Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11849)
Kyseessä on lääkekirjanpito, jonka laki määrää.
Vierailija kirjoitti:
Eräs netti"ystävä" rupesi muutaman viikon nettittavuuden jälleen vaatimaan, että matkustaisin tapqsmaan häntä monen sadan kilometrin päähän seurulle jossa en ome käynyt ja olisin ollut hänrn luonaan siellä muutamsn viikon koska hän halusi tavata minut. Minun olisi pitänyt kustantaa täysin itse matkani, hotellimaksut, ruokailumme hotelleissa ja ilmeisesti vielä jostain syysyä maksaa hänellä siitä että hän viettää aikaa minun kanssani. Minä tietenkin tein selväksi, että se ei onnistu mistä hän raivostui ja pisti välit poikki. Hänen omi täysin mahdoton hyväksyä, että minun olisi ollut mahdotonta ihan yllättäen jättää perhettäni eli miestä ja pieniä lapsia moneksi viikoksi keskenään (mies teki silloin vuorotyötä), en halunnut lähteä toisella puolelle Suomea jonkun tuntemattoman ihmisen luokse tai että minulla ei olisi varaa sellaiseen tuhlaamiseen että olidin asunut jotain pari kuukautta hotellissa. Hän itse oli sinkku nainen ja luuli
miten tämä on edes mahdollista???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onpa hirveän kuuloinen henkilö, mutta miten tämä "julkilesbous" ilmenee? Sen voisi ymmärtää niin, että henkilö joka ei koita salailla suuntautumistaan, on julki"jotain". Eli yrittääkö tämä henkilö jotenkin hyötyä tuomalla leabouttaan esiin tilanteissa joissa ei tarvitsisi, vai oliko tämä vain sinun tapa kuvata häntä? "
No osaltaan tapani kuvata häntä, eli oli todella ylpeä suuntautumisestaan. En tiedä yrittikö tuolla jollain tapaa tuoda esille omaa ylempiarvoisuuttaan tai jotain muuta. Mutta en ole koskaan tavannut noin röyhkeää ihmistä ja samaa on sanonut moni muukin jolla oli kunnia nauttia muutava vuosi hänen naapuruudestaan.
Voisitko VIHDOIN opetella lainaamaan? Painat laan sitä [LAINAA"] nappia, ei voi olla näin vaikeaa.
Eihän se toimi kuin vain joskus. Aivan päin helvettiä toteutettu tämä foorumi.
Vierailija kirjoitti:
Ukonhattu kirjoitti:
Veljeni teki kivasti. Ensin isän kuoleman jälkeen myimme perinnöksi saamamme talon. Samalla tontilla oli myös hirsisauna järven rannalla. Sinne piti tehdä tie. Hän alkoi puuhaamaan asiaa ja laskutti minua. En muista enää summia, mutta paljon ne olivat. Kyselin niin hän alkoi huutaa että hänellähän tässä on vaikeaa jne. Ja kyllä 150 metrin tienteko maksaa. Tiesin jo silloin että hän fuskaa ja naruttaa aina. Raha on hänelle tärkeää.
Olin ottanut aiemman kiinteistönvälittäjän kautta selvää minkä arvoinen tuo rantatontti saunoineen on.
Mietin vähän aikaa. Sitten ehdotin että ostaa minulta koko puolikkaan kaikesta. Hän ilmoitti hinnaksi aivan älyttömän muutaman tonnin, vaikka todellisuus oli n 50000eur. Kerroin selvittäneeni asiaa. Ei tykännyt. Hänellä vaikeaa kun on vaimo ja kaksi lasta. Minä yksinhuoltaja, jolla myös kaksi lasta.
Ehdotin, että
Vain persaukisilla on tällaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ukonhattu kirjoitti:
Veljeni teki kivasti. Ensin isän kuoleman jälkeen myimme perinnöksi saamamme talon. Samalla tontilla oli myös hirsisauna järven rannalla. Sinne piti tehdä tie. Hän alkoi puuhaamaan asiaa ja laskutti minua. En muista enää summia, mutta paljon ne olivat. Kyselin niin hän alkoi huutaa että hänellähän tässä on vaikeaa jne. Ja kyllä 150 metrin tienteko maksaa. Tiesin jo silloin että hän fuskaa ja naruttaa aina. Raha on hänelle tärkeää.
Olin ottanut aiemman kiinteistönvälittäjän kautta selvää minkä arvoinen tuo rantatontti saunoineen on.
Mietin vähän aikaa. Sitten ehdotin että ostaa minulta koko puolikkaan kaikesta. Hän ilmoitti hinnaksi aivan älyttömän muutaman tonnin, vaikka todellisuus oli n 50000eur. Kerroin selvittäneeni asiaa. Ei tykännyt. Hänellä vaikeaa kun on vaimo ja kaksi lasta. Minä yksinhuoltaja, jolla myös kaksi lasta.
Sukurakkaus päättyy siihen kohtaan, missä rahasta aletaan puhua ja omaisuutta "tasapuolisesti" jakaa.
Mistään yhteismökkikuvioista ylipäätään vain harvoin koituu iloa kaikille osallisille. Eikä kiltteydestä palkita ikinä.
Nämä hyväksikäyttäjät eivät ajattele että olit kiltti, ajattelevat että olivat itse ovelia ja sinä olit vaan tyhmä kun ilmaiseksi annoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha luokkakaveri, jonka kanssa ei olla enää kuin hyvänpäiväntuttuja pyytelee rahaa lainaksi. Kuulemma aina tukala tilanne jne. En lainaa, mutta silti näitä pyyntöjä vaan tulee ja tulee. Tyyppi on ihan asiallinen, työssäkäyvä. Sukua ja perhettäkin on, joten en ymmärrä miksi pyytelee tutuilta, varmaan ne läheisemmät vois paremmin lainailla. Voihan toki olla etteivät lainaa, mutta silti ihmetyttää miksi ruinaa puolitutuilta. Ja jatkaa vaikka vastaus on ei. Taas muutaman kuukauden kuluttua yrittää taas.
Varmasti jäänyt suvulle lainat maksamatta, niin pitää kysellä muiltakin. Millaisista summista on kyse?
Pyytelee 50-100 euroa. Pyynnöt tulee aina facen kautta, olen jo miettinyt kaveruuden päättämistä, kun ei noita pyyntöjä oikein jaksa. Ymmärtäisin jos olisimme oikeasti kavereita, m
Vierailija kirjoitti:
Omien kokemuksien ja tämän ketjun juttujen pohjalta olen miettinyt Kroonisen tyhjätaskun logiikkaa.
Se menee näin: Tyhjätasku on aina rahapulassa. Joko hänellä ei ole työtä, tai hän elää ylellisemmin kuin hänellä on varaa. Hän valittaa rahapulaansa jatkuvasti. Hänestä se on jonkun muun tai maailman epäoikeudenmukaisuuden syytä.
Kun lainaat Tyhjätaskulle rahaa, käy näin: Hän ottaa rahat vastaan kiitollisena ja lupaa maksaa takaisin pian. Tyhjätasku on yleensä myös elämän mukavuuksista nauttiva Hetkenlapsi, joten rahat on hetkessä kulutettu. Nyt hänellä on paitsi tyhjät taskut, myös velkaa. Aikaa kuluu, odotat takaisinmaksua. Voi olla, että Tyhjätasku alkaa vältellä sinua. Hän ei enää ajattele, että kyseessä ovat SINUN rahasi jotka ovat hänellä LAINASSA. Hän pitää sinua ärsyttävänä perskärpäsenä, joka kiusaa häntä vaatimuksillaan. Hänen taannoinen kiitollisuutensa on haihtunut kuin pieru Saharaan. Olet muuttunut
Harvinaisen terävästi analysoitu
Welku kirjoitti:
Kun äitini kuoli ja järjestelyin hautajaisia niin eno Helsingistä soitti ja vaati että minun pitää tilata lentoliput hänelle ja naisystävälle, myös taksi kentältä hotelliin ja hautajaispaikalle sekä muistotilaisuuden jälkeen takas lentokentälle..
Hän oli todella varakas, itse opiskelin tuolloin, päällä asuntolaina ja eka lapsikin tulossa.
Ei näkynyt enoa hautajaisissa, ei edes adressia ollut häneltä. Muutama vuosi tuon jälkeen oli hänen ja äitini tätin hautajaiset eräässä pienessä pitäjässä pohjoisessa jonne lähimmältä lentokentältä matkaa yhteensuuntaa 150 km. Taas enoni soitti ja vaati että tilaan liput kahdelle, myös taksi kyseiselle päivälle ja illalla takaisin Helsinkiin. En taaskaan tilannut, sanoin että olet aikuinen mies, olet reissannut tänäkin vuonna mm Yhdysvalloissa eli hoida itse asiasi. Suuttui ja löi luurin korvaan eikä näkynyt häntä hautajaisissa. Sen jälkeen soitti vain kun oli kännissä ja yleensä alo
Ukonhattu kirjoitti:
Ehdotin, että tipautan puolikkaan hintaa reippaasti jos voimme sopia, että kauppaki
Veljesi saa rakentaa sinne tontille vaikka minkkitarhan sinulta kysymättä. Eihän se ole enää omaisuuttasi...
Asuimme asumisoikeusasunnossa, ja laitoimme paljon aikaa ja rahaa takapihaamme monen kerrostalossa vietetyn vuoden jälkeen. Rakensimme ison teranssin, laitoimme paljon istutuksia sekä ostimme paviljongin, jonka sisustimme viihtyisäksi. Lisäksi mieheni isä rakensi lapsellemme todella nätin parvellisen leikkimökin hienoine yksityiskohtineen, ei siis mikään perusleikkimökki.
Meille tuli kuitenkin mahdollisuus ostaa oma talo ja luovuimme asosta. Uusi perhe tuli katsomaan asuntoa, ja hekin ihastuivat pihaamme. Luulim aluksi, että nainen vitsaili kun sanoi että kai jätätte paviljongin ja leikkimökin heille. Kuitenkin myöhemmin nainen vielä laittoi viestiä, että tarjoaa molemmista yhteensä 300 euroa. Vastasin ettei todellakaan olla luopumassa, eikä ainakaan tuollaiseen hintaan. Ärsytti, kun kuitenkin saivat hienon teranssin(josta onneksi saimme hyvitystä aso-yhtiöltä) ja siistit istutukset, niin luulisi että olisivat jo siitä olleet tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ukonhattu kirjoitti:
Ehdotin, että tipautan puolikkaan
Sinä et nyt jaksanut lukea tätä. Olkoon.
Mulle raha ei ole tärkeää, mutta sopimukset ja rehellisyys ovat.
Vierailija kirjoitti:
Asuimme asumisoikeusasunnossa, ja laitoimme paljon aikaa ja rahaa takapihaamme monen kerrostalossa vietetyn vuoden jälkeen. Rakensimme ison teranssin, laitoimme paljon istutuksia sekä ostimme paviljongin, jonka sisustimme viihtyisäksi. Lisäksi mieheni isä rakensi lapsellemme todella nätin parvellisen leikkimökin hienoine yksityiskohtineen, ei siis mikään perusleikkimökki.
Meille tuli kuitenkin mahdollisuus ostaa oma talo ja luovuimme asosta. Uusi perhe tuli katsomaan asuntoa, ja hekin ihastuivat pihaamme. Luulim aluksi, että nainen vitsaili kun sanoi että kai jätätte paviljongin ja leikkimökin heille. Kuitenkin myöhemmin nainen vielä laittoi viestiä, että tarjoaa molemmista yhteensä 300 euroa. Vastasin ettei todellakaan olla luopumassa, eikä ainakaan tuollaiseen hintaan. Ärsytti, kun kuitenkin saivat hienon teranssin(josta onneksi saimme hyvitystä aso-yhtiöltä) ja siistit istutukset, niin luulisi että olisivat jo siitä olleet tyytyväisiä.
Oli pakko laittaa alapeukku teraNssin vuoksi
provo. ASO asuntoihin ei todellakaan rakennella tuommoisia. Tästähän oli Hesarissakin juttu hiljattain. 0/5
Vierailija kirjoitti:
"Terassi"?
Vierailija kirjoitti:
provo. ASO asuntoihin ei todellakaan rakennella tuommoisia. Tästähän oli Hesarissakin juttu hiljattain. 0/5
Kirjoitin tuon aiemman viestin, ja en ymmärrä tätä provo huutelua. Lupa piti hakea teranssin rakennukseen, voit vaikka Avain asumisoikeuden sivuilta katsoa. Mutta eipä paviljonkiin tai leikkimökkiin mitään kysytty, eikä mistään ainakaan sanomista tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tuon aiemman viestin, ja en ymmärrä tätä provo huutelua. Lupa piti hakea teranssin rakennukseen, voit vaikka Avain asumisoikeuden sivuilta katsoa. Mutta eipä paviljonkiin tai leikkimökkiin mitään kysytty, eikä mistään ainakaan sanomista tullut.
Opettele nyt se sana TERASSI.
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä teranssin lisäksi bergola ja tramboliini? 😅🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni täytti 40 vuotta. Hänen ystävänsä pyysi minulta valokuvaa, jotta voisi piirtää miehestäni muotokuvan lahjaksi. Annoin hääkuvamme (hyvälaatuinen paperivedos).
Kuva valmistui, melkein siitä mieheni tunnistikin. Ystävä pyysi maksua 40€ plus kehykset. En maksanut.
Valokuvaa en saanut takaisin.
Pitäkööt kuvansa, ei kiinnosta :D
Vähän samantyylinen juttu. Ystäväni, taiteilija, ehdotti, että piirtää minusta kuvan paperille. Sellainen pikakuva kuitenkin, h meni tai jotain. Ei siis mitään "kunnon" taideteosta. Ja hän tosiaan itse ehdotti tätä, kun näimme. Suostuin ja hän teki. Ja pyysi rahaa siitä! No annoin sitten 15 e lopulta - pummi mikä pummi. Mutta en ole kehystänyt piirrosta ja pistänyt seinälle, jäi paskan maku suuhun. On se tallella vielä.
SUURI taiteilija tarvitsi tietysti kaljarahaa
Vierailija kirjoitti:
Olen kotoisin pieneltä paikakunnalta ja muutin lähimpään kaupunkiin opiskelemaan ja sain kohtuu kivan kämpän läheltä keskustaa. Muutama kaveri tuli käymään, bailattiin keskustassa ja olivat yön yli. Kun kävin seuraavan kerran vanhemmillani, tapasin kavereitani ja he olivat suunnitelleet että teetämme useamman kopion opiskelukämppäni avaimista ja niin että he voivat käyttää asuntoani tukikohtana kun tulevat kaupunkiin ja voivat tulla ja mennä miten haluavat.
Kuinka monta kertaa kävivät sun luona sen jälkeen?
Aika hankkia viisaampaa seuraa opiskelijapiireistäsi ja jättää metsäläiset metsään sikiämään keskenään.