Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet minne Tokmannille tahansa niin aina on kusipäät myyjät.
Hakaniemen Tokmannilla on yksi todella vastenmielinen ja ilkeä eukko myyjänä.
Nauttii varsinkin pienten koulutyttöjen kiusaamisesta kassalla😔
Tarkoitin Kaisaniemen Tokmannilla on tämän asiakaspalvelijan suojatyöpaikka.
Ei koske minua henkilökohtaisesti, mutta en tajua, miten Tokmannilla pitää nykyään kantaklubilaisten sanoa sotunsa kassalla, ilmeisesti alehinnan saadakseen. Kävin vähän aikaa sitten Hgin Kaisiksen myymälässä, ja yksi asiakas luetteli kuuluvalla äänellä tunnustaan kassalle. Toivon, että ne asiat voi hoitaa siellä turvallisemminkin. Hulluahan tuo on.
Ei ehkä huonoin,mutta viimeisin.
Kicksin verkkokaupan aspa.
Sain tulaukseni ja ihmettelin,onko minulle lähetetty väärä tuote,koska se oli aivan erilainen kuin kuvassa. Huom kyse ei ole esim.sävystä,vaan oletin oikeasti,että jossain on käynyt moka eli valmistajalla tai verkkokaupassa.Otan yhteyttä kuvien kera aspaan.
Ensimmäinen aspa vastaa että ikävää kun en ole tyytyväinen ja voin palauttaa tavaran omalla kustannuksellani.
Ihmettelen tätä ja laitan uuden viestin.
Toinen vastaa,että tuote on oikea,eikä hän ala enää keskustelemaan asiasta kanssani.
Yllätyin että vastaus oli noin tyly noin pian,sillä allekirjoituksen perusteella tämä oli toinen henkilö kuin ensin vastannut,mutta hän sai tilanteen kuulostamaan siltä,että olisin häirinnyt heitä kymmenillä viesteillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei koske minua henkilökohtaisesti, mutta en tajua, miten Tokmannilla pitää nykyään kantaklubilaisten sanoa sotunsa kassalla, ilmeisesti alehinnan saadakseen. Kävin vähän aikaa sitten Hgin Kaisiksen myymälässä, ja yksi asiakas luetteli kuuluvalla äänellä tunnustaan kassalle. Toivon, että ne asiat voi hoitaa siellä turvallisemminkin. Hulluahan tuo on.
Se on puhelinnumero.
Turun Tokmanneilla on ollut kokemukseni mukaan mukavat myyjät. Oma huonoin aspa-kokemukseni oli lapsena, kun koululla järjestettiin joku tapahtuma. Äiti antoi rahaa makkaran ostoa varten, mutta makkarakojun äijä oli kuin ei huomaisikaan minua, ja myi makkaraa vain takanani tuleville ihmisille. En tiedä tekikö hän sen tyhmyyttään vai ilkeyttään, mutta oli ikävää seistä siinä kolikot kourassa ja tulla täysin ohitetuksi. Toinen kerta oli ulkomaan reissussa yhdessä grillityylisessä ruokapaikassa, jossa löysin piirakkani sisältä sinne tahallaan laitetun tupakantumpin. Saman paikan äijä syytti meitä veden varastamisesta. Hänellä oli varmaan jotain turisteja vastaan hampaankolossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ennen luullut, että jos on itse ystävällinen, saa myös ystävällistä (tai ainakin asiallista) asiakaspalvelua. Nyt täytyy myöntää, että olin väärässä, sillä sain viime syksynä todella ilkeää asiakaspalvelua Boschin toimesta.
Otin yhteyttä Boschin asiakaspalveluun puhelimitse erään rikkoutuneen kodinkoneen tapauksessa. Puhelimeen vastannut asiakaspalvelija oli alusta asti ilkeä ja mikä erikoisinta, riitaa haastava. Kun sanoin vahingossa erään kodinkoneeseen liittyvän asian hieman väärin, hän tarttui tähän asiaan ja ilkeili minulle asiasta hyvin pilkallisesti. No ei tuo vielä mitään. Kun pyysin saada kodinkoneeseen uuden osan rikkoutuneen tilalle koneen takuun puitteissa, kävimme seuraavan keskustelun: Asiakaspalvelija ilkeällä äänensävyllä: "Tuskin tuo asia kuuluu takuuseen." Minä: "Uskon kyllä, että se kuuluu, koska kuluttajansuojalaissa..." Asiakaspalvelija keskeyttää minut kesken lauseen ja tiuskaisee ilkeästi: "Älä ala lukemaan mulle mitään lakia!" Kaikkein oudointa tapauksessa oli mielestäni se, että hän itse aloitti jutun ilkeilemällä, että asiani ei kuulunut takuuseen. Kun yritin vastata täysin asiallisesti hänen kommenttiinsa, hän keskeytti minut kesken lauseen ja alkoi vihaisena huutamaan. Miksi hän ylipäätään edes kommentoi tuota takuuasiaa, jos se ei kerran hänelle kuulu tai häntä kiinnosta? Todella outo tyyppi kyllä. Ja mielestäni täysin epäsopiva asiakaspalveluun.
En ollut tuon puhelun jälkeen edes vihainen, vaan pelkästään hämmästynyt siitä, että joku voi olla asiakaspalvelutyössään noin ilkeä ja riitaa haastava. Itse olin täysin asiallinen koko puhelun ajan ja täytyy sanoa, etten ole koskaan aikaisemmin moista kokenut. Yritän tästä lähtien aina välttää Bosch merkin tuotteita, jos se vain on mahdollista. Vapaaehtoisesti en kyllä tuolle firmalle enää rahojani kanna. Ajattelin myös, että tekisin Boschille valituksen asiasta, mutta se sitten jäi, kun ei tehnyt mieli koko tapausta enää edes muistella.
Heh, oliko Murtoaro kyseessä?
eal kirjoitti:
Sama minulla , hammaslääkärissä sain todella ala arvoista palvelua, oli etuhampaasta paikka lohjennut , hammaslääkäri suorastaan haukku minun hampaani ja huom. olin ollut hammaskivenpoistossa joulukuussa ja tämä tapahtui tammikuussa. Hänen mielestään hän olisi poistanut kaikki ainakin 4 hammasta ylhäältä pois ja ilmoitti että hän voi laittaa heti hammasteknikolle joka tekee osaproteesin kaikki oli tosi huonoja.
Ihme , että suostu kuitenkin paikkaamaan. Ilmoitin , että minulla ei ole nyt tarkoitus eikä rahaa mennä teknikolle, hän vastas , että no joka tapauksessa ne on poistettava. Sain päivystyksestä tämän ajan ja olin vielä 16km päästä kotoa jonne ei edes pussi kulje eikä minulla ole autoa. Todella epämiellyttävä kokemus, tuli vaan mieleen oliko hänellä joku kaveri hammasteknikkona kun tuntu , että hän saa vaikka heti ajan sinne.
Tämä käytäntö näyttää rantautuneen sitten meillekin. Jenkeissä on yleistä esim. autohuollon yhteydessä soitetaan asiakkaalle ja kerrotaan että renkaat ovat huonot ja pitäisi uusia tai akku ihan sökö, laitetaanko uusi kun onkin sopivasti tarjouksessa jne.
Mulla oli todella todella vahva ahdistus, sellainen, etten ollut enää varma, pelkäänkö että kuolen nyt vai pelkäänkö etten kuolekaan nyt. Tiedättekö tunteen. Se liittyi tulevaan tapahtumaan ja tuntui, että olin menettänyt kontrollin. Olin joskus vuosia aiemmin saanut reseptin miedoimpaan rauhoittavaan lääkkeeseen, josta ehti mennä päiväys umpeen, ennen kuin olin saanut purkkia edes läheskään tyhjäksi. Yleisesti ottaen minulla on hyviä ahdistuksenhallinta keinoja, luontaisia, ja pärjäilen hyvin. En käytä päihteitä lainkaan, enkä mielelläni lääkkeitäkään, vain hyvin korkealla kynnyksellä. No joka tapauksessa, pitkästä aikaa kokiessani tämän maksimaalisen ahdistuksen ja hädän tunteen soitin terveysasemalle. Muistikuvani ovat hieman hatarat puhelusta, mutta yritin kuvailla tilanteeni parhaani mukaan ja suorastaan anelin, että pääsisin vastaanotolle ja saisin puolikkaan tästä lääkkeestä, jotta oloni helpottuisi, koska koin ettei omat keinoni ja voimani riitä. Sairaanhoitaja oli valitettavasti niin kyynistynyt, että vastaili minulle töykeästi kuin olisin arvoton, umpinarkkari, joka yrittää saada taas reseptin pameihin. Vastaukset jatkoivat tyylillä "niinhän ne aina sanoo", "kyllä minä sunlaiset tiedän" jne. En ole eläissäni saanut niin epäinhimmillistä kohtelua terveydenhuollosta.
Ymmärrän, ettei pyyntöni ollut varmastikaan realistinen oikeasti, mutta se oli avunpyyntö. Se oli hätä. Lopulta olin niin häkeltynyt, että itkin niin etten saanut happea, ja suljin puhelimen. Mulla ei ole ikinä ollut mitään, minkä perusteella hän olisi voinut sanoa niitä asioita. Ja olisin hyvin ymmärtänyt, jos minulle olisi sanottu edes neutraalisti, ettei se kuulu käytäntöihin, valitettavasti lääkäri ei voi antaa puolikasta lääkettä. En ole herkkä ihmisten äänenpainoille, mutta se hoitaja oli todella myrkyllinen. Jos tunnistat itsesi tästä sairaanhoitaja, niin kaikkea hyvää vaan, tarvitset sitä.
Loppujen lopuksi, selvisin tilanteesta ilman lääkkeellisiä lievityksiä päivien kuluessa, hengissä ollaan ja hyvinvoivana. Mutten edelleen voi uskoa, että ketään kohdellaan niin. Edes heitä, joilla on ongelmia lääkkeiden tai huumeiden kanssa. Ei ketään tulisi koskaan kohdella niin. Kieltämistä ei tarvitse verhoilla inhoon ja vihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan yleensä asiallista palvelua vaikka olen keski-ikäinen, lihava, minulla on rastat enkä meikkaa. Mutta kerran H&M:llä.. Olisin halunnut sovittaa yhtiä sortseja mutta kokoani ei ollut rekissä, menin sitten sovittamaan muuta ja huomasin että sovitettujen vaatteiden tangossa roikkuu tutunnäköiset sortsit. Kurkkasin kokolapun ja se oli just 46! Otin sortsit tangolta ja silloin myyjä ilmestyi kuin tyhjästä kiskomaan niitä kädestäni "nää on kokeillut, et sä voi näitä ottaa!" Kysyin voisiko tarkistaa onko jossain varastossa kokoani, myyjä raahusti silmiä muljalutellen kassalle ja nåpytteli hetken "ei oo, koeta netistä" Kysyin enkö nyt vaan voi ostaa niitä sovitettuja johon myyjä "joo mut ne on ollut jonkun jalassa".
Herranjumala, kai minä nyt pesen ne ennen käyttäänottoa :D Koko tilanne oli kuin jostain sketsistä.
Tämähän on ihan absurdia, ei kait HM:lla sentään heitetä roskiin kerran kokeiltuja vaatteita :O
Heitetään. Sama jos vaate koskee lattiaa.
-Kaikki vironlaivojen virolaiset asiakaspalvelijat. Eivät ymmärrä asiakaspalvelusta mitään.
-Kännykän räplääjät baareissa, kivijalkaliikkeissä ja muissa missä pitäis asiakasta edes moikata
Kaupoissa on työttömiä työkokeilussa työmarkkinatuella 518 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa on työttömiä työkokeilussa työmarkkinatuella 518 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.
OK mutta miten tämä liitty huonoon tai törkeään asiakaspalvelu kokemukseen.
Turun RTV, etenkin yksi erityisen epämiellyttävä nainen, joka sanoi todella happamalla naamalla ja tylyllä äänellä "mitä tekin haluatte?" kun tulin mieheni kanssa kassalle. Ei siis tervehtinyt tai mitään. Minä ja mieheni oltiin täysin asiallisia, ei ollut mitään syytä sille käytökselle.
Oltiin molemmat sanattomia siitä vastaanotosta. Miten tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa? Tapahtui viime kesänä.
Vuosia sitten lomamatkalla Milanossa olin yhden myymälän piharekistä ostamassa tavallista t-paitaa. Miesmyyjä tuli luokseni ja tervehti, vilkaisin häntä ja tervehdin myös. Jatkoin paidan valitsemista, hänen ilmeensä oli ynseä ja hän sanoi, ettei myy minulle paitaa, jollen katso häntä tervehtiessä suoraan silmiin. Pistin valitsemani paidan takaisin reikiin ja sanoin OK ja poistuin.
Teitittely on hankala juttu. Aina kun nuori myyjä teitittelee, tunnen itseni ikälopuksi. Jos nuori myyjä sanoo "mitäs sulle?", päivä on pelastettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin ulataksissa paljon kieli- ja kirjoitustaidottomia kuljettajia. Huonoa asiakaspalvelua siis.
Kuinkas se kirjoitustaito käy ilmi taksissa?
Veikkaan, että tätä tyyppiä ahdistaa, kun kuski puhuu suomea aksentilla.
Nykypäivänä muuten lukisin englannintaidottoman suomalaisen kielitaidottomaksi.
Olen joutunut viime vuosina kirjoittaa joka kerta itse taksikuskin google mapsiin minne menen, ellen ole sovelluksen tai hotellin kautta tilannut taksia. Sanon kyllä päämäärän ja osoitteen ihan selkeästi.
Ja itseäni vituttaa tulla takaisin kotimaahan ja joutua puhumaan edelleen englantia. Asun siis ulkomailla, mieheni ei ole valkoihoinen eikä ole tuleva vauvanikaan. Olen itsekin etninen suomalainen vain puoliksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä tiedä kuka myyjistä on työtön ja kuka vakituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä tiedä kuka myyjistä on työtön ja kuka vakituinen.
ainaskin yks hyypiö oli joskus sairaalan kansliassa selvästi työkokeilija, omituinen otus, kyllä heti erotti vakinaisista
En nyt tiedä oliko huonoin mutta mieleen jäi. Muuan viikko sitten kävin eräässä meikkikaupassa etsimässä yhtä tuotetta, no menin itse lopulta myyjän luo kun ei meinanut löytyä ja kysyin onko heillä tuotetta x ja katsoi minua vaan happamasti ja otti tabletin käteen ja tuhahteli niinkun olisin tehnyt pahankin virheen asiakkaana. Ketään ei ollut siinä että en kyllä keskeyttänytkään mitään mielestäni. Löytyi vastaava ja koitin kysellä siitä tuotteesta niin sama myrkyllinen katse ja hiljaa selaa tabletilta ja sanoo mutisten "no oota, katon täältä" no kyselin tuotteesta ja sanoi lyhyesti ja tympääntyneenä että "kyllä se on hyvä ja vastaa sitä ettimääs". Oli vissiin huono päivä tai minä olin ystävällisyydestäni huolimatta ärsyttävä ja ei selkeästi olisi halunnut minua palvella. :D Parempi ehkä että tilaan netistä kuin menisin "kiusaamaan" myyjää.
Te-toimiston puhelinpalvelussa (pyysin että mulle soitettaisiin) nuori nainen ei tiennyt mistään mitään, toisteli vain että "tuota en tiedä". Oma "asiantuntija" suhtautui minuun kuin rikolliseen, tirskui alani ammattisanastolle ja yritti väkisin tuputtaa mulle masennusdiagnoosia. Ymmärrän kyllä, että heillä on valtavasti töitä, mutta asiallinen silti kannattaisi olla, vaikka tämä palvelu onkin täysin hyödytön.
Hakaniemen Tokmannilla on yksi todella vastenmielinen ja ilkeä eukko myyjänä.
Nauttii varsinkin pienten koulutyttöjen kiusaamisesta kassalla😔