Helppo, kivuton, luonnollinen ja itsestäänselvä päätös tehdä abortti?
Lähestytään asiaa nyt näin päin.
Sanotaan, että abortti on aina vaikea päätös. Onko täällä kuitenkin sellaisia, jotka tekivät päätöksensä välittömästi, jolloin raskaudenkeskeytys tuntui jopa itsestäänselvältä vaihtoehdolta? Millaiset olivat olosuhteet tuolloin, ja onko sinua sittenkin koskaan kaduttanut, vaikka päätös olisikin ollut "helppo"?
Toisaalta, tuntuuko tämä kysymys jo lähtökohtaisesti täysin vieraalta?
Itse päädyin nimittäin aborttiin silmänräpäyksessä, eli heti, kun olin sisäistänyt ne kaksi viivaa sillä puikolla. Olin juuri aloittanut lukion ja hyvin kunnianhimoinen tulevaisuuteni suhteen. Saatan kuulostaa kylmältä, mutta koin, että tämä "lapsi" olisi pysäyttänyt ja kääntänyt jo niin tarkasti suunnitellun tulevaisuuteni. Ja ei, lapsella ei ollut isää.
Enkä kadu, vieläkään. Vasta nyt aikuisena, sillä uralla ja niillä urilla joihin olin lapsesta asti tähdännyt, olen alkanut toisinaan pohtimaan, että olenko sittenkin hirviö. Olisinko hirviö sille, joka tietäisi ne todelliset syyni menneeseen helppoon päätökseen.
Muita vastaavia tarinoita..?
Kommentit (307)
Monella voi olla mitä on mutta sinä ap vaikutat sellaiselta ihmiseltä, jonka olisi ollut syytä pitää vauvansa. Kun yhä asiaa mietit ja se kalvaa. Onhan se luonnotonta, että raskaus joka olisi jatkunut pakotetaan ulos. Samalla kun abortti voi tuntua hyvältä ja helpolta päätökseltä niin tämä luonnottomuus pysyy sillä se tapahtuu sinun ruumiillesi ja sinun ruumiisi ei pidä yhtä yliopistoon menojen kanssa ja sen ja tän kanssa vaan sen kanssa mitä sen on tarkoitus tehdä. Jos ruumiisi tulee raskaaksi sen on tarkoitus viedä raskaus kunnialla loppuun, synnyttää ja saada äiti rakastamaan ja suojelemaan lastaan jotta lapsenkasvatus olisi mahdollista.
Oksettava ketju. Ette edes osaa hävetä. Todella vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Monella voi olla mitä on mutta sinä ap vaikutat sellaiselta ihmiseltä, jonka olisi ollut syytä pitää vauvansa. Kun yhä asiaa mietit ja se kalvaa. Onhan se luonnotonta, että raskaus joka olisi jatkunut pakotetaan ulos. Samalla kun abortti voi tuntua hyvältä ja helpolta päätökseltä niin tämä luonnottomuus pysyy sillä se tapahtuu sinun ruumiillesi ja sinun ruumiisi ei pidä yhtä yliopistoon menojen kanssa ja sen ja tän kanssa vaan sen kanssa mitä sen on tarkoitus tehdä. Jos ruumiisi tulee raskaaksi sen on tarkoitus viedä raskaus kunnialla loppuun, synnyttää ja saada äiti rakastamaan ja suojelemaan lastaan jotta lapsenkasvatus olisi mahdollista.
lääkkeet...! Ruumis ei pidä yhtä yliopistoon menojen kanssa? Oletko tosissasi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikea valinta siksi koska se on väärin. Jos joku sen tekee ja/tai pitää sitä helppona "ratkaisuna" niin sitten on henkilökohtaisessa moraalissa joku pielessä.
Olen kyllä eri mieltä. Miksi se olisi väärin? Miksi uuden elämän pakolla synnyttäminen maailmaan olisi enemmän oikein? Voisitko perustella ilman tappamispuheita, lapsihan voi kuolla kohtuun muutenkin. Sitä ei edes voi tietää kun abortoi, olisiko niin käynyt. Mutta miksi on oikein synnyttää uutta elämää ja väärin ei-synnyttää?
Tappaminen abortissa ei ole minusta lainkaan väärin. Vaan väistämätön seuraus sille, kun ei haluta synnyttää uutta elämää. Naisella on oltava oikeus valita haluaako synnyttää lapsen vai ei, jos se ei ollut toivottu."Synnyttää uutta elämää" on vähän omituisesti sanottu koska kyseessähän on todellisuudessa jo kymmeniä viikkoja olemassa ollut elämä. Ei siis uusi.
Mutta asiaan, abortissa ei ole kyse mistään "ei-synnyttämisestä" samaan tapaan kuin vastasyntyneen vauvan tappamisessa ei ole kyse "ei-vanhemmuudesta". Molemmissa on kyse jo olemassa olevan ihmiselämän lopettamisesta eikä mistään uuden elämän ehkäisemisestä.
Ja se että lapsi voi kuolla kohtuun muutenkin ei oikeuta tappamaan sitä koska muutenhan kenet tahansa voisi tappaa samalla perusteella. Ei kaikista vauvoista, taaperoista tai edes teineistä tule koskaan aikuisia mutta ei se ole mikään syy tappaa niitä.
Voisit myös perustella että miks sun mielestä naisella pitäisi olla oikeus riistää henki syntymättömältä lapseltaan. Mä oon nimittäin sitä mieltä että KELLÄÄN ei ole oikeutta tappaa tai muutenkaan kohdella väkivaltaisesti lapsia, ei syntymättömiä eikä syntyneitä. Varsinkaan omilla vanhemmilla.
Mitä? Kymmeniä viikkoja vanha alkio? Onko sulla alkeellisintakaan käsitystä aborteista? Tiedätkö, ettei koko alkiota ole olemassakaan raskausviikoilla 1 ja 2? Aika hankala keskustella kanssasi, kun luulet ihmisten abortoivan täysaikaisia tai lähes- lapsia.
Päätös olla synnyttämättä uutta elämää on sananmukaisesti päätös olla synnyttämättä uutta elämää, vaikka se elämä onkin alkanut jo. Voi päättää olla synnyttämättä uutta elämää, se on niin yksinkertaista.
Naisella on oikeus päättää siitä synnyttääkö uutta elämää vai ei, koska asia koskee myös sitä naista, ei itsekkäästi vain sitä alkiota. Lapsi häviää jo olemassaolevan aikuisen oikeudelle. En nyt tajua, missä tässä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
ISIS tappoi Nizzassa 84 ihmistä, vertailun vuoksi abortintekijät ovat tappaneet n. 160-180 lasta pelkästään Suomessa ja pelkästään tämän viikon aikana.
Hieman eri asia tappaa olemassaolevia ihmisiä kuin limaklönttejä toivomuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on sama asia kuin harkittu murha.
Kaikissa elämäntilateissa on aina olemassa parempi ratkaisu kuin murhaaminen.
Tapatko eläimiä? Jos et, niin syötkö kananmunia?
Kyllä. Ihmisen murhaaminen on mielestäni eri asia kuin eläinten syöminen.
Ehdottomasti ihmisen murhaaminen ja eläinten syöminen on eri asia, puhuin kuitenkin tappamisesta. Vaikka mittakaava olisi kuinka hukassa ja vaikka kuinka poikettaisiin mielestäsi aiheesta, et voi väittää ettet tappaisi eläimiä, jos rikot brutaalisti kananmunia.
Miten kananmunan syöminen mielestäsi on tappamista? Hedelmöitttämätön kananmuna on pelkkä iso solu.
Vierailija kirjoitti:
Monella voi olla mitä on mutta sinä ap vaikutat sellaiselta ihmiseltä, jonka olisi ollut syytä pitää vauvansa. Kun yhä asiaa mietit ja se kalvaa. Onhan se luonnotonta, että raskaus joka olisi jatkunut pakotetaan ulos. Samalla kun abortti voi tuntua hyvältä ja helpolta päätökseltä niin tämä luonnottomuus pysyy sillä se tapahtuu sinun ruumiillesi ja sinun ruumiisi ei pidä yhtä yliopistoon menojen kanssa ja sen ja tän kanssa vaan sen kanssa mitä sen on tarkoitus tehdä. Jos ruumiisi tulee raskaaksi sen on tarkoitus viedä raskaus kunnialla loppuun, synnyttää ja saada äiti rakastamaan ja suojelemaan lastaan jotta lapsenkasvatus olisi mahdollista .
Ei jumalauta mitä scheissea. Oletko tajunnut ollenkaan, etteivät kaikki lasta halunneetkaan äidit osaa suojella ja rakastaa lastaan?? Että se kroppa opettaisi lapsuudessaan traumatisoituneen äidiksi kykenemättömän naisen rakastamaan lasta? Hevonpaskaa, mene kertomaan tuo kaikille lastenpahoinpitelyistä työkseen ilmoittaville neuvolantädeille ja lääkäreille. He ilostuvat varmasti tiedoistasi!
Tämä ei olekaan limaklöntti joka abortoidaan:
Eli siis jos abortti tehdään viikolla 6 alkio on 4 viikkoa vanha, jos viikolla 12 niin alkio on 10 viikkoa vanha! Suomessa saa abortoida muistaakseni max rv 24 eli silloinkin sikiö on 22 viikkoa vanha! Ei "kymmeniä viikkoja". Ilman happikaappia ym. vaativia toimenpiteitä eloon jäävät vauvat ovat jotain päälle 34 viikkoisia.
Jokaisella lapsella on oikeus olla haluttu, toivottu ja rakastettu.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen sitten kylmä ihminen, mutta tein aborttipäätöksen jo, kun epäilin että olen raskaana. Olin silloin vasta opiskelut aloittanut, ollut silloisen poikaystäväni kanssa kuukauden verran yhdessä, eikä lapsi siihen kuvioon kuulunut. Poikaystävä oli kanssani samaa mieltä ja tuki koko prosessin ajan. En ollut ahdistunut asiasta, vaikka kuinka terkkari ja lääkäri silloin ultrassa yrittivät mulle vaikeaa oloa tehdä.
Tuosta on yli kymmenen vuotta aikaa. Tuo silloinen poikaystävä on nykyinen aviomies ja meillä on kaksi ihanaa lasta. Ja molemmat olemme edelleen sitä mieltä, että päätös abortista oli tuossa tilanteessa paras. Ei ole kummallakaan mitään tunnontuskia.
Ei vaan sinulla on edelleen ne kolme lasta . Ensimmäisen vain pakastit kylmään mieleesi , mutta hän on silti sinun. Hänellä oli varpaat , sormet , koko kroppa ja valtavan paljon hän taisteli kun hänet murskattiin elävänä. Voimia kestää tämä hirveys. Rukoile.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella lapsella on oikeus olla haluttu, toivottu ja rakastettu.
Sinäpä sen sanoit. Myös sillä kaikkein puolustuskyvyttömimmällä kohdussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko abortinvastustajien mielestä parempi vaihtoehto sille lapselle, että elää huonoissa oloissa tai ihmisen kanssa joka ei osaisi lastaan rakastaa?
Mitä abortin vastustajat ajattelevat Oulun vauvapakastajan tilanteesta hoitaa ei-toivotut raskaudet?
Tietysti samaa kuin muistakin aborteista: teko oli tismalleen murhia, sitä on turha itselleen kaunistella,
Abortti on murha . On olemassa raja jossa ihmistaimi kuolee ja jos raja ylitetään toisen ihmisen päätöksellä se on aina murha. Elämä ja kuolema ovat VAIN AINA MUSTAVALKOISIA NÄISSÄ. Et voi perua päätöstäsi jos tapoit jonkun. Katukaa polvillanne että saatte anteeksi.
Olisi parempi että myllykivi ripustettaisiin sen kaulaan
Joka tekee tämän
Yhdelle näistä
Pienimmistä.
- Jeesus Kristus
Te kyykäärmeitten sikiöt... Isänne on ollut murhaaja alusta saakka ... Hänen himojaan te noudatatte!
- Jeesus Kristus
Isä anna heille anteeksi
Sillä he eivät tiedä
Mitä tekevät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 25-vuotias, kun pillerit pettivät ja tulin raskaaksi silloiselle poikaystävälleni. Opiskelin tuolloin viimeistä vuotta, mutta suurempi syy aborttiin oli se, etten halunnut lapsia. Enkä halunnut myöskään olla raskaana tai synnyttää, joten adoptiokaan ei ollut mahdollinen vaihtoehto. En ole aborttia koskaan katunut, nyt olen 38 enkä ole lapsia vieläkään alkanut haluta yhtään sen enempää. Saman päätöksen tekisin siis nytkin, jos tulisin raskaaksi, vaikka toivottavasti niin ei enää koskaan käy.
Miksi sä harrastat seksiä jos et ole valmis ottamaan siitä mahdollisesti alkunsa saavia lapsia vastaan? En tarkota että pitäisi harrastaa seksiä vain lisääntymistarkoituksessa vaan että varsinkin aikuisten pitäisi tietää mitä seksin harrastamisesta voi seurata ja kyetä kantamaana vastuu asiasta jos niihin touhuihin ryhtyy (ja ei, abortti ei ole vastuunkantoa).
Vaikuttaa musta vähän siltä että abortti on sulle joku varaehkäisykeino siltä varalta että ensisijainen ehkäisykeinosi ei toimi kunnolla ja lapset pelkkä seksin ylimääräinen haittatuote josta pitää halutessaan voida hankkiutua eroon abortoimalla.Onhan abortti vastuunkantoa, kun ei halua lasta, joka hedelmöittyi. Ja se on vastuunkantoa itseä kohtaan, kun ei halua myöskään olla raskaana eikä synnyttää. Ja kuka siinä kärsii? Joku soluklimppi, voi ei siis.
Sinun mielestäsi on siis vastuunkantoa myös se, että mikäli ei pidä jostain ihmisestä niin senhän voi tappaa, koska se on itselle parempi ja tuo tapettu oli ärsyttäväkin jankuka siinä kärsii.
Voiko enää sinun perusteluasi sairaammin aborttia puolustella?
Osa meistä tekee töitä ongelmaperheiden kanssa. Todellakin olisi suotavaa, että joskus pysähdyttäisiin miettimään sitä, onko perheen tilanne sellainen, että lapsi saa perusturvaa ja -hoivaa. Ei sekään ole hyvä, että hommataan lapsia vahingossa rajaton määrä eikä yksikään perheenjäsen voi hyvin. Näitäkin perheitä on. Vastuullisuutta on monenlaista, vaikket sinä sitä hyväksy. Toivottavasti saat jatkossakin elää suojattua elämääsi, todellisuus on joskus todella karmiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 25-vuotias, kun pillerit pettivät ja tulin raskaaksi silloiselle poikaystävälleni. Opiskelin tuolloin viimeistä vuotta, mutta suurempi syy aborttiin oli se, etten halunnut lapsia. Enkä halunnut myöskään olla raskaana tai synnyttää, joten adoptiokaan ei ollut mahdollinen vaihtoehto. En ole aborttia koskaan katunut, nyt olen 38 enkä ole lapsia vieläkään alkanut haluta yhtään sen enempää. Saman päätöksen tekisin siis nytkin, jos tulisin raskaaksi, vaikka toivottavasti niin ei enää koskaan käy.
Miksi sä harrastat seksiä jos et ole valmis ottamaan siitä mahdollisesti alkunsa saavia lapsia vastaan? En tarkota että pitäisi harrastaa seksiä vain lisääntymistarkoituksessa vaan että varsinkin aikuisten pitäisi tietää mitä seksin harrastamisesta voi seurata ja kyetä kantamaana vastuu asiasta jos niihin touhuihin ryhtyy (ja ei, abortti ei ole vastuunkantoa).
Vaikuttaa musta vähän siltä että abortti on sulle joku varaehkäisykeino siltä varalta että ensisijainen ehkäisykeinosi ei toimi kunnolla ja lapset pelkkä seksin ylimääräinen haittatuote josta pitää halutessaan voida hankkiutua eroon abortoimalla.Onhan abortti vastuunkantoa, kun ei halua lasta, joka hedelmöittyi. Ja se on vastuunkantoa itseä kohtaan, kun ei halua myöskään olla raskaana eikä synnyttää. Ja kuka siinä kärsii? Joku soluklimppi, voi ei siis.
Sinun mielestäsi on siis vastuunkantoa myös se, että mikäli ei pidä jostain ihmisestä niin senhän voi tappaa, koska se on itselle parempi ja tuo tapettu oli ärsyttäväkin jankuka siinä kärsii.
Voiko enää sinun perusteluasi sairaammin aborttia puolustella?
Osa meistä tekee töitä ongelmaperheiden kanssa. Todellakin olisi suotavaa, että joskus pysähdyttäisiin miettimään sitä, onko perheen tilanne sellainen, että lapsi saa perusturvaa ja -hoivaa. Ei sekään ole hyvä, että hommataan lapsia vahingossa rajaton määrä eikä yksikään perheenjäsen voi hyvin. Näitäkin perheitä on. Vastuullisuutta on monenlaista, vaikket sinä sitä hyväksy. Toivottavasti saat jatkossakin elää suojattua elämääsi, todellisuus on joskus todella karmiva.
Se että teet ongelmaperheitten kanssa työtä ei oikeuta sinua laisinkaan pyöveliksi päättämään kuka täällä saa elää - kuin Jumala! Hae itsellesi heti apua. Olet sairas. Terve ei leiki toisten elämillä.
Jos osaatte kerran viisastella siellä hoitokodissa niin osaisitte varmaan osallistua ehkäisemään koko raskauksia muutenkin. Älkää maksattako Suomen lapsilla elintasoanne ihmiset.
Jos annettaisiin syntyä lastemme omassa maassa tänne ei olisi työvoimapulan takia mikään paine ottaa heitä muualta niin montaa ainakaan.
Elikkä rahan takia nämä pikku suomipojat ja tyttöset murhataan?
Jokaisessa abortoidussa sikiössä oli ainutlaatinen potentiaali . sellaista ei koskaan enää synny. Jokaisella on arvo , nimeltä minä olen hänet kutsunut ! Sanoo Jumala.
Minäkin olen sitten kylmä ihminen, mutta tein aborttipäätöksen jo, kun epäilin että olen raskaana. Olin silloin vasta opiskelut aloittanut, ollut silloisen poikaystäväni kanssa kuukauden verran yhdessä, eikä lapsi siihen kuvioon kuulunut. Poikaystävä oli kanssani samaa mieltä ja tuki koko prosessin ajan. En ollut ahdistunut asiasta, vaikka kuinka terkkari ja lääkäri silloin ultrassa yrittivät mulle vaikeaa oloa tehdä.
Tuosta on yli kymmenen vuotta aikaa. Tuo silloinen poikaystävä on nykyinen aviomies ja meillä on kaksi ihanaa lasta. Ja molemmat olemme edelleen sitä mieltä, että päätös abortista oli tuossa tilanteessa paras. Ei ole kummallakaan mitään tunnontuskia.