Miksi parisuhteessa ei voi ymmärtää toista vaikka itseä ei innosta?
Olen lukenut nyt joitain ketjuja, joissa sekä miehet, että naiset kertovat että on onneton kun ei saa seksuaalista fyysistä tarvettaan tyydytettyä kumppaninsa kanssa. Tulee mieleen, että mikä ihmisen korvien välissä mättää, jos ei voi nähdä asiaa toisen kannalta? Jos et itse ole kovin innostunut petipuuhiin, niin toisella voi olla tarve kuitenkin saada laukeamista ja yleensäkin seksiä. Se viime kädessä menee niin pitkälle, että petetään tai tullaan henkisesti ja fyysisestikin niin huonoon jamaan, että ollaan onnettomia ja tuskaisia vaikka muut asiat elämässä olisivatkin ok. Jos et millään voi löytää seksistä nauttimista itse, niin ajattele toisen kannalta asiaa. Hän kärsii ja yrittää ehkä venyä ja venyä.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavamman osapuolen kannattaisi parantaa rakastelutaitojaan.
No olipa taas hölmö kommentti. Eipä sitä toisen himot juurikaan herää, jos nyt vain ei seksi kiinnosta, niin ei se kiinnosta.
Huono seksi mistä ei itse saa mitään, ei kiinnosta.
Mutta haluttoman ihmisen sytyttäminen seksiin ei onnistu vaikka mitä tekisi. Tietenkään huono seksi ei auta, mutta jos haluttomuuden syy on jossain muualla, niin ei siinä sitten mitkään temput tai lelut muuta tilannetta.
Jos toinen on (pitkäaikaisesti) haluton pitää keskustella siitä mistä se johtuu. Kuoli minullakin intohimo kun läheisyys ylipäätään väheni ja minusta tuntui että olen kotiorja kun mies ei hoida kotitöitä. Muutama viikko keskustelusta ja asiat on ok. Läheisyys on kasvanut huimasti enkä enää ole ainut joka siivoaa. Nyt tuntuu siltä että olen kumppani enkä palvelija ja haluan taas miestäni. Kyllä asioita voi muuttaa mutta se kaipaa aina kommunikaatiotaitoja ja ymmärrystä kumppaniaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka haluatte käydä kauppaa jalkahieronta orgasmista, niin miksi ette käy kauppaa orgasmi orgasmista? Koska ette osaa saada toiselle orgasmia? Ehkä se on just se syy miksei seksi teidän kanssa kiinnosta pitemmän päälle.
Höpöpöö taas. Mua innostaa useemmin vaikka saan paljon harvemmin kuin mies. Koska seksi on ja sen pitäisi olla kivaa ihan läheisyytenäkin. Joillekin tuntuu fyysinen kosketus olevan kovaa työtä, yritän ymmärtää, vähän kai temperamenttikysymys myös. Haluton voisi kyllä joskus miettiä, miksi se on kurjaa että joku kokee sinut fyysisesti haluttavaksi? Jos toinen "vonkaa"(ihme sana), sehän vonkaa juuri sinua, vaikka ärsyttäiskin, niin voisi se olla myös vieraissa tai eroa hakemassa niin kuin monet tuntuvat olevan. Se vaan haluaisi olla juuri oman rakkaan kanssa.
Kyllähän se alkaa ärsyttää, kun toinen pyörii jaloissa koko ajan läähättämässä ja vinkumassa. Useimmat haluavat kuitenkin elää tasavertaisessa parisuhteessa, eivätkä halua mitään innokasta koiranpentua kumppanikseen.
Onko se halukkaampi sitten jo alussa ollut liian innokas että ärsytti, jos oli, niin miksi sellaisen valitsi alunperinkään? Vai onko seksiä nykyään vain murto-osa siitä mitä ennen, vaikka toisen halut eivät ole mihinkään muuttuneet? Olen siitä samaa mieltä että tasavertaisessa suhteessa ei kumppania verrata koiranpentuun.
Alkuhuumassa kaikki haluavat seksiä useammin, sen jälkeen tilanne tasoittuu. Paitsi joidenkin duracell-pupujen kohdalla.
jännästi jotkut koittavat syytää tilanteen kaikki paineet sen halukkaan niskoille. Tasoittuminen on esim. sitä, että ennen oli lempeä päivittäin ja myöhemmin jokusen kerran viikkoon. Tai ennen oli monta kertaa viikossa ja ajan kuluessa ehkä kerran viikossa. Ei niin että ennen aviota ja yhteiselämää päivittäin ja sit ei kiinnostanutkaan enää kuin suurina juhlapyhinä ja silloinkin vaan jos on tarpeeksi hiprakassa. Duracellpupupuhe ei anna kuvaa erityisen empaattisesta ihmisestä.
Toisten mielestä se tasoittuminen tarkoittaa, että seksiä on todella paljon harvemmin. Esim. aiemmin ollut kerran päivässä ja sitten myöhemmin kerran kuussa. Haluavampi osapuoli on itsekäs, kun vaatii toiselta liikaa. Ei siltä omalta kumppanilta voi vaatia yhtään sen enempää, kuin keltään muultakaan ihmiseltä, josta välittää. On törkeää läjäyttää alapäänsä esille ja vaatia tyydytystä, kun voisi aivan hyvin hoitaa sen asian itsekin. Voisiko samaa vaatia myös muissa hommissa? Kumppani olisi pakotettuna tekemään kaikki tehtävät toisen puolesta ja toinen olisi vain hyötyjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka haluatte käydä kauppaa jalkahieronta orgasmista, niin miksi ette käy kauppaa orgasmi orgasmista? Koska ette osaa saada toiselle orgasmia? Ehkä se on just se syy miksei seksi teidän kanssa kiinnosta pitemmän päälle.
Höpöpöö taas. Mua innostaa useemmin vaikka saan paljon harvemmin kuin mies. Koska seksi on ja sen pitäisi olla kivaa ihan läheisyytenäkin. Joillekin tuntuu fyysinen kosketus olevan kovaa työtä, yritän ymmärtää, vähän kai temperamenttikysymys myös. Haluton voisi kyllä joskus miettiä, miksi se on kurjaa että joku kokee sinut fyysisesti haluttavaksi? Jos toinen "vonkaa"(ihme sana), sehän vonkaa juuri sinua, vaikka ärsyttäiskin, niin voisi se olla myös vieraissa tai eroa hakemassa niin kuin monet tuntuvat olevan. Se vaan haluaisi olla juuri oman rakkaan kanssa.
Kyllähän se alkaa ärsyttää, kun toinen pyörii jaloissa koko ajan läähättämässä ja vinkumassa. Useimmat haluavat kuitenkin elää tasavertaisessa parisuhteessa, eivätkä halua mitään innokasta koiranpentua kumppanikseen.
Joo-o... Hyvä naisen sanoa. Itse koen, että ahdistaa ihan sikana kun rouva pyörii kotona pillu paljaana joka aamu ja ilta ja kuitenkaan ei saa edes koskea. Olo on just sellainen, että lapselle annetaan joka ilta tikkari ja sitten vedetään se pois nenän edestä aina ja iänkaikkisesti. Ja sitten kun kerran 3kk saa seksiä, niin luuletteko että se on jotenkin hieno juttu kun tilanne on jo lähtökohtaisesti sellainen, että "no pane nyt sitten ettei tarvii muutamaan kuukauteen uudestaan". Nipinnapin saa erektion pidettyä panon ajan ja orgasmi on 100xhuonompi kuin käteen vedettynä.
Miksi haluava ei voi ymmärtää kumppaniaan? Oikeastiko te jotka tällaisia aloituksia teette oletatte että kumppanilla on velvollisuus luopua itsemääräämisoikeudestaan? Ihan oikeasti jos haluttomana ryhtyy hommiin se voi tuntua TODELLA pahalta. Ei se kumppani ilkeyttään kieltäydy. Tai jos joku niin tekee niin olisi varmaan muutenkin jo parempi erota kuin kärvistellä suhteessa jossa kumpikaan ei näe toisen kantaa. Puhukaa asioista! Ei ongelmat ihmettelemällä parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää nämä seksipalveluja kumppaneiltaan vaativat. Onkohan oletuksena, että sinkkuna ollessakin joku läheinen ihminen on velvollinen tyydyttämään, heidän kaikki seksuaaliset tarpeensa, vaikka hän ei itse sitä haluaisi. Vai aletaanko vain siinä parisuhtessa, näkemään toinen ihminen velvollisena siihen hommaan? Miksi niin monet kestävät sinkkuna ollessaan, ilman toisen ihmisen tuottamaa seksuaalista tyydytystä, mutta parisuhteessa se yhtäkkiä onkin ihan hirveän väärin, jos sitä ei saa.
koska se haluton on yleensä se joka on muuttanut pelin, mutta olettaa entiseen malliin ettei syliä voi hakea muualtakaan (eikä se kumppania edes korvaisikaan), sinkku saa lähteä kenen mukaan haluaa.
Sinkku saa tietenkin lähteä kenen mukaan haluaa, mutta harvemmin niitä seksikumppaneita useimmille kuitenkaan löytyy. Ja vaikka löytyisi, niin silti sitä seksiä on paljon harvemmin, kuin suhteessa. Monet alkavat vaatia parisuhteessa enemmän seksiä, kuin mitä normaalisti sinkkuna ollessa edes saisivat. On outoa olettaa, että ihmiset muuttuisivat halukkaiksi seksikoneiksi parisuhteessa. Alkuhuuman jälkeen tilanne yleensä tasoittuu ja seksiä alkaa olla harvemmin. Vaikkakin silti lopulta kuitenkin enemmän, kuin sinkkuna. Ihmettelen siis, että miksi jotkut muuttuvat vaativammiksi parisuhteessa. Ei se kumppani ole mikään väsymätön seksilelu, vaan ihan samanlainen ihminen kuin muutkin. Ei häneltä pitäisi vaatia yhtään sen enempää, kuin muiltakaan.
Ihan höpöpuhetta. parisuhde luodaan myös sen seksin vuoksi. Parisuhteessa voi olettaa ja odottaa, että seksiä saa säännöllisesti, eikä sitä tarvitse kaivata muualta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluava ei voi ymmärtää kumppaniaan? Oikeastiko te jotka tällaisia aloituksia teette oletatte että kumppanilla on velvollisuus luopua itsemääräämisoikeudestaan? Ihan oikeasti jos haluttomana ryhtyy hommiin se voi tuntua TODELLA pahalta. Ei se kumppani ilkeyttään kieltäydy. Tai jos joku niin tekee niin olisi varmaan muutenkin jo parempi erota kuin kärvistellä suhteessa jossa kumpikaan ei näe toisen kantaa. Puhukaa asioista! Ei ongelmat ihmettelemällä parane.
Niin voi se torjuminenkin tuntua todella pahalta. Ei se kumppani ilkeyttään puolisoaan halua. Toisella ei ole mitään velvollisuutta luopua itsemääräämisoikeudestaan, eikä sitä kukaan pyydä. Pyyntö oli tehdä edes joku pieni seksuaalinen palvelua, vaikkei itseä huvita. Nämä haluttomat sen sijaan vaativat kumppaniaan luopumaan seksielämästään. Ja sekää ei ole ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ihan 100% sen puutteessa olevan puolella. Parisuhteeseen jos ryhdytään, niin TODELLAKIN kumppanilla on oikeus olettaa, että seksiä saa. Jos ei niin halua, niin miksi ihmeessä on alkanut parisuhteeseen?????!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ihan 100% sen puutteessa olevan puolella. Parisuhteeseen jos ryhdytään, niin TODELLAKIN kumppanilla on oikeus olettaa, että seksiä saa. Jos ei niin halua, niin miksi ihmeessä on alkanut parisuhteeseen?????!!!!!
Koska haluaa perheen ja lapsia. Kumppani ei ole oikeastaan yhtään tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti totta monessa onnettomassa liitossa. Minä aloin suhteeseen, koska halusin olla mieheni kanssa ja toisinpäin. meillä seksi sujuu ja elämä on mukavaa. Ystäväpariskunta meni yhteen, kun nainen oli 32 ja naimisiin mentiin nopeasti ja lasta alkoivat yrittämään heti. Mies ei ainakaan ole tyytyväinen, vaan kokee olevansa vain perheen toinen aikuinen.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti totta monessa onnettomassa liitossa. Minä aloin suhteeseen, koska halusin olla mieheni kanssa ja toisinpäin. meillä seksi sujuu ja elämä on mukavaa. Ystäväpariskunta meni yhteen, kun nainen oli 32 ja naimisiin mentiin nopeasti ja lasta alkoivat yrittämään heti. Mies ei ainakaan ole tyytyväinen, vaan kokee olevansa vain perheen toinen aikuinen.
"kokee olevansa vain perheen toinen aikuinen"... Sehän on hienoa jos noin. Vaimon mielestä meillä on kolme yhteistä lasta ja minä eli neljä lasta. Minusta meillä on isä, kaksi lasta ja natsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo-o... Hyvä naisen sanoa. Itse koen, että ahdistaa ihan sikana kun rouva pyörii kotona pillu paljaana joka aamu ja ilta ja kuitenkaan ei saa edes koskea. Olo on just sellainen, että lapselle annetaan joka ilta tikkari ja sitten vedetään se pois nenän edestä aina ja iänkaikkisesti. Ja sitten kun kerran 3kk saa seksiä, niin luuletteko että se on jotenkin hieno juttu kun tilanne on jo lähtökohtaisesti sellainen, että "no pane nyt sitten ettei tarvii muutamaan kuukauteen uudestaan". Nipinnapin saa erektion pidettyä panon ajan ja orgasmi on 100xhuonompi kuin käteen vedettynä.
Valitettavan tutun kuuloista.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voi se torjuminenkin tuntua todella pahalta. Ei se kumppani ilkeyttään puolisoaan halua. Toisella ei ole mitään velvollisuutta luopua itsemääräämisoikeudestaan, eikä sitä kukaan pyydä. Pyyntö oli tehdä edes joku pieni seksuaalinen palvelua, vaikkei itseä huvita. Nämä haluttomat sen sijaan vaativat kumppaniaan luopumaan seksielämästään. Ja sekää ei ole ihan oikein.
Kyllä jokainen voi itsekin itseään tyydyttää.
On huomattavasti vahingollisempaa sekä henkilölle itselleen että parisuhteelle antaa pakosta kuin olla ilman.
Satunnainen omasta tahdostaan "myöntyminen" tai "palveluksen tekeminen" on eri asia kuin se, jos kyse on pitkäaikaisesta haluttomuudesta, jolle on jokin muu syy kuin se että ei just nyt tee mieli. Jos kyseessä on jokin muu ongelma niin miksi sitä ongelmaa ei voisi selvittää?
Ylipäätään molempien pitää ymmärtää toisiaan ja molempien pitää tehdä töitä parisuhteen eteen.
Kyllä musta on aivan järjetön ajattelumalli että koska ollaan suhteessa niin puolisoa saa käyttää hyväkseen ihan miten vain itse haluaa, ilman että näkee mitään vaivaa sen eteen että selvittäisi mistä haluttomuus johtuu ja yrittäisi poistaa ongelman.
Toisaalta ihan yhtälailla sekin on järjetöntä että tietää ettei halua eikä itse tee asian eteen mitään vaikka tietää että puoliso kärsii.
Tämä aloittajan kuvailema tilanne että toinen elää puutteessa ei ole mikään pikkujutusta johtuva tilanne joka korjataan sillä että haluton antaa vastoin tahtoaan, se vain pahentaa tilannetta - se vähentää luottoa kumppanin, satuttaa ja voi rikkoa suhdetta jopa pettämistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On huomattavasti vahingollisempaa sekä henkilölle itselleen että parisuhteelle antaa pakosta kuin olla ilman.
Satunnainen omasta tahdostaan "myöntyminen" tai "palveluksen tekeminen" on eri asia kuin se, jos kyse on pitkäaikaisesta haluttomuudesta, jolle on jokin muu syy kuin se että ei just nyt tee mieli. Jos kyseessä on jokin muu ongelma niin miksi sitä ongelmaa ei voisi selvittää?
Ylipäätään molempien pitää ymmärtää toisiaan ja molempien pitää tehdä töitä parisuhteen eteen.
Kyllä musta on aivan järjetön ajattelumalli että koska ollaan suhteessa niin puolisoa saa käyttää hyväkseen ihan miten vain itse haluaa, ilman että näkee mitään vaivaa sen eteen että selvittäisi mistä haluttomuus johtuu ja yrittäisi poistaa ongelman.
Toisaalta ihan yhtälailla sekin on järjetöntä että tietää ettei halua eikä itse tee asian eteen mitään vaikka tietää että puoliso kärsii.
Tämä aloittajan kuvailema tilanne että toinen elää puutteessa ei ole mikään pikkujutusta johtuva tilanne joka korjataan sillä että haluton antaa vastoin tahtoaan, se vain pahentaa tilannetta - se vähentää luottoa kumppanin, satuttaa ja voi rikkoa suhdetta jopa pettämistä enemmän.
Minusta on kurjaa, että olet sitä mieltä, että toisen tarpeet ovat vähemmän tärkeitä, kuin toisen haluttomuus. Tietenkin kummankin tulee tehdä töitä syyn selvittämiseksi. Mutta ei ole kaikki päässä kunnossa, jos omasta kumppanistaan huolehtiminen vähentää tähän luottamusta :O
Ja itsetyydytys ei tyydytä samoja tarpeita, kuin kumppanin kanssa rakastelu. Joillekin meistä se on hyvin tärkeää ja yksi tärkeimmistä suhdetta hoitavista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Mä näen asian niin että jos esim. otat mieheltä suihin tai runkkaat käsin, se on vastaavanlainen palvelus kuin vaikkapa hartia- tai jalkahieronta. Pienehkö teko josta toinen tulee iloiseksi ja saa fyysistäkin tyydytystä.
Ei se nyt niin pientä minusta ole. Lopetin suuhommat, kun leuat kipeytyivät pariksi päiväksi joka kerta. Käsihomman jälkeen kävin muutaman päivän päästä työterveyslääkärillä, kun käsivarsi ja kyynärpää olivat kipeänä. En millään keksinyt miksi, kunnes äkkiä siinä lääkärin huoneessa muistin, että viikonloppuna oli ollut se käsihoito. No en minä sitä tietenkään kehdannut kertoa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kurjaa, että olet sitä mieltä, että toisen tarpeet ovat vähemmän tärkeitä, kuin toisen haluttomuus. Tietenkin kummankin tulee tehdä töitä syyn selvittämiseksi. Mutta ei ole kaikki päässä kunnossa, jos omasta kumppanistaan huolehtiminen vähentää tähän luottamusta :O
Ja itsetyydytys ei tyydytä samoja tarpeita, kuin kumppanin kanssa rakastelu. Joillekin meistä se on hyvin tärkeää ja yksi tärkeimmistä suhdetta hoitavista asioista.
Selvästi sinä et koskaan ole ollut parisuhteessa sellaisessa tilanteessa jossa toinen haluaa selkeästi enemmän kuin toinen. Hyvä juttu! Et kuitenkaan ymmärrä miltä tuntuu kun kumppani painostaa seksiin. Et myöskään ymmärrä miten pahalta tuntuu nähdä kun kumppani kärsii seksin puutteesta. Se satuttaa molempia osapuolia, mutta johtaa myös siihen että vähemmän haluava osapuoli kokee itsensä huonoksi myös silloin kun seksi ahdistaa ja jopa sattuu. Siinä vaiheessa mikään pikapano ei todellakaan enää auta asiaa vaan nimenomaan pahentaa tilannetta. En voi käsittää miksi joku haluaisi painostaa kumppaniaan sellaisessa tilanteessa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei saa sitä, jonka haluaa, jolloin on otettava se, jonka saa, tai oltava yksin. Toisaalta syvä rakastuminenkaan ei takaa kestävää onnea.
Ymmärrän, ettei pidä naida jos ei itseä yhtään haluta. Mutta jos kumppani kituu ja kärsii siinä tilanteessa kun et itse halua, niin vähin mitä voit tehdä on hakea jotain terapia-apua siihen, miksei seksi sinua yhtään innosta. Ja ei se käsipeli tai hieman suulla auttaminen voi olla niin vaikeaa jos tiedät, että kumppani tarvitsee sitä. Molemmille teillehän se hyväksi on. Aika useat riidat jäisi varmaan pois, jos ei seksuaalista turhautumista ja puutteen oloa suhteessa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, ettei pidä naida jos ei itseä yhtään haluta. Mutta jos kumppani kituu ja kärsii siinä tilanteessa kun et itse halua, niin vähin mitä voit tehdä on hakea jotain terapia-apua siihen, miksei seksi sinua yhtään innosta. Ja ei se käsipeli tai hieman suulla auttaminen voi olla niin vaikeaa jos tiedät, että kumppani tarvitsee sitä. Molemmille teillehän se hyväksi on. Aika useat riidat jäisi varmaan pois, jos ei seksuaalista turhautumista ja puutteen oloa suhteessa olisi.
Jos mulla ei vaan ole haluja seksiin, niin en kyllä oikein mitenkään voi kuvitella ottavani miehen löysää kalua käteeni, runkkailla sitä kovaksi saati ottaa sitä suuhuni. Jos ei seksuaalisia haluja ole, niin ei kyllä millään pysty sellaiseen. Jollain tavalla minut täytyy ensin saada kiihottumaan, että sellaiseen ryhdyn. Sori vaan.
n29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla ei vaan ole haluja seksiin, niin en kyllä oikein mitenkään voi kuvitella ottavani miehen löysää kalua käteeni, runkkailla sitä kovaksi saati ottaa sitä suuhuni. Jos ei seksuaalisia haluja ole, niin ei kyllä millään pysty sellaiseen. Jollain tavalla minut täytyy ensin saada kiihottumaan, että sellaiseen ryhdyn. Sori vaan.
Jos sulla ei haluta, niin miksi sun pitäisi olla kiihottunut tyydyttääksesi miehen käsillä. Ymmärrän jos suuhun ottaminen on se kynnys, mutta eihän se käsitouhu ole sen kummempaa kuin että aurinkorasvaa kumppanisi niskaan levität???
Minä otan mielelläni mieheltäni suihin/pyllistän pikapanoa varten jos itseäni ei huvita. Mies pysyy tyytyväisenä ja kyllä tulee niskahierontaa ja hellimistä yms.ihan pyytämättä mitä minä toisinaan kaipaan enemmän. Enkä koe itseäni mitenkään alistetuksi/nöyryytetyksi, kyllä parisuhteessa pitää ajatella kumppaniakin ja hänen tarpeitaan. Kyllä omalle rakkaalle nautinnon tuottaminen tekee minullekin hyvän mielen, ja se toimii puolin ja toisin.