Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11849)
Vierailija kirjoitti:
Muutimme nykyiseen asuntoomme noin kaksi vuotta sitten. Asumme erillistalossa taloyhtiössä, jossa talot muistuttavat omakotitaloja: kaikilla on omat pihat, omat autotallit ja talot ovat toisistaan erillään (eivät rivissä). Taloyhtiössämme on kulujen karsimiseksi sovittu, että lumityöt tehdään itse ja tämä on mielestäni järkevä ratkaisu, sillä kolattavaa ei ole paljon.
Ongelmaksi on kuitenkin koitunut se, että taloyhtiössä vuosia asuneet vanhemmat henkilöt ovat tulleet jo liian vanhoiksi/sairaiksi tekemään lumitöitä. Taloyhtiön asunnoista noin 50 % asuu näitä raihnaisia eläkeläisiä. Lumitöistä ei kuitenkaan olla valmiita maksamaan, joten jokainen vanhus on sopinut vuosien varrella jonkun naapurin kanssa, että hän tekee lumityöt myös vanhuksen puolesta.
Meidän talossamme ennen meitä asuneilla oli tällainen sopimus vanhusnaapureidemme kanssa, naapurissamme asuu +75v pariskunta. Heidän puoles
Vanha ikä ja raihnaisuus ei ole mikään oikeutus tuollaiselle asenteelle! Saisivat ihan maksaa siitä että joku kolaa lumet ja hoitaa pihaa heidän ollessaan reissussa. Sen verran rahaa varmasti heiltä löytyy. Minä en suostuisi tuollaiseen toisten palvelemiseen, olkoonkin kuinka vanhoja ja raihnaisia tahansa.
Ni etpä ole itsekään järjen jättiläinen jos et ole oppinut ystäviesi tapaa käyttää sinua hyväkseen mm maksattamalla kauppalaskunsa sinulla. Luulisi jo kerrasta panevan ystävyyden katkolle tuollaiset hyväksikäyttäjät! Huhhuh on meitä moneksi. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa .
Vierailija kirjoitti:
Opiskelututtu samasta koulusta halusi että takaan jonkun lainan. Käsittämätön tyyppi. En todellakaan taannut.
Sama tyyppi pummi aina muilta tupakat, pikkurahaa, oppilaitoksen ravintolassa ruokalippuja jne. Jotkut vaan on ammattipummeja.
"Takaan lainasi" tarkoittaa suomeksi "maksan sen lainasi takaisin puolestasi".
Tämä kielioppiasia pitäisi opettaa peruskoulussa, jotta myös kaikki hyväsydämiset ymmärtäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Ni etpä ole itsekään järjen jättiläinen jos et ole oppinut ystäviesi tapaa käyttää sinua hyväkseen mm maksattamalla kauppalaskunsa sinulla. Luulisi jo kerrasta panevan ystävyyden katkolle tuollaiset hyväksikäyttäjät! Huhhuh on meitä moneksi. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa .
Et sitten itse osannut edes ilmaista, mihin viestiin vastasit?
Vierailija kirjoitti:
Opettele lainaamaan tekstejä oikeaoppisesti, niin et näytä urpolta huudellessasi itseksesi.
Yks tuttavapiirin tyttö oli kiinnostunut miespuolisesta kaveristani ja mankui että kysyisin tältä mieheltä onko hän kiinnostunut tytöstä. Emme siis olleet enää yläasteella :D:D:D ja sanoin tytölle, että kysyisi itse. No ei kuulemma kehdannut jäkä jäkä ja mankui tosi kauan että kysy nyt. Lopulta päätin että saanhan mä tästä hyvän tarinan ja kysyin miestuttavalta asiasta, vastaus oli selkeä EI. Sen välitin tytölle, joka alkoi hysteerisenä huutaa minulle: Sä kysyit väärin! Mene kysymään uudestaan! Ei liene ihme etten ole enää tuon sekopäisen tytön kaveri.
Äiti otti minut mukaansa sukuloimaan ollessani 17-vuotias ja kun oltiin hetki istuttu ruokapöydässä, käskikin minun mennä leikkimään 3-vuotiaan tyttölapsen kanssa. Tiesin että äiti vaan halusi juoda rauhassa, ei tykännyt että näen kun hän kumoaa kuppia, mutta vitutti se että käytettiin ilmaiseksi lapsenvahtina. Ei mua kiinnostanut leikkiä jotain nukkeleikkejä lapsen kanssa, jonka puheestakaan ei saa selvää. Äitini on paska ihminen muutenkin.
Seurustelin joskus täystorspon kanssa, kun hän taitavasti esitti hyvää ihmistä suhteen alussa. Noh, olimme jonkin aikaa seurustelleet ja yhteenmuutto tuli puheeksi, niin tämä torspo alkaa luetella, että miltä alueelta ja minkähintaisen asunnon hän hyväksyy, muuten ei muuteta yhteen. Toiveet oli aivan älyttömiä: Helsingin keskustan liepeiltä olisi pitänyt tilava kolmio löytyä alle tonnilla! Sitä ennen oli samat vaatimukset lomalle: todella halpa ja luksusta pitäisi olla, mutta ei hän sitä jaksaisi etsiä, etsi sinä, sanoi minulle. No etsin itselleni tien ulos siitä seurustelusta, oli paras ratkaisu :-)
Oi, mä voin nähdä tän tytön sieluni silmin, kuinka hän innoissaan omasta tulevaisuudestaan tarjoaa miehellesikin "ponnahduslautaa"!
Olin 18-vuotiaana kesätöissä ja pidettiin pienet työpaikan kesäjuhlat, ja lähdettiin baariin jatkoille. Jotenkin oletan että pomo tarjoaa, mutta tarjosikin vaan menomatkan ja piti jokaisen työntekijän vuorotellen tarjota kierros. Olin jo pari lasillista juonut kun kuulin ettei menekään firman piikkiin, joten ajattelin että kai se pitää itsekin tarjota. Meitä oli joku 4 työntekijää ja pomo. Kun ajettiin kotiin taksilla piti lasku jakaa, vaikka oli pomo mukana. Oma kuukausipalkkani oli joku 700 euroa vähäisistä työtunneista johtuen. Ei ollut palkkakaan ihan tessin mukainen olla silloin, mutta en sitä ymmärtänyt.
Ei nyt ole mikään pahimmasta päästä tarina ja jonkun mielestä varmaan ihan ok toimintaa. Pomo oli kyllä muutenkin sellainen että kun työntekijöistä oli kyse sai mukavuudesta tingittyä paljonkin mutta omat varusteet ja menopelit oli priimaa.
Silloin pidin toimintaa ihan normaalina ja kaikki kävi kun oli eka kesätyöpaikka mutta en nyt enää vanhempana suostuisi. Olimme tosiaan halpatyövoimaa, mutta niin se kai menee kun on kesätyöntekijöistä kyse.
Tosin oli eräs vanhempikin te toimiston tukityöllistetty töissä ja kolaroi autoa vahingossa, minkä sai myös maksaa omasta pussistaan eli varmaan kuukausipalkka meni siihen yksinhuoltajalla.
idea oli hyvä, mutta lieneekö totta?
Vierailija kirjoitti:
Yks lokkikaveri ei ees pyytänyt mitään vaan söi ravintolassa mun lautaselta ruokaa. Otti vaan omalla haarukalla, joka kävi jo sen suussa, kunnolla keskeltä lautasta. Suutuin niin että piti hetkeksi poistua, jotten olisi lyönyt sitä. Oli siis pitkä lokitushistoria takana ja tää teko yllätti mut. Pidin sille myöhemmin puhuttelun ja heivasin sen elämästäni. Meni vuosia ja se lähetti viestin, jossa pyysi anteeksi kaikkea tekemäänsä paskaa, mutta en enää jaksanut uskoa siihen että välit korjaantuisi.
olisit vetänyt haarukalla naamaan, loppuu lokkeilu!
Vierailija kirjoitti:
Opiskelututtu samasta koulusta halusi että takaan jonkun lainan. Käsittämätön tyyppi. En todellakaan taannut.
Sama tyyppi pummi aina muilta tupakat, pikkurahaa, oppilaitoksen ravintolassa ruokalippuja jne. Jotkut vaan on ammattipummeja.
täysillä vastapalloon, t: mies 61 vee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi pyysi että antaisimme lapselle hänen keksimän nimen. Kieltäydyimme kun hänen ideansa kuulosti vaippapaketilta
Pampers Virtanen olisi kyllä varmasti aikuisiällä kiitellyt isoäitiään :'D
Joskus aikoinaan ostin omille lapsille Mio-merkkisiä vaippoja. Ehkä mummo ajatteli tätä nimeä. Tuskin Libero Nieminen tai Pampers Virtanen olisi mennyt läpi maistraatissa.
Huomenta.
Joku tuossa pari sivua sitten kyseli tätä. Nostan vähän
Nyt on muuten koko lanka luettu läpi :)
"Lisäksi persaukiset pummit kuvittelevat, että he ovat jotenkin oikeutettuja muiden rahoihin, t: mies 61 vee"
Ja äänestävät demareita koska jonkun muun pitäisi kustantaa heidän elämänsä. Lähinnä hyvätuloisten. Todella törkeää ja härskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lainaamaan tekstejä oikeaoppisesti, niin et näytä urpolta huudellessasi itseksesi.
Eihän se lainaus toimi kuin joskus.
Eräs entinen ystävä kutsui perheensä meille kylään. Olivat monta päivää, eivät osallistuneet ruokakustannuksiin tai kotitöihin. Eivät tuoneet lakanoita, pyyhkeitä tai muuta mukanaan. Itsellä meni hermo siihen palvelemiseen. Myöhemmin selvisi että hän lähtee aina lomalle muiden kotiin. Ei tarvitse tehdä itse mitään kun somettaa ja toiset maksavat ruoatkin.
Eräs mieheni sukulainen korjautteli vaatteitaan minulla. Pikkujuttuja tein ihan ok ei siinä mitään. Sitten tuli suurempi työ niin köyhänä opiskelijana pyysin korvausta. Suuttui eikä tuonut enää pikkujuttujakaan korjattavaksi.
Kerran menimme joulun viettoon miehen sukulaiselle. Tarkoitus oli olla aatonaatto ja aatto siellä ja aattoiltana ajaa minun sukulaisille. Aatonaattona miehen sukulaisella aivan kaaos päällä ja emäntä kiukkuinen kuin ampiainen. Yritin autella parhaani mukaan ja loppuillan istuinkin tekemässä hänen neulahuovutustyötään omalle anopilleen joululahjaksi. Ilmoitin miehelle että oli viimeinen joulu siinä porukassa.
Olihan se koodinlukijan hankkinut kaveri investoinut siihen laitteeseen ja oli käyttämässä omaa aikaansa autosi tutkimiseen.