Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1509)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspana kommentoin, että moni asiakas tulkitsee tilanteita aivan omalla tavallaan, joten joitakin juttuja tässä ketjussa on kyllä vaikeaa ottaa todesta.
Annan esimerkin omasta tulkinnasta ja värittämisestä.
Aspa: valitettavasti suuremmat koot ovat loppu.
Asiakas kertoo täällä, kuinka sen ja sen kaupan myyjä sanoi häntä lihavaksi ja/tai "ei meillä oo sulle mitään."
"Myyjä mittaili päästä varpaisiin"
Oikeasti katsoi sinua miettien, mitä kokoa lähtee tarjoamaan.
Tai aspa ohjaa toiselle osastolle, jossa toinen myyjä osaa paremmin neuvoa asiassa x.
Asiakas: tuo myyjä ei suostunut palvelemaan minua!!! Törkeä myyjä!!!
Yleistä on sekin, että halutaan joku kantistarjous, muttei suostuta liittymään kanta-asiakkaaksi
Ja mikä noissa mainituissa esimerkeissä on käytöstä, joka tuo asiakkaalle epämukavan olon? Onko todella näin vaikeaa tajuta, että kaikki ei käy ihan täysillä ja se näkyy täällä palstalla ja aspatyössä? Ei näille huomionhakuisille uhriutujille mikään käytös ole ok.
Mulla on myös näitä kokemuksia, että "naisten liikkeissä" ei saa palvelua, jos on rennosti laittautumattoma liikkeellä. Siis siistinä ja puhtaana, mutta ilman meikkiä ja tietynlaista pukeutumista. Mm. Marimekon myymälöistä tällaisia kokemuksia.
Ja toinen on tuo, että naisena menet "miesten liikkeeseen", niin yksikään ukko ei nosta takapuoltaan ylös. Jos myymälässä on naismyyjä, niin palvelu tulee poikkeuksetta häneltä. Jos oma mies on mukana, niin häntä tullaan palvelemaan, vaikka heti alkuun tehtäisiin miesmyyjälle selväksi, että asiakas olen minä. Tällaisista esimerkkejä IKH, K-rauta, kodinkoneliikkeet...
Itse en kävele ulos, vaan napakasti käyn vaatimassa palvelua. Olen itse tehnyt myyntityötä erikoisliikkeissä vuosikausia ja palvellut joka ikisen asiakkaan ulkonäköön, ikään tai sukupuoleen katsomatta saman arvoisesti.
Yksi sotekeskuksen akka puhuu aina päälle kun minä puhun. Joudun aina pyytämään häneltä puheenvuoron, että nyt on minun vuoro puhua.
Tampereen Stockmann. Olen köyhä ja näytän köyhältä mutta kun menen ostoksille niin raha on säästettynä. Mutta ne rikkaan näköset palvellaan ensin.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Stockmann. Olen köyhä ja näytän köyhältä mutta kun menen ostoksille niin raha on säästettynä. Mutta ne rikkaan näköset palvellaan ensin.
En usko. Mulla on ihan päinvastainen kokemus enkä tietääkseni näytä rikkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspana kommentoin, että moni asiakas tulkitsee tilanteita aivan omalla tavallaan, joten joitakin juttuja tässä ketjussa on kyllä vaikeaa ottaa todesta.
Annan esimerkin omasta tulkinnasta ja värittämisestä.
Aspa: valitettavasti suuremmat koot ovat loppu.
Asiakas kertoo täällä, kuinka sen ja sen kaupan myyjä sanoi häntä lihavaksi ja/tai "ei meillä oo sulle mitään."
"Myyjä mittaili päästä varpaisiin"
Oikeasti katsoi sinua miettien, mitä kokoa lähtee tarjoamaan.
Tai aspa ohjaa toiselle osastolle, jossa toinen myyjä osaa paremmin neuvoa asiassa x.
Asiakas: tuo myyjä ei suostunut palvelemaan minua!!! Törkeä myyjä!!!
Yleistä on sekin, että halutaan joku kantistar
Ei varmaan mikään. Ihan normaaleja tilanteitahan nuo on?
Mutta on paljon ihmisiä, jotka on vähän vinksallaan ja uhriutuvat tosiaan niistä normaalijutuistakin. Suuttuuhan jotkut siitäkin, kun tarjotaan palvelua. "Myyjä kyttää" jne 😂
Saan yleensä hyvää palvelua vaikka ole lihava,rastatukkainen,meikkaamaton ja vaatteet tyyliä lökärit ja crocsit. Mutta pari kokemusta tulee mieleen:
Menin ostamaan Ärrältä energiajuoman ja hodarin,sisko soitti just ja puhui äidistäni joka on sairaalassa toisessa kaupungissa. Olin aika järkyttynyt ja kun vedin korttia maksupäätteellä,niin en tajunnut ettei se ollut huolinut maksua vaan läksin ovea kohti energiajuomaa hörppien ja edelleen siskon kanssa jutellen. Myyjä huusi täysin keuhkoin "SUN PITÄÄ MAKSAA NE,TUU TAKAS HEI!!" Ovesta tuli pari ihmistä,jotka katsoivat kuin varasta. Olisi riittänyt että "hei se ei ottanut vielä maksua,kokeiletko uudestaan!
Olin ostanut Makuunista irtokarkkeja ja söin pysäkillä bussia odotellen,kun bussi tuli jauhoin sitkeää salmiakkia ja vain nyökkäsin vastauksena kuskin tervehdykseen. Kuski sitten alkoi matkia pureskeluani kovaäänisesti maiskutellen,siis oikeasti leuat liikkui puolelta toiselle ja maiskis maiskis, koko ajan tiiviin katsekontaktin pitäen. Kun toinen matkustaja nousi kyytiin ,maiskutus ja tuijotus loppui. Voiko oikeasti ottaa noin koville jos ei pysty sanomaan "päivää?"
Huono kokemus, mutta samalla hauska. VR:llä on välillä tiukkaa henkilöstöstä ravintolavaunuissa ja osuin kerran vuoroon, jossa myyjä tiskin takana oli niin kiireinen, että pyysi asiakkaita viemään valmistuneita annoksia toisille asiakkaille :D
Erittäin vaikeaa kun niin monelle se perusasiallisuus ei riitä vaan kaikkea tulkitaan uhrilasien läpi.