Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua on alkanut vituttaa ihmisten älypuhelimen räpläys niin paljon että

06.07.2016 |

itse en räplää puhelinta enää muiden nähden kuin vain jos on oikeasti pakko. En selaa av:tä muualla kuin kotona tai tauolla töissä.
Bussissa ja metrossa istuessa katson maisemia. En helvetti halua olla samanlainen zombi kuin nämä jotka ei osaa enää tehdä mitään muuta kuin tuijottaa taikakiveensä.

Nyt loppui taikakiveen tuijottaminen.
Toivoisin että muutkin tajuaisivat herätä todellisuuteen.

Onko ihannemaailmassamme kaikilla älypuhelin kärsän edessä?

Minun ihannemaailmassani ei.

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi jos levittäytyisin päällesi lukemaan sitä Hesaria ihan paperimuodossa? Miksi sinua niin vituttaa muiden ihmisten eläminen?

Minä vihaan esim. Kävelyä ja selaan puhelintani jos on vähänkään pidempi matka. Tiedän silti mitä ympärillä tapahtuu koska silmäni ovat liikkuvaa mallia.

Ps. Tuo ilmauksesi puhelimelle ei ole hauska.

Vierailija
22/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi jos levittäytyisin päällesi lukemaan sitä Hesaria ihan paperimuodossa? Miksi sinua niin vituttaa muiden ihmisten eläminen?

Minä vihaan esim. Kävelyä ja selaan puhelintani jos on vähänkään pidempi matka. Tiedän silti mitä ympärillä tapahtuu koska silmäni ovat liikkuvaa mallia.

Vihaat kävelyä? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Kirpputoreilla näkee, että jotkut kävelevät käytäviä muita väistämättä vain puhelintaan tuijottaen.  Pyydänkin puhelinzombieita navigoimaan itsensä sivuun, kun he ovat talsimassa päälleni.

Minua ei haittaa ihmisten puhelimeen tuijottelu linja-autossa tms., mutta se on käsittämätöntä, että suojatielle astuessa joku tuijottaa vain puhelintaan. Joskus kuitenkin huvittaa linja-autoon noustessa, kun matkustajat istuvat hartaina pää painuksissa kännyköitään tuijottaen kuin kirkkoväki.

Vierailija
24/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan älypuhelimia!! Hyvästi tylsät jonottelut, matkat jne. Ihanaa! Kaivan aina välittömästi kännykän esiin<3

Vierailija
25/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaat kävelyä? :D

Niinhän kirjoitin?

Vierailija
26/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot metrossa maisemia? :D

Vierailija
27/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa noista ei ihan oikeasti roiku somessa, vaan juttelee kavereilleen. Tai kaukana asuville tutuille tai seurustelukumppanille. Missä te oikein asutte jos "kaikki" pyörii instassa? Olen nuori nainen ja tunnen yhden henkilön jolla on insta, ja tämä henkilö käyttää puhelintaan todella vähän. Twitteriäkään ei ole kenelläkään ja facebookissa on vaan keski-ikäiset.

Oltiin kesän alussa käymässä yhdellä sukulaisella, ja näppäilin puhelinta sillä välin kun muut katseli yhden toisen sukulaisen hääkuvia. Tämä talon emäntä tiuskaisi minulle että "lopeta se feisbuukissa roikkuminen ja kato vaikka telkkaria". Facessa en ole ollut ikinä, ja olin whatsapissa juttelemassa kaverille kun tämä pelkäsi yhden verikokeen tuloksia.

Vierailija
28/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni bussissa on ihan hyväksyttävää räpeltää puhelinta, sillä kuka jaksaisi saada jotain riemua niistä kuluneista "maisemista", joita saa tuijotella päivästä toiseen. Sen sijaan kävellessä puhelimen räpeltäminen ei ainakaan ruuhkassa ole suotavaa. Kuinka ärsyttävää onkaan, kun joku kävelee ruuhkassa puhelin kädessään päin tai vähintään ohittaa vasta ihan viime hetkellä.

Jostain syystä selfieiden ottajat ärsyttävät minua yli kaiken, paikasta riippumatta. Sellaisesta ihmisestä tulee vaan niin pinnallinen ja itserakas vaikutelma. Siksi minun on vaikea pitää ihmisestä, joka näyttää ottavan selfien julkisella paikalla.

Vierailija
29/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen joka päivä saman 30 min matkan valtatietä pitkin bussilla. Voin sanoa että aika tylsäksi käy maisematkin kun useamman vuoden katselet bussin ikkunasta samoja puita...

Kaikki puhelimen näprääminen ei ole somettamista. Luen yleensä kirjaa kännykällä tai tabletilla, vastaan työsähköposteihin, suunnittelen tulevia töitä , infoan valmentamani urheilujoukkueen vanhempia jne.. Sillä älyluurilla kun pystyy tekemään paljon muutakin kun vaan selaamaan facea.

Vierailija
30/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin juuri äsken ensimmäisen älypuhelimen, mutta käytän sitä lähinnä vain illalla sarjojen katseluun sängyssä, muuten vain oikeastaan viestejä ja soittoja. Minua on jo pitkään huvittanut nämä (erityisesti nuoret naiset) jotka istuvat puhelin naamassa kiinni. Kaikilla on samanlainen vähän kumara asento ja kädet ojennettuina eteen. Näyttää vähän joltain tieteiselokuvan ihmiskokeilta, jotka on jossain laitteessa kiinni ja saavat siitä ravintonsa. Nykyäänhän nuoret naiset jo kävelee naama kiinni kännykässä. Epäilen, että osaavatko enää luontevasti kävellä ilman sitä puhelinturvaa, jonka avulla pystyy sulkemaan muut ohikulkijat pois tuijottamalla sitä puhelimen ruutua.

Vierailija
31/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole älypuhelinta, mutta ei mua häiritse, jos kaveri pitää (äly)puhelintaan pöydällä tapaamisemme aikana. Ei hän kuitenkaan yleensä saman tien lue mahdollisia viestejä. Läheisimmän ystäväni kanssa meillä on tapana kyläillä tunteja putkeen, niin kyllä musta on aivan ok ja ymmärrettävää, että hän vaikka parin tunnin päästä viestin saapumisesta sopivassa kohtaa tsekkaa, että kukas siellä tavoitteli ja millä asialla. Sillä tavalla toki, ettei meillä ole just silloin juttu kesken.

On eri asia, jos lyhyen tapaamisen aikana räplää koko ajan puhelinta eikä ole kunnolla läsnä toiselle. Viiden tunnin vierailulla en kuitenkaan vaadi ystävältä täydellistä keskittymistä vain itseeni, aivan taatusti vilkaisen itsekin puhelintani ainakin kerran (olen niin tottunut katsomaan kellonaikaa siitä, en käytä rannekelloa).

Vierailija
32/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osalla ihmisistä menee yli tämä älyluurien inhoaminenkin. Viime viikolla kuljeskelin vieraassa kaupungissa puhelimen Google Maps edessäni, yrittäen löytää ystäväni tupareihin. Vanhempi mies totesi ohi kävellessäni vaimolleen, että "on se kumma kun täytyy koko ajan kulkea nenä kiinni noissa vekottimissa". Nostin katseeni ja kerroin herralle, että olen ensi kertaa kyseisessä kaupungissa ja puhelin ohjaa minua parhaillaan määränpäähäni. Rouva vieressä iski tässä vaiheessa ukkokultaansa kyynärpäällä kylkeen ilmeisesti nuhteeksi ja tokaisi, että "siinäs kuulit". :)

Vierailija
33/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suomalaisille tietysti kauhistus, mutta eikö pohjimmiltaan olisi kivempi vaikka bussissa jutella vieressä istuvan kanssa? Siihen voi toki sattua joku idiootti, tai sitten ihan mahtava tyyppi. Perusvastaus tähän on tietenkin "mä joudun duunissa pälpättämään koko päivän, sen jälkeen haluan vain olla rauhassa" tms. Sinänsä ymmärrettävää ja ihan ok, mutta ei siitä varmaan olisi meille haittaa noin kansakuntana, jos olisimme vähän sosiaalisempia (oikeassa elämässä, ei netissä).

Vierailija
34/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on nykyään olevinaan niin jumalaton kiire, että viesteihinkin pitää vastata samantien eikä vasta sitten kun tapaaminen toisen kaverin kanssa on ohi.

Ja voi kauhistuksen kanahäkki jos ei ehdikään tykkäämään facessa kaverin päivityksestä ensimmäisten joukossa...

Sinä joka sanoit lukevasi kirjoja bussissa istuessasi: et varmaan kaiva sitä kirjaa esiin kahvilassa kaverin kuulumisia vaihtaessasi?

Mihin tää maailma on menossa?

Vierailija
35/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on nykyään olevinaan niin jumalaton kiire, että viesteihinkin pitää vastata samantien eikä vasta sitten kun tapaaminen toisen kaverin kanssa on ohi.

Ja voi kauhistuksen kanahäkki jos ei ehdikään tykkäämään facessa kaverin päivityksestä ensimmäisten joukossa...

Sinä joka sanoit lukevasi kirjoja bussissa istuessasi: et varmaan kaiva sitä kirjaa esiin kahvilassa kaverin kuulumisia vaihtaessasi?

Mihin tää maailma on menossa?

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta luen kirjaa kännykältä bussissa. Enpä kaiva kirjaa kassistani hengaillessani kaverini kanssa, mutta en myöskään kaiva sitä kännykkää esiin. 

Vierailija
36/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo keski-iän ylittänyt tätsy ja minua taasen alkaa riepoa tämä älyvekottimien demonisoiminen. Se tuntuu olevan nykyaikana muotia.

Vierailija
37/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ärsyttää. On se kumma, jos ei esim. jotain pientä bussimatkaakaan selviä ilman puhelimen räpellystä. Eniten ärsyttää kaks kaveria, jotka on koko ajan puhelimessa kiinni. Käytiin kaupungilla ja mentiin kahville. Heti kun päästiin istumaan, kumpikin vetäs puhelimen taskusta ja räpelsivät niitä koko sen ajan mitä kahvilassa oltiin. Ei mitään väliä, että siinä olis ollut ihan oikeeta juttuseuraa vieressä.

Vierailija
38/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka luulevat että se elektroniikan kauhistelu tekisi heistä jotenkin parempia ihmisiä.

Vierailija
39/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi, että häntä ärsyttää kun kävellessä räplätään. Asun mäen päällä ja ottaa päähän nuo saatanalliset portaat. Joskus luen kännystä jotain samalla, jotta menisi nopeammin. 😀#laiska

Vierailija
40/177 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 6 minuutin metromatkalla kännykkää, mutta kun kännyni meni rikki telttailureissulla keskellä ei mitään, niin oli ihan kiva olla ilman kännykkää kotiin päästyä myös. Vapauttavaa.

Nykyään olen koneella 80 prosenttia vähemmän kuin ennen älypuhelimia (jos opiskelua ei lasketa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi