Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1515)
Fortumin asikaspalvelu. Kusettaa. Kusettaa. Kusettaa.
Olin puoliksi makaavassa asennossa kipeän jalkani kanssa ostoskeskuksen penkillä,olin tullut apteekista ja odotin hakijaa. Kepit olivat vieressäni nojaamassa roskiksiin ja nielaisin apteekista hakemani särkylääkkeen. Vartija tuli huutamaan " Täällä ei maata vetämässä huumeita,lähde menee!" ja kiskaisi ylös,kun kaaduin tuskasta parkaisten ja kepitkin meni siinä rytinässä nurin niiin vartijalle tuli kiire liueta paikalta. Joku vanha mies auttoi minut pystyyn.
Ehkä olin narkin näköinen lörpössä villapipossa, sammareissa ja kierrätyskeskuksesta löytyneessä myrkynvihreän/ruskean kirjavassa mokkapalatakissa,mutta ei vartija saa ihmisiä noin kohdella.
Giganteissa nuoret miesmyyjät ovat olleet joskus ihan törkeitä, vähättelevät asiakkaita ja tyrkyttävät. Yksittäinen tapaus, josta jäi paskan maku tapahtui Aleksanterinkadun jossain vaateliikkeessä, olikohan Aleksi13 tms. aikoinaan. Katselin naisten vaatteita kaikessa rauhassa vain silmäillen, ja joku myyjä huusi kovaäänisesti mulle monen metrin päästä niin että koko kauppa raikkui, että tässä merkissä ei ole isoja kokoja, ne löytyy jostain myymälän perältä tai jotain sinnepäin. En siis pyytänyt mitään neuvoja myyjältä, enkä erityisesti ollut ko. merkistä kiinnostunut, kunhan vain katselin sitä. Juu, ja olin jotain kokoa 42...eli olin joku megaläski joka piti saada pois arvon myyjän silmistä.
Belladonna seksikauppa tampereella,blondin myyjän pesä tuoksui ja oli tympeä
Ensin asiakkaana haukutte asiakaspalvelijan maanrakoon, jotta asiakaspalvelija saisi potkut ja joutuisi työttömöksi kortistoon ja sitten te samat tyypit huudatte, että menkää töihin. Vielä törkempää jos huutaja on joku poliitikko, joka on samaan aikaan päättämässä työttömien tukien heikennyksistä.
Kauan sitten edesmennyt isäni oli ostamassa autoa. Pikkukaupungin autoliikkeessä häneltä ei edes kysytty mitä hän olisi vailla eli ei saanut kauppaan mennessä mitään asiakaspalvelua. Hän osti auton isomman kaupungin myymälästä josta sai palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Röntgenissä ollessa röntgenhoitaja huokaili, pyöritteli silmiään, tiuski ja väänteli jalkaani, kun en heti tajunnut miten jalkani asettelen lattiaan röntgenkuvaa varten. Hän oli muutenkin jotenkin niin vihamielinen, että kuvien jälkeen vaatteita ja kenkiä laittaessani purskahdin vain itkuun, vaikka koitin pidätellä edes siihen asti, että olisin päässyt huoneesta pois. Jotain se siinä vielä oli kertomassa, mutta lähdin vain kesken sen puheen pois.
Aina ennen tuota, ja tuon tapauksen jälkeen olen saanut joka paikassa vain hyvää tai neutraalia palvelua.
Minulla myös kokemus kuvantamisesta: kuvantamiseen ei saanut mennä meikkiä ym. kasvoissa. No olin pessyt kaiken huolellisesti edellisiltana pois että näytin katuojasta nousseelta. Hoitaja kuitenkin kehtasi kysyä eihän sinulla meikkiä. Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V. 1994 Tampereen hämeenkadulla, Instrumentariumin lasimyymälä. Olin menossa ostamaan aurinkolaseja voimakkuuksilla. Kyseiset ray ban okulaarit maksoivat 1100mk. Ilmeisesti, kun olin moottoripyörä kamppeissa, en vaan saanut mitään palvelua. Moni jälkeeni sinne tullut kyllä. Marssin tien toiselle puolelle, pieneen lasiliikkeeseen. Sain aivan upeata palvelua. Ja myöhemminkin, alkuperäiset kuitit, vakuutusyhtiölle, kun ne varastettiin automurron yhteydessä. Tästä kokemuksesta johtuen, en ole instrumenttaariumiin astunut. Niin vähää maailmassa ei laseja ole, että ne sieltä hakisin. Ja olen myös muistanut kertoilla, tätä ilosanomaa kaikille tutuille, ja tuntemattomille.
Tästä kyseisestä liikkeestä ostin omat ensimmäiset silmälasini 15-vuotiaana, 2005. Sain todella hyvää palvelua sieltä ja olen siitä asti ollut Instrun vakissiakas.
Instrusta tuli mieleeni n. 20 vuoden takaa tapaus, minkä jälkeen en mokomaan pa*kalafkaan ole enää astunut. Asuin tuohon aikaan Abu Dhabissa, olin asunut jo viitisen vuotta muistaakseni ja olin päivittänyt näkömuutosten johdosta silmälasini paikallisessa optikkoliikkeestä. Olin Suomessa lomalla ja huomasin ostoksilla ollessa, että sangoista oli kiinnitys päässyt löystymään. Minä siitä sitten lähimpään liikkeeseen, joka sattui olemaan Raision Myllyn Instru, että voisivatko he kiristää ruuvin ja tsekata muutenkin että lasit pysyy läjässä.
Äijä katseli laseja hetken ja meinasi, että pikkuhomma, hän hoitaa. Sivulauseessa kysyi, että oliko lasit heiltä ostettu ja jos on, niin menee veloituksetta. Tein sen virheen, että sanoin lasien olevan ostettu ulkomailta ja ennenkuin kerkesin edes kysyä, että mitä haluaa veloittaa "pikkuhommasta", niin äijällä meni naama norsunvi*ulle ja halveksuen melkein heitti lasit minulle takaisin, naristen: "joo me ei kosketa pitkällä tikullakaan näihin turistilaseihin, oisit ostanut kotimaasta".
Kävin vika kerran yhden kaupungin Instrumentariumissa. Myyjä kailotti näkööni liittyviä asioita kaikkien kuullen. Joyen ei kiitos enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspana kommentoin, että moni asiakas tulkitsee tilanteita aivan omalla tavallaan, joten joitakin juttuja tässä ketjussa on kyllä vaikeaa ottaa todesta.
Annan esimerkin omasta tulkinnasta ja värittämisestä.
Aspa: valitettavasti suuremmat koot ovat loppu.
Asiakas kertoo täällä, kuinka sen ja sen kaupan myyjä sanoi häntä lihavaksi ja/tai "ei meillä oo sulle mitään."
"Myyjä mittaili päästä varpaisiin"
Oikeasti katsoi sinua miettien, mitä kokoa lähtee tarjoamaan.
Tai aspa ohjaa toiselle osastolle, jossa toinen myyjä osaa paremmin neuvoa asiassa x.
Asiakas: tuo myyjä ei suostunut palvelemaan minua!!! Törkeä myyjä!!!
Yleistä on sekin, että halutaan joku kantistarjous, muttei suostuta liittymään kanta-asiakkaaksi tai joku muu vastaava tämän tilanteen variaatio. Netissä tämä muuttuu muotoon "huono palvelu".
Pitäisi osata käyttäytyä siten ettei asiakkaalle tule epämukava olo.
Naurettava vaatimus ja syy on tuossa edellisen aspan kommentissa jo kerrottu. Uhriutuvat ja tärähtäneet ihmiset keksivät ja värittävät asioita riippumatta siitä, miten aspa käyttäytyy. Ja ihan valtaosa aspoista on asiallisia ja kohteliaita.
Toisin sanoen ei ole kenenkään aspan vika, jos itseä harmittaa jonkun koon tai värin puuttuminen tai mikä tahansa asia.
Ostin Tokmannilta koristeita lapsen halloweeenjuhliin. Lähellä hyllyttänyt myyjä nappasi kurpitsan kärryistäni sähähtäen "jätä jotain muillekin!" eikä niissä ollut mainintaa että vain 2 kpl asiakas tms.
Olisin siis ostanut 5 eri väristä kurpitsaa.
Tampereen Puutarhakadulla toimiva fysioterapeutti Pasi Kastarinen. Kokemusteni perusteella mies on täyshuijari ja muutenkin erikoinen persoona.
Teki minulle kenkiin väärin muotoillut tukipohjalliset jonka seurauksena sain elinikäisen vamman jalkaterään.
Mies ei myönnä virheitään eikä kuuntele asiakasta. Höpöttää esim vain lapsensa urheiluharrastuksesta tai formuloista.
Kerran olin myös hierottavana. No ei tämä "fysioterapeutti" ja "hieroja" mitään oikeasti hieronut eikä löytänyt kropastani mitään jumikohtia. Kunhan silitteli vartaloani. Miksi aikuinen mies haluaa silitellä toisen miehen vartaloa?
Yksi erikoisuus oli myös se, että tämä PASi KAstarinen haluaa käydä aina suihkussa, ennen kuin vastaanottaa asiakkaan. Miksi?
Älkää hyvät ihmiset menkö hänen vastaanotolle!
Muutettiin toiseen paikkaan ja muuttomies oli käynyt uudessa paikassa vessassa eikä ollut vetänyt vessaa. Lisäksi melkein unohtivat antaa asunnon avaimen takaisin ja olivat tehnee. reiän sohvaan. Muuttomiehet eivät olleet muutenkaan olemukseltaan siistejä asiakaspalvelun näkökulmasta.
Suuhygienisti väitti kerran että hampaissa ei ole mitään putsattavaa. Kävin toisella hygienistillä, kun hampaiden siisteys oli mennyt käynnin jälkeen huonommaksi. Hammaskiveä oli ihan älytön määrä eikä koskaan sen jälkeen ole ollut niin valtavaa määrää. Eli toisin sanoen eka suuhygienisti ei vain viitsinyt putsata ja katsoa hampaiden tilannetta tarkasti.
Ensin lääkäri väitti ettei lääkkeestä ole voinut tulla haittavaikutusta, vaan kyse on ollut jostakin ohimenevästä muusta oireesta.
Sen jälkeen kysymys toisesta jolloin lääkäri sanoovettei voi ottaa kantaa kun ei kuulu hänen erikoistumisalaansa
Kumma, että otti kysymättä kantaa haittavaikutukseen, joka ei todellakaan kuulunut häneen erikoistumisalaansa.
Ei mahdu omaan ajatusmaailmaani tuollainen asiakaspalvelu.