Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan vieraalta ilmaisen pihakaluston, mitä vien "vastalahjaksi"?

Vierailija
21.06.2016 |

Eli kaupan ilmoitustaululta bongasin, että joku antaa pihakalusteensa ilmaiseksi, jos joku hakee. Soitin numeroon ja ilmeni, että kalusto on lähes uusi ja umpipuuta. Eläkeläispariskunta oli muuttanut ok-talosta kerrostaloon ja kalusto jäi käyttämättä. Olemme tänään menossa sitä hakemaan. Kysyin, mitä se maksaa ja rouva sanoi, että "ilmoituksessahan luki, että hae pois", eli ei mitään.

Kalusto on siis satojen eurojen arvoinen. Mitä ihmettä veisin mennessäni? Itse kun olen lahjoittanut Roskalavaryhmien kautta, on ollut tosi kiva, kun joku on tuonut kahvipaketin tms. kalliimmasta tavarasta.

Tässä tapauksessa kahvipaketti tuntuu aika tökeröltä. Alkoholia en periaatteesta vie. Ajattelin ainakin ostaa naapurista luomumunia. Onko hyviä ehdotuksia aivan vieraalle eläkeläispariskunnalle?

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään vakuutus ei omatekoisia korvaa. Kaupanpäälle saatat vielä saada lutikat, kotisirkan tai homeitiöt. En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos kotiini tulisi homekoti vain siksi että sain halvalla sohvat. Mutta ihmisen ahneudellahan ei ole rajoja.

Kotisirkan? Mikähän se on ? :D :D

KVG.

Vierailija
142/165 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa faceryhmistä löydetty kelpokamaakin. Eilen haettiin kiva lasivitriini halvalla mukaillen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla otsikon perusteella ehdottamaan jotain tuliaisia, mutta taidankin jättää väliin.

Vierailija
144/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään vakuutus ei omatekoisia korvaa. Kaupanpäälle saatat vielä saada lutikat, kotisirkan tai homeitiöt. En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos kotiini tulisi homekoti vain siksi että sain halvalla sohvat. Mutta ihmisen ahneudellahan ei ole rajoja.

Kotisirkan? Mikähän se on ? :D :D

KVG.

Kotisirkka voi muuten viedä hermot. Enollani 70-luvulla oli talossa kotisirkka ja lopulta eno tili mielisairaaksi ja tappoi itsensä. Se ääni o kuulemma hirveä eikä sitä Sirkkaa löydä, että voisi tappaa. Ei ole vitsin aihe se.

Vierailija
145/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu antaa tonnin desingkaluston ilmaiseksi? Haiskahtaa kusetukselta. Olkaa varovaisia!

Kyllä voi antaa, ei kaikille (esim. eläkeläisille) ole niin helppoa alkaa myymään jossain Torissa, pääsee helpommalla kun antaa pois. Ja jos on ollut katoksen alla ja hoidettu hyvin, voi olla jo jokusen vuoden vanhakin ja silti uudenveroinen.

Heillä on iso varasto (perheellä kuljetusliike tms), jossa kalusto on ollut lähes koko ajan käyttämättömänä. Hankintavuonna loppukesällä ollut ulkona muutaman viikon. Eivätkä he ole seniilejä, hädintuskin kuusikymppinen, aivan ihana pariskunta :D Kun ihmettelin lahjoitusta, he sanoivat, että on ihanaa antaa kalusto hyvään kotiin, jossa sitä osataan arvostaa (eikä esim. jätetä talveksi säiden armoille).

Ap

Hädintuskin kuusikymppinen eläkeläispariskunta? Siis mitä?

Vierailija
146/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu antaa tonnin desingkaluston ilmaiseksi? Haiskahtaa kusetukselta. Olkaa varovaisia!

Kyllä voi antaa, ei kaikille (esim. eläkeläisille) ole niin helppoa alkaa myymään jossain Torissa, pääsee helpommalla kun antaa pois. Ja jos on ollut katoksen alla ja hoidettu hyvin, voi olla jo jokusen vuoden vanhakin ja silti uudenveroinen.

Heillä on iso varasto (perheellä kuljetusliike tms), jossa kalusto on ollut lähes koko ajan käyttämättömänä. Hankintavuonna loppukesällä ollut ulkona muutaman viikon. Eivätkä he ole seniilejä, hädintuskin kuusikymppinen, aivan ihana pariskunta :D Kun ihmettelin lahjoitusta, he sanoivat, että on ihanaa antaa kalusto hyvään kotiin, jossa sitä osataan arvostaa (eikä esim. jätetä talveksi säiden armoille).

Ap

Hädintuskin kuusikymppinen eläkeläispariskunta? Siis mitä?

Yrittäjäperheessä ainakin kovin tavallista. Yritystä jatkavat perheenjäsenet tekevät työt ja vanhemmat asuvat veroparatiiseissa. Kansaneläkettä tuossa tuskin tarkoitetaan, jos on varaa tonnin designsohvakalustoja jaella ilmaiseksi.

Vierailija
147/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos Ap on nuori (luullakseni köyhä opiskelija, koska kyttää kauppojen ilmoitustauluja), silloin kaikki yli nelikynppiset on eläkeläisiä niitten silmissä.

Vierailija
148/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voisit miettiä, kannattaako häneen edes pitää yhteyttä. Et taida paljoa hyötyä tuosta kuviosta?

Vierailija
149/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta voisit miettiä, kannattaako häneen edes pitää yhteyttä. Et taida paljoa hyötyä tuosta kuviosta?

??

Vierailija
150/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa kilttejä ja kertokaa minulle,

a. Onko tämä ketju täynnä absoluuttisen neroja tarinankertojia, vai

b. Täysin aivottomia tampioita.

Olen totaalisen hämmentynyt keskustelun uskomattomiin käänteisiin. Varsinkin kun aloitusviesti on selkeästi kirjoitettu ja erittäin ymmärrettävä.

Vierailija
151/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vainoharhaista porukkaa täällä, kun luulevat, että "voi olla kusetus". Mun eläkeikäiset vanhempani ainakin ovat antaneet tavaraa ihan ilmaiseksi ja siitä ilosta, että menee "hyvään kotiin", "köyhälle opiskelijalle" jne. Rahaakin voi olla eläkeläisillä jo sen verran kertynyt, ettei tarvi järjestää mitään nettikauppaa muutamista sadoista euroista.

Ja ihana ap, että haluat viedä heille jotain! Tulin hyvälle tuulelle viestistäsi :)

Vierailija
152/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa kilttejä ja kertokaa minulle,

a. Onko tämä ketju täynnä absoluuttisen neroja tarinankertojia, vai

b. Täysin aivottomia tampioita.

Olen totaalisen hämmentynyt keskustelun uskomattomiin käänteisiin. Varsinkin kun aloitusviesti on selkeästi kirjoitettu ja erittäin ymmärrettävä.

Se on mysteeri mullekin, mutta ehkä tämä on hauskempaa epätietoisuudessa.  ;)

Vierailija
153/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan, tarkennan: kukaan ei anna mitään noin arvokasta ilmaiseksi. Jotain tässä on takana. Se jää nähtäväksi. Oliko eläkeläiset kantasuomalaisia vai mamuja?

Vierailija
154/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis TÄH , me ollaan keski-ikäinen pariskunta joka lahjoittaa aina kaiken pois, eikä ole mitään takaa-ajatusta, tuotehan on jo kertaalleen maksettu! Kahvipaketti on riittävä ei mitään kananmunia, itse en niitä ainakaan käyttäisi

Vierailija
155/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue koko ketju jos on tylsää. Helposta asiasta voi saada vaikean. Että mä oon nauranu.

Vierailija
156/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saakeli, kuka haluaa toisten vanhan sohvakaluston? Kuten joku aiemmin sanoi, niissä on ihan kaikka eritteitä ja lopuksi se home. Aika köyhä pitää olla, ettei voi ostaa sieltä Jyskin loppuunmyynnistä mieluummin.

Tekisi melkein mieli tehdä lasu jos lapsiperheeseen tuollainen ostetaan.

Vierailija
157/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis TÄH , me ollaan keski-ikäinen pariskunta joka lahjoittaa aina kaiken pois, eikä ole mitään takaa-ajatusta, tuotehan on jo kertaalleen maksettu! Kahvipaketti on riittävä ei mitään kananmunia, itse en niitä ainakaan käyttäisi

Ei ollu mitä tahansa häkkimunia vaan luomukanalasa. Kyllä kelpaisi kun niitä ei raaski itse ostaa.

Vierailija
158/165 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottiko joku kananmunia? Se on kyllä melkoinen loukkaus talonväkeä kohtaan. Että "hankkikaapa sydän -ja verisuonitauti ja kolesteroli".

Vierailija
159/165 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Ap? Palan halusta kuulla, miten meni. Sivuseikka, mitä hän vei.

Ottiko huomioon rikoksen mahdollisuuden, veroviranomaisen, varkauden, kotisirkan, lastensuojelun, sydänkohtauksen ja ruokamyrkytyksen?

Vierailija
160/165 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekemällä saa muuten aika maiden kaluston helpolla kuormalavoista! Kaverin raveissa oli kuva sellaisesta, siis nainen ja itse tehnyt. En kehtaa toisen seinältä tähän kuvaa linkata, mutta oli siis lavoja päällekkäin ja lasilevy päällä. Maalattu valkoiseksi. Hienon näköinen olohuoneessa. Noita lavoja saa kuulemma kauppojen pihoilta hakea.