Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
10341/11849 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saimme kutsun tädin synttäreille. Koko suku paikalla vuokramökeissä ja niin edelleen, kivat juhlat. Pelipaikalla sitten selvisi, että meille serkuksille (naispuolisille) oli nakitettu sekä kakkujen täyttäminen, että koristelu, sekä seuraavana päivänä lounaan valmistaminen, tarjoilu, tiskit ja niin edelleen. Siis sen lisäksi, että toimme muuta tarjottavaa tullessamme. Ei muuta kuin hommiin ja siinä se viikonloppu menikin, en ehtinyt edes saunaan kertaakaan. 

No, ei siinä vielä kaikki. Sama täti pyysi tarjoilemaan kavereilleen pitämiinsä juhliin ja kuinka ollakaan, hommat lisääntyivät ja kakkujen leipomisesta se rumba sitten alkoi. 

Joskus toivon, että olisin ihan kädetön keittiössä tai sitten mies.

Minä ainakin olen aina "kädetön" suvun juhlien keittiö hommissa . "Vahingossa" kerran pudotin kauniin kahvikupin lattialle,ei ole kyselyjä kuulunut sen jälkeen. Ja oikeasti osaan jotenkin noita keittiö hommia tehdä. Mutta en ala piikomaan. 

Vierailija
10342/11849 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikana vuokrasin hyvän kaverini ulkomailla asuvan sukulaisen asunnon 2 vuodeksi. Asunnossa oli tämän sukulaisen kamoja aika paljon, jotka siirsin verkkovarastoon ja toiseen makuhuoneeseen. Isoin tavara oli piano, jonka työnsin olohuoneen nurkkaan, jossa se nökötti 2 vuotta sohvan ja seinän välissä.

Olin muuttamassa, jolloin tämä ulkomailla asunut kaverin sukulainen pyysi minua näyttämään asuntoa uusille mahdollisille vuokralaisille. Näytin asuntoa kahdelle pariskunnalle, joista toinen pariskunta halusi vuokrata asunnon, jos tavarat ja varsinkin pianoa siirretään pois.

Tämä ulkomailla asunut vuokraaja pyysi iäkkäitä vahmepiaan siirtämään muut kamat muualle, mutta sanoi, että minä siirrän pianon. En ollut siirtämässä. Lopulta soitti minulle, että enkö voisi ottaa pianoa uuteen asuntooni, kunnes hän tai hänen vanhempansa saisivat pianon myytyä. No en ottanut uuteen yksiööni pianoa. Lopulta iäkäs isä tilasi firman, joka s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10343/11849 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikana vuokrasin hyvän kaverini ulkomailla asuvan sukulaisen asunnon 2 vuodeksi. Asunnossa oli tämän sukulaisen kamoja aika paljon, jotka siirsin verkkovarastoon ja toiseen makuhuoneeseen. Isoin tavara oli piano, jonka työnsin olohuoneen nurkkaan, jossa se nökötti 2 vuotta sohvan ja seinän välissä.

Olin muuttamassa, jolloin tämä ulkomailla asunut kaverin sukulainen pyysi minua näyttämään asuntoa uusille mahdollisille vuokralaisille. Näytin asuntoa kahdelle pariskunnalle, joista toinen pariskunta halusi vuokrata asunnon, jos tavarat ja varsinkin pianoa siirretään pois.

Tämä ulkomailla asunut vuokraaja pyysi iäkkäitä vahmepiaan siirtämään muut kamat muualle, mutta sanoi, että minä siirrän pianon. En ollut siirtämässä. Lopulta soitti minulle, että enkö voisi ottaa pianoa uuteen asuntooni, kunnes hän tai hänen vanhempansa saisivat pianon myytyä. No en ottanut uuteen yksiööni pianoa. Lopulta iäkäs isä tilasi firman, joka s

Vierailija
10344/11849 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei rallai rei -- lisää näitä viihdyttäviä juttuja. Eikö olekin härski pyyntö.

Vierailija
10345/11849 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hip hei rallai rei -- lisää näitä viihdyttäviä juttuja. Eikö olekin härski pyyntö.

Ihanan härski pyyntö pyytää lisää härskejä juttuja.

Vierailija
10346/11849 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sitä iänikuista mökkirutinaa, mutta anoppi. Meillä yhteinen mökki anopin kanssa ja hän kutsuu jatkuvasti vieraita kummista kaimaan kun olemme yhdessä mökillä ja syöttää vieraille meidän ostamat lihat ja juottaa ostamamme viinit. Anoppi ostaa vain jotain pientä kuten leipää ja juustoa ja taivastelee kuinka paljon me niitä syömme - oikeastihan meillä on omat mukana. 

Ensin ostamme pullaa kun anoppi haluaa kutsua vieraita. Sitten kesken vierailun anoppi heittäytyy höveliksi ja sanookin vieraille että nyt grillataan ja jäätte yöksi. Paha siinä on sitten sanoa että oltiin kyllä ihan itselle ne monen kympin lihat ostettu. 

On sanottu anopille tästä sata kertaa mutt

Itsekkään anopin takia EI tarvitse alkaa mitään vääntämään, nolaatte sen nartun kunnolla ja teette kaikille selväksi että EI käy!

Vierailija
10347/11849 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sukulais naisen autoa korjasin ehdotti maksua luonnossa

Oliko äitisi, siskosi vai tyttäresi? 

Vierailija
10348/11849 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti, sisko ja tytär ovat omaisia, eivät sukulaisia

Vierailija
10349/11849 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini pyysi minulta poikani pieneksi jääneitä vauvavaatteita perheelle ,johon oli syntynyt kaksoset.

Myöhemmin kyselin ,että oliko vaatteet olleet sopivia?

Kaveri ei oikein muistanut juttua ,mutta hetken päästä kertoi olleensa myyjänä kirppistapahtumassa.

Tajusin, että hän oli myynyt saamansa vaatteet.

Kyllä otti päähän.

Vierailija
10350/11849 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastemme isoisä ilmoitti vievänsä lapsemme Korkeasaareen, mutta minun pitää olla mukana, koska ei pärjää yksin pienten kanssa. Isoisä asuu parinsadan km päässä. Hän oli keksinyt pyytää mukaan veljensä ja tämän lapsenlapsen ja tulivat tämän veljen autolla.

Kun oltiin maksamassa lippuja portilla, niin hän yhtäkkiä vetäytyikin kauemmaksi ja minä jouduin maksamaan kaikki.

Samoin kaikki ruoat ja jätskit, jäikin norkoilemaan kauemmaksi ja odotti, että muut maksavat.

Eikä taatusti maksanut veljelleen mitään autokyydistä. Veli maksoi aina omat osuutensa ja oman lapsenlapsensa lipun ja ruoat.

Eli lastemme isoisä ei maksanut koko reissusta eikä päivästä mitään ja nyt kehuskelee kuinka käytti lapsenlapsiaan Korkeasaaressa ja lähettelee siitä kuvia.

Vierailija
10351/11849 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastemme isoisä ilmoitti vievänsä lapsemme Korkeasaareen, mutta minun pitää olla mukana, koska ei pärjää yksin pienten kanssa. Isoisä asuu parinsadan km päässä. Hän oli keksinyt pyytää mukaan veljensä ja tämän lapsenlapsen ja tulivat tämän veljen autolla.

Kun oltiin maksamassa lippuja portilla, niin hän yhtäkkiä vetäytyikin kauemmaksi ja minä jouduin maksamaan kaikki.

Samoin kaikki ruoat ja jätskit, jäikin norkoilemaan kauemmaksi ja odotti, että muut maksavat.

Eikä taatusti maksanut veljelleen mitään autokyydistä. Veli maksoi aina omat osuutensa ja oman lapsenlapsensa lipun ja ruoat.

Eli lastemme isoisä ei maksanut koko reissusta eikä päivästä mitään ja nyt kehuskelee kuinka käytti lapsenlapsiaan Korkeasaaressa ja lähettelee siitä kuvia.

Ja suuta et saanut etkä saa auki? 

Vierailija
10352/11849 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sitä iänikuista mökkirutinaa, mutta anoppi. Meillä yhteinen mökki anopin kanssa ja hän kutsuu jatkuvasti vieraita kummista kaimaan kun olemme yhdessä mökillä ja syöttää vieraille meidän ostamat lihat ja juottaa ostamamme viinit. Anoppi ostaa vain jotain pientä kuten leipää ja juustoa ja taivastelee kuinka paljon me niitä syömme - oikeastihan meillä on omat mukana. 

Ensin ostamme pullaa kun anoppi haluaa kutsua vieraita. Sitten kesken vierailun anoppi heittäytyy höveliksi ja sanookin vieraille että nyt grillataan ja jäätte yöksi. Paha siinä on sitten sanoa että oltiin kyllä ihan itselle ne monen kympin lihat ostettu. 

On sanottu anopille tästä sata kertaa mutta ei vain mene jakeluun. 

Eihän se mene jakeluun, jos siitä ei ol

Miksi varoa itsekkään anopin nolaamista? Sehän pitää nimenomaan nolata kaikkien edessä, ei muuten asia mene perille!

Vierailija
10353/11849 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme vanhan talon ja olimme asuneet siinä vuoden kun pihaan tuli porukka joka kertoi tulevansa yöksi piha-aittaan, jatkavat matkaa heti aamupalan jälkeen. Kerroin ettei onnistu, en päästä tuntemattomia tyyppejä mihinkään sisään ja sain kuulla että olivat talon myyjän tuttuja tai sukulaisia ja väittivät että heillä oli lupa tulla tulla sinne. Myyjä oli siis todennut näille tyypeille että tuskin meitä haittaa yöpyjät. Haittasi, piha-aitassa on tyttöni kesähuone tavaroineen, eikä enää kerrossänkyjä yms. Puoli tuntia jaksoivat tingata ennenkuin poistuivat.

Erikoista porukkaa, sekä myyjä että kutsumattomat vieraat. Kuka lupailee uudelta omistajalta kysymättä yöpaikkoja? Ja millainen ihminen ei lähde noloissaan pois heti kun ymmärtää ettei uusi asukas olekaan tietoinen sopimuksesta. 

Vierailija
10354/11849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sukulaislapsia pitäisi mennä hoitamaan lomalla heille, aamulla klo 7

miksei, kunhan saat TUNTUVAN korvauksen

10355/11849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen veli lainailee meiltä jatkuvasti kaikenlaista tavaraa. Hän on lainannut mm. grillipihdit, pitkänokkaisen sytkärin, työkaluja, liinavaatteita, täkkejä ja tyynyjä, porakoneen, lukuisia ruoan säilytys- ja valmistusastioita, puutarhavälineitä jne.  Siis paljon sellaista tavaraa, jotka olisi helppoa ja nopeaa ostaa ihan itselleen. 

Ongelma ei niinkään olisi lainailussa vaan siinä, ettei tavaroita tahdo saada takaisin. Joidenkin edullisempien juttujen kohdalla olemme usein joutuneet nöyrtymään ja vain hankkimaan itsellemme uuden kappaleen. Suorat tai epäsuorat palautuspyynnöt eivät tepsi, ja veli vain vetää asiasta herneen nenään.. He ovat keskiluokkainen perhe, eli mistään rahapulasta johtuvista niukoista resursseista ei ole kyse. 

Tällä hetkellä pitkäaikaislainassa on mm. porakoneemme, jonka palauttamisesta mieheni on sanonut jo lukuisia kertoja. Se on ollut lainassa jo lähes vuoden, minkä aikana olisimme tar

Lainaa häneltä jotain arvokasta ja ilmoita, että pidät sitä "panttivankina" kunnes saat kaikki hänen lainaamat tavarat takaisin...

Vierailija
10356/11849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temsku kirjoitti:

Naapurin vekarat olivat meillä käytännössä hoidossa sen jälkeen kun kävelemään oppivat - vanhemmilla tai mummolla (joka piti olla se hoitaja) ei ollut mitään huolta asiasta vaikka oli joki ihan lähellä.

No hoidettiin, ruokittiin, ei koskaan vaadittu korvauksia vaikka rikkoivat meillä tosi paljon tavaroita ja mieheni firman kamaa. Tykätään muksuista joten siinähän olivat.

On aurattu pihat lumesta, autettu kun myrsky kaatoi puun - tätä riitti. Pyysivät luvan että saako tuoda remontin jälkeen "lahoa lautaa" meidän kokkoon, ja sitten toivat vanhat kaapistot ja melamiinilevyä ison kuorman. Kaikenlaista, melkoista naapuriapua on meiltä annettu kymmeniä vuosia. Ilmaiseksi.

Jos siltä tontilta tultiin meille jotain tekemään aina piti maksaa palkkaa.

Ja sitten tulee kauhea rähinä kun meidän kääpiövillakoira, nuori poika, karkaili heidän tontilleen kun siellä heidän vanhalla narttukoiralla oli juoksuaika. Oli pissi

En ymmärrä miksi tähän suostutte? Sana "ei" on keksitty!

Vierailija
10357/11849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori eka viesti ketjuun kun en ole tällaista nähnyt, mutta heti kyllä osui:

Härskeintä on että mulle soitellaan ihan muitta mutkitta työaikana, kun jollakin on vähän pientä ongelmaa jonkin teknisen laitteen kanssa. 

Varmaan tää soittaja ajattelee, että no kerran parissa kuussa nyt kehtaa, mutta kun niitä vastaavia on oikeasti kymmeniä! 

Pahin on valitettavasti oma äitini, joka ei millään ymmärrä, että minun työni vaatii keskittymistä ihan samalla tavalla kuin lääkäri-siskoni tai opettaja-veljeni. Olen kysynyt että miksi et heille soita ongelmien tullessa, niin EI SITÄ NYT HERRANJUMALA KESKEN OPPITUNTIA TAI LÄÄKÄRIKÄYNTIÄ SOITETA!

NII-IN!

Et vaan vastaa puhelimeen. Sii

Ja tottakai kaikki on sinun syytäsi! Mikä helvetti noita kusipäitä vaivaa?

Vierailija
10358/11849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori eka viesti ketjuun kun en ole tällaista nähnyt, mutta heti kyllä osui:

Härskeintä on että mulle soitellaan ihan muitta mutkitta työaikana, kun jollakin on vähän pientä ongelmaa jonkin teknisen laitteen kanssa. 

Varmaan tää soittaja ajattelee, että no kerran parissa kuussa nyt kehtaa, mutta kun niitä vastaavia on oikeasti kymmeniä! 

Pahin on valitettavasti oma äitini, joka ei millään ymmärrä, että minun työni vaatii keskittymistä ihan samalla tavalla kuin lääkäri-siskoni tai opettaja-veljeni. Olen kysynyt että miksi et heille soita ongelmien tullessa, niin EI SITÄ NYT HERRANJUMALA KESKEN OPPITUNTIA TAI LÄÄKÄRIKÄYNTIÄ SOITETA!

NII-IN!

Et vaan vastaa puhelimeen. Sii

Vierailija
10359/11849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat tulevat häihin syömään sadan euron annokset suurin piirtein 10 e per henkilö. Ja lähimmistä henkilöistä on kyse.

Vierailija
10360/11849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen taitava remppaaja ja aikanaan tein pikkuremppoja silloisen tyttöystävän kavereille (tyttöystävän pyynnöstä). Suhde sitten päättyi, mutta pyynnöt rempoista ei. Parin vuoden ajan sain heiltä pyyntöjä tulla milloin asentamaan sälekaihtimia, ikkunatiivisteitä, seinälistoja yms. Pohjanoteeraus oli koko keittiön kaapiston purku ja asennus.

Ymmärrän, että ammattilaisen palkkaaminen maksaa satoja euroja, kun mä tein ne aikanaan ilmaiseksi, mutta joku järki pyynnöissäkin pitäisi olla.

tässähän sinulla olisi hyvä sauma lisätienesteihin, suostut vain kunnon korvausta vastaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi