Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1347)

Vierailija
1121/1347 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärkkäinen, tuore kokemus verkkokaupasta. Tilasin muiden tuotteiden ohessa energiajuomia, Outletissä oli Bang Bangster Berry sekä Bang Rainbow Unicorn 0,5 l tölkkejä hintaan 1 e.

Ei mainintaa siitä, milloin menevät vanhaksi. Paketti tuli ja Bangster Berryt olivat jo ostohetkellä olleet hiukan vanhentuneita. Laitoin palautetta menemään. Kärkkäiseltä vastattiin nopeasti, pyydettiin kuva tölkeistä ja tämän jälkeen luvattiin hyvitys.

Sain 2 euroa.

Yleensä tapana on se, että asiakkaalle jää hyvä mieli, nyt jäi tosi paska fiilis, kun en edes saanut sitä mitä tilasin. Odotin todellakin hiukan muuta kuin tuota 2 e hyvitystä.

Tähän asti olen Kärkkäisestä tykännyt ja käynyt Lahden toimipisteessä reissujen ohessa, tämä oli ensimmäinen verkkokauppatilaukseni. Viimeiseksi asioinniksi Kärkkäisellä taisi jäädä. Koko tilaus oli lähes 80 e, joten en edes ollut ihan paska asiakas, joka ostaa vain vähän.

Kärkkäisen omistaa pesunkestävä n a t s i

Vierailija
1122/1347 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärkkäinen, tuore kokemus verkkokaupasta. Tilasin muiden tuotteiden ohessa energiajuomia, Outletissä oli Bang Bangster Berry sekä Bang Rainbow Unicorn 0,5 l tölkkejä hintaan 1 e.

Ei mainintaa siitä, milloin menevät vanhaksi. Paketti tuli ja Bangster Berryt olivat jo ostohetkellä olleet hiukan vanhentuneita. Laitoin palautetta menemään. Kärkkäiseltä vastattiin nopeasti, pyydettiin kuva tölkeistä ja tämän jälkeen luvattiin hyvitys.

Sain 2 euroa.

Yleensä tapana on se, että asiakkaalle jää hyvä mieli, nyt jäi tosi paska fiilis, kun en edes saanut sitä mitä tilasin. Odotin todellakin hiukan muuta kuin tuota 2 e hyvitystä.

Tähän asti olen Kärkkäisestä tykännyt ja käynyt Lahden toimipisteessä reissujen ohessa, tämä oli ensimmäinen verkkokauppatilaukseni. Viimeiseksi asioinniksi Kärkkäisellä taisi jäädä. Koko tilaus oli lähes 80 e, joten en edes ollut ihan paska asiakas, joka ostaa vain vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1347 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain 2 euroa.

Älä käy tai tilaa koskaan mitään enää Kärkkäiseltä. Googlaa yritys.

Vierailija
1124/1347 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ajalta josta on aikaa yli 20 vuotta. Sain joululahjaksi rahaa tuhat markkaa uuteen talvitakkiin, oli siihen aikaan opiskelijalle hirveän iso summa. Menin innoissani Carlsonille, myyjä totesi että ei sulle meiltä löydy takkia, kun on noi apinankädet. Olin kyllä mallinmitoissa mut ihan normaalin pituiset kädet.

Vierailija
1125/1347 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet minne Tokmannille tahansa niin aina on kusipäät myyjät.

Vierailija
1126/1347 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen ajalta josta on aikaa yli 20 vuotta. Sain joululahjaksi rahaa tuhat markkaa uuteen talvitakkiin, oli siihen aikaan opiskelijalle hirveän iso summa. Menin innoissani Carlsonille, myyjä totesi että ei sulle meiltä löydy takkia, kun on noi apinankädet. Olin kyllä mallinmitoissa mut ihan normaalin pituiset kädet.

Siis oikeasti? On kyllä ollut täysin ketjun otsikon mukainen palvelukokemus.

Vierailija
1127/1347 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustaksi sen verran, että olen terveyssyistä pitkäaikaistyötön (eläkkeelle ei iän takia pääse). Tapasin kasvotusten työkkärin virkailijaa, joka oli itselleni täysin tuntematon ihminen. Hän selasi tietojani kulmat kurtussa ja alkoi kovaan ääneen kailottamaan, että "MIKSI SINÄ ET PARANTUNUT TERAPIALLA JOTA SAIT 2018?". Koko käynti meni samaa rataa, hän ei ilmeisesti saanut päähänsä mahtumaan sellaista yhtälöä, että terapia ei ole mikään niksnaks-ratkaisu aivan jokaisen ihmisen tilanteeseen. Purskahdin lopulta itkuun kun olin niin väsynyt puolustautumaan muutenkin raskaassa elämäntilanteessa (sisarukseni oli kuollut muutama viikko sitten). Lopulta virkailija lopetti sättimisensä ja mumisi, että voisin mennä kuntoutusselvitykseen.

Lisäyksenä vielä, että kuulun vaikeasti työllistyvien palveluun, eli tilanteeni ei voinut mitenkään tulla yllätyksenä tms. virkailijalle.

t. epäkelpo

Nyt ne pakottaa kaikista vaikemmin työllistyvät ja hiillostaa oikein kunnolla hankkimaan kokoaikaista palkkatyötä,eivät tajua että Harva saa tänäpäivänä kokoaikatyötä..Saarikoltakin tullut vain aivopieruja jatkuvasti työttömien suhteen.

Vierailija
1128/1347 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri käynti tällä viikolla.

Vierailija
1129/1347 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti? On kyllä ollut täysin ketjun otsikon mukainen palvelukokemus.

Kyllä, valitettavasti. Muistan tämän varmaan kuolinvuoteellani vielä. Ja ihan keski-ikäiseltä myyjältä tuli tämä sammakko, ei edes jollain lailla ymmärrettävästi oletetulta nuorelta harjoittelijalta.

Vierailija
1130/1347 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin h&m sovituskopissa kokeilemassa rintsikoita. Yht'äkkiä sovituskopin ovi lävähtää auki kun olin yläosattomissa ja myyjä seisoo edessäni. Äkkiä veti oven kiinni, huudahti "sori" ja tirskui poistuttuaan paikalta. Olin tajuttoman häpeissäni ja jätti todella ikävän fiiliksen 14-vuotiaalle tytölle. Ymmärrän kyllä, että vahinkoja sattuu mutta myyjän suhtautuminen minuun ja tilanteelta paikalta poistuminen naureskellen oli todella epäammattimaista..

Vierailija
1131/1347 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ennen luullut, että jos on itse ystävällinen, saa myös ystävällistä (tai ainakin asiallista) asiakaspalvelua. Nyt täytyy myöntää, että olin väärässä, sillä sain viime syksynä todella ilkeää asiakaspalvelua Boschin toimesta.

Otin yhteyttä Boschin asiakaspalveluun puhelimitse erään rikkoutuneen kodinkoneen tapauksessa. Puhelimeen vastannut asiakaspalvelija oli alusta asti ilkeä ja mikä erikoisinta, riitaa haastava. Kun sanoin vahingossa erään kodinkoneeseen liittyvän asian hieman väärin, hän tarttui tähän asiaan ja ilkeili minulle asiasta hyvin pilkallisesti. No ei tuo vielä mitään. Kun pyysin saada kodinkoneeseen uuden osan rikkoutuneen tilalle koneen takuun puitteissa, kävimme seuraavan keskustelun: Asiakaspalvelija ilkeällä äänensävyllä: "Tuskin tuo asia kuuluu takuuseen." Minä: "Uskon kyllä, että se kuuluu, koska kuluttajansuojalaissa..." Asiakaspalvelija keskeyttää minut kesken lauseen ja tiuskaisee ilkeästi: "Älä ala lukemaan mulle mitään lakia!" Kaikkein oudointa tapauksessa oli mielestäni se, että hän itse aloitti jutun ilkeilemällä, että asiani ei kuulunut takuuseen. Kun yritin vastata täysin asiallisesti hänen kommenttiinsa, hän keskeytti minut kesken lauseen ja alkoi vihaisena huutamaan. Miksi hän ylipäätään edes kommentoi tuota takuuasiaa, jos se ei kerran hänelle kuulu tai häntä kiinnosta? Todella outo tyyppi kyllä. Ja mielestäni täysin epäsopiva asiakaspalveluun.

En ollut tuon puhelun jälkeen edes vihainen, vaan pelkästään hämmästynyt siitä, että joku voi olla asiakaspalvelutyössään noin ilkeä ja riitaa haastava. Itse olin täysin asiallinen koko puhelun ajan ja täytyy sanoa, etten ole koskaan aikaisemmin moista kokenut. Yritän tästä lähtien aina välttää Bosch merkin tuotteita, jos se vain on mahdollista. Vapaaehtoisesti en kyllä tuolle firmalle enää rahojani kanna. Ajattelin myös, että tekisin Boschille valituksen asiasta, mutta se sitten jäi, kun ei tehnyt mieli koko tapausta enää edes muistella.

Vierailija
1132/1347 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi ei kuulu asiakaspalveluun tai sitten sen kanssa täytyy olla todella hyvä pelisilmä.

Englantilaiset pitävät sarkasmia hyvänä huumorina, itsellä jos on huono päivä, niin käännyn kannoillani jos minua "palvellaan" näin:

- Hello, can I get a beer, please?

- No? :D

Lontoossa kerran lentokentällä kahvilan myyjä sanoi jotain "why you don't smile, who's dead now??" Lentokentällähän voi ihmisillä olla vaikka mitä tilanteita, niin ei ollut fiksuin heitto vaikka vitsi varmaan olikin.

Pariisissa eräs tarjoilija suuttui, kun yritin puhua ranskaa. Olin opiskellut kieltä ja odotin että pääsen sitä käyttämään, niin tuhahteli ja pyöritteli silmiään. Vaihdoin sitten englanniksi, niin kuulin kun ähisi ranskaksi että miksi v*tussa täytyy tehdä asiat tahallaan hankalaksi. Tämä nyt ei kyllä yllättänyt, oli joku turistimuurahaispesä Eiffel-tornin liepeillä kuumimpaan turistiaikaan.

Vierailija
1133/1347 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jos palveluammatissa oleva henkilö puuttuu asioihin, mitkä ei sille kuulu.

Ja nämä on usein jotain ketkä yksinään tylsistyvät, kuten taksikuskit ja baarien poket.

- Menen taksiin, kuski alkaa tivaamaan miksi menen minne menen. Oli pikkujouluaika ja pidempi matka, kysyi mitä sä sinne meet. Sanoin, että asun siellä.

Tai kyselee mihin sä tähän aikaan menet.

- Olimme koko päivän olleet kaupungilla kaverini kanssa, menimme sitten yksille ja katottiin molemmat puhelimesta viestit. Ollaan tunnettu pitkään ja hetken hiljaisuudet on meille ok.

Baarin poke tulee siihen pöydän viereen naurahtelemaan että "Oikeesti??!! Toivottavasti viestittelette ees toisillenne!"

Vierailija
1134/1347 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen pubin  miespuolinen baarimikko otti kolme hädintuskin täysi-ikäistä tyttöä meidän, kahden viisikymppisen naisen ohi. Katsoi meitä mutta leikki ettei näkisi. Olisin ymmärtänyt jonkun yökerhon jossa olisimme olleet " väärässä paikassa" mutta tämä oli ns räkälä. Vaihdettiin sitten paikkaa ja johan saatiin me vanha akatkin palvelua.

Vierailija
1135/1347 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua järkytti, kun kukkakauppias suuttui siitä, että thaimaalainen nainen osti hyvin kalliin kukan. Nainen puhui englantia. Myyjä pyöritteli silmiään ja naama punaisena  huuteli muille asiakkaille, että toisilla sitä on varaa, mistä tuokin on rahansa saanut. Kaiken kukkuraksi yksi vanhempi nainen alkoi säestää häntä ja puhua sosiaalitoimiston syytävän "noille" rahaa..

Thainainen poistui kaupasta itku silmässä.

Kun itse kysyin, miten ostamaani kasvia piti hoitaa, myyjä ärhäisi, että kastelet, kun on kuiva. (tämä on erittäin epämääräinen ohje, eri kasvit ja kukat tarvitsevat eri tavalla valoa ja kosteutta)

Koska oma puolisoni on ulkomaalainen ja se näkyy hänestä, olemme mekin törmänneet siihen, että myyjää on harmittanut, kun meillä on ollut varaa ostaa jotain vähän kalliimpaa. Toki olemme molemmat työssäkäyviä  mutta sillä ei nyt ole mitään merkitystä toisille.

Nämä tapahtuivat tosin 90-luvullla, nykyään on vähän paremmin asiat.

Vierailija
1136/1347 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla , hammaslääkärissä sain todella ala arvoista palvelua,  oli etuhampaasta paikka  lohjennut , hammaslääkäri suorastaan haukku minun hampaani ja huom. olin ollut hammaskivenpoistossa joulukuussa ja tämä tapahtui tammikuussa. Hänen mielestään hän olisi poistanut kaikki ainakin 4 hammasta ylhäältä pois ja ilmoitti että hän voi laittaa heti hammasteknikolle joka tekee osaproteesin kaikki  oli  tosi huonoja. 

Ihme , että suostu kuitenkin paikkaamaan. Ilmoitin , että minulla ei ole  nyt tarkoitus eikä rahaa mennä teknikolle, hän vastas , että  no joka tapauksessa  ne on poistettava.   Sain päivystyksestä tämän ajan ja olin vielä 16km päästä kotoa jonne ei edes pussi kulje  eikä minulla ole autoa.  Todella epämiellyttävä kokemus, tuli vaan mieleen oliko hänellä joku kaveri hammasteknikkona kun tuntu , että hän saa vaikka heti ajan sinne. 

Vierailija
1137/1347 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin Emotion-liikkeeseen ostamaan miehelleni partavettä. Kaksi myyjää jutteli niin keskittyneesti, ettei huomanneet mua vaikka tahallaan aika lähelle tulinkin. Alko vituttaa, poistuin ja ovella huikkasin: Kiitos avusta! Katsoivat pitkään ja hiljenivät.

Samansuuntainen kokemus Emotionissa. Myyjiä paljon, mutta kukaan ei tullut avaamaan parfyymikaappien ovia, jotta olisin voinut testata haluamiani tuoksuja. Mulla oli sinne lahjakortti. Myyjillä oli jutut kesken. Asiakkaita ei juuri ollut. Huomasin myös, että toinenkin asiakas tuskaili samaa..

Vierailija
1138/1347 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt niin törkeä mutta huvittava tapaus Hesburgerilla joskus : Hampurilaisateria oli tarjouksessa, halusin siihen kuuluvaksi juomaksi maidon. Ei käy maito, ei ole sellaista koodia, sanoi poika. Diginatiivit nuoret on kädettömiä kun eteen tulee tilanne joka ei ratkea koodin antamalla, ei haluta etsiä ratkaisua muuta kautta.

Ei siinä mitään, ostin sen maidon erikseen.

En ehkä syyttäisi nuorta tästä, todennäköisesti noiden hesburgereiden työntekijöillä on aika tarkkaan määritelty mitä saavat tehdä ja mitä ei, eikä ole oikeutta vaihtaa tarjoustuotteita vaikka haluaisikin.

Vierailija
1139/1347 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottavimpia tilanteita ovat aina ne kun ruokakaupan kassa yrittää varastaa rahaa asiakkaalta, jättämällä tahallaan punalaput lyömättä koneeseen toivoen ettei asiakas huomaa. En haluaisi uskoa että näin tapahtuu mutta näin on käynyt minulle niin monta kertaa, että Occamin veitsi alkaa olla armoton.

Miten se kassa niitä rahoja itselleen saa ?

Vierailija
1140/1347 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan yleensä asiallista palvelua vaikka olen keski-ikäinen, lihava, minulla on rastat enkä meikkaa. Mutta kerran H&M:llä.. Olisin halunnut  sovittaa yhtiä sortseja mutta kokoani ei ollut rekissä, menin sitten sovittamaan muuta ja huomasin että sovitettujen vaatteiden tangossa roikkuu tutunnäköiset sortsit. Kurkkasin kokolapun ja se oli just 46! Otin sortsit tangolta ja silloin myyjä ilmestyi kuin tyhjästä kiskomaan niitä kädestäni "nää on kokeillut, et sä voi näitä ottaa!" Kysyin voisiko  tarkistaa onko jossain varastossa kokoani, myyjä raahusti silmiä muljalutellen kassalle ja nåpytteli hetken "ei oo, koeta netistä" Kysyin enkö nyt vaan voi ostaa niitä sovitettuja johon myyjä "joo mut ne on ollut jonkun jalassa". 

Herranjumala, kai minä nyt pesen ne ennen käyttäänottoa :D Koko tilanne oli kuin jostain sketsistä.

Tämähän on ihan absurdia, ei kait HM:lla sentään heitetä roskiin kerran kokeiltuja vaatteita :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi