Noniin mammat, ruotikaapas täysien pisteiden yo-aine!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001195892.html
Itse en voi muuta sanoa kuin että respect.
Kommentit (111)
En jaksanut lukea kuin ensimmäisen kappaleen, sori.
Jotenkin takeltelevaa tekstiä. Monessa kohdassa itse ajatus jäi koukeroisen kielen taakse piiloon.
Jotenkin raskaslukuinen teksti, mutta vika saattaa olla ja varmaan onkin lukijassa...
En jaksanut loppuun asti. Alkoi kyllästyttää tuollainen yltiömonimutkainen ja valitettavan lapsellinen pulleilla purjeilla sun muilla hyytävillä virroilla maustettu kikkailu.
Tosi latteaa ja arvomaailmaltaan niin pliisua, että ei tuosta kyllä voisi mielestäni täysiä pisteitä antaa. Missä itsenäinen ajattelu?
Täytyy sanoa, että jotkut ovat kirjailijoita jo syntyessään.
Täyttää varmasti kaikki kriteerit, mutta mitä hän halusi sanoa ?
Minäkin kirjoitin aikanaan hyvän esseekokeen äidinkielestä, mutta töpeksin tekstitaidon sen verran pahasti, että arvosana ei ollut C:tä parempi. Siihen tekstitaitoon meni varma M ainakin, koska sen verran lähelle jäi M:ää, saattoi mennä E:kin.
Minä olisin kirjoittanut paremman.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin kirjoittanut paremman.
Anna tulla. Vaikka eka kappale aineesta paranneltuna versiona.
Kielellisesti tasokasta tekstiä, värikästä - ehkä jopa liiankin värikästä. Jää vähän kikkailemisen maku tuosta. Mutta hyviä huomioita ja siltoja rakennettu eri lähteiden välillä.
Läkähdyttävän pulppuavaa tekstiä. Kuin kirjoitusmaratoni. Sekametelisoppaa ilman rauhoittavaa riisipuuroa. Kaverilla on asiatietoa, miksi pitää pukea se tuollaiseen outoon koomisuuden viitaan?
Alussa kuokka ja jussit vei maun.
Zzzzzzzzz.
Onneksi av-mammat osaavat arvioida ylioppilaskirjoituksetkin asiantuntijoita paremmin :D
Hyvin samantyyppisesti itsekin kirjoittelin silloin lukioaikoina. Kikkailin kielellä, brassailin laajalla lukeneisuudellani, olin hyvin mahtipontinen...
Kai se kuuluu asiaan 18 -vuotiaana, kun on ryhtymässä maailmaa valloittamaan.
Mikä kääpiö on Juro? Sitten oli yksi lause, jossa ajatus jotenkin katkesi tai jotain
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut loppuun asti. Alkoi kyllästyttää tuollainen yltiömonimutkainen ja valitettavan lapsellinen pulleilla purjeilla sun muilla hyytävillä virroilla maustettu kikkailu.
Samoin. En jaksanut.
Öh.... "kirjoitti ainoana Suomessa täydet pisteet äidinkielestä – lue koko täydellinen aine sanasta sanaan".... Mistä asti täydet pisteet äidikielestä on vaatinut täydet pisteet VAIN esseestä? :D
Kyllä mullakin lähti YTL:ään ja myös tuli takaisin essee täysillä pisteillä, tekstitaidosta vaan jäi pari pistettä uupumaan. Mut en mä tiedä, tekeekö 60 pistettä aineesta täydellisen - aika harva teksti sitä on ikinä, varsinkaan vaan kuuden tunnin työstämisellä. :P
Luin teinipojalleni juuri ääneen tuota. Ihailimme molemmat kovasti ainettaan. Se täytti kyllä kaikki kriteerit.