Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helppo, kivuton, luonnollinen ja itsestäänselvä päätös tehdä abortti?

Vierailija
16.07.2016 |

Lähestytään asiaa nyt näin päin.

Sanotaan, että abortti on aina vaikea päätös. Onko täällä kuitenkin sellaisia, jotka tekivät päätöksensä välittömästi, jolloin raskaudenkeskeytys tuntui jopa itsestäänselvältä vaihtoehdolta? Millaiset olivat olosuhteet tuolloin, ja onko sinua sittenkin koskaan kaduttanut, vaikka päätös olisikin ollut "helppo"?

Toisaalta, tuntuuko tämä kysymys jo lähtökohtaisesti täysin vieraalta?

Itse päädyin nimittäin aborttiin silmänräpäyksessä, eli heti, kun olin sisäistänyt ne kaksi viivaa sillä puikolla. Olin juuri aloittanut lukion ja hyvin kunnianhimoinen tulevaisuuteni suhteen. Saatan kuulostaa kylmältä, mutta koin, että tämä "lapsi" olisi pysäyttänyt ja kääntänyt jo niin tarkasti suunnitellun tulevaisuuteni. Ja ei, lapsella ei ollut isää.

Enkä kadu, vieläkään. Vasta nyt aikuisena, sillä uralla ja niillä urilla joihin olin lapsesta asti tähdännyt, olen alkanut toisinaan pohtimaan, että olenko sittenkin hirviö. Olisinko hirviö sille, joka tietäisi ne todelliset syyni menneeseen helppoon päätökseen.

Muita vastaavia tarinoita..?

Kommentit (307)

Vierailija
101/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein abortin 14 (melkeen 15) ikäisenä kun ensimmäisiä kertoja join pari siideriä ja 3v vanhempi jätkä samasta porukasta raiskasi mut. Se ei kaduttanut alkuun sillä tiesin sen olevan oikea päätös kun en todellakaan ollut valmis äidiksi, mutta parikymppisenä se alkoi kaduttamaan yhä enemmän ja enemmän ja halusin lapsen. Kävin asian takia terapiassa jossa opin ymmärtämään että se oli silloin oikea ratkaisu, ja että lapsi olisi varmaan huostaanotettu sillä olin liian nuori äidiksi. Nyt minulla on yksi ihana lapsi ja toinen tulossa, mutta varsinkin raskausaikana kaipaan ja kadun paljon aborttiani :(

Vierailija
102/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko abortinvastustajien mielestä parempi vaihtoehto sille lapselle, että elää huonoissa oloissa tai ihmisen kanssa joka ei osaisi lastaan rakastaa?

Eli mielestäsi tulisi kaikki köyhät ja ilman rakkautta elävät ihmiset tappaa?

Kun katsot peiliin niin mitä näet siellä?

Miksi pitäisi tappaa? Hieman eri asia, kuin synnyttää ja odottaa 9 kk että on valmis, kun voi lopettaa homman siihen kenenkään kärsimättä, paitsi tiedottoman soluklimpin.

Eli lapsen siis saa tappaa mutta aikuista ei? Ymmärrän.......

Soluklimppi ei ole mikään lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on oikeus syntyä toivottuna, eikä tämä maailma kaipaa enää lisää ihmisiä, oikeasti. Minulla on kolme jo aikuistuvaa lasta, ja jos vielä vahinko sattuisi, menisin epäröimättä aborttiin. Lapseni olivat toivottuja, mutta silti. Ei se solumöykky ole vauva. Minun puolestani aborteista saa valittaa vasta sitten kun moralisoija lopettaa myös lihansyönnin.

Eli vegaanit ja kasvissyöjät saavat vapaasti moralisoida abortin tekijöitä?

Abortin vastustamisella ei ole mitään tekemistä vegaanien eikä kasvissyöjien kanssa, vaan ainoastaan inhimillisyyden ja ihmisyyden sekä elämän arvojen puolustamisen.

Samat arvot ovat abortin kannattajillakin. Puolustetaan naisen oikeutta olla synnyttämättä, jos ei tahdo. Täysin perustavaalaatua oleva oikeus minulle.

Vierailija
104/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien pitäisi hyväksyä abortti? Onhan ihmisillä aina vähän eroavia mielipiteitä asiasta kuin asiasta. Miksi abortti olisi sellainen, mikä kaikkien pitäisi hyväksyä? Vaikka se naapurin nainen ei aborttia hyväksyisi, niin miten se muka vaikuttaa sinun elämääsi? Saathan sinä silti Suomessa tehdä abortin ihan rauhassa eikä siitä edes tarvitse tälle naapurin naiselle kertoa.

Ei tarvitsekaan, mutta miksi pitää olla mitään mielipidettä muiden aborteista? Eikö riitä, ettei sinun itsesi tartte tehdä aborttia ikinä?

Vierailija
105/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman köyhissä kehitysmaissa kuolee jatkuvasti jo eläviä, olemassaolevia lapsia tauteihin, nälkään ja sotien uhreina. Minua kiinnostaisi kuulla mitä nämä abortinvastaiset riehujat konkreettisesti tekevät näiden lasten pelastamiseksi.

Vierailija
106/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaikea valinta siksi koska se on väärin. Jos joku sen tekee ja/tai pitää sitä helppona "ratkaisuna" niin sitten on henkilökohtaisessa moraalissa joku pielessä.

Olen kyllä eri mieltä. Miksi se olisi väärin? Miksi uuden elämän pakolla synnyttäminen maailmaan olisi enemmän oikein? Voisitko perustella ilman tappamispuheita, lapsihan voi kuolla kohtuun muutenkin. Sitä ei edes voi tietää kun abortoi, olisiko niin käynyt. Mutta miksi on oikein synnyttää uutta elämää ja väärin ei-synnyttää?

Tappaminen abortissa ei ole minusta lainkaan väärin. Vaan väistämätön seuraus sille, kun ei haluta synnyttää uutta elämää. Naisella on oltava oikeus valita haluaako synnyttää lapsen vai ei, jos se ei ollut toivottu.

"Synnyttää uutta elämää" on vähän omituisesti sanottu koska kyseessähän on todellisuudessa jo kymmeniä viikkoja olemassa ollut elämä. Ei siis uusi.

Mutta asiaan, abortissa ei ole kyse mistään "ei-synnyttämisestä" samaan tapaan kuin vastasyntyneen vauvan tappamisessa ei ole kyse "ei-vanhemmuudesta". Molemmissa on kyse jo olemassa olevan ihmiselämän lopettamisesta eikä mistään uuden elämän ehkäisemisestä.

Ja se että lapsi voi kuolla kohtuun muutenkin ei oikeuta tappamaan sitä koska muutenhan kenet tahansa voisi tappaa samalla perusteella. Ei kaikista vauvoista, taaperoista tai edes teineistä tule koskaan aikuisia mutta ei se ole mikään syy tappaa niitä.

Voisit myös perustella että miks sun mielestä naisella pitäisi olla oikeus riistää henki syntymättömältä lapseltaan. Mä oon nimittäin sitä mieltä että KELLÄÄN ei ole oikeutta tappaa tai muutenkaan kohdella väkivaltaisesti lapsia, ei syntymättömiä eikä syntyneitä. Varsinkaan omilla vanhemmilla.

Vierailija
107/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan varma kirjoitti:

Kyllä te ajattelette minkä näköisiä ja luonteisia nämäkin pikkuiset jotka itsekkyyttänne eliminoitte viettääksenne kivaa elämää itse olisivatkaan olleet. Jokainen teko on meidän tilitettävä joskus myös. Myös minun.

En kyllä ole ajatellut. En edes sitten, kun sain lapsia. Enkä edes ollut itsekäs, olisin ollut silloin hyvin huono äiti ja lapseni olisi kasvanut näköalattomassa ympäristössä. Nyt minulla on hyvä koulutus ja lapsilla aivan erilaiset mahdollisuudet elämään. Joskus muistan, että yksi läheinen lapsi on syntynyt samoihin aikoihin, kuin abortoimani lapsen la. oli. Ja joka kerta olen tyytyväinen päätöksestäni. Jos minulla olisi tuo lapsi, ei näitä nykyisiä olisi. Että ainahan sitä voi jossitella, muttei niin kannata elää.

Vierailija
108/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en epäilisi yhtään jos tulisin raskaaksi ja ilmenisi että lapsi olisi vammainen, tekisin abortin heti. Terve olisi tervetullut. Parikymppisenä olin itsekin henkisesti vielä sen verran lapsi ettei minusta olisi ollut äidiksi. Nyt 27 v ja vauvakuume vaivaa. Vielä en ole ikinä ollut raskaana.

Vierailija
109/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien pitäisi hyväksyä abortti? Onhan ihmisillä aina vähän eroavia mielipiteitä asiasta kuin asiasta. Miksi abortti olisi sellainen, mikä kaikkien pitäisi hyväksyä? Vaikka se naapurin nainen ei aborttia hyväksyisi, niin miten se muka vaikuttaa sinun elämääsi? Saathan sinä silti Suomessa tehdä abortin ihan rauhassa eikä siitä edes tarvitse tälle naapurin naiselle kertoa.

Ei tarvitsekaan, mutta miksi pitää olla mitään mielipidettä muiden aborteista? Eikö riitä, ettei sinun itsesi tartte tehdä aborttia ikinä?

No ihmisillä nyt tuppaa niitä mielipiteitä olemaan muidenkin elämän sellaisista asioista, jotka eivät itse koske. Eihän moni hyväksy homoutta, vaikka ei se naapurin homo-Pertin seksielämä voi mitenkään häiritä ketään, kun kyseessä on kahden tasavertaisen ihmisen päätös nauttia toisistaan seksuaalisesti muita häiritsemättä neljän seinän sisällä. Toisaalta taas esimerkiksi abortissa kyseessä ei ole enää vain yhden ihmisen elämä vaan kahden. Sama kuin lihansyönnissäkään kyse ei ole vain Petteri-Luukaksen oikeudesta syödä lihaa vaan kyseessä on samalla myös eläimen kuolemasta, jotta Petteri-Luukas voi toteuttaa lihansyöntiään. Asioilla on kääntöpuolensa. Jokaisella kuitenkin on oikeus mielipiteeseensä ja sen julkituomiseen.

Vierailija
110/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te ajattelette minkä näköisiä ja luonteisia nämäkin pikkuiset jotka itsekkyyttänne eliminoitte viettääksenne kivaa elämää itse olisivatkaan olleet. Jokainen teko on meidän tilitettävä joskus myös. Myös minun.

Koska mun pitäis alkaa ajattelemaan sen loisen ulkonäköä ja luonnetta? Onneksi pääsin eroon ja saan elää rauhassa omaa elämääni ilman jotain kitisijää.

N25

Jos noin ajatellaan, sinäkin olet äitisi loinen. Ymmärrän kyllä mielipiteesi, koska olet vielä nuori. Mutta kyllä lapset ovat muutakin(ja nimenomaan muuta) kuin kitiseviä loisia.

Niin mä loisinkin sen 9kk äidistäni. Ja ei-toivottu lapsi on AINA loinen aborttiin asti.

N25

Vierailija
111/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin abortin samantien ilman minkäänlaisia tunnontuskia, jos nyt tulisin raskaaksi. Ihan yhtä surullinen asia kun tavalliset menkat.

Olen 26-vuotias, (kai) vakituisessa parisuhteessa ja juuri saanut paperit ulos yliopistosta. Syy aborttiin olisi ihan yksinkertaisesti se, etten halua lasta ainakaan vielä. En itsekään haluaisi olla olemassa, jos vanhempani eivät olisi minua halunneet. Paska lapsuus ja katkerat vanhemmat, siitä johtuen todennäköisesti paska aikuisuuskin? Ei kiitos. Mieluummin ei synny ollenkaan, eipä sitä ole itse murehtimassa.

Oksettaa, että vielä herran vuonna 2016 jotkut puskevat pentuja huonoihin olosuhteisiin siksi että aivopesun takia "eivät vaan voineet tehdä aborttia". Sitten on useamman ihmisen elämä pilalla. 

Vierailija
112/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
113/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mun pitäis alkaa ajattelemaan sen loisen ulkonäköä ja luonnetta? Onneksi pääsin eroon ja saan elää rauhassa omaa elämääni ilman jotain kitisijää.

N25

Todella järkyttävää, puhut itsesi alkuunpanemasta "loisesta"! No, ehkä se lapsen kannalta olikin parempi, että hänet surmattiin jo alkuvaiheessa kuin että olisi joutunut elämään sinunlaisesi tunteettoman hirviön kasvattamana. Muista kuitenkin tämä: kerran sinäkin vastaat teoistasi, tuostakin. Olet täysin tunteeton hirviö.

Vierailija
114/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin abortin samantien ilman minkäänlaisia tunnontuskia, jos nyt tulisin raskaaksi. Ihan yhtä surullinen asia kun tavalliset menkat.

Olen 26-vuotias, (kai) vakituisessa parisuhteessa ja juuri saanut paperit ulos yliopistosta. Syy aborttiin olisi ihan yksinkertaisesti se, etten halua lasta ainakaan vielä. En itsekään haluaisi olla olemassa, jos vanhempani eivät olisi minua halunneet. Paska lapsuus ja katkerat vanhemmat, siitä johtuen todennäköisesti paska aikuisuuskin? Ei kiitos. Mieluummin ei synny ollenkaan, eipä sitä ole itse murehtimassa.

Oksettaa, että vielä herran vuonna 2016 jotkut puskevat pentuja huonoihin olosuhteisiin siksi että aivopesun takia "eivät vaan voineet tehdä aborttia". Sitten on useamman ihmisen elämä pilalla. 

Tähän loppui minulla näiden lukeminen. Tuli niin oksettava olo, etten pysty jatkamaan. Millaisia tunteettomia otuksia tämä maa kantaakaan päällään! Toivon sydämestäni, ettei tuollaisille annettaisi koskaan enää lasta.

Vierailija
115/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en epäilisi yhtään jos tulisin raskaaksi ja ilmenisi että lapsi olisi vammainen, tekisin abortin heti. Terve olisi tervetullut. Parikymppisenä olin itsekin henkisesti vielä sen verran lapsi ettei minusta olisi ollut äidiksi. Nyt 27 v ja vauvakuume vaivaa. Vielä en ole ikinä ollut raskaana.

Toivon, ettet saisi koskaan lasta! 

Vierailija
116/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISIS tappoi Nizzassa 84 ihmistä, vertailun vuoksi abortintekijät ovat tappaneet n. 160-180 lasta pelkästään Suomessa ja pelkästään tämän viikon aikana.

Vierailija
117/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin tahtonut nuorena (18 v.) tehdä abortin. Ympäristö painosti pitämään lapsen. Joo, hyvin on kaikki mennyt mutten halua lapsia enää, olen tyytymätön koulutustasooni ja työhöni. Haluankin jatkaa opintoja.

Vierailija
118/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Todella järkyttävää, puhut itsesi alkuunpanemasta "loisesta"! No, ehkä se lapsen kannalta olikin parempi, että hänet surmattiin jo alkuvaiheessa kuin että olisi joutunut elämään sinunlaisesi tunteettoman hirviön kasvattamana. Muista kuitenkin tämä: kerran sinäkin vastaat teoistasi, tuostakin. Olet täysin tunteeton hirviö.

En ole tunteeton hirviö. En vain halunnut lasta ja sisälläni loisineen alkion poisto oli helppoa. Ehkä mä joskus haluan lapsen ja silloin otan mielihyvin vastaan. :)

N25

Vierailija
119/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tunne "loisimisesta" johtuu juuri siitä että lapsi on ei-toivottu ja nuorelle ensikertalaiselle ajatus elämästä sisällään on todella kumma... Ei se ihmisestä hirviötä tee jos myöntää rehellisesti noin ajatelleensa... 

Vierailija
120/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaipa jokainen voi tuntea tavallaan... kyllä tähän ihmiselämään muitakin tunteita kuuluu kuin ilo, rakkaus, jne.. Toiset vaan myöntää ne