Helppo, kivuton, luonnollinen ja itsestäänselvä päätös tehdä abortti?
Lähestytään asiaa nyt näin päin.
Sanotaan, että abortti on aina vaikea päätös. Onko täällä kuitenkin sellaisia, jotka tekivät päätöksensä välittömästi, jolloin raskaudenkeskeytys tuntui jopa itsestäänselvältä vaihtoehdolta? Millaiset olivat olosuhteet tuolloin, ja onko sinua sittenkin koskaan kaduttanut, vaikka päätös olisikin ollut "helppo"?
Toisaalta, tuntuuko tämä kysymys jo lähtökohtaisesti täysin vieraalta?
Itse päädyin nimittäin aborttiin silmänräpäyksessä, eli heti, kun olin sisäistänyt ne kaksi viivaa sillä puikolla. Olin juuri aloittanut lukion ja hyvin kunnianhimoinen tulevaisuuteni suhteen. Saatan kuulostaa kylmältä, mutta koin, että tämä "lapsi" olisi pysäyttänyt ja kääntänyt jo niin tarkasti suunnitellun tulevaisuuteni. Ja ei, lapsella ei ollut isää.
Enkä kadu, vieläkään. Vasta nyt aikuisena, sillä uralla ja niillä urilla joihin olin lapsesta asti tähdännyt, olen alkanut toisinaan pohtimaan, että olenko sittenkin hirviö. Olisinko hirviö sille, joka tietäisi ne todelliset syyni menneeseen helppoon päätökseen.
Muita vastaavia tarinoita..?
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Minä en sinänsä vastusta aborttia, mutta vituttaa, että suurimmalle osalle naisista abortti on vain yksi keino ehkäistä raskautta. Mielestäni seksiä pitäisi harrastaa ylipäänsä vain sellaisen ihmisen kanssa, kenet tuntee hyvin ja jonka pystyy kuvittelemaan oman lapsensa äidiksi/isäksi. Siten kukaan ei harrastaisi seksiä esimerkiksi huumeiden käyttäjän kanssa, jolloin myöskään ei tulisi turhia abortteja. Minua myös inhottaa, kuinka tyhmiä ihmiset ovat kun harrastavat seksiä ilman ehkäisyä, vaikkei ole tarkoitus saada lasta. Nämä ihmiset eivät ansaitse aborttia vaan kuoleman. Ei ole oikein leikkiä muiden hengelle. Naiset eivät todellakaan ole empaattisia, kun näitä keskusteluja lukee. Seksin harrastaminen voi olla kivaa, mutta siinä on myös vastuunsa. Jos ehkäisystä on huolehdittu ja vauvaa ei oikeasti halua nyt eikä lähitulevaisuudessa, niin kyllä silloin voi tehdä abortin.
Luuletko sinä, että ainoa määräävä tekijä naiselle lapsenhankinnassa on lapselle sopiva isä kumppanina?
Miksi ihmeessä seksiä ei saisi muussa tapauksessa olla? (Ei oikea aika lapselle, ei halua lapsia ollenkaan jne?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en sinänsä vastusta aborttia, mutta vituttaa, että suurimmalle osalle naisista abortti on vain yksi keino ehkäistä raskautta. Mielestäni seksiä pitäisi harrastaa ylipäänsä vain sellaisen ihmisen kanssa, kenet tuntee hyvin ja jonka pystyy kuvittelemaan oman lapsensa äidiksi/isäksi. Siten kukaan ei harrastaisi seksiä esimerkiksi huumeiden käyttäjän kanssa, jolloin myöskään ei tulisi turhia abortteja. Minua myös inhottaa, kuinka tyhmiä ihmiset ovat kun harrastavat seksiä ilman ehkäisyä, vaikkei ole tarkoitus saada lasta. Nämä ihmiset eivät ansaitse aborttia vaan kuoleman. Ei ole oikein leikkiä muiden hengelle. Naiset eivät todellakaan ole empaattisia, kun näitä keskusteluja lukee. Seksin harrastaminen voi olla kivaa, mutta siinä on myös vastuunsa. Jos ehkäisystä on huolehdittu ja vauvaa ei oikeasti halua nyt eikä lähitulevaisuudessa, niin kyllä silloin voi tehdä abortin.
Luuletko sinä, että ainoa määräävä tekijä naiselle lapsenhankinnassa on lapselle sopiva isä kumppanina?
Miksi ihmeessä seksiä ei saisi muussa tapauksessa olla? (Ei oikea aika lapselle, ei halua lapsia ollenkaan jne?)
Koska abortin syynä käytetään myös sitä, että "tää oli nyt vaan yhden yön pano enkä ees tiedä isää". Jos tiedettäisiin, kenen kanssa sitä seksiä on harrastettu, niin lapselle olisi se isä eikä olisi mikään ongelma hankkia se lapsi, ellei sitten olisi muita painavia syitä.
Tiesin heti että teen abortin, kun tajusin olevani raskaana. Ei ollut vaikea päätös, enkä kadu. Eikä kummittele mielessä, en koko asiaa edes ole ajatellut sen jälkeen kun toimenpide oli ohi. Olin itse ala-ikäinen ja koulut kesken ja en mitenkään olisi ollut äidiksi valmis.
Sittemmin olen kyllä halunnut lapsen ja nyt olen äiti ja valmis siihen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on sama asia kuin harkittu murha.
Kaikissa elämäntilateissa on aina olemassa parempi ratkaisu kuin murhaaminen.
Tapatko eläimiä? Jos et, niin syötkö kananmunia?
Sinulle siis eläimen tappaminen on sa kuin viattoman lapsen?
Etköhän kertonutkin kaiken itsestäsi tällä kommentillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä seksiä ei saisi muussa tapauksessa olla? (Ei oikea aika lapselle, ei halua lapsia ollenkaan jne?)Koska abortin syynä käytetään myös sitä, että "tää oli nyt vaan yhden yön pano enkä ees tiedä isää". Jos tiedettäisiin, kenen kanssa sitä seksiä on harrastettu, niin lapselle olisi se isä eikä olisi mikään ongelma hankkia se lapsi, ellei sitten olisi muita painavia syitä.
Aika yksinkertainen olet. Varmaan aika marginaalissa tilanne, jossa muuten haluttaisiin se lapsi, mutta ei nyt, koska miestä ei tunneta. Meinaan eihän paneminen miehen kanssa jonka tuntee tee siitä miehestä yhtään sen enemmän halukasta isäksi välttämättä.
Ja mites nuo muut tilanteet, joissa siis aika ei ole lapselle oikea, tai sitä ei haluta ollenkaan? Seksi kiellettyä sun logiikalla?
Vierailija kirjoitti:
Onko abortinvastustajien mielestä parempi vaihtoehto sille lapselle, että elää huonoissa oloissa tai ihmisen kanssa joka ei osaisi lastaan rakastaa?
Eli mielestäsi tulisi kaikki köyhät ja ilman rakkautta elävät ihmiset tappaa?
Kun katsot peiliin niin mitä näet siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 25-vuotias, kun pillerit pettivät ja tulin raskaaksi silloiselle poikaystävälleni. Opiskelin tuolloin viimeistä vuotta, mutta suurempi syy aborttiin oli se, etten halunnut lapsia. Enkä halunnut myöskään olla raskaana tai synnyttää, joten adoptiokaan ei ollut mahdollinen vaihtoehto. En ole aborttia koskaan katunut, nyt olen 38 enkä ole lapsia vieläkään alkanut haluta yhtään sen enempää. Saman päätöksen tekisin siis nytkin, jos tulisin raskaaksi, vaikka toivottavasti niin ei enää koskaan käy.
Miksi sä harrastat seksiä jos et ole valmis ottamaan siitä mahdollisesti alkunsa saavia lapsia vastaan? En tarkota että pitäisi harrastaa seksiä vain lisääntymistarkoituksessa vaan että varsinkin aikuisten pitäisi tietää mitä seksin harrastamisesta voi seurata ja kyetä kantamaana vastuu asiasta jos niihin touhuihin ryhtyy (ja ei, abortti ei ole vastuunkantoa).
Vaikuttaa musta vähän siltä että abortti on sulle joku varaehkäisykeino siltä varalta että ensisijainen ehkäisykeinosi ei toimi kunnolla ja lapset pelkkä seksin ylimääräinen haittatuote josta pitää halutessaan voida hankkiutua eroon abortoimalla.Onhan abortti vastuunkantoa, kun ei halua lasta, joka hedelmöittyi. Ja se on vastuunkantoa itseä kohtaan, kun ei halua myöskään olla raskaana eikä synnyttää. Ja kuka siinä kärsii? Joku soluklimppi, voi ei siis.
Sinun mielestäsi on siis vastuunkantoa myös se, että mikäli ei pidä jostain ihmisestä niin senhän voi tappaa, koska se on itselle parempi ja tuo tapettu oli ärsyttäväkin jankuka siinä kärsii.
Voiko enää sinun perusteluasi sairaammin aborttia puolustella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus syntyä toivottuna, eikä tämä maailma kaipaa enää lisää ihmisiä, oikeasti. Minulla on kolme jo aikuistuvaa lasta, ja jos vielä vahinko sattuisi, menisin epäröimättä aborttiin. Lapseni olivat toivottuja, mutta silti. Ei se solumöykky ole vauva. Minun puolestani aborteista saa valittaa vasta sitten kun moralisoija lopettaa myös lihansyönnin.
Eli vegaanit ja kasvissyöjät saavat vapaasti moralisoida abortin tekijöitä?
Abortin vastustamisella ei ole mitään tekemistä vegaanien eikä kasvissyöjien kanssa, vaan ainoastaan inhimillisyyden ja ihmisyyden sekä elämän arvojen puolustamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus syntyä toivottuna, eikä tämä maailma kaipaa enää lisää ihmisiä, oikeasti. Minulla on kolme jo aikuistuvaa lasta, ja jos vielä vahinko sattuisi, menisin epäröimättä aborttiin. Lapseni olivat toivottuja, mutta silti. Ei se solumöykky ole vauva. Minun puolestani aborteista saa valittaa vasta sitten kun moralisoija lopettaa myös lihansyönnin.
Eli vegaanit ja kasvissyöjät saavat vapaasti moralisoida abortin tekijöitä?
Ei, vaan on aika kaksinaismoralistista kutsua aborttia murhaksi ja vetää samalla pihviä. Ymmärsitkö pointin? Parempi olisi tietenkin kun kaikki olisivat arvostelematta aborttia.
Sairasta, vertaat murhaa ruokaa samaksi asiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei teitä abortinvastustajia voi ottaa vakavasti kun näppikseltä suoltaa tällaista :D Siinä olet kyllä oikeassa, että et ole empaattinen.
Tässä ketjussa käy ilmi kuinka sairaana Suomi ja me Suomalaiset tänään olemme.
Eipä ihme että maa on menossa täydelliseen sekasortoon ja sotaan.
Miksi kaikkien pitäisi hyväksyä abortti? Onhan ihmisillä aina vähän eroavia mielipiteitä asiasta kuin asiasta. Miksi abortti olisi sellainen, mikä kaikkien pitäisi hyväksyä? Vaikka se naapurin nainen ei aborttia hyväksyisi, niin miten se muka vaikuttaa sinun elämääsi? Saathan sinä silti Suomessa tehdä abortin ihan rauhassa eikä siitä edes tarvitse tälle naapurin naiselle kertoa.
Oli itsestään selvää enkä ole ajatellut koko asiaa. Vahinko korjaantui helposti. Olin 39-vuotias enkä halunnut lisää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko abortinvastustajien mielestä parempi vaihtoehto sille lapselle, että elää huonoissa oloissa tai ihmisen kanssa joka ei osaisi lastaan rakastaa?
Kun katsot peiliin niin mitä näet siellä?
Miksi pitäisi tappaa? Hieman eri asia, kuin synnyttää ja odottaa 9 kk että on valmis, kun voi lopettaa homman siihen kenenkään kärsimättä, paitsi tiedottoman soluklimpin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 25-vuotias, kun pillerit pettivät ja tulin raskaaksi silloiselle poikaystävälleni. Opiskelin tuolloin viimeistä vuotta, mutta suurempi syy aborttiin oli se, etten halunnut lapsia. Enkä halunnut myöskään olla raskaana tai synnyttää, joten adoptiokaan ei ollut mahdollinen vaihtoehto. En ole aborttia koskaan katunut, nyt olen 38 enkä ole lapsia vieläkään alkanut haluta yhtään sen enempää. Saman päätöksen tekisin siis nytkin, jos tulisin raskaaksi, vaikka toivottavasti niin ei enää koskaan käy.
Miksi sä harrastat seksiä jos et ole valmis ottamaan siitä mahdollisesti alkunsa saavia lapsia vastaan? En tarkota että pitäisi harrastaa seksiä vain lisääntymistarkoituksessa vaan että varsinkin aikuisten pitäisi tietää mitä seksin harrastamisesta voi seurata ja kyetä kantamaana vastuu asiasta jos niihin touhuihin ryhtyy (ja ei, abortti ei ole vastuunkantoa).
Vaikuttaa musta vähän siltä että abortti on sulle joku varaehkäisykeino siltä varalta että ensisijainen ehkäisykeinosi ei toimi kunnolla ja lapset pelkkä seksin ylimääräinen haittatuote josta pitää halutessaan voida hankkiutua eroon abortoimalla.Onhan abortti vastuunkantoa, kun ei halua lasta, joka hedelmöittyi. Ja se on vastuunkantoa itseä kohtaan, kun ei halua myöskään olla raskaana eikä synnyttää. Ja kuka siinä kärsii? Joku soluklimppi, voi ei siis.
Sinun mielestäsi on siis vastuunkantoa myös se, että mikäli ei pidä jostain ihmisestä niin senhän voi tappaa, koska se on itselle parempi ja tuo tapettu oli ärsyttäväkin jankuka siinä kärsii.
Ei ole suinkaan, siinä haitta elämän loppumisesta on sille ihmiselle itselleen, jolla ehkä oli jotain toiveita oman elämänsä suhteen ja hänen läheisilleen, joille hänellä oli merkitystä. Nämä puuttuvat soluklimpiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsot peiliin niin mitä näet siellä?Miksi pitäisi tappaa? Hieman eri asia, kuin synnyttää ja odottaa 9 kk että on valmis, kun voi lopettaa homman siihen kenenkään kärsimättä, paitsi tiedottoman soluklimpin.
Eli lapsen siis saa tappaa mutta aikuista ei? Ymmärrän.......
Vaikeissa tilanteissa:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa käy ilmi kuinka sairaana Suomi ja me Suomalaiset tänään olemme.
Eipä ihme että maa on menossa täydelliseen sekasortoon ja sotaan.
Samaa mieltä. Sinäkin varmasti tarkoitat noita abortinvastustajien hihhulikommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voisi, esim. että halusi sen sikiömössön plumpsahtavan pönttöön, jotta voi tulla kaatamaan sen alas sinun postilaatikostasi. Vaikka muuten olisikin halunnut pitää lapsen. Mutta kun sä olit niin ärsyttävä. Siinä hieman sairaampi perustelu, oleppa hyvä.