Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsesi partiossa? Olitko sinä?

Vierailija
07.06.2016 |

Kannattaisiko ohjata 7-vuotiasta kokeilemaan siihen suuntaan? Olen pitänyt partiolaisina reiluina ihmisinä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei .Minä kävin pioneereissa.Veljeni kävi partiota.

Vierailija
2/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En. Kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, teini haluaa jatkaa vieläkin ja saanut kavereita paljon. Nuorempi lopetti 10-v kun halusi mieluummin urheilla enemmän ja jalkapallo vie aikaa. Kokeilla kannattaa, voi vaihtaa harrastusta jos ei tykkääkään. 7-v. Aloittivat

Vierailija
4/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä pihat ja tyttö ovat innoissaan. Suosittelen

Vierailija
5/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti nuoret partiotytöt myymässä piparia ovelta ovelle.

Vierailija
6/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko ohjata 7-vuotiasta kokeilemaan siihen suuntaan? Olen pitänyt partiolaisina reiluina ihmisinä.

Ei kannata nykyään siellä aivopestään lapsia suvaitsevaiseksi

Vierailija
7/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen kävi 6-12 -vuotiaana. Ihan hauskalta toiminnalta vaikutti. Muut lapsemme eivät ole kiinnostuneet.

Itse kävin aikoinaan kerran, mutta reipas ryhmätoiminta ei ollut minua varten.

Vierailija
8/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen. Meidän poika aloitti 7 vuotiaana. Nyt jo viides vuosi menossa.

Osa on lopettanut muotiseikkojen tai teini iän kurjuuden vuoksi.

Vierailija
9/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut partiossa, mutta sisarukseni ja monet kaverini ovat. Itseäni ovat puistattaneet partioon kuuluvat militarismi ja uskonnollisuus. Mutta kai niitä on sellaisia lippukuntia, joissa ei tarvitse pukeutua mihinkään uniformuun tai partiopaitaan tai huutaa typeriä iskulauseita ja joissa meininki on muutenkin rennompaa. Retkeily- ja eräilytaidoista on varmasti iloa tulevaisuudessa.

Vierailija
10/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut partiossa. Siskoni olisi halunnut partioon, mutta ei päästetty, koska vanhemmat demareita. Minä puolestani olisin halunnut Naisvoimisteiljoihin, mutta ei päästetty - koska vanhemmat demareita.

Vierailija
11/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 9-v. on partiossa, itse en ollut lapsena mutta olisin halunnut. Tykkää ihan älyttömästi. Mukavaa on juuri se että tärkeää on olla reilu ja tulla toimeen toisten kanssa. Tapahtumissa kun olemme käyneet on tullut sellainen kuva että kaikki tosi erilaisetkin sopivat joukkoon. Leirit ovat mukavia ja niillä oppii vähän itsenäisyyttä kun on pois kotoa. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
12/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni joka on luokanopettaja sanoi, että kaikkein reippaimmat, reiluimmat ja fiksuimmat lapset ovat yleensä partiolaisia.

Vierailija
13/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut. Esikoinen on ja tykkää, kuopusta ei vois vähempää kiinnostaa. Ihan ok toimintaa, riippuu ihan hirveesti myös siitä ryhmän vetäjästä

Vierailija
14/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisesti toimin partiossa pitkälle aikuisuuteen, nyt pienten lasten kanssa jäänyt vähän vähemmälle, lähimmät ystävät eri elämänvaiheista ovat paljastuneet partiolaisiksi, samoin oma mies. En tiedä, onko se joku tietynlainen luonteenpiirre, asennoituminen, mutta tuntuu, että partiolainen tunnistaa toisen partiolaisen. :) Omien lasten toivon lähtevän partioon, monenlaista hyödyllistä on sieltä matkaan tarttunut, niistä elämyksistä nyt puhumattakaan. Onkohan täällä Roihulle menijöitä?

Vierailija
15/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ja toinen lapsistani on. Suosittelen. Tekee hyvää etenkin nykyisessä "löysässä älypuhelinmaailmassa". Erätaitoja, ensiaputaitoja, ryhmässä toimimista ym...

Vierailija
16/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa vielä. Tuota uskonnollisuutta minäkin mietin, me ei kuuluta kirkkoon. Lapsen partiossa on ollut jotain uskontoon liittyvää keskustelua, mutta mihinkään ei ole pakko osallistua tietenkään ja lippukunnan sivullakin sanotaan että kaikille uskontokunnille tai -kunnattomille. Iskulauseet taas ovat tyyliä "huhhahhei, x voiton vei", eli en pidä erityisen militanttina. Sudenpennuilla on collegehuppari joka mielestäni on myös melko rento asuste.

Vierailija
17/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako aikuinen partiossa toisilta aikuisilta naisilta helposti pillua? Eikö siellä telttailla?

Vierailija
18/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On poika partiossa. Ollut jo useamman vuoden ja kokoajan innostuu enemmän. Etenkin kisat ja yöpymiset alkaa kiinnostamaan yhä enemmän, kun aloittaessa kiinnosti enemmän kololla tapahtuva toiminta.

Vanhin tytär oli, mutta muut harrastukset meni edelle. Aika ei riittänyt. Itse olin partiotoiminnassa mukana päälle parikymppiseksi, siellä oli lukemattomia kavereita ja vieläkin kokoonnumme satunnaisesti partiohenkisissä merkeissä.

Suosittelen ehdottomasti. Niin vahvoja kaverisiteitä, nuoremman lauman ohjausta, diplomatiaa lippukuntien ja piirien välillä ja muita sosiaalisia taitoja on vaikea rakentaa monessa muussa ympyrässä.

Vierailija
19/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni oli partiossa 7-13-vuotiaana. Suosittelen, vaikka tyttärelläni olikin surkeat lippukunnat. Ei se uskonnollisuus siellä liikaa näy. Seurakunta antoi(tai vuokrasi) tilat, ja Yrjön päivänä oltiin kirkossa. Ja joku fuckin iltamessu leirillä ristillä, mutta ei ateistin lapsesta uskovaista tullut. Suosittelen partiota.

Vierailija
20/23 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin partiolainen ja kunhan lapsi kasvaa tarpeeksi, suosittelen hänellekin lämpimästi partioon liittymistä.