Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan vieraalta ilmaisen pihakaluston, mitä vien "vastalahjaksi"?

Vierailija
21.06.2016 |

Eli kaupan ilmoitustaululta bongasin, että joku antaa pihakalusteensa ilmaiseksi, jos joku hakee. Soitin numeroon ja ilmeni, että kalusto on lähes uusi ja umpipuuta. Eläkeläispariskunta oli muuttanut ok-talosta kerrostaloon ja kalusto jäi käyttämättä. Olemme tänään menossa sitä hakemaan. Kysyin, mitä se maksaa ja rouva sanoi, että "ilmoituksessahan luki, että hae pois", eli ei mitään.

Kalusto on siis satojen eurojen arvoinen. Mitä ihmettä veisin mennessäni? Itse kun olen lahjoittanut Roskalavaryhmien kautta, on ollut tosi kiva, kun joku on tuonut kahvipaketin tms. kalliimmasta tavarasta.

Tässä tapauksessa kahvipaketti tuntuu aika tökeröltä. Alkoholia en periaatteesta vie. Ajattelin ainakin ostaa naapurista luomumunia. Onko hyviä ehdotuksia aivan vieraalle eläkeläispariskunnalle?

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hulvaton ketju kun ihmiset kommentoi innolla vaikka eivät ole kunnolla lukeneet ap:n ekaa viestiä

Vie jotain häviävää koska haluavat selvästi päästä tavarasta eroon. Mansikat n hyviä. Ja osta vaikka jokin aineeton lahja

Mikä on "aineeton lahja"?

Ei kai niitä Kirkon Ulkomaanavun vuohia? Naurettavampaa ei voi olla. Joku laittaa ns. hyväntekeväisyyteen rahaa ja tulee sanomaan minulle, että minun pitäisi kiittää häntä, kun hän "minun nimissäni" oli noin jalo.

En todella ikinä halua sekaantua tuollaiseen.

Tytär vähän hämmentyi, kun sai ylioppilaslahjaksi tuollaisen lahjan. Silloin ne olivat tosi muodikkaita, mutta opiskelemaan lähtevä tyttö olisi halunnut mieluummin itse nuo rahat, jotka nyt menivät jollekin kehitysmaan opikelijalle. Tai tuskin menivät, mutta näinhän ne väittävät.

Vierailija
62/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhat euroa jostain vanhasta pihakalusteesta?? Ota nyt joku asiantuntija mukaan joka näkee, onko itse tehty. Kuka tahansa voi sanoa, että tonnin teetetty kalusto vaikka olisi Jyskin loppuunmyynnistä.

Hullu ei ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.

Olen myynyt itse tekemiäni juttuja "puusepän" tekeminä, tai jos on ollut vähän korouvimpi jälki, niin sitten "kotipuusepän".

Huomaathan, että verot on hoidettava noistakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuvakaappaus ilmoituksesta jos tulee jatko nupinoita niin voit näyttää sitä.

Miten muuten samsungilla otetaan kuvakaappaus? Olen usein miettinyt kun tällaisissa tapauksissa olisi hyvä ottaa.

Vierailija
64/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten samsungilla otetaan kuvakaappaus? Olen usein miettinyt kun tällaisissa tapauksissa olisi hyvä ottaa.

Mistähän sinä tällaisessa tapauksessa sen kuvakaappauksen ottaisit? Ihan vaan yleisestä mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
65/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä veisin kukkapuskan ja presidentti kahvipaketin.

Presidentti on hirveää kuraa, tosi noloa viedä sellainen tuliainen. Cafe Parisien tai Pausa on minun ehdotukseni. Lapsille tietysti suklaata tai joku kiva pieni, muutaman euron lelu/tarrat :)

Tässä ei ollut kyse siitä, mikä sinun mielestäsi on hyvää kahvia, vaan mikä mahdollisesti maistuisi random vanhemmalle pariskunnalle. Presidentti on ihan hyvä vaihtoehto, maistunee paremmin kuin joku tummapaahtoinen erikoiskahvivaihtoehto.

Vierailija
66/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu antaa tonnin desingkaluston ilmaiseksi? Haiskahtaa kusetukselta. Olkaa varovaisia!

Ulkokalusto nyt ei ole designkalusto varmaan kuitenkaan. Muuttaessa joutuu luopuman paljosta ylimääräisestä ja on helpotus kun tavaroista eroon pääsee (joku hakee). Itsekin olen useammassa muutossa jaellut ilmaiseksi kaikenmahdollisen lastenvauhuista ja -kantorinkoista sohviin, pesukoneisiin ja lasten puusänkyihin asti. Hyvä mieli molemmin päin riittää.

Vierailija
67/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän sinä tällaisessa tapauksessa sen kuvakaappauksen ottaisit? Ihan vaan yleisestä mielenkiinnosta kysyn.

Noilla nettikirppareilla pyörii kaikenlIsta sakkia. Kannattaa tustua Huijarit pois sivustoon, sieltä saa neuvoja. Kannattaa ap liittyä sinne jo etukäteen, voit katsoa onko siellä myyjän nimisiä huijareita ilmiannettu.

Vierailija
68/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää ei enää ole totta. Mulla on ruohonleikkuu kesken, mutta en voi poistua av:ltä, ennenkuin näen, mihin tämä ketju johtaa.

Vierailija
69/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä veisin kukkapuskan ja presidentti kahvipaketin.

Presidentti on hirveää kuraa, tosi noloa viedä sellainen tuliainen. Cafe Parisien tai Pausa on minun ehdotukseni. Lapsille tietysti suklaata tai joku kiva pieni, muutaman euron lelu/tarrat :)

Lapsille?

Vierailija
70/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tietää, miten iPhonella, tieto kelpais

Vierailija
71/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tietää, miten iPhonella, tieto kelpais

Iphonella paina yhtä aikaa oikean reunan yläosassa olevaa kytkintä ja alhaalla olevaa pyöreää. Kuva menee kuvakirjastoon jossa sitä voi muokata.

Vierailija
72/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kesäjuttuja, mansikoita, pikkuporkkanoita, torilta rieskaa, herneitä, kirsikoita, onhan näitä.

Vierailija
73/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kesäjuttuja, mansikoita, pikkuporkkanoita, torilta rieskaa, herneitä, kirsikoita, onhan näitä.

Ohoh, vastaako täällä joku kysymykseenkin?!

Se ruohonleikkaaja

Vierailija
74/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhat euroa jostain vanhasta pihakalusteesta?? Ota nyt joku asiantuntija mukaan joka näkee, onko itse tehty. Kuka tahansa voi sanoa, että tonnin teetetty kalusto vaikka olisi Jyskin loppuunmyynnistä.

Hullu ei ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.

Ilmaiseksihan sitä oltiinkin antamassa. Ilman varmaan uskaltaa ottaa ilman asiantuntijaa mukana.

Vierailija
75/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tää ei enää ole totta. Mulla on ruohonleikkuu kesken, mutta en voi poistua av:ltä, ennenkuin näen, mihin tämä ketju johtaa.

No sano muuta. Ap:n pitää ottaa kuvakaappaus ilmoituksesta, kuitti kopiosta nettipankissa, henkivartija mukaan ryöstön varalta, asiantuntija arvioimaan onko puusepän tekemä vai Jyskistä ja pitää liittyä johonkin ryhmään huijauksen varalta. Kaikki tämä ilmaisten pihakalusteiden takia! Juonta pukkaa.   ;D

Vierailija
76/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hädin tuskin kuuskymppinen eläkeläispariskunta? Vähän ihmetyttää, että miten tuo yhtälö voi olla mahdollista, elleivät ole sairaseläkkeellä.. Muutenkin muutama muu kohta oli ap:n aloituksessa ja kommenteissa vähän outoa.

Mutta joo, ei mitään silliä tai Presidentti-kahvia. Silliä ei todellakaan kaikki syö ja pressa-kahvi on vaan pahaa. Ehkäpä ne mansikat ja alkoholitonta kuoharia, niin saavat juhannuksena nautiskella. Ja jos ei nuo heille sovi/kelpaa, niin voivat lahjoittaa eteenpäin. Ja juu, kukkapuska kesäkukista.

T. eläkeikää lähestyvä

77/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa? Kommentoiko täällä oikeat ihmiset? Tämä ketju on melko huikea!

Vierailija
78/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan ap tulee katsomaan vastauksia? :D

Vierailija
79/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hädin tuskin kuuskymppinen eläkeläispariskunta? Vähän ihmetyttää, että miten tuo yhtälö voi olla mahdollista, elleivät ole sairaseläkkeellä.. Muutenkin muutama muu kohta oli ap:n aloituksessa ja kommenteissa vähän outoa.

Mutta joo, ei mitään silliä tai Presidentti-kahvia. Silliä ei todellakaan kaikki syö ja pressa-kahvi on vaan pahaa. Ehkäpä ne mansikat ja alkoholitonta kuoharia, niin saavat juhannuksena nautiskella. Ja jos ei nuo heille sovi/kelpaa, niin voivat lahjoittaa eteenpäin. Ja juu, kukkapuska kesäkukista.

T. eläkeikää lähestyvä

Minun vanhempani ovat noin kuusikymppisiä, äiti aina ollut kotirouva ja isä maalausalan yrittäjä. He ovat "eläkkeellä", isällä firmassa työväkeä, mm. Minä :). Isä tekee silloin tällöin enää töitä, samoin äiti joskus kirjanpitohommia. Minä kyllä sanon heitä eläkeläisiksi ja samoin he itse :)

Vierailija
80/165 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noin kalliin tavaran kiitokseksi voisi viedä kalliimman viinin tai konjakin. Ikäihmiset osaavat arvostaa laatua. Joku kahvipaketti on todella nolo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan