Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
10301/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulais naisen autoa korjasin ehdotti maksua luonnossa

Vierailija
10302/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain puhelun: Hei, voitko tulla hoitamaan pariksi viikoksi keskusta-asunnolle kasveja, parveke kun on oikea viherkeidas. Asunto onkin kiva, parveke upea, mutta koira ei saa sitten tulla asuntoon, vie se johonkin hoitoon pariksi viikoksi???? Siis heinäkuussa, koira hoitolaan (mitään tukiverkkoja ei oo), jotta pääsen kastelemaan parvekekasveja kaverin asunnolle. Enpä mennyt, matkaakin ois ollu noin 200 km/ suunta eikä oo omaa autoa

Se ei ole löytänyt kukkien kastelijaa lähempää, niin on soitellut jo vähän kauempanakin asuville.

Mahtoiko lopulta löytää ketään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10303/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini täytti 60 vuotta ja piti juhlat. Kutsuttuna oli myös tuttavapariskunta joka on varakas (sijoitusasuntoja, 3 kesämökkiä jota vuokraavat jne.) mutta pihiksi tiedetty, maksavat yleensä laskunsakin vasta muutaman muistutuksen jälkeen ja maksaisivat mieluummin kaiken pimeänä yms. Juhliin toivat kortin johon oli merkitty summa minkä olivat maksaneet lahjatilille. Summa sinänsä oli ihan OK, samaa luokkaa mitä muutkin toivat. Rahaa ei kuitenkaan koskaan tullut tilille asti.

Minulle ei oikein hahmottunut missä tässä oli se otsikon mukainen härski ODOTUS tai PYYNTÖ. Ihmiset, ymmärtäkää ketjun aihe.

Vierailija
10304/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä sattui tämä tapaus. Sukulainen soitti ja kysyi, että voinko tuoda koirani hänen luokseen. Hänen lapsenlapsensa haluaisi leikkiä koiran kanssa (ainoa syy). No koira ei sillä hetkellä ollut minulla (ilmoitin myös etten halunnut koiraa tuoda), joten tämä sukulainen kysyi, että voisiko se toinen tyyppi sitten tuoda. Jouduin aika kipakasti ilmoittamaan, ettei rakki liiku yhtään minnekään. Ei muuten olisi tuntunut niin härskiltä, mutta tämä ihminen on tottunut saamaan aina tahtonsa läpi ja en tiedä miten hyvin hänen lapsenlapsensa ylivilkkaus ynnä muut asiat ovat hoidossa. Koira on lisäksi sijoituksessa, joten olen vastuussa kasvattajalle, jos jotain sattuisi tapahtumaan.

Vierailija
10305/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vain oppisit sanomaan Ei.

Vierailija
10306/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuttiin täti jouluaattona syömään, kaikki ruoat oli itse tehtyjä ja täti söi hyvällä ruokahalulla. Hän ei tuonut itse mitään pöytään.

Oudompaa olisi jos kutsutaan joku syömään ja odotetaan että tämä toisi tarjoilut mukanaan.

Näimpä, en minäkään ymmärtäisi, jos saan kutsun syömään, että pitäisi tuoda itse jotain ruokia mukanani. Sopivia tuliaisia esim. kukkia, suklaata tai vaikka viinipullon vien tottakai aina kylään kutsuttaessa, mutta jos toivottaisiin että kokkaan itse jotain ruokaa ja tuon mukanani, siitä pitäisi kyllä mielestäni sanoa/ sopia etukäteen. 

Vierailija
10307/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni periaatteessa elää täysin minun ostamilla ruoilla. Joka ikinen päivä häiritsee minua kun on taas niin nälkä. Ei ole koskaan kiitosta kuulunut. Tähän vielä päälle että herralla on allergioita niin ruoatkin on tätä myötä kalliimpia. Itse en tuota ruokaa edes syö mutta tottunut saamaan ruoat minun rahoillani joten kai minä sitten hänelle ostan ettei kuole nälkään. Sen yhden kerran kun vastapalvelukseksi pyydän tätä edes tiskaamaan astiansa niin katsoo vain kuin ei olisi ymmärtänyt pyyntöä, maukaisee ja menee sohvan alle nukkumaan.

Eikös hän kuitenkin kehrää ja leivo? Ja lämmittää sinua myös? 

Ot

Olin koronassa ja keuhkoputkentulehdus tai mikä lie. Kovat tuskat. No lääkkeet auttoi sain lopulta nukahdettua. Näin painajaisia että rintani päälle laskettiin tulik

Hän yritti vain auttaa. Jotkut laittaa tiikerisalvaa lämmittämään. Sinulla on viisas, lämmin kissa.

Vierailija
10308/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIin menossa naimisiin ja pyysin ystävääni kaasoksi, häät olivat korona-aikaan. Ystäväni asuu minusta kauempana muutaman ajotunnin päässä. Hänen oli tarkoitus järjestää minulle polttarit, mutta kysyi sitten, että sopiiko, jos järjestetään polttarit vasta koronan jälkeen, niin saa sitten huoletta viettää niitä ja haluaisi niihin panostaa. Sanoin hänelle, että ihan kuinka vain, toki olisi kiva mennä edes ravintolaan syömään, vaikka sitten kahdestaan. Häistä on nyt jo neljä vuotta aikaa ja polttareita ei ole vieläkään pidetty saati otettu millään tavalla puheeksi.

Tällä ystävälläni on tapana aina ilmoittaa, että ovat tulossa meidän kaupunkiin ja oletuksena tietenkin, että tulevat meille reissunsa ajaksi ja viettävät kanssamme aikaa. Ajattelin siis jo hyvissä ajoin ilmoittaa, että meille ei sitten valitettavasti voi tulla hääyönä yöksi (hän ja 5v lapsi), koska haluamme viettää hääyön kahdestaan. Häitä edeltäväksi yöksi olisi toki saanut tulla, kauempaa kun oli tulossa ja olisin myös toivonut apua mm. mekon pukemisessa hääpäivänä ja yhdessä oloa aamun aikana.

Ystäväni oli päättänyt jo aikaisemmin ottaa tämän 5v lapsensa mukaan häihin, vaikka hänen oli tarkoitus toimia kaasona. Raahasi lapsensa mukaan myös hääpuvun sovitukseen, kun kiersimme useita liikkeitä ja eihän se silloin vielä 4v lapsi siellä viihtynyt vaan kitisi loppuajan, ettei jaksa enää. Lapselle olisi toki ollut hoitaja esim. hänen oma isänsä, mutta ystäväni varta vasten halusi ottaa lapsen mukaan. 

Koitti häitä edeltävä päivä ja ystäväni ilmoitti, että hänen miehensä on kipeä, että kannattaakohan hänen ja lapsen tulla ollenkaan häihin, kun on korona-aikakin, ettei vaan tartuta ketään. Ajattelin, ettei halunnut tulla, koska olin ilmoittanut, ettei hän voi tulla meille yöksi, eikä hän ollut mitään hotellia ajatellut varata ja tämä oli vain tekosyy jäädä pois häistä, olihan juhlat kaukana heidän kotoaan. Päätin heittää pallon hänelle ja sanoin siis, että ei meitä haittaa, saa ihan itse päättää, mutta tietysti olisi kiva, jos pääsisi paikalle. 

Hääpäivänä en vieläkään tiennyt onko ystäväni tulossa häihini. Vietin aamun ihan yksin ja siskoni tuli auttamaan minulle mekon päälle, johon olisin toivonut kaason apua. Minä jouduin hänelle sitten laittamaan viestiä, että ovatko he tulossa häihin vai ei? Olivat kuulemma jo matkalla ja tulevat suoraan kirkolle. Hänen piti myös tulla todistajaksi, kun allekirjoitimme virallisia papereita ennen kirkkoa, mutta hän myöhästyi sieltä ja sisareni tuli todistajaksi. 

En viitsinyt pyytää kaasolta mitään apuja häissäni, koska hänellä oli 5v lapsi huolehdittavana, joten siskoni auttoi minua esim. wc-käynneissä. Kaaso ja hänen lapsi oli ensimmäiset, jotka lähtivät juhlista pois klo 19.00 aikaan, kun juhlat jatkuivat puoleen yöhön saakka. 

Tämä on jäänyt harmittamaan, enkä enää luota ystävääni samalla tavalla, vaikka kavereita ollaan edelleen. 

Vierailija
10309/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni periaatteessa elää täysin minun ostamilla ruoilla. Joka ikinen päivä häiritsee minua kun on taas niin nälkä. Ei ole koskaan kiitosta kuulunut. Tähän vielä päälle että herralla on allergioita niin ruoatkin on tätä myötä kalliimpia. Itse en tuota ruokaa edes syö mutta tottunut saamaan ruoat minun rahoillani joten kai minä sitten hänelle ostan ettei kuole nälkään. Sen yhden kerran kun vastapalvelukseksi pyydän tätä edes tiskaamaan astiansa niin katsoo vain kuin ei olisi ymmärtänyt pyyntöä, maukaisee ja menee sohvan alle nukkumaan.

Eikös hän kuitenkin kehrää ja leivo? Ja lämmittää sinua myös? 

Ot

Olin koronassa ja keuhkoputkentulehdus tai mikä lie. Kovat tuskat. No lääkkeet auttoi sain lopulta nukahdettua. Näin

Kyllähän se lämmin oli. Mutta tukehtumisen tunne oli kamala.

Normaalistikin nukuin korvatulppien kanssa kun Möllykkä tuli öisin tyynylle koisimaan ja se kehräs niin lujaa lujaa etten saanut nukuttua.

Vierailija
10310/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja kaveruus eivät sovi yhteen. Koskaan.

Aivan totta! Mieheni ystävä halusi rempata vanhan omakotitalon perheensä käyttöön. Pyysi miestäni avuksi ja etukäteen ilmoitti, että ei ole varaa maksaa palkkaa. No, pitkän ystävyyden nimissä tehtiin sitten ilmaista työtä - iltaisin ja viikonloppuisin. Useita viikkoja ilmaista työtä hän siellä teki: sähkötyöt, maalamista ja parketin laittoa. Palkkaa ei tosiaan saanut, mutta ystävän vaimo haukkui milloin mistäkin asiasta. Totuuden nimissä tämä ihminen haukkui myös veljensä, että siinä mielessä tasapuolista...

Vierailija
10311/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esimiehenä nainen, joka tuli aina myöhässä töihin. Työvuorolista ei hänen osaltaan pitänyt paikkaansa, kun saattoi lukea, että työpäivä alkaa klo 8.30, monesti tuli kuitenkin vasta 9.30 paikalle. Alkuun hän oli myöhässä noin 15min, mutta vuosien varrella aika vain piteni ja saattoi loppuvaiheessa olla päivittäin 1,5h myöhässä. Saattoi myös lähteä ajoissa "hakemaan lasta päiväkodista" klo 15.00 ja työaika oli listan mukaan merkitty päättymään klo 16.30. Ei hän koskaan merkinnyt näitä muutoksia itse työvuorolistaan, mutta jos joskus teki ylitöitä, niin niistä otti kyllä rahat ja vielä kerskui asialla.

Hän myös saattoi soittaa minulle kotiin tai laittaa viestiä kysyen neuvoa, jos olin lomalla. Tyhmänä tietysti vastasin ensimmäiset kerrat, mutta lopulta en edes lukenut hänen viestejään. Pitäisi ymmärtää, että minulla ei ole mitään velvoitetta reagoida lomalla mihinkään työasioihin.

Hän saattoi myös nakittaa minulle omia esimieshommiaan ja erityisesti, jos hän itse oli myöhässä ja johonkin asiaan oli reagoitava sillä hetkellä. 

Onneksi päätti siirtyä muihin tehtäviin ja nykyinen esimies on todella ihana ja ehdottomasti paras, mitä minulla on koskaan ollut!

Vierailija
10312/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OIin menossa naimisiin ja pyysin ystävääni kaasoksi, häät olivat korona-aikaan. Ystäväni asuu minusta kauempana muutaman ajotunnin päässä. Hänen oli tarkoitus järjestää minulle polttarit, mutta kysyi sitten, että sopiiko, jos järjestetään polttarit vasta koronan jälkeen, niin saa sitten huoletta viettää niitä ja haluaisi niihin panostaa. Sanoin hänelle, että ihan kuinka vain, toki olisi kiva mennä edes ravintolaan syömään, vaikka sitten kahdestaan. Häistä on nyt jo neljä vuotta aikaa ja polttareita ei ole vieläkään pidetty saati otettu millään tavalla puheeksi.

Tällä ystävälläni on tapana aina ilmoittaa, että ovat tulossa meidän kaupunkiin ja oletuksena tietenkin, että tulevat meille reissunsa ajaksi ja viettävät kanssamme aikaa. Ajattelin siis jo hyvissä ajoin ilmoittaa, että meille ei sitten valitettavasti voi tulla hääyönä yöksi (hän ja 5v lapsi), koska haluamme viettää hääyön kahdestaan. Häitä edeltäväksi y

Eiköhän ollut oma vikasi kun pyysit kaasoksi jonkun joka ei tehtävään sovi. Monta kertaa olisit voinut vaihtaa vaikka siihen siskoosi.

Vierailija
10313/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi kasvattaa kannabista MINUN asunnossani. Suuttui kun en suostunut ja laittoi välit poikki.

Vierailija
10314/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään odoteta et tuo ruokaa mukanaan, mut esim. suklaarasian tai kahvipaketin voisi tuoda mukanaan, jouluna kuitenkin yleensä tarjotaan enemmän ruokaa ja ruokalajeja joista on enemmän vaivaa. 

Vierailija
10315/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin ihmetyttää noin 3-kumppinen vesseli, joka diivaillen meni isoine urheilukasseineen mumminsa vierashuoneeseen majoittumaan, jättäen vanhan isänsä, mummin olohuoneen lattialle, pumpattavan vesipatjan päälle nukkumaan. Ei siis antanut isälleen makuupaikkaa vierashuoneeseen vaan meni itse varaamaan sänkypaikan. Kamala kakara. Johtuikohan, että kamala avioero ex-hirviövaimosta (joka paapoi poikaansa ja syyllisti ex-aviomiestään) ja kaikki sen mukana tulleesta paskasta. Eli poikanen halusi näyttää, kostaa, tai jotain, mutta se ei kuitenkaan edistänyt isä/poikasuhdetta mitenkään. Tuleva vaimokin sai omat nyrkiniskunsa tältä poikaselta, joka ei ole edes kasvanut aikuiseksi vieläkään. 

Vierailija
10316/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin olisikin outoa odottaa että vieras toisi tarjoilut mukanaan. Mutta eihän kommentin kirjoittaja niin kirjoittanut että olisi odottanut että vieras tuo ruoat mukanaan. 

Vierailija
10317/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti ihmiset! Minkälaisia tossuja te oikein ootte kun ette osaa sanoa ei? Törkeitä tapauksia nämä kaikki, mutta on teissäkin vikaa ketkä ette osaa kieltäytyä vaikka hyväksikäyttö toistuu. Kerran sitä voi tyhmyyttään mennä halpaan, mutta että toistuvasti?

Hyväx käyttäjät halveksii Hyväx käyttämiään takanapäin. Ne on oma Rotunsa jotka on Oppineet Saamaan ilmaixseksi Kaiken Mahdollisen.

Aivan saatanasti raskain kirjoitusasu koskaan. Syöpä tuli tästä.

Vierailija
10318/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juuri tuliainen voi olla jotain pöytään tuottavaa? Kuten vaikka suklaata tai pullo (halpaa) viiniä? Eihän alkuperäisessä viestissä sanottu että odotettiin että sukulainen tuo ruoat/ruokaa mukanaan. Mutta kyllä mä toisin vastaavassa tilanteessa kysymättä jotain mukanani henkilölle joka kutsui kylään, eli tuliaisia. 

Vierailija
10319/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini täytti 60 vuotta ja piti juhlat. Kutsuttuna oli myös tuttavapariskunta joka on varakas (sijoitusasuntoja, 3 kesämökkiä jota vuokraavat jne.) mutta pihiksi tiedetty, maksavat yleensä laskunsakin vasta muutaman muistutuksen jälkeen ja maksaisivat mieluummin kaiken pimeänä yms. Juhliin toivat kortin johon oli merkitty summa minkä olivat maksaneet lahjatilille. Summa sinänsä oli ihan OK, samaa luokkaa mitä muutkin toivat. Rahaa ei kuitenkaan koskaan tullut tilille asti.

Minulle ei oikein hahmottunut missä tässä oli se otsikon mukainen härski ODOTUS tai PYYNTÖ. Ihmiset, ymmärtäkää ketjun aihe.

Härski rikas pari, oksettaa. 

Vierailija
10320/11882 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä ystävälläni on tapana aina ilmoittaa, että ovat tulossa meidän kaupunkiin ja oletuksena tietenkin, että tulevat meille reissunsa ajaksi ja viettävät kanssamme aikaa. Ajattelin siis jo hyvissä ajoin ilmoittaa, että meille ei sitten valitettavasti voi tulla hääyönä yöksi (hän ja 5v lapsi), koska haluamme viettää hääyön kahdestaan. Häitä edeltäväksi y

Miksi ihmeessä järjestit häät korona-aikaan, jolloin piti välttää kokoontumisia ja käyttää maskeja? Etkö ajatellut yhtään muita ja heidän terveyttään? Suurin osa ihmisistä eli eristyksissä ja vältti kaikkia kontakteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme