta parinkympin markettilenkkareilla tai jättää juoksematta, on varmaan kuitenkin parempi ottaa ne markettilenkkarit?

Silloin on parempi kävellä. Siihen menee tietysti enemmän aikaa. Portaiden kävely on tehokasta, jos on portaita käytettävissä.

Entä jos on arki hoidettavana, eikä ole sitä aikaa käytettävissä? Kyllä lyhyet lenkit voi vallan mainiosti hoitaa huonommillakin lenkkareilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, jos ap on löytänyt itselleen oivan tavan toteuttaa itseään ja elämäänsä.

Minulla on burn outin jälkeen taas vahvasti mielessä ajatus, etten halua minkään asian muodostuvan tuollaiseksi, että sitä tehdään joka välissä tehokkaasti, on se sitten liikuntaa, siivoamista, työmeilejä tai mitä tahansa. 

Kun jollekin antaa jotain, se on jostain pois. Ap:lla on rahapuoli huonossa hoidossa. Minun kuntoni on saletisti huonompi kuin ap:n, mutta voin asua kauniissa asunnossa, ajaa hyvällä autolla ja ostaa haluamani urheiluvälineet ja maksaa salimaksut tai golf-jäsenyyden. Joku ilta teen vatsoja ja käsipainotreeniä telkkaria katsoessa, joku ilta en, eikä se romauta maailmaani. 

Niin, ap:n pointti oli että rahatonkin voi parantaa kuntoaan. Sinun vastauksesi siihen on, että sinulla on rahaa maksaa kuntoilusta, rahaton ap:n tyyli ei kiinnosta. No, meitä on moneksi, ei kai ap tarkoittanutkaan, että hänen tyylinsä pitää sopia kaikille.

Vierailija
104/105 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän kokeilla sitä Blogilatesia, josta joku tässä ketjussa kertoi? Tulostin jo sen aloittelijan kalenterin.

Vierailija
105/105 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kiva kuulla että jotkut ovat saaneet intoa tästä ketjusta. Uskon kyllä että alkuunpääseminen voi olla hankalaa jos ei ole tottunut säännöllisesti liikkumaan. Ehkä auttaa jos aloittaa ihan pienestä, 10 kyykkyä ja pari punnerrusta. Liikunta-aiheisissa jutuissa usein puhutaan että rasva alkaa palaa vasta 30 min jälkeen ym. Tulee olo että ei joku lyhyt juttu maksa vaivaa. Kaikki liike on hyödyksi!

Kun mieltää itsensä liikkuvaiseksi ihmiseksi niin siitä vaan vähitellen tulee automaatio. Tulee valinneeksi portaat hissin sijaan ym. Kun koordinaatio, tasapaino ja kehonhallinta paranee niin omissa nahoissaan on niin hyvä olla.

Ja aikuisellekin tekee henkisesti hyvää oppia uusia asioita. Minä opettelin juuri seisomaan päälläni. Aluksi siitä ei tullut mitään, tuntui aivan hullulta edes yrittää. Mutta nyt se sujuu kuin itsestään. Hieno tunne!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme