Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1511)
Autoon oli tehty murto ja viety mitä siellä nyt oli joku ensiapupakkaus yms.
Soitin poliisille tehdäkseni ilmoituksen ja saadakseni siitä todistuksen, koska toisen etuoven lukko oli rikottu.
No siellä eivät millään olisi halunneet ottaa vastaan ilmoitusta!
Olin ihan äimänä ja takeltelin jotain että eikö teillä kuitenkin pidetä edes tilastoja murroista vaikkei niitä odotetakaan selvitettävän tjsp...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-toimisto, Kela ja sossu edelleenkin
Älä kostoksi enää koskaan asioi noissa.
Pakko se vaan on asioida. En kyllä todellakaan haluaisi. Noissahan se kohtelu on tarkoituksellisesti julmaa kun kenenkään ei oikeasti haluttaisi noissa asioivan ja nöyryytettyä on helppo nöyryyttää entistä enemmän.
Kuin suoraan Speden rautakappasketsistä, jonka idea on suoraan todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo keskuksen k-raudassa 3 ja 5 vuotiaan kanssa ja tarvitsin 1,2 m laudanpätkän. Esitin asian myyjälle, joka siihen, no tuolla ulkona niitä lautoja on ja kai siellä sahakin on. Joo. Lähdin toiseen kauppaan, jossa minulle annettiin 1,2 metriä höylättyä lautaa.
Tossa tilanteessa se kaikkein parasta ois ollu alkaa sahaamaan, koko lautapino. Oho, meni vinoon, oho liian lyhyt, lapsiakin pitää vahtia. Loppujen lopuksi oisit menny kassalle sen oman laudan kanssa ja taakse ois jääny vino pino viallisesti sahattua lautaa. Kun ei oikein osaa ja ei oo mittanauhaa. Minkäs sitä sille ois voinu. Olisin ainakin nauraen poistunu liikkeestä lautani kanssa. :D
Ei ole mahdollista ostaa vain 1,2m pätkää siten että sahaa sen täysimittaisesta, tai ainakin vähän pidemmästä pätkästä. On ostettava koko lauta.
Isäni teki kuolemaa espoolaisessa isossa sairaalassa, oli mennyt jo tajuttomaksi viimeksi kuluneen vuorokauden-parin aikana. Olin tullut paikalle katsomaan häntä tietenkin myös sinäkin päivänä ja huomasin heti että hän hengitti ilmaa haukkoen, toisin kuin oli ollut edeltävinä päivinä.
Halusin tietenkin kysyä joltakin hoitajalta hänen tilastaan, jolloin minut lopulta ohjattiin kysymään eräältä tietyltä hoitajalta, jolle siinä työvuorossa kuului myös isäni hoito. Kysyttyäni asiaa ko. hoitajalta, sanoi hän vain sen että on tehty sellainen sopimus(en minä) että tiedottaminen isäni asiasta/tilasta keskitetaan yhdelle omaisista, joka en ollut minä vaan siskoni joka oli silloin omassa työssään, mutta eri osastolla, hoitaja hänkin. Sanoin tälle isäni hoidosta vastaavalle hoitajalle että siskollani on omat kiireensä koska hän on töissä omalla tahollaan. Siihen tämä hoitaja vastasi kuin myös, enkä saanut häneltä tietoa isäni sen hetkisestä tilasta. (elinaikaa isälläni käytännössä osoittautui olevan siitä hetkestä eteenpäin enää noin 2 vrk.)
Tein tietenkin valituksen (muistutuksen)hoitajan tavasta suhtautua tiedon tarpeeseeni isäni vakavasta tilasta ja sain aikanaan osastonhoitajalta vastaukseksi että hän tai he ovat erittäin pahoillaan tapahtuneesta ja että sellainen järjestely kuin nyt oli tapahtunut, ei missään tapauksessa sovi mainitun kaltaiseen tilanteeseen. Vastaus mainittuun muistutukseen tuli tietyllä viiveellä niinkuin ne yleensäkin ja isäni oli silloin siis jo kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Kuin suoraan Speden rautakappasketsistä, jonka idea on suoraan todellisuudesta.
Tuo viittaus Speden mainittuun sketsiin liittyi siis yhden rautakauppakokemuksestaan kirjoittaneen kommentoijan kirjoitukseen.
Matkakaverini osti Vikinglinella yökerhossa drinkin. Baarimikko..tms. työntekijä valmisti sen drinkin ja lopuksi otti paljain käsin jäitä säilytysastiasta ja laittoi ne drinkkiin mukaan. Matkakaverini joka on tarkka näissä asioissa ja vähän pöpöjä kavahtavakin, älähti asiasta ja sanoi että ei paljain käsin saa käsitellä niitä jäitä. Taisi sitten saada uuden drinkin tilalle jos oikein muistan. Baarimikollakin oli kuulemma ollut jonkin verran tekemistä itsehillintänsä kanssa siinä tilanteessa, kun asiakas "nipottikin" ihan yllättäen.
Miesmyyjä urheiluliikkeessä sanoi ovella minulle, ettei täällä ole mitään sinun kokoisia, isoja vaatteita. Oli järkyttävää.
No ei auttanut kun kääntyä pois. Olin silloin niinkin iso tyttö kuin 175 cm ja 63 kg
Miksi poliisilla on pamppu aina vasemmassa kädessä? Siksi koska asiakas on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Minun piti maksaa useamman tuhannen euron suuruinen lasku, mutta se ei onnistunut Handelsbankenin verkkopankissa kotoa käsin, koska summa oli liian suuri.
Menin sitten konttoriin tiskille, jossa nuorehko mieshenkilö poisti rajoituksen, ja sanoi että nyt voit maksaa laskun. Sanoin, että etkö voisi nyt hoitaa sitä tässä samalla kun kerran olen oikein paikalle tullut, niin sanoi että kyllä mutta se maksaa niin ja niin paljon.
Tämä oli minusta täysin kohtuutonta, enkä suostunut mitään lisämaksua maksamaan. Minun piti tosiaan mennä kotiin maksamaan se lasku. Myöhemmin asiasta valitettuani sain pankinjohtajan anteeksipyynnön ja tadaa: parin euron arvoisen kahvilipun johonkin kahvilaan.
Asiakkuuteni on sittemmin vaihtunut muuhun pankkiin.
Ai että jouduit menemään kotiin? Olisit joka tapauksessa mennyt kotiin, eikös niin?
Sitä paitsi olisit voinut poistaa rajoituksen ihan itsekin kotona vetkkopankissa.
Se, että ei osaa käyttää verkkopankkia, ei ole syy saada pankissa ilmaiseksi palvelua, josta muut joutuvat maksamaan.
Ja lopuksi: jokainen pankki laskuttaa tiskillä laskujen maksamisesta, joten et hyötynyt pankin vaihtamisesta yhtään mitään:
Vietimme sukulaisten kesken 40-vuotis hääpäivää ja oli varattuna juhlatilat ja juhlalounas. Kun tarjoilija laski vanhan ja sairaan (Parkinson) päivä sankarin eteen pääruoka-annoksen, hän sanoi "tuossa on". Katsoin niin pahasti, että jopas rupesi käytöstavatkin löytymään.
Suunnilleen joka paikassa on surkea palvelu, eikä oikein missään huvita tämän takia asioida. Valitettavasti monia asioita pitää kuitenkin hoitaa ja se edellyttää asiointia näissä surkean palvelunkin paikoissa. Ilmeisesti kenenkään ei kuitenkaan haluttaisi asioivan missään ja se yritetään varmistaa surkealla palvelulla.
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen joka paikassa on surkea palvelu, eikä oikein missään huvita tämän takia asioida. Valitettavasti monia asioita pitää kuitenkin hoitaa ja se edellyttää asiointia näissä surkean palvelunkin paikoissa. Ilmeisesti kenenkään ei kuitenkaan haluttaisi asioivan missään ja se yritetään varmistaa surkealla palvelulla.
Niin kauan kuin asiakkaat ovat sitä mieltä, että palvelusta ei kannata maksaa, kauppiaat ovat samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tapahtunutta:
Hyvissä ajoin ennen muuttoa tilasin Telialta laajakaistan uuteen osoitteeseen noin 100 km:n päähän nykyisestä. Sovittiin, että modeemi toimitetaan muuttopäivää edeltävällä viikolla vanhaan osoitteeseen, jotta pääsen heti muuton jälkeen testaamaan miten yhteys toimii.
Tänään aloin ihmetellä kun mitään ei ole kuulunut ja muutto on ensi viikolla. Otin yhteyttä chatin kautta. Tilaukseni löytyi järjestelmästä, mutta jostain tuntemattomasta syystä modeemipaketti ei ollut lähtenyt sovitusti.
Asiakaspalvelu totesi asian ilman pahoittelua ja ehdotti että tehdään tilaus uudelleen jotta paketti saadaan ajallaan minulle. Siihen asti meni hyvin kunnes chattaaja ilmoitti hinnan. Modeemista olisi pitänyt uuden tilauksen myötä maksaa 9€/kk vaikka sopimuksessani lukee 29€ kertamaksu.
En suostunut maksumieheksi ja siinä vaiheessa (edelleen ilman pahoittelua) ilmoitettiin että asia siirretään selvittelyyn ja minuun ollaan yhteydessä loppuviikosta. Ihan kiva... Ensi viikolla pitäisi aloittaa etätyöt uudessa kodissa enkä tiedä toimiiko netti.
Ymmärrän, että yksittäinen asiakaspalvelija ei voi mitään sille, jos tilausta ei pysty tekemään "vanhalla hinnalla", mutta A) pyydä anteeksi että homma on mennyt vihkoon B) pistä asia pikana eteenpäin selvitykseen, äläkä vain ilmoita kylmästi hintaa ja toivo, että asiakas on niin tyhmä ettei lue aiemmin tehtyä sopimusta.
Jos olisin epähuomiossa vastannut tuohon ilmoitusluontoiseen hinnanmuutokseen ok, niin siinähän olisin maksellut 29€:n sijaan kuukausittain 9€ = vuodessa 108€ jne jne... On nimittäin tasan varma, että tämän kokemuksen jälkeen en tuota maksa ainakaan Telialle. Ihan jännittää kuinka käy...
Päivitys tähän AV:lta. Tänään soitettiin Telialta. Erittäin ystävällinen kaveri, pahoitteli kömmähdystä useaan otteeseen ja lupasi henkilökohtaisesti varmistaa, että kaikki menee niinkuin on alun perin sovittu. Tilasinpa vielä yhden lisäpalvelunkin jopa.
Tämä ei silti poista sitä tosiasiaa että eilinen chatti oli tökerö, mutta yrityskuva korjaantui kummasti tämän puhelun myötä.Täälläkin todella huonoja kokemuksia Telian chat asiakas"palvelusta". Kahdesti olen ollut yhteyksissä kun koko ajan roikkuu heidän tiedoissaan väärä osoite minulle. En tiedä mistä noita arpovat, ovat kyllä vanhoja osoitteitani mutta vuosien takaa. Sanovat että Digivirastolta saavat mutta yhteydenotto sinne kertoi että osoitetietoni ovat ajantasalla eikä minkään muun lafkan kanssa ole ollut tätä ongelmaa. Telian chatissä jaellaan vaan hymiöitä ja jos kysyy tarkennusta tulee huutomerkillä varustettua palautetta "olkoot" tympeän asenteen kanssa.
Telian chatissa tosiaan harrastetaan hymiöitä. Minua se häiritsee, en ole niin kaveria ja tuttavallinen heidän kanssaan. Vähän lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo keskuksen k-raudassa 3 ja 5 vuotiaan kanssa ja tarvitsin 1,2 m laudanpätkän. Esitin asian myyjälle, joka siihen, no tuolla ulkona niitä lautoja on ja kai siellä sahakin on. Joo. Lähdin toiseen kauppaan, jossa minulle annettiin 1,2 metriä höylättyä lautaa.
Tossa tilanteessa se kaikkein parasta ois ollu alkaa sahaamaan, koko lautapino. Oho, meni vinoon, oho liian lyhyt, lapsiakin pitää vahtia. Loppujen lopuksi oisit menny kassalle sen oman laudan kanssa ja taakse ois jääny vino pino viallisesti sahattua lautaa. Kun ei oikein osaa ja ei oo mittanauhaa. Minkäs sitä sille ois voinu. Olisin ainakin nauraen poistunu liikkeestä lautani kanssa. :D
Olisikohan naurattanut kun olisit maksanut myös ne pätkimäsi laudat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskus Mylly, Raisio, kelloliike, jonka nimeä en nyt muista, enkä sitä löydä nykyisestä Myllyn liikekartastakaan.
Mutta asia oli niin, että tarkoitus oli vaihtaa rannekellooni patteri. Menin kauppaan sisään, paikalla ollut myyjä sanoi, että kelloseppä on kyllä paikalla että pyydänpä hänet tähän. No, se kelloseppä oli sellainen nuori nainen ja se suoraan sanoen hyökkäsi minun kimppuuni, suoraan sanoen ajoi minut sieltä liikkeestä ulos ja tuli vielä käytävälle mesoamaan. Sen verran katsoin, että ne liikkeessä olleet kaksi muuta myyjää olivat kyllä aika pelästyneen näköisiä!
Ilmeisen sairas ihminen! Minä en ollut tuossa liikkeessä koskaan aiemmin käynyt, enkä kyseistä kelloseppäät tunne ihmisenä, joten erityisen omituista käytöstä. Mahtoiko olla edes liikkeen omistaja? Olisi voinut tietysti ottaa yhteyttä asiakaspalautteen muodossa, joku ketjuliike tuo kuitenkin oli.
Noin käyttäytyy varsinaissuomalainen!
No enpä suoraan sanoen usko tätä tarinaa. Että kelloseppä hyökkäsi kimppuun, just joo.
Tuskin ihan sananmukaisesti "hyökkäsi", muut varmaan ymmärsivät mitä kirjoittaja tarkoitti.
Mieheni meni kelloliikkeeseen vaihdattamaan kelloonsa paristoa. Kyseessä oli ihan merkkikello, mutta eivät vaihtaneet, koska se ei ollut heiltä ostettu! Ymmärrän, että sieltä ostetun kellon pariston vaihto maksaisi vaikka 10€, muille 20€. Mutta ettei vaihdeta ollenkaan niin se on mielestäni huonoa liiketaloutta.
Taustaksi sen verran, että olen terveyssyistä pitkäaikaistyötön (eläkkeelle ei iän takia pääse). Tapasin kasvotusten työkkärin virkailijaa, joka oli itselleni täysin tuntematon ihminen. Hän selasi tietojani kulmat kurtussa ja alkoi kovaan ääneen kailottamaan, että "MIKSI SINÄ ET PARANTUNUT TERAPIALLA JOTA SAIT 2018?". Koko käynti meni samaa rataa, hän ei ilmeisesti saanut päähänsä mahtumaan sellaista yhtälöä, että terapia ei ole mikään niksnaks-ratkaisu aivan jokaisen ihmisen tilanteeseen. Purskahdin lopulta itkuun kun olin niin väsynyt puolustautumaan muutenkin raskaassa elämäntilanteessa (sisarukseni oli kuollut muutama viikko sitten). Lopulta virkailija lopetti sättimisensä ja mumisi, että voisin mennä kuntoutusselvitykseen.
Lisäyksenä vielä, että kuulun vaikeasti työllistyvien palveluun, eli tilanteeni ei voinut mitenkään tulla yllätyksenä tms. virkailijalle.
t. epäkelpo
Onhan näitä huonoja kokemuksia, vaikea valita pahinta.
Tosi moni lupaa soittaa myöhemmin jostain tuotteesta mutta ei ikinä soita.
Yhdessä suuressa rautakaupassa etsin pitkään myyjää. Lopulta tavoitin yhden myyjän. Kysyin, onko liikkeessä saatavilla tietynlaista puulistaa. Myyjä vastasi töykeä ilme kasvoillaan: ei ole eikä tule.
Sitten paikallisen tarvikekeskuksen naismyyjään ei meinaa saada mitään kontaktia kassalla ja asiakas on häiriötekijä. Katselee lähellä olevasta TV:stä kauniita ja rohkeita.
Samaisessa liikkeessä etsin pitkään myyjää kysyäkseni neuvoa tarvikeasiassa. Lopulta löysin hyllyn välistä myyjän joka laittoi tavaroita hyllylle. Sanoi erittäin epäystävällisesti, että etsi Matti (tai joku muu miehen nimi, jota en tuntenut) käsiisi, ehkä hän voi auttaa. Olin siis siihen mennessä etsinyt koko putiikin läpi ja en löytänyt paikasta muuta myyjää kuin kyseisen. Sanoin, että koko kauppa on etsitty läpi mutta hän ainoa myyjä. Sanoi, että ehkä se meni ulos tyhjentämään jotain kuormaa. Ei suostunut tekemään mitään asiani eteen. Jäi tarvike ostamatta.
Rustassa.
Netti näytti kesällä että pajuaitaa olisi pitänyt tulla. Ei ollut. Kysyin voisinko ostaa mallikappaleen, joka oli kiinni seinässä kahdella nippusiteellä.
Sanoin että nopeasti siihen uuden laittaa, kun tuotetta tulee.
Ei sitä tule siihen laitettua, Rustan jamppa vastasi.
Eli henkilökunnan saamattomuus oli syy miksi en saanut tuotetta jota tulin hakemaan melko kaukaa.
Veti kyllä sanattomaksi. 😳