Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntijalta raju arvio tulevasta: Varaudu maksamaan vanhuuden hoivasta itse

Vierailija
10.10.2026 |

Sote-asiantuntija, professori Paulus Torkki katsoo, että suomalaisten on syytä varautua kantamaan myös itse vastuuta omasta ja omaistensa vanhuuden hoivasta esimerkiksi rahallisesti.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/professorilta-raju-arvio-tulevasta-…

Aika karu on köyhän ja lapsettoman vanhuus. Minäkin olen sellainen. Kai sitä on pakko jaksaa panostaa terveelliseen ruokaan ja liikuntaan, se on ainoa mitä voin oman vanhuuden eteen tehdä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon nyt on tajunnut jokainen aikapäivä sitten. Ai niin, ei toki koske boomereita.

Vierailija
2/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan heroiinista siinä vaiheessa ja käytän sitä sen ajan kun luoja suo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudun heti, kun voin lopettaa verojen maksamisen. Miksi ihmeessä maksaisin sotesta veroja senttiäkään kun tiedän, etten saa omalla vuorollani mitään palveluja? Nykyiset käyttäjät (eläkeläiset) maksakoot itse, jos/kun itsekin joudun niin tekemään. Se on tasapuolista, muu riistoa. Terveisin vittuuntunut veronmaksaja

Vierailija
4/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mieluiten palkasta lähtevät eläkemaksut nyt omaan taskuun, kun ei sitä eläkettä tulevaisuudessa kuitenkaan saa.

Vierailija
5/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on hauska, että ihan varaudu johonkin sellaiseen, mikä on arkea jo nyt. Jostain syystä aina unohdetaan se, että pitkäaikaispotilas maksaa itse, eläkkeestä ja muista mahdollisista tuloista jää kuukaudessa käyttörahaa vähän yli satanen.

Vain köyhä saa kaiken maksutta, tavallinen vanhus joutuu maksamaan.

Vierailija
6/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aloitin sijoittamisen 9v sitten, hyvällä tuurilla pääsen työelämästä pois paljon aikaisemmin ennen virallista eläkeikää. 

Vierailija
7/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia on tulevaisuudessa entistä tärkeämpi vaihtoehto. 

Vierailija
8/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi ajaa rekan alle.     Tai jos tosi köyhä niin junan alle.

Vierailija
9/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä keuhkoatte? Kotona asuva vanhus maksaa jokaiselle kotonaan piipahtavalle, aina. Eivät ehdi mitään tekemään, tsekkaavat lääkkeet . Eivät edes pöytää pyyhi, vaikka olisi kuinka saastainen. Eikä vaivaistaloissakaan ilmaiseksi asustella! 

Vierailija
10/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole enää mitää syytä maksaa kalliita veroja Suomessa. Yhtä hyvin voi optimoida että muuttaa työn perässä ulkomaille ja palaa vanhuutensa viettämään tänne (jos edes haluaa esim kielen vuoksi) ja maksaa tarvitsemistaan palveluista. Niin maksavat koko elämänsä Suomessa asuneet ja työskenneelleetkin.

Vierailija
11/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudun heti, kun voin lopettaa verojen maksamisen. Miksi ihmeessä maksaisin sotesta veroja senttiäkään kun tiedän, etten saa omalla vuorollani mitään palveluja? Nykyiset käyttäjät (eläkeläiset) maksakoot itse, jos/kun itsekin joudun niin tekemään. Se on tasapuolista, muu riistoa. Terveisin vittuuntunut veronmaksaja

Samaa mieltä. Olen maksanut runsaita veroja jo yli 30 vuoden ajan, ja asepalveluskin tuli aikoinaan suoritettua. Minulla on oikeus odottaa, että saan tältä maalta myös jotain vastikkeeksi, jos sairastun tai kun vanhenen tästä lisää. Ilman, että maksan kaikesta erikseen.

Vierailija
12/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt, pääsin hyvin ansaitulle eläkkeelle kuuskolmosena ja mun eläkettä turvaa omaisuudensuoja. Olen maksanut veroja ikäni ja nyt kun tarvitsen enenemässä määrin terveydenhoitopalveluita niin olen ne ansainnut. Kiitos toki sinulle kun veroillasi ne minulle kustannat.

Vierailija
13/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis ole enää mitää syytä maksaa kalliita veroja Suomessa. Yhtä hyvin voi optimoida että muuttaa työn perässä ulkomaille ja palaa vanhuutensa viettämään tänne (jos edes haluaa esim kielen vuoksi) ja maksaa tarvitsemistaan palveluista. Niin maksavat koko elämänsä Suomessa asuneet ja työskenneelleetkin.

Hoitolaitokset vievät  nykyään 85 %  asiakasmaksua maksavan nettokuukausituloista. Varsinainen asiantuntija  jos ei tätä tiedä.

Vierailija
14/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanottuna jos olet köyhä, huolehdi siitä, että saat itsesi hengiltä ennen kuin tarvitset apua/hoivaa.

Vierailija
15/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa sentinlatia juopon ja väkivaltaisen äitini hoivasta, ja mikäli minut jätetään oman onneni varaan vanhuksena niin siitä sitten vaan. Sivistysvaltion mitta, miten lapsista, vanhuksista ja eläimistä huolehditaan.

Luulis muutenkin että paine vanhushoivasta alkaisi helpottamaan kun isot ikäluokat ovat poistuneet.

Vierailija
16/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on pettänyt kansalaisensa täydellisesti! Anteeksiantamatonta ja Suomi ansaitsee kaiken pahan mitä tästä on tulossa...

Vierailija
17/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä keuhkoatte? Kotona asuva vanhus maksaa jokaiselle kotonaan piipahtavalle, aina. Eivät ehdi mitään tekemään, tsekkaavat lääkkeet . Eivät edes pöytää pyyhi, vaikka olisi kuinka saastainen. Eikä vaivaistaloissakaan ilmaiseksi asustella! 

Eivät tekisi vaikka aikaa olisikin

Vierailija
18/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän on hauska, että ihan varaudu johonkin sellaiseen, mikä on arkea jo nyt. Jostain syystä aina unohdetaan se, että pitkäaikaispotilas maksaa itse, eläkkeestä ja muista mahdollisista tuloista jää kuukaudessa käyttörahaa vähän yli satanen.

Vain köyhä saa kaiken maksutta, tavallinen vanhus joutuu maksamaan.

Tulevaisuudessa joudut myymään koko omaisuutesi. Hiukan eri asia kuin nyt.

Vierailija
19/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

imu.

Vierailija
20/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommautua omaisuudesta eroon, ennenkuin joutuu hoivattavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi