Miksi parisuhteessa ei voi ymmärtää toista vaikka itseä ei innosta?
Olen lukenut nyt joitain ketjuja, joissa sekä miehet, että naiset kertovat että on onneton kun ei saa seksuaalista fyysistä tarvettaan tyydytettyä kumppaninsa kanssa. Tulee mieleen, että mikä ihmisen korvien välissä mättää, jos ei voi nähdä asiaa toisen kannalta? Jos et itse ole kovin innostunut petipuuhiin, niin toisella voi olla tarve kuitenkin saada laukeamista ja yleensäkin seksiä. Se viime kädessä menee niin pitkälle, että petetään tai tullaan henkisesti ja fyysisestikin niin huonoon jamaan, että ollaan onnettomia ja tuskaisia vaikka muut asiat elämässä olisivatkin ok. Jos et millään voi löytää seksistä nauttimista itse, niin ajattele toisen kannalta asiaa. Hän kärsii ja yrittää ehkä venyä ja venyä.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka haluatte käydä kauppaa jalkahieronta orgasmista, niin miksi ette käy kauppaa orgasmi orgasmista? Koska ette osaa saada toiselle orgasmia? Ehkä se on just se syy miksei seksi teidän kanssa kiinnosta pitemmän päälle.
Niin, tai sitten toisen halut seksiin ovat kadonneet. Rouva sanoi pariterapiassa, että hän ei vain koe mitään tarvetta seksille. Kumpa tämänkin olisi nähnyt kristallipallosta ennen papin aamenta ja lapsia. No mutta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Mietityttää nämä seksipalveluja kumppaneiltaan vaativat. Onkohan oletuksena, että sinkkuna ollessakin joku läheinen ihminen on velvollinen tyydyttämään, heidän kaikki seksuaaliset tarpeensa, vaikka hän ei itse sitä haluaisi. Vai aletaanko vain siinä parisuhtessa, näkemään toinen ihminen velvollisena siihen hommaan? Miksi niin monet kestävät sinkkuna ollessaan, ilman toisen ihmisen tuottamaa seksuaalista tyydytystä, mutta parisuhteessa se yhtäkkiä onkin ihan hirveän väärin, jos sitä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka haluatte käydä kauppaa jalkahieronta orgasmista, niin miksi ette käy kauppaa orgasmi orgasmista? Koska ette osaa saada toiselle orgasmia? Ehkä se on just se syy miksei seksi teidän kanssa kiinnosta pitemmän päälle.
Siis saada toiselle orgasmi? Kyllä minä osaa antaa vaimolle orgasmin suulla tai käsin, mutta usein tulee vastaus "ei nyt huvita" tai "ei ole sillä tuulella".
Vierailija kirjoitti:
Höpöpöö taas. Mua innostaa useemmin vaikka saan paljon harvemmin kuin mies. Koska seksi on ja sen pitäisi olla kivaa ihan läheisyytenäkin. Joillekin tuntuu fyysinen kosketus olevan kovaa työtä, yritän ymmärtää, vähän kai temperamenttikysymys myös. Haluton voisi kyllä joskus miettiä, miksi se on kurjaa että joku kokee sinut fyysisesti haluttavaksi? Jos toinen "vonkaa"(ihme sana), sehän vonkaa juuri sinua, vaikka ärsyttäiskin, niin voisi se olla myös vieraissa tai eroa hakemassa niin kuin monet tuntuvat olevan. Se vaan haluaisi olla juuri oman rakkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavamman osapuolen kannattaisi parantaa rakastelutaitojaan.
No olipa taas hölmö kommentti. Eipä sitä toisen himot juurikaan herää, jos nyt vain ei seksi kiinnosta, niin ei se kiinnosta.
Huono seksi mistä ei itse saa mitään, ei kiinnosta.
Ja AP:n kirjoitukseen liittyen säälipillukin on erittäin huono vaihtoehto. Aikanaan jotenkin kuvittelin, että onpas kiva, kunnes huomasin kuinka tympeä koko toimitus on. Vaimo on sanonut, että voisi antaa enemmänkin, mutta kun minä haluan hänenkin olevan innolla mukana hommassa. Vaimo sitten ihmettelee, kun kieltäydyn tarjouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää nämä seksipalveluja kumppaneiltaan vaativat. Onkohan oletuksena, että sinkkuna ollessakin joku läheinen ihminen on velvollinen tyydyttämään, heidän kaikki seksuaaliset tarpeensa, vaikka hän ei itse sitä haluaisi. Vai aletaanko vain siinä parisuhtessa, näkemään toinen ihminen velvollisena siihen hommaan? Miksi niin monet kestävät sinkkuna ollessaan, ilman toisen ihmisen tuottamaa seksuaalista tyydytystä, mutta parisuhteessa se yhtäkkiä onkin ihan hirveän väärin, jos sitä ei saa.
Sinkkuna ollessa ei voi olettaa saavansa seksiä (vaikka todennäköisesti saa helpommin kuin monessa avioliitossa), mutta seksi on kuitenkin iso osa parisuhdetta. Ja varsinkin, jos tilanne muuttuu jossain vaiheessa merkittävästi, niin kyllähän se alkaa tympimään.
Vierailija kirjoitti:
koska se haluton on yleensä se joka on muuttanut pelin, mutta olettaa entiseen malliin ettei syliä voi hakea muualtakaan (eikä se kumppania edes korvaisikaan), sinkku saa lähteä kenen mukaan haluaa.
Meillä mina (nainen) olen parisuhteessa se halukkaampi osapuoli. Mieheen taas vaikuttaa väsymys, stressi ja erilaiset huolet (pääasiassa työ), että seksiä "vain" pari kertaa viikossa - pääasiassa viikonloppuisin, kun on saanut levättyä, kiireet poissa ja viikon huolet ns. tauolla.
Tietysti tästä on tullut loukkaantumisia minun puoleltani, koska helposti tulee tunne, että eikö toinen halua minua, onko hänellä joku toinen (kyllä, sekin tulee mieleen) tai olenko vain yksinkertaisesti niin huono (vaikka seksi on aivan mahtavaa).
Olen suhteen aikana huomannut ja oppinut kuitenkin, että läheisyyden puute estää seksin. Mitä vähemmän suhteessa on fyysistä läheisyyttä, sitä vähemmän on henkistä läheisyyttä ja seksiä. Olen tiedostanut, että välttämättä seksi, muodossa tai toisessa,ei aina ole puutteeseen se ratkaisu - varsinkaan toisen pakottaminen pyytämällä "palvelusta" suihinotolla tai muuten seksuaalisesti hyväilemällä. Se, että läheisyyttä (halailua, lähekkäin istumista, hassuttelua, pusuttelua ja viekottelua) on joka päivä, saa haluttomamman osapuolen halut heräämään ns. nopeammin. Läheisyys myöskin estää halukkaampaa osapuolta turhautumasta, jos jonakin päivänä ei seksiä olisikaan.
Hiipunut seksielämä - oli se väliaikaista tai ei - vaatii molemmilta osapuolilta ymmärrystä, ei vain jommalta kummalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöpöö taas. Mua innostaa useemmin vaikka saan paljon harvemmin kuin mies. Koska seksi on ja sen pitäisi olla kivaa ihan läheisyytenäkin. Joillekin tuntuu fyysinen kosketus olevan kovaa työtä, yritän ymmärtää, vähän kai temperamenttikysymys myös. Haluton voisi kyllä joskus miettiä, miksi se on kurjaa että joku kokee sinut fyysisesti haluttavaksi? Jos toinen "vonkaa"(ihme sana), sehän vonkaa juuri sinua, vaikka ärsyttäiskin, niin voisi se olla myös vieraissa tai eroa hakemassa niin kuin monet tuntuvat olevan. Se vaan haluaisi olla juuri oman rakkaan kanssa.
Kyllähän se alkaa ärsyttää, kun toinen pyörii jaloissa koko ajan läähättämässä ja vinkumassa. Useimmat haluavat kuitenkin elää tasavertaisessa parisuhteessa, eivätkä halua mitään innokasta koiranpentua kumppanikseen.
Itse haluaisin enemmän seksiä, vaikka miestäni ei innosta. Välillä mies "antautuu" ja tuntuu tosi pahalta seurata sitä toisen tylsistynyttä ja tuskaista jyystöä tai löhöilyä, menee kaikki fiilis heti. Ties mikä psykopaatti olisin, jos kykenisin käyttämään rakastamaani ihmistä orgasmin tuottamiseen, kun hän selkeästi haluaisi olla jossain muualla... mutta minkäs teet, ei nyt voi pyytääkään, että näyttelisi paremmin. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska se haluton on yleensä se joka on muuttanut pelin, mutta olettaa entiseen malliin ettei syliä voi hakea muualtakaan (eikä se kumppania edes korvaisikaan), sinkku saa lähteä kenen mukaan haluaa.
Sinkku saa tietenkin lähteä kenen mukaan haluaa, mutta harvemmin niitä seksikumppaneita useimmille kuitenkaan löytyy. Ja vaikka löytyisi, niin silti sitä seksiä on paljon harvemmin, kuin suhteessa. Monet alkavat vaatia parisuhteessa enemmän seksiä, kuin mitä normaalisti sinkkuna ollessa edes saisivat. On outoa olettaa, että ihmiset muuttuisivat halukkaiksi seksikoneiksi parisuhteessa. Alkuhuuman jälkeen tilanne yleensä tasoittuu ja seksiä alkaa olla harvemmin. Vaikkakin silti lopulta kuitenkin enemmän, kuin sinkkuna. Ihmettelen siis, että miksi jotkut muuttuvat vaativammiksi parisuhteessa. Ei se kumppani ole mikään väsymätön seksilelu, vaan ihan samanlainen ihminen kuin muutkin. Ei häneltä pitäisi vaatia yhtään sen enempää, kuin muiltakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se alkaa ärsyttää, kun toinen pyörii jaloissa koko ajan läähättämässä ja vinkumassa. Useimmat haluavat kuitenkin elää tasavertaisessa parisuhteessa, eivätkä halua mitään innokasta koiranpentua kumppanikseen.
Onko se halukkaampi sitten jo alussa ollut liian innokas että ärsytti, jos oli, niin miksi sellaisen valitsi alunperinkään? Vai onko seksiä nykyään vain murto-osa siitä mitä ennen, vaikka toisen halut eivät ole mihinkään muuttuneet? Olen siitä samaa mieltä että tasavertaisessa suhteessa ei kumppania verrata koiranpentuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna ollessa ei voi olettaa saavansa seksiä (vaikka todennäköisesti saa helpommin kuin monessa avioliitossa), mutta seksi on kuitenkin iso osa parisuhdetta. Ja varsinkin, jos tilanne muuttuu jossain vaiheessa merkittävästi, niin kyllähän se alkaa tympimään.
Ihmiset muuttuu ajan kuluessa. Niissä muutoksissa voi olla joko toisen tukena, tai sitten tympiintyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se halukkaampi sitten jo alussa ollut liian innokas että ärsytti, jos oli, niin miksi sellaisen valitsi alunperinkään? Vai onko seksiä nykyään vain murto-osa siitä mitä ennen, vaikka toisen halut eivät ole mihinkään muuttuneet? Olen siitä samaa mieltä että tasavertaisessa suhteessa ei kumppania verrata koiranpentuun.
Alkuhuumassa kaikki haluavat seksiä useammin, sen jälkeen tilanne tasoittuu. Paitsi joidenkin duracell-pupujen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näen asian niin että jos esim. otat mieheltä suihin tai runkkaat käsin, se on vastaavanlainen palvelus kuin vaikkapa hartia- tai jalkahieronta. Pienehkö teko josta toinen tulee iloiseksi ja saa fyysistäkin tyydytystä.
Suihinotto on kyllä ihan eri tason palvelus kuin hartiahieronta.
Miten niin? Minusta ihan verrattavissa oleva asia, jos käyttää kumpaankin kutakuinkin yhtä paljon aikaa. Vastapalveluksia on tietty kiva saada. Jospa se haluton saisi sitten vaikka pyyteettömän hartiahieronnan, kun on ystävällisyyttän tyydyttänyt toisen.
Minä (N) voisin ehkä pyytää miehen antamaan minulle orkun kädellä sellaisella hetkellä, kun häntä ei seksi huvita. Mutta ajatus, että pyytäisin häntä nuolemaan itseäni ilman että hän on itse kiihottunut ja haluaa seksiä olisi kyllä ihan mahdoton. en pystyisi nauttimaan, jos tietäisin että toinen vain odottaa että laukean ja hän pääsee jatkamaan jalkapallon katselua.
Minun kokemukseni mukaan mies pystyy oikein hyvin nauttimaan, vaikka itse odotan vain että hän tulee ja pääsen takaisin nukkumaan. Pakkoa en koe, mutta totta kai teen asioita rakkaani eteen. Ja kyllä, minä saan jalkahieronnan tai hartiahieronnan aina pyytäessäni. Kuka muka ei saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näen asian niin että jos esim. otat mieheltä suihin tai runkkaat käsin, se on vastaavanlainen palvelus kuin vaikkapa hartia- tai jalkahieronta. Pienehkö teko josta toinen tulee iloiseksi ja saa fyysistäkin tyydytystä.
Suihinotto on kyllä ihan eri tason palvelus kuin hartiahieronta.
Miten niin? Minusta ihan verrattavissa oleva asia, jos käyttää kumpaankin kutakuinkin yhtä paljon aikaa. Vastapalveluksia on tietty kiva saada. Jospa se haluton saisi sitten vaikka pyyteettömän hartiahieronnan, kun on ystävällisyyttän tyydyttänyt toisen.
Niin saako sitä sitten aina jalkahieronnan kun sellaisen haluaa?
Kyllä pitäisi saada. Parisuhteeseen kuuluu se, että haluaa tehdä toiselle hyvää.
Myös asioiden tekemättä jättäminen voi olla hyvää tai huonoa. Kannattaa ottaa se huomioon. Jollekin seksi epämieluisalla hetkellä tekee paljon hallaa. Ostetaanko parisuhteessa sitten näitä toiselle ikävää tuottavia asioita "hyvillä" teoilla. Aika mielenkiintoinen näkemys.
Eiköhän se toinen jätäkin. Kyseessä on kuitenkin aina kompromissi enemmän haluavan ja vähemmän haluavan välillä.
Esimerkki: mieheni harrastaisi seksiä useita kertoja päivässä, mikäli ehtisi/jaksaisin. Kuitenkin hän ymmärtää, etten minä ole samalla tuulella niin paljon kuin hän, eikä painosta tai ehdottele. Aamuisin lähentelee ja jos suinkin jaksan, annan edes suihinoton. Voin myös sanoa ei. Iltaisin on lähes poikkeuksetta seksiä, molempien halusta.
Eli tässä tapauksessa mies tekee kompromisissin siinä, ettei edes yritä ehdotella niin usein, kuin oikeasti haluaa seksiä, ja minä teen kompromissin siinä, että annan useammin kuin itse haluaisin. "Ikävää tuottavia asioita" siis tekee kumpikin, samoin kuin hyvää. Parisuhde = kompromissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuhuumassa kaikki haluavat seksiä useammin, sen jälkeen tilanne tasoittuu. Paitsi joidenkin duracell-pupujen kohdalla.
jännästi jotkut koittavat syytää tilanteen kaikki paineet sen halukkaan niskoille. Tasoittuminen on esim. sitä, että ennen oli lempeä päivittäin ja myöhemmin jokusen kerran viikkoon. Tai ennen oli monta kertaa viikossa ja ajan kuluessa ehkä kerran viikossa. Ei niin että ennen aviota ja yhteiselämää päivittäin ja sit ei kiinnostanutkaan enää kuin suurina juhlapyhinä ja silloinkin vaan jos on tarpeeksi hiprakassa. Duracellpupupuhe ei anna kuvaa erityisen empaattisesta ihmisestä.
Minä en halua mitään seksuaalisia tekoja "palveluksina" enkä itsekään ole kauhean valmis kompromisseihin tässä asiassa. Seksi on ihanaa mielestäni vain silloin, kun molemmat haluavat ja ovat kiihottuneita.
Joskus minulla on ollut haluttomia kausia, ja silloin en ole harrastanut seksiä vastentahtoisesti. Mielummin olisin antanut miehelle luvan mennä väliaikaisesti vieraisiin, jos olisi kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua mitään seksuaalisia tekoja "palveluksina" enkä itsekään ole kauhean valmis kompromisseihin tässä asiassa. Seksi on ihanaa mielestäni vain silloin, kun molemmat haluavat ja ovat kiihottuneita.
Joskus minulla on ollut haluttomia kausia, ja silloin en ole harrastanut seksiä vastentahtoisesti. Mielummin olisin antanut miehelle luvan mennä väliaikaisesti vieraisiin, jos olisi kysynyt.
Olisit ennemmin ottanut riskiksi vahinkovauvat, miehen rakastumisen (oksitosiini) tai sukupuolitaudit, kuin antanut miehelle käsihoidon tai suihinoton?
Mutta haluttoman ihmisen sytyttäminen seksiin ei onnistu vaikka mitä tekisi. Tietenkään huono seksi ei auta, mutta jos haluttomuuden syy on jossain muualla, niin ei siinä sitten mitkään temput tai lelut muuta tilannetta.