Helppo, kivuton, luonnollinen ja itsestäänselvä päätös tehdä abortti?
Lähestytään asiaa nyt näin päin.
Sanotaan, että abortti on aina vaikea päätös. Onko täällä kuitenkin sellaisia, jotka tekivät päätöksensä välittömästi, jolloin raskaudenkeskeytys tuntui jopa itsestäänselvältä vaihtoehdolta? Millaiset olivat olosuhteet tuolloin, ja onko sinua sittenkin koskaan kaduttanut, vaikka päätös olisikin ollut "helppo"?
Toisaalta, tuntuuko tämä kysymys jo lähtökohtaisesti täysin vieraalta?
Itse päädyin nimittäin aborttiin silmänräpäyksessä, eli heti, kun olin sisäistänyt ne kaksi viivaa sillä puikolla. Olin juuri aloittanut lukion ja hyvin kunnianhimoinen tulevaisuuteni suhteen. Saatan kuulostaa kylmältä, mutta koin, että tämä "lapsi" olisi pysäyttänyt ja kääntänyt jo niin tarkasti suunnitellun tulevaisuuteni. Ja ei, lapsella ei ollut isää.
Enkä kadu, vieläkään. Vasta nyt aikuisena, sillä uralla ja niillä urilla joihin olin lapsesta asti tähdännyt, olen alkanut toisinaan pohtimaan, että olenko sittenkin hirviö. Olisinko hirviö sille, joka tietäisi ne todelliset syyni menneeseen helppoon päätökseen.
Muita vastaavia tarinoita..?
Kommentit (307)
Ja olen todella 15 veestä harrastanut seksiä,25-veenä saatiin eka lapsi,ja siihen saakka ehkäisy aina kunnossa.Nyt 4 lasta ja seuraava saa tulla jos on tullakseen ja
joka kuukausi teen testim varmistaakseni olenko raskaana jotten ottaisi alkoholia tai söisi jotain kiellettyä.
Kukaan ei voi olla kuin vastuuttomuuttaan 12 viikolle raskaana huomaamattaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen abortin vastustaja voisi ihan huvikseen kokeilla hankkiutua raskaaksi ja tekaista lapsen adoptioon, kun se kerran heitetään joka aborttikeskustelussa varteenotettavaksi vaihtoehdoksi ei-toivotun raskauden keskeyttämisen tilalle. Kokeilkaa ihmeessä, helppo prosessihan se, kun ei sitä empatiakykyä tai edes alkeellista ymmärrystä muiden kokemuksille tunnut muuten heruvan.
Vittu hae pillerit,laita kierukka,piuhat poikki,hae kumeja,spermaa tappavaa vaahtoa,keskeytetty yhdyntä...
Kyllä keinoja riittää!!Tai tyydyt sauvaan,siitä ei voi tulla paksuksi.
Jos antaa paljasta ja raskautuu täytyy olla valmis kantamaan vastuu.
Lapsikulta, älä riehu! Olen käyttänyt e-pillereitä, sitten tuli krooninen sairaus, eikä hormooniehkäisy enää sopinut. Sitten piti laittaa kumia kikkeliin, näin mentiin 20 vuotta. Lapsia tehtiin siinä välissä ja kun lapsiluku tuli täyteen, kävin hakemassa sterilisaation. Tulin silti raskaaksi. Katson, että olen aika huolella vastuuni ehkäisystä koko ikäni kantanut, samoin sen tehottomuuden seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen todella 15 veestä harrastanut seksiä,25-veenä saatiin eka lapsi,ja siihen saakka ehkäisy aina kunnossa.Nyt 4 lasta ja seuraava saa tulla jos on tullakseen ja
joka kuukausi teen testim varmistaakseni olenko raskaana jotten ottaisi alkoholia tai söisi jotain kiellettyä.
Kukaan ei voi olla kuin vastuuttomuuttaan 12 viikolle raskaana huomaamattaan.
Minä olin viikolle 14!
Vierailija kirjoitti:
Kun laittaa piuhat poikki ja kumin kikkelin nokkaan ei voi tulla raskaaksi,kun on kierukka tms. ja kumi ja vaikka siittiöitä tuhoava vaahto ei voi tulla raskaaksi.
Jos rupee jakaan persettään täytyy huolehtia siitä ettei tule raskaaksi jos ei ole valmis kantamaan vastuutaan.Näin se vain on.
Jokainen on vastuussa omista tekemisistään.
Ja kun ehkäisyä on maailma täynnä on täysin mahdotonta tulla raskaaksi ilman
todella pahaa vastuuttomuutta.
Abortti ei ole jälkiehkäisykeino.
Se on sallittu vain todella vaikeissa tilanteissa.
Ja kyllä lääkärit pistää piuhat poikki jos kertoo käyttävänsä aborttia jälkiehkäisynä ja ei ikinä halua lapsia.Kertoo olevansa todella jälkeenjäänyt niin kuin te olette.Holtiton ja vastuuton.Ja jos joku äiti joka ei ole ehkäisystä huolehtinut ja ei halua enää lapsia...
Ei voi muuta sanoa kuin että on kyllä super luuseri-äidin nyt ainakin pitäisi tietää mitä tapahtuu kun haaransa levittää!!!Ihan ärrällä myydään kumeja.
Olen 15 vuotiaasta harrastanut seksiä ja lapseni tehnyt 25-vuotiaana.Aina ollut pillerit ja kumit jos on ollut epävarmuutta.Lisäksi kun pillerit jätin pois ja oli lapsi suunnitelmissa,käytettiin ehkäisyä varoaika.
Mutta olenkin viisaampi ja älykkäämpi kuin te.
Miten niin olet viisaampi ja älykkäämpi? Etkö edes tiedä, ettei Suomesta saa mitään ehkäisyvaahtoa? Etkö tiedä, että normaalikin ehkäisy voi pettää? Etkö tajua, että abortti on Suomessa täysin oikeutettu ja laillinen valinta? Etkö tajua, että se on ei-toivotun rakaskauden tapauksissa vastuullisempi valinta kuin synnyttää lapsi ja kohdella sitä huonosti tai antaa se pois?
Vastailepas nyt näihin, älykäs ja viisas ihminen.
Mun miehellä ei seissyt kumin kanssa. Itse en halunnut vetää hormonimömmöjä. Siksi keskeytetty yhdyntä ja varmat päivät. Se toimi vuoden, sitten tulin raskaaksi. Tein abortin ja se oli voimaannuttava kokemus. Mullehan ei kukaan kusin terppa sano, miten mun pitää toimia, vaan ratkaisin elämäni valinnat itse. Näin oli hyvä. En enää jatkanut samaan malliin, vaan laitatin kuparikierukan. Ennen aborttia senkin valitseminentuntui huonolta mahdollisten haittavaikutusten pelossa. Onneksi ne ovat olleet minimaalisia.
Mä toivon, että kukaan tuommoinen aggressiivisesti aborttia vastustava ei saisi koskaan lapsia... Kuinka hyvä äiti on tuollainen täysin mustavalkoisesti ajatteleva ihminen, joka alkaa heti solvaamaan muita ihmisiä ja toivomaan heille sairauksia ja onnettomuutta, jos he ajattelevat eri tavoin kuin itse? Mitä jos oma lapsesi vaikka tulisi vahingossa raskaaksi 18-vuotiaana, ja haluaisi tehdä abortin? Huutaisitko sillekin, että oma syy senkin kuvottava ihmisperse, kun olet jakanut pimppaasi ja pannut paljaalla? Jessus sentään, tuo mielikuva on ihan kuin jostain 60-luvun hartaasti uskovaisesta kodista. Sellaiseen en soisi kenenkään lapsen joutuvan.
Vierailija kirjoitti:
Onko abortinvastustajien mielestä parempi vaihtoehto sille lapselle, että elää huonoissa oloissa tai ihmisen kanssa joka ei osaisi lastaan rakastaa?
Mitä abortin vastustajat ajattelevat Oulun vauvapakastajan tilanteesta hoitaa ei-toivotut raskaudet?
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan varma kirjoitti:
Kyllä te ajattelette minkä näköisiä ja luonteisia nämäkin pikkuiset jotka itsekkyyttänne eliminoitte viettääksenne kivaa elämää itse olisivatkaan olleet. Jokainen teko on meidän tilitettävä joskus myös. Myös minun.
Koska mun pitäis alkaa ajattelemaan sen loisen ulkonäköä ja luonnetta? Onneksi pääsin eroon ja saan elää rauhassa omaa elämääni ilman jotain kitisijää.
N25
Jos noin ajatellaan, sinäkin olet äitisi loinen. Ymmärrän kyllä mielipiteesi, koska olet vielä nuori. Mutta kyllä lapset ovat muutakin(ja nimenomaan muuta) kuin kitiseviä loisia.
Abortti on parempi päätös kun pitää lapsi jota EI HALUA. Ja on paljon ihmisiä jotka eivät edes ole kyleneväisiä huolehtimaan lapsista, no ne yleensä niitä lapsia näyttävät eniten tekevän. En ole tehnyt ikinä aborttia, mutta ihan varmasti olisin tehnyt nuorena jos vahinko olisi käynyt. Siinä ei ole mitään pahaa, päinvastoin siinä ajatellaan sen lapsenkin parasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä ei seissyt kumin kanssa. Itse en halunnut vetää hormonimömmöjä. Siksi keskeytetty yhdyntä ja varmat päivät. Se toimi vuoden, sitten tulin raskaaksi. Tein abortin ja se oli voimaannuttava kokemus. Mullehan ei kukaan kusin terppa sano, miten mun pitää toimia, vaan ratkaisin elämäni valinnat itse. Näin oli hyvä. En enää jatkanut samaan malliin, vaan laitatin kuparikierukan. Ennen aborttia senkin valitseminentuntui huonolta mahdollisten haittavaikutusten pelossa. Onneksi ne ovat olleet minimaalisia.
Ja tuota sinä käytät syynä?Tehdä abortin jonka pitäisi olla viimeinen keino?
Ei seissyt ja haittavaikutukset sinuun?Maailma on täynnä ehkäisykeinoja..tuo on laiskuutta.Julmuri.
Vierailija kirjoitti:
Abortti on parempi päätös kun pitää lapsi jota EI HALUA. Ja on paljon ihmisiä jotka eivät edes ole kyleneväisiä huolehtimaan lapsista, no ne yleensä niitä lapsia näyttävät eniten tekevän. En ole tehnyt ikinä aborttia, mutta ihan varmasti olisin tehnyt nuorena jos vahinko olisi käynyt. Siinä ei ole mitään pahaa, päinvastoin siinä ajatellaan sen lapsenkin parasta.
Jos on niin varma,pitäisi olla varma ehkäisy.
En ole abortin fanaattinen vastustaja.
Ihmettelen vain kuinka voitte olla noin vastuuttomia.
Ja sinulle äiti...kuten sanoin,teen testin ihan joka kuukausi jotta varmistan etten vahingoita vauvaa....12 viikkoa???Ei tullut mieleen käyttää lisäehkäisyä tai varmistella asiaa kun olit niin varma ettet halua lapsia.
Laiskaa ja vastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko abortinvastustajien mielestä parempi vaihtoehto sille lapselle, että elää huonoissa oloissa tai ihmisen kanssa joka ei osaisi lastaan rakastaa?
Mitä abortin vastustajat ajattelevat Oulun vauvapakastajan tilanteesta hoitaa ei-toivotut raskaudet?
Ihan yhtä typerä kuin tekin.Otetaan vastuu ja huolehditaan ehkäisystä eikä jaella sitä haaraa.
Tytärtäni varmasti neuvon ja kuuntelen ehkäisyasiassa.Jos näin käy kehotan häntäkin kantamaan vastuunsa seksin harrastamisesta.
Kuten poikianikin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä luulet? En abortin kannattajanakaan hyväksy sitä. Suomen lakien mukaan abortointi on minusta aivan hyväksyttävää. Perustelut voitte kysyä lainvalmistelijoilta, allekirjoitan ne.
Vierailija kirjoitti:
Tytärtäni varmasti neuvon ja kuuntelen ehkäisyasiassa.Jos näin käy kehotan häntäkin kantamaan vastuunsa seksin harrastamisesta.
Kuten poikianikin...
Miksi opetat että vastuunkantoa on alkaa elää hankalammin? Miksi sinun lapsellesi ei saa vastuunkantoa olla abortti, joka ratkaisisi tilanteen oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan varma kirjoitti:
Kyllä te ajattelette minkä näköisiä ja luonteisia nämäkin pikkuiset jotka itsekkyyttänne eliminoitte viettääksenne kivaa elämää itse olisivatkaan olleet. Jokainen teko on meidän tilitettävä joskus myös. Myös minun.
Koska mun pitäis alkaa ajattelemaan sen loisen ulkonäköä ja luonnetta? Onneksi pääsin eroon ja saan elää rauhassa omaa elämääni ilman jotain kitisijää.
N25
Jos noin ajatellaan, sinäkin olet äitisi loinen. Ymmärrän kyllä mielipiteesi, koska olet vielä nuori. Mutta kyllä lapset ovat muutakin(ja nimenomaan muuta) kuin kitiseviä loisia.
Mikäs loinen se on, joka ilolla otetaan vastaan ja vartavasten hankitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuota sinä käytät syynä?Tehdä abortin jonka pitäisi olla viimeinen keino?
Ei seissyt ja haittavaikutukset sinuun?Maailma on täynnä ehkäisykeinoja..tuo on laiskuutta.Julmuri.
Aivan, haittavaikutukset minuun. Olen minäkin ollut joskus alkio ja siksiö, eikö sinua kiinnostakaan heidän elämänsä laatu, kunhan vaan maailmaan pääsee, mitä? Sun pitää nyt suojella minua, että mulla on hyvä elämä, jos kerran halusit minutkin tänne maailmaan. Ei vain valikoidein joillekin alkioille hyvä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin varma,pitäisi olla varma ehkäisy.
En ole abortin fanaattinen vastustaja.
Ihmettelen vain kuinka voitte olla noin vastuuttomia.
Ja sinulle äiti...kuten sanoin,teen testin ihan joka kuukausi jotta varmistan etten vahingoita vauvaa....12 viikkoa???Ei tullut mieleen käyttää lisäehkäisyä tai varmistella asiaa kun olit niin varma ettet halua lapsia.
Laiskaa ja vastuutonta.
Ihan tyhmää tuollainen vittu raskaustesti joka kuukausi. Sitä tekee vain horot.
Vittu hae pillerit,laita kierukka,piuhat poikki,hae kumeja,spermaa tappavaa vaahtoa,keskeytetty yhdyntä...
Kyllä keinoja riittää!!
Tai tyydyt sauvaan,siitä ei voi tulla paksuksi.
Jos antaa paljasta ja raskautuu täytyy olla valmis kantamaan vastuu.