Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11849)
Vierailija kirjoitti:
Oi, mä voin nähdä tän tytön sieluni silmin, kuinka hän innoissaan omasta tulevaisuudestaan tarjoaa miehellesikin "ponnahduslautaa"!
Korkki kiinni + lääkkeet kuntoon + opettele lainaamaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
idea oli hyvä, mutta lieneekö totta?
Hei idari, opettele jo lainaamaan viestejä, joihin yrität sönkätä vastauksia. Tai ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ni etpä ole itsekään järjen jättiläinen jos et ole oppinut ystäviesi tapaa käyttää sinua hyväkseen mm maksattamalla kauppalaskunsa sinulla. Luulisi jo kerrasta panevan ystävyyden katkolle tuollaiset hyväksikäyttäjät! Huhhuh on meitä moneksi. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa .
Opettele lainaamaan tekstejä oikeaoppisesti, niin et näytä urpolta huudellessasi itseksesi.
Eihän se lainaus toimi kuin joskus.
Toimii se aina kun oikeaa nappia painaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi pyysi että antaisimme lapselle hänen keksimän nimen. Kieltäydyimme kun hänen ideansa kuulosti vaippapaketilta
Pampers Virtanen olisi kyllä varmasti aikuisiällä kiitellyt isoäitiään :'D
Joskus aikoinaan ostin omille lapsille Mio-merkkisiä vaippoja. Ehkä mummo ajatteli tätä nimeä. Tuskin Libero Nieminen tai Pampers Virtanen olisi mennyt läpi maistraatissa.
Huomenta.
Joku tuossa pari sivua sitten kyseli tätä. Nostan vähän
Nyt on muuten koko lanka luettu läpi :)
"Lanka". Ei oo suomea. Suomeksi nämä on viestiketjuja. Englanniksi thread = lanka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, mä voin nähdä tän tytön sieluni silmin, kuinka hän innoissaan omasta tulevaisuudestaan tarjoaa miehellesikin "ponnahduslautaa"!
Palstalla onkin taas uusi hullu, nimittäin lainaushullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi pyysi että antaisimme lapselle hänen keksimän nimen. Kieltäydyimme kun hänen ideansa kuulosti vaippapaketilta
Pampers Virtanen olisi kyllä varmasti aikuisiällä kiitellyt isoäitiään :'D
Joskus aikoinaan ostin omille lapsille Mio-merkkisiä vaippoja. Ehkä mummo ajatteli tätä nimeä. Tuskin Libero Nieminen tai Pampers Virtanen olisi mennyt läpi maistraatissa.
Huomenta.
Joku tuossa pari sivua sitten kyseli tätä. Nostan vähän
Nyt on muuten koko lanka luettu läpi :)
"Lanka". Ei oo suomea. Suomeksi nämä on viestiketjuja. Englanniksi thread = lanka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ni etpä ole itsekään järjen jättiläinen jos et ole oppinut ystäviesi tapaa käyttää sinua hyväkseen mm maksattamalla kauppalaskunsa sinulla. Luulisi jo kerrasta panevan ystävyyden katkolle tuollaiset hyväksikäyttäjät! Huhhuh on meitä moneksi. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa .
Opettele lainaamaan tekstejä oikeaoppisesti, niin et näytä urpolta huudellessasi itseksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla se taitaa korkki olla hukassa, kun joka sivulle tulet rähisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverin vara-avain oli mulla aika lyhyen aikaa. Kyllästyin siihen, että se ilmoitti lähtevänsä samana iltana tai jo lähteneensä poikaystävän luokse toiselle paikkakunnalle ja "lemmikit pitäis hoitaa". Se että pidän vara-avainta ei ole lemmikinhoitosopimus.
Eikä, mulla kävi vst. Samassa taloyhtiössä asui tuttu nuoruudesta. Antoi vara-avaimensa. Me lähdettiin reissuun, oltiin toisella puolella maailmaa ja menin nukkumaan. Aamulla luin viestin, joka oli tullut illalla, pyysi viemään koiran ulos. Unohdin vastata ja laitoin vasta myöhemmin nyt en pääse. Sain aivan hirveen vastauksen, hän luotti minuun.
Tultiin kotiin, palautin avaimet ja laitoin viestiä avain tuotu
Miten h****tissä voi ottaa lemmikin ja luottaa että joku toinen hoitaa kun nyt en ehdikään, kun ei moista etukäteen ollut sovittu. Tuollaisilta eläimet pois, mitä ihmettä päässä liikkuu. Ei varmaan mitään.
Vuosia sitten yks tuttu pyysi yhtäkkiä hoitamaan lomansa ajan sen isokokoista kouluttamatonta holtitonta koiraa. Minä en edes pitänyt siitä koirasta sen huonojen tapojen takia (vaikka ymmärrän ettei ole koiran vika). Mun piti siis matkustaa toiselle puolelle kaupunkia kahdesti päivässä kahden viikon ajan ja ilmaiseksi tietysti, lenkittää ja ruokkia sitä koiraa. Ihme ja kumma, en suostunut mutta sanoin suoraan että ei voi olla ihminen tosissaan kun tuollaista pyytää.
Kysellään onko tulostinta. Sitte odotetaan että etsitään se tulostettava juttu, tulostetaan ja tuodaan vielä. En jaksa enkä ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä toimi.
Yks sukulainen kysyi joskus onko mulle mun aika vai rahat tärkeämpiä. Ihmettelin jo tuolloin miksi hän kysyy. Jonkin ajan päästä selvisikin syy: sukulaisella oli joku ongelma mua kohtaan ja hän suunnitteli kostoa. Tuhlasi sekä aikaani että rahojani. Ihan sosiopaattinen tapaus, oli huijannut mm. omalta äidiltään kymmeniä tuhansia euroja eikä ikinä nähnyt itsessään mitään vikaa vaan aina syy kaikkeen oli muissa: paska pankki kun ei anna (persaukiselle) rahaa, paska suku kun ei takaa lainojaan eikä lainaa rahaa yme jne.
Mulla oli joskus (paino sanalla OLI) kaveri, joka ei edes kysynyt mitään, vaan velvoitti mua käskemällä: nyt sä auata mua tässä, nyt sä teet tätä, esim. jos kahviteltiin kotonaan niin mun piti auttaa sohvansiirrossa tai verhojenlaitossa, ja jos nähtiin mun luona niin voiksä korjata mulle tän jutun, otin sen mukaan, sullahan on välineetkin. Mun mitta tuli täyteen kun oltiin sovittu kauppakeskukseen kahvit, kun ajattelin että siellä nyt tuskin keksii mulle velvoitteita, niin se pyysi että käydään eka vessassa ja siellä vaati että tulen samaan koppiin sen kanssa ja levitän jotain rasvaa sen selkään!!!
Kaiken lisäksi mulla on sellainen helposti nouseva inhon tunne tiettyjä asioita kohtaan, esim. en halua käsitellä tiettyjä aineita/materiaaleja enkä halua kosketella kenen tahansa paljasta ihoa, siis oma kumppani ja läheiset ok, kun halataan, mutta että jotain tököttiä pitäisi levittää kaverin selkään ja vielä vaatimuksesta. Lähdin salamana sieltä vessasta ulos ja kotiin. Mua suorastaan oksetti.
Emme ole enää tekemisissä.
Olin kauan sitten töissä isossa firmassa, jonka tietyn osaston naisilla oli joku diili keskenään: aina kun joku kävi risteilyllä, otti ennakkoon kaikilta muilta hajuvesi- ym. tilauksia ja toi ne tavarat. Mä olin kyllä kuullut tästä mutten koskaan tilannut mitään kun en tarvinnut, ja sen ainoan kerran kun kävin päiväristeilyllä Tallinnassa, sain seuraavana päivänä vihat niskaani: "Et sitten kysynyt meiltä mitä me tarvitaan!" Vastasin että en niin, kun mähän lähdin omalle lomalle rentoutumaan enkä juoksemaan kaupoilla tai pitkin laivaa hakemassa kymmenelle mammalle sitä sun tätä.
Mä en oikeasti ymmärrä tuollaisia pakkovelvoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Olin kauan sitten töissä isossa firmassa, jonka tietyn osaston naisilla oli joku diili keskenään: aina kun joku kävi risteilyllä, otti ennakkoon kaikilta muilta hajuvesi- ym. tilauksia ja toi ne tavarat. Mä olin kyllä kuullut tästä mutten koskaan tilannut mitään kun en tarvinnut, ja sen ainoan kerran kun kävin päiväristeilyllä Tallinnassa, sain seuraavana päivänä vihat niskaani: "Et sitten kysynyt meiltä mitä me tarvitaan!" Vastasin että en niin, kun mähän lähdin omalle lomalle rentoutumaan enkä juoksemaan kaupoilla tai pitkin laivaa hakemassa kymmenelle mammalle sitä sun tätä.
Ymmärrän hyvin, jos on merkkikosmetiikan ja tuoksujen suurkuluttaja. Laivoilla saa paljon ostava myös kylkiäisiä, jotka olisit voinut pitä itse. Lastin tuoja saa aika kivasti kanta-asiakaspisteitä, joilla taas saa ilmaisia risteilyjä ja muita etuja merellä ja maissa. Toki ostaminen aiheuttaa hiukan vaivaa, mutta liikkeissä on myös palvelualtista henkilökuntaa valmiina etsimään ja auttamaan. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, jos on merkkikosmetiikan ja tuoksujen suurkuluttaja. Laivoilla saa paljon ostava myös kylkiäisiä, jotka olisit voinut pitä itse. Lastin tuoja saa aika kivasti kanta-asiakaspisteitä, joilla taas saa ilmaisia risteilyjä ja muita etuja merellä ja maissa. Toki ostaminen aiheuttaa hiukan vaivaa, mutta liikkeissä on myös palvelualtista henkilökuntaa valmiina etsimään ja auttamaan. Win-win.
Sen kerran kun minä kävin päiväristeilyllä Tallinnassa, perheen nuorison (3 kpl) kanssa, katsottiin vaatimuksestani väkisin muutama nähtävyys. Suurin osa ajasta meni kauppojen koluamiseen. Mutta tämä oli tiedossakin, mikä on ohjelma kun murrosikäisten seurueessa liikutaan.
Laivalla olo oli sitten itselleni se rentoutumisen paikka aterioineen. Meren katselu oli rauhoittavaa. Ne muutamat tuliaiset puolisolle hain hetkessä. Ei todellakaan olisi kiinnostanut enää hankkia pisteitä saati kylkiäisiä yhtään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, jos on merkkikosmetiikan ja tuoksujen suurkuluttaja. Laivoilla saa paljon ostava myös kylkiäisiä, jotka olisit voinut pitä itse. Lastin tuoja saa aika kivasti kanta-asiakaspisteitä, joilla taas saa ilmaisi
Mitä mä teen kylkiäisillä, joita en tarvitse enkä käytä? Olin lähdössä viettämään laatuaikaa, en hamstraamaan tuntitolkulla kaiken maailman ostoksia muita ihmisiä varten ilman mitään sopimusta tai korvausta. Se, että joku käyttää paljon tuotetta X ei todellakaan tarkoita, että kaikkien jotka liikkuvat myyntipaikan lähellä on tuotava tuotettea X tälle henkilölle oletuksena.
Mulle tuli mieleen tuosta laivamatkajutusta, että eräs tuttuni aina KOMENSI, kun olin reissuun lähdössä: Ja sä sitten TUOT mulle sitä ja tätä, oikein listasta luki. Ei pyytänyt, komensi. En tuonut sille mitään :)
" Älä tee tänään sitä minkä voit huomenna teettää toisella" . Tämä periaate tuntuu olevan liian monella.Ja hyvin katalaa on myös käyttää tietoisesti toisen kiltteyttä hyväkseen.