Helppo, kivuton, luonnollinen ja itsestäänselvä päätös tehdä abortti?
Lähestytään asiaa nyt näin päin.
Sanotaan, että abortti on aina vaikea päätös. Onko täällä kuitenkin sellaisia, jotka tekivät päätöksensä välittömästi, jolloin raskaudenkeskeytys tuntui jopa itsestäänselvältä vaihtoehdolta? Millaiset olivat olosuhteet tuolloin, ja onko sinua sittenkin koskaan kaduttanut, vaikka päätös olisikin ollut "helppo"?
Toisaalta, tuntuuko tämä kysymys jo lähtökohtaisesti täysin vieraalta?
Itse päädyin nimittäin aborttiin silmänräpäyksessä, eli heti, kun olin sisäistänyt ne kaksi viivaa sillä puikolla. Olin juuri aloittanut lukion ja hyvin kunnianhimoinen tulevaisuuteni suhteen. Saatan kuulostaa kylmältä, mutta koin, että tämä "lapsi" olisi pysäyttänyt ja kääntänyt jo niin tarkasti suunnitellun tulevaisuuteni. Ja ei, lapsella ei ollut isää.
Enkä kadu, vieläkään. Vasta nyt aikuisena, sillä uralla ja niillä urilla joihin olin lapsesta asti tähdännyt, olen alkanut toisinaan pohtimaan, että olenko sittenkin hirviö. Olisinko hirviö sille, joka tietäisi ne todelliset syyni menneeseen helppoon päätökseen.
Muita vastaavia tarinoita..?
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siunausta saada anteeksi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko abortinvastustajien mielestä parempi vaihtoehto sille lapselle, että elää huonoissa oloissa tai ihmisen kanssa joka ei osaisi lastaan rakastaa?
Mitä abortin vastustajat ajattelevat Oulun vauvapakastajan tilanteesta hoitaa ei-toivotut raskaudet?
Tietysti samaa kuin muistakin aborteista: teko oli tismalleen murhia, sitä on turha itselleen kaunistella,
Abortti on murha . On olemassa raja jossa ihmistaimi kuolee ja jos raja ylitetään toisen ihmisen päätöksellä se on aina murha. Elämä ja kuolema ovat VAIN AINA MUSTAVALKOISIA NÄISSÄ. Et voi perua päätöstäsi jos tapoit jonkun. Katukaa polvillanne että saatte anteeksi.
Saatte anteeksi? Keneltä? Sinultako? Jumalaan en usko.
Raskaudenkeskeytyksen päätös on prosessi, johon osallistuu kokonaisuudessaan liuta muitakin ihmisiä kuin sikiötä kantava nainen. Ensin tulee päätös naiselta itseltään. Sikiön siittänyt mies osallistuu ehkä päätöksentekoon. Tarvitaan lisäksi 1-2 lääkärin tutkimuksen/lausunnn raskaudenkeskeytyksen alkuunpanemiseksi. Jos raskausviikkoja on yli 12,lähtee lupahakemus Valviraan, jossa moniammatillinen ryhmä myöntää luvankeskeytykselle. Keskeytyslääkkeet määrää poliklinikan/osaston lääkäri. Hoitaja/kätilö ojentaa ne potilaalle. Kaiki osallistuvat omalta osaltan mahdollistamaan abortin. Ja nyt syyttävä sormi ja paheksunta osoittaa vain ja ainoastaan sitä henkilöä,jolle päätös on se raskain, ei-toivottua sikiötä kantavaa naista.
Jumalapa uskoisi sinuun jos tekosi sitä todistaisivat.
Abortissa katkaistaan ihmisen elämän kaari se on murha koska uutta samanlaista ihmistä ei enää ikinä tule. Näin kävi melkein Stephen Hawkinillekin kun lääkäri painosti kovin mutta äitipä antoi hänen syntyä:)!!! Muistaakseni näin jos oikein meni:)?Se äiti vissiin rakasti lastaan? Tajuatko, ettei abortoiva todellakaan rakasta? Niin että kuvitteletko sellaisista kakaroista koskaan tulevan mitään? Nuija. Abortissahan on siis toisinpäin; lääkäriä ei kiinnosta hevonvittua vaikka lapsi syntyisikin, mutta äitipä haluaa hänestä eroon. Eiköhän Stepheninkin menestyksen takana ollut hänen äitinsä. Joka siis sinun tarinasi mukaan EI halunnut abortoida. Vitun yksinkertainen olet.
No niinhän se äiti Stephenillä rakasti lastaan kuten normaali ihminen nyt tekee. Siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt 2 aborttia, ehkäisyä käytetty täysin oikein joten huonoa omaatuntoa en todellakaan tuntenut kummassakaan tapauksessa! Toinen 19v ja toinen 27v, nykyään käytössä Tuplaehkäsy ja harkinnassa sterilisaatio.
Minua taas vaivaisi sitäki enemmän jos vauvat olivat niin halussaan tulla että ihan ehkäisystä huolimatta!!!!! Huh huh!!!
Ei kyseessä ole mikään taikauskoinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ TAPA- monesko käsky?
Ei ole mainittu viikkoja tuossa....
Eikä eläinlajia.
Ja siis, mitä tapahtuu, jos tuota käskyä rikkoo? Huuu.....
Joutuu vastaamaan huhuu! Ja olet jo joutunutkin itsellesi huhuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siunausta saada anteeksi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko abortinvastustajien mielestä parempi vaihtoehto sille lapselle, että elää huonoissa oloissa tai ihmisen kanssa joka ei osaisi lastaan rakastaa?
Mitä abortin vastustajat ajattelevat Oulun vauvapakastajan tilanteesta hoitaa ei-toivotut raskaudet?
Tietysti samaa kuin muistakin aborteista: teko oli tismalleen murhia, sitä on turha itselleen kaunistella,
Abortti on murha . On olemassa raja jossa ihmistaimi kuolee ja jos raja ylitetään toisen ihmisen päätöksellä se on aina murha. Elämä ja kuolema ovat VAIN AINA MUSTAVALKOISIA NÄISSÄ. Et voi perua päätöstäsi jos tapoit jonkun. Katukaa polvillanne että saatte anteeksi.
Saatte anteeksi? Keneltä? Sinultako? Jumalaan en usko.
Raskaudenkeskeytyksen päätös on prosessi, johon osallistuu kokonaisuudessaan liuta muitakin ihmisiä kuin sikiötä kantava nainen. Ensin tulee päätös naiselta itseltään. Sikiön siittänyt mies osallistuu ehkä päätöksentekoon. Tarvitaan lisäksi 1-2 lääkärin tutkimuksen/lausunnn raskaudenkeskeytyksen alkuunpanemiseksi. Jos raskausviikkoja on yli 12,lähtee lupahakemus Valviraan, jossa moniammatillinen ryhmä myöntää luvankeskeytykselle. Keskeytyslääkkeet määrää poliklinikan/osaston lääkäri. Hoitaja/kätilö ojentaa ne potilaalle. Kaiki osallistuvat omalta osaltan mahdollistamaan abortin. Ja nyt syyttävä sormi ja paheksunta osoittaa vain ja ainoastaan sitä henkilöä,jolle päätös on se raskain, ei-toivottua sikiötä kantavaa naista.
Jumalapa uskoisi sinuun jos tekosi sitä todistaisivat.
Abortissa katkaistaan ihmisen elämän kaari se on murha koska uutta samanlaista ihmistä ei enää ikinä tule. Näin kävi melkein Stephen Hawkinillekin kun lääkäri painosti kovin mutta äitipä antoi hänen syntyä:)!!! Muistaakseni näin jos oikein meni:)?Se äiti vissiin rakasti lastaan? Tajuatko, ettei abortoiva todellakaan rakasta? Niin että kuvitteletko sellaisista kakaroista koskaan tulevan mitään? Nuija. Abortissahan on siis toisinpäin; lääkäriä ei kiinnosta hevonvittua vaikka lapsi syntyisikin, mutta äitipä haluaa hänestä eroon. Eiköhän Stepheninkin menestyksen takana ollut hänen äitinsä. Joka siis sinun tarinasi mukaan EI halunnut abortoida. Vitun yksinkertainen olet.
No niinhän se äiti Stephenillä rakasti lastaan kuten normaali ihminen nyt tekee. Siinäpä se.
Aivan! Se ei halunnut abortoida. Mutta oliko tämä keskustelu naisista, jotka eivät halua abortoida, oliko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ TAPA- monesko käsky?
Eikä eläinlajia.
Ja siis, mitä tapahtuu, jos tuota käskyä rikkoo? Huuu.....Joutuu vastaamaan huhuu! Ja olet jo joutunutkin itsellesi huhuu
Ai itselle joutuu vastaamaan kun on rikkonut jonkun sekopään käskyä älä tapa, joka sinun mielestäsi pitäisi tulkita Suomen lakien vastaisesti? No, minkähänlaisen rangaistuksen antaisinkaan itselleni? Söisinkö vaikkapa kermaleivoksen? Ja kahvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt 2 aborttia, ehkäisyä käytetty täysin oikein joten huonoa omaatuntoa en todellakaan tuntenut kummassakaan tapauksessa! Toinen 19v ja toinen 27v, nykyään käytössä Tuplaehkäsy ja harkinnassa sterilisaatio.
Minua taas vaivaisi sitäki enemmän jos vauvat olivat niin halussaan tulla että ihan ehkäisystä huolimatta!!!!! Huh huh!!!
Joo ihmistaimihan on kaikkine orgaaneineen ja varpaineen pelkkä taikauskon tuote... Vauva imee lohdutuksekseen peukaloa jo muutaman vkon vanhana että kaikki mielihyvä ja kipukeskukset pelaavat
Vauva myös TAISTELEE kovasti vastaan :(!!! Se on hirveää kun lääkäri kertoi miten osittaisessa abortissa kun nuskaan työnnetään saksi saa ponnistella että sen aukon aivojen ottamiseksi saa tehdä!!! Sitten imastaan aivot pois....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 25-vuotias, kun pillerit pettivät ja tulin raskaaksi silloiselle poikaystävälleni. Opiskelin tuolloin viimeistä vuotta, mutta suurempi syy aborttiin oli se, etten halunnut lapsia. Enkä halunnut myöskään olla raskaana tai synnyttää, joten adoptiokaan ei ollut mahdollinen vaihtoehto. En ole aborttia koskaan katunut, nyt olen 38 enkä ole lapsia vieläkään alkanut haluta yhtään sen enempää. Saman päätöksen tekisin siis nytkin, jos tulisin raskaaksi, vaikka toivottavasti niin ei enää koskaan käy.
Miksi sä harrastat seksiä jos et ole valmis ottamaan siitä mahdollisesti alkunsa saavia lapsia vastaan? En tarkota että pitäisi harrastaa seksiä vain lisääntymistarkoituksessa vaan että varsinkin aikuisten pitäisi tietää mitä seksin harrastamisesta voi seurata ja kyetä kantamaana vastuu asiasta jos niihin touhuihin ryhtyy (ja ei, abortti ei ole vastuunkantoa).
Vaikuttaa musta vähän siltä että abortti on sulle joku varaehkäisykeino siltä varalta että ensisijainen ehkäisykeinosi ei toimi kunnolla ja lapset pelkkä seksin ylimääräinen haittatuote josta pitää halutessaan voida hankkiutua eroon abortoimalla.
Siis itseasiassa abortti voi monessakin tapauksessa olla juuri sitä parasta vastuunottoa. Itse tein abortin 24-vuotiaana, koska en vain halunnut lasta, olisin ollut todella huono vanhempi. Päätös oli helppo ja itsestään selvä. Tuossa vaiheessa ei ollut kyse ihmisestä, vaan solukasasta. Ei ole ollut koskaan mitään omantunnontuskia enkä usko, että tuleekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ TAPA- monesko käsky?
Eikä eläinlajia.
Ja siis, mitä tapahtuu, jos tuota käskyä rikkoo? Huuu.....Joutuu vastaamaan huhuu! Ja olet jo joutunutkin itsellesi huhuu
Ai itselle joutuu vastaamaan kun on rikkonut jonkun sekopään käskyä älä tapa, joka sinun mielestäsi pitäisi tulkita Suomen lakien vastaisesti? No, minkähänlaisen rangaistuksen antaisinkaan itselleni? Söisinkö vaikkapa kermaleivoksen? Ja kahvin.
Olet jo antanut rangaistuksen itsellesi, pelkäät kohtaavasi itsesi . Siinä pelossa on rangaistus. Rukoile että saat armon. Rauhan.
Hellyttävä video vauvasta ei paha :
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihmistaimihan on kaikkine orgaaneineen ja varpaineen pelkkä taikauskon tuote... Vauva imee lohdutuksekseen peukaloa jo muutaman vkon vanhana että kaikki mielihyvä ja kipukeskukset pelaavat
Vauva myös TAISTELEE kovasti vastaan :(!!! Se on hirveää kun lääkäri kertoi miten osittaisessa abortissa kun nuskaan työnnetään saksi saa ponnistella että sen aukon aivojen ottamiseksi saa tehdä!!! Sitten imastaan aivot pois....
*facepalm*... Hedelmöittyminen ehkäisyn pettäessä ei ole mitään taikauskoa, tajuatko? Ja muutaman viikon ikäistä raskautta siinä ei ole edes alkiota olemassa vielä!!!! :DDDDD Olet hulvattomasti pihalla asioista, joista puhut. Eikä limaklimppi mitään taistele vastaan, vaan solumöykyn kehityksen eteneminen keskeytetään lääkkein ja poistetaan toisilla lääkkeillä kohdusta. Se on keskimäärin yhtä suuri kuin riisinjyvä (valtaosin abortit tehdään viikolla 7 tai ennen. Silloin alkio on 5 viikon ikäinen, eikä sillä ole hädintuskin edes aivoja.)
Jos ei kykene huolehtimaan lapsesta ja olemaan todella hyvä vanhempi niin PITÄÄ tehdä abortti!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ TAPA- monesko käsky?
Eikä eläinlajia.
Olet jo antanut rangaistuksen itsellesi, pelkäät kohtaavasi itsesi . Siinä pelossa on rangaistus. Rukoile että saat armon. Rauhan.
Miten niin pelkään? Olen tehnyt abortin. En kadu sitä pätkääkään, koska se oli oikea päätös ja paras kaikille. Minkälaista rauhaa tartten? Mihin? Sä olet säälittävä taikauskosi kanssa.
Joku mamma täällä haukkuu katkerana abortin tekijät :D huoh, jokainen nainen päättää itse omasta kehostaan joten naama umpeen! Hanki sinä vaikka 100 lasta mutta älä puutu toisten itsemääräämisoikeuksiin!
Sama täällä. Olin vasta 16-vuotias eli aivan pentu ja päätös tosiaan syntyi ihan heti. Paras ystävä oli ainoa, jolle uskalsin raskaudesta kertoa. Oli alusta asti tosi hyvänä tukena, ja siitä olen edelleen kiitollinen.
Nyt melkein kymmenen vuotta myöhemmin olen edelleen sitä mieltä, että siinä tilanteessa täysin oikea päätös. En kadu yhtään.
Todennäköisesti en olisi pienen lapsen yksinhuoltajana (varmasti silloinen poikaystävä olisi lähteny lätkimään) jaksanut opiskella ja hankkia nykyistä unelma-ammattiani.
Uskon myös, että välit vanhempiini eivät olisi niin hyvät, kuin nyt.
Olen tehnyt abortin 25 vuotiaana.
Olin juuri eronnut huonosta suhteesta ja jäin kahden pienen lapsen yksinhuoltajaksi. Nuorempi oli puolivuotias.
Tapailin eron jälkeen kuukauden verran miestä joka oli kaikkea muuta kuin unelmamies. Tulin raskaaksi ja abortti tehtiin viikolla 5+jotain eli ihan alussa. Päätös oli itsestäänselvyys, en halunnut kolmen lapsen yksinhuoltajaksi joilla ei kenelläkään olisi ollut kunnon isää. Ja olinhan vielä todella nuori.
Myöhemmin tapasin nykyisen mieheni ja hänen kanssaan saimme yhden lapsen. Olemme ihan ydinperhe. Lasten isä ei mukana kuvioissa.
En olisi tässä jos olisin lapsen pitänyt. Todennäköisesti olisin edelleen kolmen lapsen yh joka bilettäisi harva se viikonloppu eikä rahaa olisi.
En siis ole katunut koskaan. Abortti oli sekä henkisesti että fyysisesti helppo. Ihan kuin olisi ollut menkat. Yhtään särkylääkettä en edes tarvinnut.
En väitä, että aborttiin meno oli mitenkään helppoa. Vaikeaa oli lähinnä ne fyysiset kivut ja se, että tiesin lähipiirini olevan eri mieltä ratkaisustani. Päätös oli kuitenkin helppo tehdä, se oli ainoa oikea ratkaisu tilanteessani. En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka väittää, että se on tehty vain että "saisi itse viettää helppoa elämää". Minun elämäni ei ainakaan ole ollut millään tavalla helppoa. Ei ollut ennen aborttia eikä sen jälkeen. Olisi ollut kohtuutonta tarjota yhdellekkään lapselle sellaisia lähtökohtia elämään.
No tätä tarkoitin vauvavideo, ihana:
Abortin teko on 4 kertaa vaarallisempaa kuin synnyttäminen tätä ne ei aina kerro, se on iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
En väitä, että aborttiin meno oli mitenkään helppoa. Vaikeaa oli lähinnä ne fyysiset kivut ja se, että tiesin lähipiirini olevan eri mieltä ratkaisustani. Päätös oli kuitenkin helppo tehdä, se oli ainoa oikea ratkaisu tilanteessani. En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka väittää, että se on tehty vain että "saisi itse viettää helppoa elämää". Minun elämäni ei ainakaan ole ollut millään tavalla helppoa. Ei ollut ennen aborttia eikä sen jälkeen. Olisi ollut kohtuutonta tarjota yhdellekkään lapselle sellaisia lähtökohtia elämään.
Sinä tarjosit kaikkein pahinta lapsellesi joka taisteli vastaan : kuoleman.
Eikä eläinlajia.
Ja siis, mitä tapahtuu, jos tuota käskyä rikkoo? Huuu.....