Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää köyhien hyysäys

Vierailija
01.06.2016 |

Vähävaraisille annetaan Lintsi-lippuja ym.

Ei mullakaan ole varaa viedä perhettä Lintsille, vaikka oon kokopäivätyössä päiväkodissa. Hoidan työttömien lapsia puoli-ilmaiseksi ja he saavat hoidon ilmaiseksi ....

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vielä mainitsee sanan "kateus", kokekoot itsensä virallisesti julistetun vähä-älyiseksi. Siitä ei todellakaan ole kyse.

Vierailija
42/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se köyhien "hyysäys" on loppupeleissä meidän kaikkien etu. Jos vähävaraisilta otetaan rahallinen tuki pois, se raha hankitaan sitten laittomin keinoin. Syy, miksi Suomessa on niin turvallista elää, on juurikin se että kenenkään ei tarvitse lähteä kyseenalaisin keinoin elantoa hakemaan! 

Niinpä, kyllä minä ainakin mieluummin teen rikoksia elääkseni kuin kuolen köyhyyteen. Jos nämä jostain syystä olisi ne ainoat vaihtoehdot. Suurin osa ajattelee samalla tavalla. Sitten saisi aloittajakin pelätä kakaroidensa ja oman henkensä puolesta joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää tää teidän tosikkous.

Vierailija
44/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja aloitti ketjun jonka nimi on "Ärsyttää köyhien hyysäys". Häntä ei siis ärsytä oma pieni palkkansa vaan se kun köyhätkin saa rahaa. Mitä muuta se on kuin kateutta? Ja miten tämä ajattelu auttaa mitenkään nostamaan hänen omaa palkkaansa? Ärsyttääkö ne pienet tulot vähemmän jos joku toinen saa vielä vähemmän? Sitten on kyse jo jostain persoonallisuushäiriöstä.

Vierailija
45/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että tekisi itse jotain parantaakseen omaa rahatilannettaan on tietysti järkevämpää kadehtia ja haukkua niitä joilla menee huonommin. Tässä saattaa olla joku syy-seuraussuhde minkä takia se raha ei riitä tai sitä ei osata hankkia..

Kun Suomessa sillä sossun asiakkaalla ei pääsääntöisesti mene huonommin kuin pienituloisella työssäkäyvällä. 

Sossun asiakkaan kaikki menot lasketaan tarkkaan, joten sosiaalitoimiston asiakkaalla menee taloudellisesti paljon huonommin kuin pienituloisella työssä käyvällä. Tarve ei kuitenkaan ole kadehtia sosiaalitoimiston asiakkaita, joka toisin kuin pienituloinen ei voi vaatia lisää liksaa tai vaihtaa töitä paremmin palkattuun.

Tässä taloustilanteessa ei kukaan tavallinen työntekijä voi vaihtaa tai vaatia yhtään mitään.

Ainakin minä voin miksi et sinä? Oliko sinulla jotain oikeaa asiaakin vai haluatko vain tuoda esiin vihaasi heikommassa asemassa olevia kohtaan? Katkeruus ei ole tervettä koeta saada elämäsi hallintaasi. Vinkkinä sinulle ettei se parane kadehtimalla sosiaalitoimiston asiakkaita.

No miksei yhtä lailla se sossun asiakas voi vaan "mennä töihin", jos kerran se pienituloinen voi vaan "vaihtaa ja vaatia"? Nyt vähän valoja päälle, jookos.

Siitä syystä josta on joutunutkin sossun asiakkaaksi. Ei sitten pälkähtänyt katkeroituneeseen päähäsi? En enää ihmettele miksi juuri sinä et voi missään taloudellisessa tilanteessa vaatia mitään....

Juu, vaikkapa siivoojan onkin helppo "vaatia" itselleen kaikenlaista. Yritä nyt jo tajuta, että ei ne ns paskaduunien tekijät ole missään asemassa, missä vaaditaan yhtään mitään ja kuitenkin tekevät tärkeää ja arvokasta työtä.

Ja lakkaa jo vinkumasta minun tilanteestani. Minun kk-tuloni ovat yli 5000€. Koulutusta löytyy ihan riittämiin. Kannatan perustoimeentuloa kaikille. Lahjoitan hyväntekeväisyyteen. Mutta erityisen huolissani olen pienituloisista palkansaajista, heistä ei huolehdi kukaan, toisin kuin niistä sossun asiakkaista.

Vierailija
46/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä köyhänä tehdä kaikkea muutakin kivaa kuin käydä pelkästään lintsillä! Uiminen, puistoilu ja metsäretket ovat ilmaisia ja hauskoja. Paitsi ei tietenkään sellaiselle naperolle jolle opetetaan siihen ettei nuo asiat voisi olla hauskoja, että vain kalliit huvitukset on.

Vierailija
47/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää pakolaisten hyysäys.

Vierailija
48/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloerot kasvaa. Onko sillä väliä. 

Jokaisella on varmasti joku erityisalue missä on hyvä. Ryhtykööä yrittäjäksi. 

Moni köyhä on yrittämisellä luonut itselleen omaisuuden, vrt Kirsti Paakkanen ja monet muut. 

Uskokaa itseenne. 

Paakkanen onkin niitä harvoja, jotka itse saaneet yrittämällä omaisuuden. Muita poikkeuksia ovat Tokmannin perrustajat, Supercellin, Rovion, Hesburgerin tms. Suurin osa on kuitenkin Björn Wahlrooseja, joilla ei ole osaa eikä arpaa rahoihinsa.

Vierailija
49/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sitten elämänhallintaongelma, jos ei työssä käyvänä pysty maksamaan noin pientä kuluerää.

No kato kun työssäkäyvän tuloista sosialisoidaan iso osa niille KÖYHILLE!

On toi sosialismi kyllä hirveetä, kun köyhillekin yritettään saada samat oikeudet ku nälkäpalkoilla raataville tradenoomeillekin.

Onhan se järjetöntä, että sosiaalituilla elää samalla elintasolla kuin osa töissäkäyvistä palkkatuloillaan. Ei sovi ainakan minun oikeustajuun.

Vierailija
50/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se järjetöntä, että sosiaalituilla elää samalla elintasolla kuin osa töissäkäyvistä palkkatuloillaan. Ei sovi ainakan minun oikeustajuun.

Joo mutta edelleenkään se sosiaalituensaajiin vertaaminen ei auta paska(duunin) vertaa. Poliitikot tekee siitä sen johtopäätöksen että tuet on liian suuria ja sitten niitä pienennetään. Sinä et saa siitä yhtään enempää rahaa. Kannattaa siis keksiä joku muu argumentti, ellei se tavoite ole saada muille ihmisille huonompi elintaso niin se oma paskaelämä tuntuu vähän paremmalta siellä pienessä katkerassa mielessä.

Vierailija
51/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö niitä lapsia sitten mennä tekemään jos rahatilanne on tuo? Ärsyttävää tämä lapsiperheiden hyysäys.

Vierailija
52/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko tällainen osapäivätöilläää kituttava vanha täti myös Lintsi-lipun? Tekisi mieli viillettää tukka (harventunut) hulmuten vuoristoradassa.

No, säästän toki lipun itse.

Vierailija
53/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähävarainen. Missä Lintsilippuja jaetaan ilmaiseksi? Minäkin haluan!

Vierailija
54/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että tekisi itse jotain parantaakseen omaa rahatilannettaan on tietysti järkevämpää kadehtia ja haukkua niitä joilla menee huonommin. Tässä saattaa olla joku syy-seuraussuhde minkä takia se raha ei riitä tai sitä ei osata hankkia..

Kun Suomessa sillä sossun asiakkaalla ei pääsääntöisesti mene huonommin kuin pienituloisella työssäkäyvällä. 

Sossun asiakkaan kaikki menot lasketaan tarkkaan, joten sosiaalitoimiston asiakkaalla menee taloudellisesti paljon huonommin kuin pienituloisella työssä käyvällä. Tarve ei kuitenkaan ole kadehtia sosiaalitoimiston asiakkaita, joka toisin kuin pienituloinen ei voi vaatia lisää liksaa tai vaihtaa töitä paremmin palkattuun.

Tässä taloustilanteessa ei kukaan tavallinen työntekijä voi vaihtaa tai vaatia yhtään mitään.

Ainakin minä voin miksi et sinä? Oliko sinulla jotain oikeaa asiaakin vai haluatko vain tuoda esiin vihaasi heikommassa asemassa olevia kohtaan? Katkeruus ei ole tervettä koeta saada elämäsi hallintaasi. Vinkkinä sinulle ettei se parane kadehtimalla sosiaalitoimiston asiakkaita.

No miksei yhtä lailla se sossun asiakas voi vaan "mennä töihin", jos kerran se pienituloinen voi vaan "vaihtaa ja vaatia"? Nyt vähän valoja päälle, jookos.

Siitä syystä josta on joutunutkin sossun asiakkaaksi. Ei sitten pälkähtänyt katkeroituneeseen päähäsi? En enää ihmettele miksi juuri sinä et voi missään taloudellisessa tilanteessa vaatia mitään....

Juu, vaikkapa siivoojan onkin helppo "vaatia" itselleen kaikenlaista. Yritä nyt jo tajuta, että ei ne ns paskaduunien tekijät ole missään asemassa, missä vaaditaan yhtään mitään ja kuitenkin tekevät tärkeää ja arvokasta työtä.

Ja lakkaa jo vinkumasta minun tilanteestani. Minun kk-tuloni ovat yli 5000€. Koulutusta löytyy ihan riittämiin. Kannatan perustoimeentuloa kaikille. Lahjoitan hyväntekeväisyyteen. Mutta erityisen huolissani olen pienituloisista palkansaajista, heistä ei huolehdi kukaan, toisin kuin niistä sossun asiakkaista.

Aloittaja on töissä päiväkodissa, ei siivooja. Kyllä sillä alalla on töitä tarjolla sen verran, että valinnanvaraa on.

Vierailija
55/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloerot kasvaa. Onko sillä väliä. 

Jokaisella on varmasti joku erityisalue missä on hyvä. Ryhtykööä yrittäjäksi. 

Moni köyhä on yrittämisellä luonut itselleen omaisuuden, vrt Kirsti Paakkanen ja monet muut. 

Uskokaa itseenne. 

Paakkanen onkin niitä harvoja, jotka itse saaneet yrittämällä omaisuuden. Muita poikkeuksia ovat Tokmannin perrustajat, Supercellin, Rovion, Hesburgerin tms. Suurin osa on kuitenkin Björn Wahlrooseja, joilla ei ole osaa eikä arpaa rahoihinsa.

Ööh? Kuinka paljon tiedät nallen elämästä? Se että on rikkaat vanhemmat ja suku ei tarkoita vielä juuri mitään. Olen lukenut monta kirjaa Wahlroosista ja yhdessä selitettiin muun muassa että aiemmin tyyppi söi lähinnä pelkkää perunaa. Rikkaat ovat usein pihejä ja sillä tavalla rikkaaksi tullaankin.

Vierailija
56/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää kateutta sosiaalitoimiston asiakkaita kohtaan joiden tulot/avustukset lasketaan pilkulleen sovittujen standardien mukaan. Ap tekee itsestään vain katkeroituneen ja vähä-älyisen jos ei ymmärrä omia kirjoituksiaan.

Vierailija
57/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisille annetaan Lintsi-lippuja ym.

Ei mullakaan ole varaa viedä perhettä Lintsille, vaikka oon kokopäivätyössä päiväkodissa. Hoidan työttömien lapsia puoli-ilmaiseksi ja he saavat hoidon ilmaiseksi ....

Mitä sinä vielä Suomessa teet? Jos noin kovasti korpeaa, muuta Yhdysvaltoihin. Siellä on köyhillä vielä kovemmat olot, joten kateellisuutesi saa siellä rauhan. Lentolippua ostamaan, hopi hopi!

Vierailija
58/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen ap. Ei saa kukaan saada jos en minäkään saa. Sulle varmaan tulis hyvä mieli kun ne lapset jäisi tänä vuonna ilman lintsilippujaan. Kamala ihminen.

Vierailija
59/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, missäs näitä ilmaisia Linnanmäki-lippuja jaetaan?

Ainakin täällä kirkon lapsi-ja nuorisotyö ja kaupungin nuorisotyö järjestävät älyttömän halpoja retkiä Lintsille, kylpylöihin ja muualle. Mutta jos on liian ylpeä siihen että lukee seurakuntalehteä tai lapsi käy nuorisotalolla, jää toki ilman niitä.

Vierailija
60/87 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tulonsiirroista kohdistuu keskiluokkaan, juuri n. kk. sitten oli uutinen tästä, joten turha valittaa niistä köyhimpien saamista sosiaalietuuksista tai huvipuisto- tai teatterilipuista.

Jos sosiaaliset tulonsiirrot lopetettaisiin kokonaan, niin työttömyys kasvaisi, koska varattomimpien kaikki kulutus lakkaisi.

Haluaako joku siis, että Suomes olis kerjäläisiä kaduilla? Jos sosiaaliavustukset lopetettais, nii sen jälkee Suomes olis kymmeniä tuhansia kerjäläisiä kaduilla. Sitten varmaa kiroaisitte niitä.

Eikai kukaan sentään ole vaatimassa tukien poistamista?

Ei, mutta isomman kokonaisuuden ymmärtämättömyyteen kuuluu aina tietyn sorttinen ehdottomuus. On vain mustaa tai valkoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi