Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua on alkanut vituttaa ihmisten älypuhelimen räpläys niin paljon että

06.07.2016 |

itse en räplää puhelinta enää muiden nähden kuin vain jos on oikeasti pakko. En selaa av:tä muualla kuin kotona tai tauolla töissä.
Bussissa ja metrossa istuessa katson maisemia. En helvetti halua olla samanlainen zombi kuin nämä jotka ei osaa enää tehdä mitään muuta kuin tuijottaa taikakiveensä.

Nyt loppui taikakiveen tuijottaminen.
Toivoisin että muutkin tajuaisivat herätä todellisuuteen.

Onko ihannemaailmassamme kaikilla älypuhelin kärsän edessä?

Minun ihannemaailmassani ei.

Kommentit (177)

Vierailija
161/177 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Julkisissa katson mieluummin maisemia ja nykyään ystävien kanssa olen hiljaa sen ajan jos räpläävät puhelinta. En todellakaan näpäyttääkseni tms, mutta en jaksa sellaista juttelua/kahvittelua toisen kanssa jos koko ajan pitää välissä räplätä puhelinta. Yksi aina sanoo jatka vaan puhumista. No enkä jatka jos samalla katsot tiktokeja tai snappeja. :D 

Joo, aamulla töihin mennessä ja illalla kotiin palatessa on kiva katsella bussin pimeää ikkunaa.

Vaihtelua siihen "maisemaan" tulee toisinaan sateesta. Sadepisaroiden tai lumen liikettä ikkunassa on joskus ihan kivakin seurata.

Kesällä saisi katsella maisemiakin, mutta silloin on kivempi mennä töihin pyörällä. Talvipyöräilyä pimeässä jäisellä tiellä en koe kovin houkuttelevaksi.

Vierailija
162/177 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi jos levittäytyisin päällesi lukemaan sitä Hesaria ihan paperimuodossa? Miksi sinua niin vituttaa muiden ihmisten eläminen?

Minä vihaan esim. Kävelyä ja selaan puhelintani jos on vähänkään pidempi matka. Tiedän silti mitä ympärillä tapahtuu koska silmäni ovat liikkuvaa mallia.

Ps. Tuo ilmauksesi puhelimelle ei ole hauska.

Minua ottamaan aivoon jatkuva v-sanan käyttö, kertoo kirjoittajasta paljon, enempää en halua kuulla enkä nähdä.

Alatyyli ei kiehdo ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/177 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tuo v-sanan v vittua?

Vierailija
164/177 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on pelkkä väline, jolla voi lukea esimerkiksi kirjoja. Miksi kaikki olettaa, että älypuhelin on vain somea varten. 

Vierailija
165/177 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on kätevä väline, kun tahtoo suojautua ihmisiltä. En jaksa joka ikinen ruoka ja kahvitunti olla töissä sosiaalinen. 

Vierailija
166/177 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pahemmaks vaan menee

Vierailija
167/177 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joskus katselen parvekkeelta kadulla kulkijoita, tulee mieleen, että ennen ne vain kävelivät. Nyt yksinkin kulkevat puhua pälättävät johonkin vehkeesseen. Outoa, kun kukaan ei ole heitä kuulemassa huutoetäisyydelläkään.

Vierailija
168/177 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat ostaa paremman puhelimen, niin ei tarvitsisi huutaa niitä tärkeitä asioitaan niin, että koko bussillinen kuulee. Välillä mölistään ihan sellaisista työasioista, joita ei oikeastaan pitäisi jakaa maailmalle.

Vierailija
169/177 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs meitä vtutti ennen älypuhelimia? Aina siihen joku syy löytyy.

Vierailija
170/177 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei ärsyttä sinänsä se räplääminen, mutta se että huudatetaan musiikkia yms niistä jossain julkisessa tilassa, kulkuneuvossa.

Vierailija
171/177 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi jos levittäytyisin päällesi lukemaan sitä Hesaria ihan paperimuodossa? Miksi sinua niin vituttaa muiden ihmisten eläminen?

Minä vihaan esim. Kävelyä ja selaan puhelintani jos on vähänkään pidempi matka. Tiedän silti mitä ympärillä tapahtuu koska silmäni ovat liikkuvaa mallia.

Ps. Tuo ilmauksesi puhelimelle ei ole hauska.

Minua ottamaan aivoon jatkuva v-sanan käyttö, kertoo kirjoittajasta paljon, enempää en halua kuulla enkä nähdä.

Alatyyli ei kiehdo ketään.

Kaikki v:llä alkavat sanat kieltoon!

Vierailija
172/177 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsen ikkunapaikalle bussissa, junassa, metrossa jne. niin katselen maisemia, tai vaan ulos ikkunasta omissa ajatuksissani. Jos taas joudun käytäväpaikalle, otan puhelimen esiin, varsinkin junassa ja metrossa, missä vastapäätä istuu ihmisiä. En osaa olla luonnollisesti, kun ei tiedä mihin katseensa asettaisi. Tällöin välttääkseni erittäin kiusallista oloa, otan puhelimen esiin ja selailen vaikka sitten vanhoja sähköposteja.

Kävellessä ja seurassa en puhelinta selaa.

Vierailija
173/177 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanu ketuttaa oma kännykän räpläys ja tein päätöksen vähentää sitä radikaalisti. Menee elämä hukkaan

Vierailija
174/177 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tympii eräs ystäväni, jonka on pakko leffan aikanakin somettaa ja snäppäillä. Sitten jää hyvät kohtaukset välistä ja vinkuu kuinka leffa oli tylsä ja ei tajunnut mitään..

Snäppäillä? Teinit käyttävät snäppiä 

Vierailija
175/177 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen plärääminen ei lopu ennen kuin naiset tajuavat palkita kaltaiseni kunnollisen ja hyvän miehen rakkaudella sekä seksillä.

Vierailija
176/177 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mut pankkien tunnusluku laitteen näytöt niin millin pieniä ettei vanhukset näe mitään siitä. Ja juuri kun ne alkoi suurennuslasin kanssa oppimaan tuli taas kone vanhaksi ja uudet . Joten vanhukset ei enää pysty käyttään itse pankkivirtuaali sivujaan. Ei näe tunnuslukuja .  Ei taas pysty  uusia asentamaan ja taas oppimaan uudet.  Ja taas. Ja taas. Eikä entisistä nähnyt lukuja.  Paperiset näki kun ne suureksi paperille kopio koneella.  Pitää olla numerot kissan kokoisia vanhukset ei näe.    Ei näe siitä älystäkään . 

Vierailija
177/177 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omituiset kuvakaappaukset sitten . Hakkeroidaan kuvia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan