Saan vieraalta ilmaisen pihakaluston, mitä vien "vastalahjaksi"?
Eli kaupan ilmoitustaululta bongasin, että joku antaa pihakalusteensa ilmaiseksi, jos joku hakee. Soitin numeroon ja ilmeni, että kalusto on lähes uusi ja umpipuuta. Eläkeläispariskunta oli muuttanut ok-talosta kerrostaloon ja kalusto jäi käyttämättä. Olemme tänään menossa sitä hakemaan. Kysyin, mitä se maksaa ja rouva sanoi, että "ilmoituksessahan luki, että hae pois", eli ei mitään.
Kalusto on siis satojen eurojen arvoinen. Mitä ihmettä veisin mennessäni? Itse kun olen lahjoittanut Roskalavaryhmien kautta, on ollut tosi kiva, kun joku on tuonut kahvipaketin tms. kalliimmasta tavarasta.
Tässä tapauksessa kahvipaketti tuntuu aika tökeröltä. Alkoholia en periaatteesta vie. Ajattelin ainakin ostaa naapurista luomumunia. Onko hyviä ehdotuksia aivan vieraalle eläkeläispariskunnalle?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuvakaappaus ilmoituksesta jos tulee jatko nupinoita niin voit näyttää sitä.
Miten muuten samsungilla otetaan kuvakaappaus? Olen usein miettinyt kun tällaisissa tapauksissa olisi hyvä ottaa.
Jos joku tietää, miten iPhonella, tieto kelpais
Iphonella paina yhtä aikaa oikean reunan yläosassa olevaa kytkintä ja alhaalla olevaa pyöreää. Kuva menee kuvakirjastoon jossa sitä voi muokata.
Miksi sitä pitäisi muokata, jos on liikkeellä rehellisin aikein?
Miksi mun iPhonekommentti on poistettu?
Missä ap on?
Ettei mitään vaan ole sattunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu antaa tonnin desingkaluston ilmaiseksi? Haiskahtaa kusetukselta. Olkaa varovaisia!
Määrittele tarkemmin "kusetus" tässä tilanteessa.
Kun kalustoa mennään hakemaan, myyjä alkaa vaatia rahaa tai myöhemmin väittää varastetuksi. Tai sitten hakutilanteessa nurkalta syöksyy "ryöstäjä", joka vie ostajien kädestä rahat. Näitä sattuu jatkuvasti. Kaikki mikä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta ei koskaan ole totta. Tästä poliisikin muistuttaa!
Vielä todennäköisemmin ufot sieppaavat koko porukan ja heidät viedään kaukaiselle planeetalle lemmikki-ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuvakaappaus ilmoituksesta jos tulee jatko nupinoita niin voit näyttää sitä.
Miten muuten samsungilla otetaan kuvakaappaus? Olen usein miettinyt kun tällaisissa tapauksissa olisi hyvä ottaa.
Painamalla sivunäppäintä ja alanäppäintä samaan aikaan. Mutta siis esimerkkitilanteessa kuva kaupan seinän ilmoitustaulusta riittää. :)
Vierailija kirjoitti:
Syötävät kuulostaa hyvältä! Tavara vie tilaa, ruoan ja herkut voi syödä ja vaikka kaikki ei osuisi aivan nappiin, voi pariskunta varmasti antaa keksipaketin/sillit eteenpäin.
Kannattaa silti pitää mielessä että aika monet eivät syö tuntemattomien kotikokkien luomuksia. Siinä mielessä se kaupan kääreessä oleva kahvipaketti ja kesäinen ruusukimppu olisivat varmasti turvallisempi vaihtoehto. Sen kahvinhan voi antaa aina eteenpäin, jos ei itselle satu maistumaan. (Meitäkin on.)
Vierailija kirjoitti:
Leivo joku ihana piirakka tai kakku.. kääretorttu? :) ja mitä muuta munia ja mansikoita halusitkaan viedä.
Itse en kyllä uskaltaisi täysin vieraan ihmisen tuomia leipomuksia edes syödä...ehkä olen sitten luonteeltani liian epäluuloinen?
Vierailija kirjoitti:
En antaisi kalustoa hakijalle ollenkaan jos tarjoisi vastalahjaa.Sanoisin että olet loukannut pahemman kerran
:(
Jos joku tarjoaa ilmaiseksi niin hakee sitten ilmaiseksi tai ei hae ollenkaan.
Vastalahjaa tarjoaa sellainen joka ei kestä olla kiitollisuuden velassa. Voi epäillä että kykeneekö antamaan itsekkään mitään lahjaa ilman että toivoisi vastalahjaa.
Jos joku tarjoaa tonnin kalusteita ilmaiseksi ja vie tämmöiselle kahvipaketin niin tämähän on loukkaus.
Pässinpäät alapeukuttaa kun eivät itse mitään ilmaiseksi kykene antamaan vaan aina ahneus nostaa päätään.
Joku tarjoaa ilmaiseksi tonnin kalusteita koska on varaa siihen mutta mitä tekee kalusteiden itsekäs hakija. Antaa kahvipaketin ja köllähtää tyytyväisenä nukkumaan iltasella kun on sujut antajan kanssa :D , tonni vastaan paketti juhlamokkaa :D
Onko itsekkyydellä mitään rajaa.Ei voi ottaa vastaan täysin ilmaisia kalusteita vaan pitää vääntäytyä "tasapeliin" jonkun kieron ajatuskulun ja juhlamokkakahvipaketin voimalla :D
:DDD
Haluaisin todella nähdä ap:n ilmeen kun lukee näiden kaistapäiden kommentteja ja neuvoja. Hulvatonta.
Mitähän se Ap nyt sitten vei vastalahjaksi?
Ilmaisia lounaita ei ole, senhän tietävät kaikki. Onko sitten ilmaisia puutarhakalustoja?
Vierailija kirjoitti:
miksi ap:n pitää hakea kalusteet yöllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi ap:n pitää hakea kalusteet yöllä?
Pimeitä hommia (veronkierto, josta joku ehti mainitakin jo).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antaisi kalustoa hakijalle ollenkaan jos tarjoisi vastalahjaa.Sanoisin että olet loukannut pahemman kerran
Vastalahjaa tarjoaa sellainen joka ei kestä olla kiitollisuuden velassa. Voi epäillä että kykeneekö antamaan itsekkään mitään lahjaa ilman että toivoisi vastalahjaa.
Jos joku tarjoaa tonnin kalusteita ilmaiseksi ja vie tämmöiselle kahvipaketin niin tämähän on loukkaus.
Pässinpäät alapeukuttaa kun eivät itse mitään ilmaiseksi kykene antamaan vaan aina ahneus nostaa päätään.
Joku tarjoaa ilmaiseksi tonnin kalusteita koska on varaa siihen mutta mitä tekee kalusteiden itsekäs hakija. Antaa kahvipaketin ja köllähtää tyytyväisenä nukkumaan iltasella kun on sujut antajan kanssa :D , tonni vastaan paketti juhlamokkaa :D
Onko itsekkyydellä mitään rajaa.Ei voi ottaa vastaan täysin ilmaisia kalusteita vaan pitää vääntäytyä "tasapeliin" jonkun kieron ajatuskulun ja juhlamokkakahvipaketin voimalla :D
Onhan ketjussa aiemminkin outoja ajatuksenkulkuja, mutta tästä en enää ymmärrä yhtään mitään :(
Avetus Mamatus kirjoitti:
Ap? :(
Se varmaan keittelee vielä sitä omatekoista raparperimehua, jota joku neropatti ehdotti viemisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ketjussa aiemminkin outoja ajatuksenkulkuja, mutta tästä en enää ymmärrä yhtään mitään :(
Minä olen antelias ihminen ja minusta tässä oli järkeä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivo joku ihana piirakka tai kakku.. kääretorttu? :) ja mitä muuta munia ja mansikoita halusitkaan viedä.
Itse en kyllä uskaltaisi täysin vieraan ihmisen tuomia leipomuksia edes syödä...ehkä olen sitten luonteeltani liian epäluuloinen?
Fiddu! Ihmiset on tosiaan nykyisin jossain ultrasfääreissä.
Tuntematon ihminen haluu huvikseen tappaa sut?
Kaikki mihin on sormin koskettu - aiheuttaa pandemian?
Toisaalta vaikutat kyllä niin tylsältä, että ansaitset täysillä kuvittelemasi kauheudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiddu! Ihmiset on tosiaan nykyisin jossain ultrasfääreissä.
Tuntematon ihminen haluu huvikseen tappaa sut?
Kaikki mihin on sormin koskettu - aiheuttaa pandemian?Toisaalta vaikutat kyllä niin tylsältä, että ansaitset täysillä kuvittelemasi kauheudet.
Minä söin nuorisoharrastusryhmän tekemää kääretorttua, jossa oli mm. vatkattua kermaa. Muutaman tunnin kuluttua alkoi tulla molemmista päistä yhtaikaa niin, etten meinannut päästä autolla muutamaa km kotiin. Tuo ilta oli elämäni kamalimpia, paino putosi 4 kg. Ei kiitos enää ikinä kotitekoisia leivonnaisia, ei vaan kykene.