Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
10441/11849 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätini, serkkuni (tädin poika) ja veljentyttäreni halusivat yllättäen tulla käymään. Sanoin että jos heti tuutte niin käy koska minulla oli kyseisenä päivänä iltavuoro.

Tulivat. Tarjosin kahvia ja ruokaa. Eivät halunneet. Vaeltelivat vaan ympäri kaksiotani. Yhtäkkiä tätini kiekaisi: "Mä haluun ton senkin. Ja otetaan toi ryijy kanssa."

Veljentytär: "Mä haluun ton taulun!"

Serkku oli heti raahaamassa senkkiä. Siellä oli kuulema sisällä "jotain paskaa" joka teki siitä painavan.

Sanoin vain ettei yksikään tavara lähde asunnostani. Kaikki kolme jähmettyivät, siis täysin. Tätini tuijotti minua murhaavasti ja toiset vilkuilivat välillä minua, välillä tätiä ja välillä maahan.

Sitten tätini alkoi huutaa. Se ääni oli jotain ylimaallista tai suoraan jostain, en osaa kuvailla sitä. Ehkä valaan polttaminen elävältä voisi kuulostaa samalta, en osa

Miksi he halusivat tavaroitasi? Et kertonut tuossa vuodatuksessa.

No, en varsinaisesti tiedä mutta oletan että kyse on tätini persoonallisuudesta. Hänellä on ollut tapanaan esittää tuollaisia vaatimuksia "koska minä haluan!" -pohjalta. Ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta.

Vierailija
10442/11849 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin yliopiston pääsykokeisiin, kun anoppi kertoi että minun tulee hakeutua lähihoitajaopintoihin. Näin voisin toimia hänen ja appiukon omaishoitajana, he kun eivät halua aikanaan muuttaa omakotitalostaan mihinkään. En ensin ymmärtänyt, oliko kyseessä vitsi vai mikä ja naurahdin, mistä anoppini loukkaantui pahasti. Ehdotin, että omat tyttäret voisivat hoitaa heitä tulevaisuudessa, onhan minulla omatkin vanhemmat. Tähän hän kivahti tyttärillään olevan urasuunnitelmia, ei heitä voi velvoittaa hoitamaan vanhuksia. Välimme eivät palanneet enää entiselleen.

Nyt on kyllä törkeyden huippu! Ihan kuin olisit jotain eri kastia. Mitä miehesi sanoi tähän idotismiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10443/11849 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sieltä täältä muutaman jutun ja en voi ymmärtää millaisia kavereita ja sukulaisia joillakin on. Huh huh.'Minun lähipiirissäni ei ole yhtäkään tuollaista. Kaikki hoitavat omat asiansa , maksavat  omat menonsa, eivät tuppaudu kylään, eivät lokkeile millään tavalla.

En edes pystyisi kuuntelemaan nauramatta muutamia täällä lukemiani vaatimuksia.

Vierailija
10444/11849 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset naapurustossa olettavat että heidän lapsensa eivät aiheuta häiröitä, kun kerran seuroissa osaavat käyttäytyä.

Bullshit sanon minä- muita ihmisiä ei kunnioiteta, vieraille haistatellaan ja muutenkin käyttäydytään äänekkäästi ja häiriötä aiheuttaen.

Sitä se teettää kun tissiposkilla on jäänyt riittävä läheisyys, rajat ja vanhempien huomio saamatta.

Käyttäkää ehkäisyä ja siirtykää tälle vuosituhannelle ja mikä tärkeintä, opettakaa lapsillenne että me muutkin ihmiset olemme ihan yhtä arvokkaita eikä teidän kulttianne katsota kovin hyvällä jos lakeja kierretään (esim lesta firmat) ja lapset sylkee kylillä mummojen päälle.

Vierailija
10445/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10446/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset naapurustossa olettavat että heidän lapsensa eivät aiheuta häiröitä, kun kerran seuroissa osaavat käyttäytyä.

Bullshit sanon minä- muita ihmisiä ei kunnioiteta, vieraille haistatellaan ja muutenkin käyttäydytään äänekkäästi ja häiriötä aiheuttaen.

Sitä se teettää kun tissiposkilla on jäänyt riittävä läheisyys, rajat ja vanhempien huomio saamatta.

Käyttäkää ehkäisyä ja siirtykää tälle vuosituhannelle ja mikä tärkeintä, opettakaa lapsillenne että me muutkin ihmiset olemme ihan yhtä arvokkaita eikä teidän kulttianne katsota kovin hyvällä jos lakeja kierretään (esim lesta firmat) ja lapset sylkee kylillä mummojen päälle.

Aloittaisin tuon siivouksen ihan lutterin piiristä!

Vierailija
10447/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maalla ja naapurin pikkutalon osti röyhkeä julkilesbo. Aina kerjäämässä jotakin. a) meillä on lautoja, niitä varmaan voi ottaa? b) meillä on traktori, tule tekemään sitä ja tätä c) HÄN voisi siirtää maallamme kasvavan pienen vaahteran pois.. d) metsästämme saa varmaan ottaa polttopuita? e) HÄN ajatteli rakentaa laavun meidän maalle, järven rantaan. Lisäksi jatkuva päänaukominen meidän rakennuksista, metsistä ja maanviljelystä. Tätä lajia ei naapurina tarvita ja onneksi muutti pois ja todella fiksu ja asiallinen naishenkilö muutti tilalle.

Vierailija
10448/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen perheessä juhlitaan syntymäpäiviä aina isosti. Lapsille järjestetään juhlat, ja aikuisten kohdalla mennään ravintolaan syömään tai tilataan ruokaa jonkun kotiin. Lisäksi kuuluu ostaa lahja. Sen oletetaan olevan vähintään 30 euron arvoinen, sillä vähempi kertoo arvostuksen puutteesta (olen ollut tilanteessa, jossa jotakuta arvosteltiin selän takana reilun kympin hintaisen viinipullon tuomisesta). Lisäksi syntymäpäiväsankarin illallinen maksetaan.

Kyseessä on ihan keskiluokkainen perhe, eli eivät ole mitään ökyjä. 

Omassa perheessäni aikuiset juhlivat yleensä vain pyöreitä. "Välisynttäreitä" saatetaan juhlistaa leivoskahveilla, mikäli ollaan samalla paikkakunnalla. 

Mieheni ajattelee, että meidän on annettava hänen äidilleen, veljelleen, ja veljenlapsilleen omat erilliset lahjat, sillä hän katsoo, että poikana/veljenä/setänä hänen tulee ant

Lestoja vai mitä lahkoa?? Käyttävät kaikki konstit keräillä toisten omaisuutta

Vierailija
10449/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut, ei ole.

Vierailija
10450/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha, jonkun aikaa sairastellut koirani nukkui pois. Olin hoitanut sen pennusta saakka 12-vuotiaaksi, lenkittänyt, valvonut koiravanhuksen sairastellessa, ei yhtään vapaapäivää enkä niitä edes kaivannut, sen verran mukava otus oli ja iso perhekin huollettavana, talot ja työt. Koira oli ollut vasta muutaman viikon poissa kun naapuri jo kysyi voisinko ottaa hänen koiransa hoitoon pariksi viikoksi, myöhemminkin kysellyt hoitamaan jotta itse saa levätä. Olin pöyristynyt ehdotuksista kun surin vielä omaa koiraystävääni ja muutenkin vuorokaudet olleet työtä täynnä.

Vierailija
10451/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme maalla ja naapurin pikkutalon osti röyhkeä julkilesbo. Aina kerjäämässä jotakin. a) meillä on lautoja, niitä varmaan voi ottaa? b) meillä on traktori, tule tekemään sitä ja tätä c) HÄN voisi siirtää maallamme kasvavan pienen vaahteran pois.. d) metsästämme saa varmaan ottaa polttopuita? e) HÄN ajatteli rakentaa laavun meidän maalle, järven rantaan. Lisäksi jatkuva päänaukominen meidän rakennuksista, metsistä ja maanviljelystä. Tätä lajia ei naapurina tarvita ja onneksi muutti pois ja todella fiksu ja asiallinen naishenkilö muutti tilalle.

Onpa hirveän kuuloinen henkilö, mutta miten tämä "julkilesbous" ilmenee? Sen voisi ymmärtää niin, että henkilö joka ei koita salailla suuntautumistaan, on julki"jotain". Eli yrittääkö tämä henkilö jotenkin hyötyä tuomalla leabouttaan esiin tilanteissa joissa ei tarvitsisi, vai oliko tämä vain sinun tapa kuvata häntä? 

Vierailija
10452/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onpa hirveän kuuloinen henkilö, mutta miten tämä "julkilesbous" ilmenee? Sen voisi ymmärtää niin, että henkilö joka ei koita salailla suuntautumistaan, on julki"jotain". Eli yrittääkö tämä henkilö jotenkin hyötyä tuomalla leabouttaan esiin tilanteissa joissa ei tarvitsisi, vai oliko tämä vain sinun tapa kuvata häntä? "

No osaltaan tapani kuvata häntä, eli oli todella ylpeä suuntautumisestaan. En tiedä yrittikö tuolla jollain tapaa tuoda esille omaa ylempiarvoisuuttaan tai jotain muuta. Mutta en ole koskaan tavannut noin röyhkeää ihmistä ja samaa on sanonut moni muukin jolla oli kunnia nauttia muutava vuosi hänen naapuruudestaan.

Vierailija
10453/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri luuli että saa harraste automme lainaan kahden viikon road tripille kun menimme jossain vaiheessa sanomaan että vuosia kestänyt osien metsästys ja restaurointi on viimeinkin saatu päätökseen ja menemme sillä muutamaan autotapahtumaan. Närkästyi kun ilmoitimme että emme lainaa autoa kenellekään, toinen kaveri saa sen hääautoksi, mutta vain siksi että mieheni on best man ja toimii kuskina.

Onko taksilupa?

Onko semmoista enää oemassakaan?

Kyllä on. Taksilupa yritykselle ja kuljettajan lupa kuskille. Hääautoa ei saa maksua vastaan kuljettaa ilman lupia. Mikäli poliisi puuttuu asiaan jää matka siihen mikä saattaa noin hääpäi

Kumpa kaltaisesi apinat kuolisivat todellakin. Olet väärässä etkä pysty sitä myöntämään, sairas ihminen <3 Jos hankkisit apua etkä paskoisi ketjua? Vai onko liikaa vaadittu?

Veejä
10454/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni teki kivasti. Ensin isän kuoleman jälkeen myimme perinnöksi saamamme talon. Samalla tontilla oli myös hirsisauna järven rannalla. Sinne piti tehdä tie. Hän alkoi puuhaamaan asiaa ja laskutti minua. En muista enää summia, mutta paljon ne olivat. Kyselin niin hän alkoi huutaa että hänellähän tässä on vaikeaa jne. Ja kyllä 150 metrin tienteko maksaa. Tiesin jo silloin että hän fuskaa ja naruttaa aina. Raha on hänelle tärkeää.

Olin ottanut aiemman kiinteistönvälittäjän kautta selvää minkä arvoinen tuo rantatontti saunoineen on.

Mietin vähän aikaa. Sitten ehdotin että ostaa minulta koko puolikkaan kaikesta. Hän ilmoitti hinnaksi aivan älyttömän muutaman tonnin, vaikka todellisuus oli n 50000eur. Kerroin selvittäneeni asiaa. Ei tykännyt. Hänellä vaikeaa kun on vaimo ja kaksi lasta. Minä yksinhuoltaja, jolla myös kaksi lasta.

Ehdotin, että tipautan puolikkaan hintaa reippaasti jos voimme sopia, että kauppakirjaan tulee rasitemaininta, että poikani voivat käydä "mökillä" n 4-5 krt vuodessa omien kavereittensa kanssa, kun kasvavat. Sopi hänelle. Maksoin muutaman tiehen liittyvän "laskun" ja teimme kauppakirjan.

Poikani olivat alle 10 enkä kertonut koko asiasta heille. Ehtisi kyllä.

Säästyin selityksiltä kokonaan. 

Veljeni olikin purkanut (ja ihan varmasti myynyt) koko saunan ja rakentanut tilalle perheelleen uuden talon rantaan! Ei kertonut minulle yhtään mitään eikä "muistanut" rasitetta.

Kutsui johonkin kekkeriin ja selosti missä asuvat nyt. Olin aivan äimänä. Joo hän rakensi. Olin niin hämmästynyt hänen käytöksestään, etten osannut sanoa mitään. 

Välit viilenivät. Ei olla yhteyksissä. Kyllä hän tietää. Kyseli myös minulta erästä yksityisasiaani niin paljon, että siksikin pistin ovet kiinni.

Kiva, kun veli petti ja petkutti. Minä olisin kyllä neuvotellut millä hinnalla hän saisi näin tehdä, kuin teki. Ei kiinnosta enää, vaikka rakas veli olikin.

Vierailija
10455/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onpa hirveän kuuloinen henkilö, mutta miten tämä "julkilesbous" ilmenee? Sen voisi ymmärtää niin, että henkilö joka ei koita salailla suuntautumistaan, on julki"jotain". Eli yrittääkö tämä henkilö jotenkin hyötyä tuomalla leabouttaan esiin tilanteissa joissa ei tarvitsisi, vai oliko tämä vain sinun tapa kuvata häntä? "

No osaltaan tapani kuvata häntä, eli oli todella ylpeä suuntautumisestaan. En tiedä yrittikö tuolla jollain tapaa tuoda esille omaa ylempiarvoisuuttaan tai jotain muuta. Mutta en ole koskaan tavannut noin röyhkeää ihmistä ja samaa on sanonut moni muukin jolla oli kunnia nauttia muutava vuosi hänen naapuruudestaan.

Voisitko VIHDOIN opetella lainaamaan? Painat laan sitä [LAINAA"] nappia, ei voi olla näin vaikeaa.

Vierailija
10456/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukonhattu kirjoitti:

Veljeni teki kivasti. Ensin isän kuoleman jälkeen myimme perinnöksi saamamme talon. Samalla tontilla oli myös hirsisauna järven rannalla. Sinne piti tehdä tie. Hän alkoi puuhaamaan asiaa ja laskutti minua. En muista enää summia, mutta paljon ne olivat. Kyselin niin hän alkoi huutaa että hänellähän tässä on vaikeaa jne. Ja kyllä 150 metrin tienteko maksaa. Tiesin jo silloin että hän fuskaa ja naruttaa aina. Raha on hänelle tärkeää.

Olin ottanut aiemman kiinteistönvälittäjän kautta selvää minkä arvoinen tuo rantatontti saunoineen on.

Mietin vähän aikaa. Sitten ehdotin että ostaa minulta koko puolikkaan kaikesta. Hän ilmoitti hinnaksi aivan älyttömän muutaman tonnin, vaikka todellisuus oli n 50000eur. Kerroin selvittäneeni asiaa. Ei tykännyt. Hänellä vaikeaa kun on vaimo ja kaksi lasta. Minä yksinhuoltaja, jolla myös kaksi lasta.

Ehdotin, että tipautan puolikkaan hintaa reippaasti jos voimme sopia, että kauppaki

Sukurakkaus päättyy siihen kohtaan, missä rahasta aletaan puhua ja omaisuutta "tasapuolisesti" jakaa.

Mistään yhteismökkikuvioista ylipäätään vain harvoin koituu iloa kaikille osallisille. Eikä kiltteydestä palkita ikinä.

Vierailija
10457/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko VIHDOIN opetella lainaamaan? Painat laan sitä [LAINAA"] nappia, ei voi olla näin vaikeaa.

Olen eri henkilö, kuin tuo jolle vastasit. Nuo lainaukset ei läheskään aina toimi, ei jostain syystä näytä toimivan tuonkaan kommentin kohdalla, kokeilin itse.

Silloin ainut keino on käyttää kopioi - liitä toimintoa.

Vierailija
10458/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tutulta voisko se vipata rahaa ekaan tiliin saakka. Sanoi joo. Sitten suuttui kun en ollut maksanut takaisin. Vaikka ei ollut antanutkaan minulle rahaa lainaksi.

10459/11849 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi ehdotin että ostaa minun osuuteni. En mä sitä kadu, että annoin alennusta eli olin kiltti. En olisi uskonut, että veli tekeenäin härskisti, ettei pidä sopimuksestamme kiinni. Ei ollutkaan enää rasitetta, kun hän halusi rakentaa uuden talon rantaan.

Luultavasti kuvitteli, että mulla on yhtä huono muisti kuin hänellä.

Ei ole. Mulla on edelleen terävä muisti. Etenkin näissä asioissa, jotka liittyvät huijaamiseen ja ylikävelyyn.

Vierailija
10460/11849 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin pieneltä paikakunnalta ja muutin lähimpään kaupunkiin opiskelemaan ja sain kohtuu kivan kämpän läheltä keskustaa. Muutama kaveri tuli käymään, bailattiin keskustassa ja olivat yön yli. Kun kävin seuraavan kerran vanhemmillani, tapasin kavereitani ja he olivat suunnitelleet että teetämme useamman kopion opiskelukämppäni avaimista ja niin että he voivat käyttää asuntoani tukikohtana kun tulevat kaupunkiin ja voivat tulla ja mennä miten haluavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme