Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
10241/11882 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarana aina sukulaisilla lastenvahtina, toisilla pikkuapurina, palkkaa ei maksettu vaan kehuttiin vanhemmille kuinka ahkera tyttö teillä on ja he hymistelivät onnellisena. Kotoa poismuuttaessa en ole ns.vapaaehtois työtä tehnyt, iäkäs täti saa pitää marjansa puskissa, vaikka minulta poiminta käy niin näppärästi, serkku käy keittämässä mehut mutta hänkään ei saa edes mehupulloa palkaksi.

Vierailija
10242/11882 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini täytti 60 vuotta ja piti juhlat. Kutsuttuna oli myös tuttavapariskunta joka on varakas (sijoitusasuntoja, 3 kesämökkiä jota vuokraavat jne.) mutta pihiksi tiedetty, maksavat yleensä laskunsakin vasta muutaman muistutuksen jälkeen ja maksaisivat mieluummin kaiken pimeänä yms. Juhliin toivat kortin johon oli merkitty summa minkä olivat maksaneet lahjatilille. Summa sinänsä oli ihan OK, samaa luokkaa mitä muutkin toivat. Rahaa ei kuitenkaan koskaan tullut tilille asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10243/11882 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurankipeyden naamiointi muodolliseksi avunpyynnöksi. Esim. kahdeksankymppinen täti soittaa aina lomallani kesäperjantaisin voisinko mennä samana iltana näyttämään miten joku kännykkäsovellus toimii. Menen mielelläni, mutta en tunneiksi sisälle istumaan lomallani lämpiminä kesäperjantain iltoina. Muut päivät ei hänelle käy koska silloin hän saa jutella kotiavustajien kanssa. 

Vierailija
10244/11882 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tehnyt testamentin jossa yhtenä edunsaajana olisi ollut tuo pyytäjä. Testamenttaisin hänelle esim yhden euron tai jonkin arvottoman turhan tavaran. Ihan vaan siksi että hän tulisi paikalle testamentin lukuun euronkuvat silmissä kiiluen. Sitten testamentista luettaisiin kohta jossa olisi minulta hänelle terveiset haudan takaa...

Vierailija
10245/11882 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo edellinen siis kommenttina muutamaan vanhaan viestiin jossa kärkyttiin lapsettomalta sukulaiselta testamentin tekemistä. Lainaukset eivät tulleet näkyviin...

Vierailija
10246/11882 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni luuli että hän saa osan rahoista kun myimme talon, jonka olin rakennettanut mieheni kanssa. Siskoni ei osallistunut rakentamiseen, muuttoon tai mihinkään taloon liittyviin asioihin, kävi vain kylässä ja yöpyi kerran. Kun myimme talon ja olimme muuttamassa uuteen kotiin, siskoni tuli käymään ja antoi lapulla tilinumeronsa ja vastasi ihmettelyyni että hänhän on sukua, hänelle kuuluuvan osan rahoista voi siirtää tuonne. 

En ole aiemmin kyseenlaistanut siskoni mielenterveyttä, mutta silloin olin soittaa valkotakkiset paikalle. Lopulta mieheni väänsi siskolleni ratakiskosta, että hänelle ei kuulu penniäkään talosta josta hän ei omistanut lautaakaan. Siskoni oli olettanut saavansa osuuden, kuten sai vanhempiemme kuolinpesän talon myynnistä, ja sai paniikkikohtauksen, koska oli tuhlannut ison kasan säästöjään luulleensaan saavansa meiltä rahaa. 

Sitä soppaa selviteltiin useampi vuosi.

Vierailija
10247/11882 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni luuli että hän saa osan rahoista kun myimme talon, jonka olin rakennettanut mieheni kanssa. Siskoni ei osallistunut rakentamiseen, muuttoon tai mihinkään taloon liittyviin asioihin, kävi vain kylässä ja yöpyi kerran. Kun myimme talon ja olimme muuttamassa uuteen kotiin, siskoni tuli käymään ja antoi lapulla tilinumeronsa ja vastasi ihmettelyyni että hänhän on sukua, hänelle kuuluuvan osan rahoista voi siirtää tuonne. 

En ole aiemmin kyseenlaistanut siskoni mielenterveyttä, mutta silloin olin soittaa valkotakkiset paikalle. Lopulta mieheni väänsi siskolleni ratakiskosta, että hänelle ei kuulu penniäkään talosta josta hän ei omistanut lautaakaan. Siskoni oli olettanut saavansa osuuden, kuten sai vanhempiemme kuolinpesän talon myynnistä, ja sai paniikkikohtauksen, koska oli tuhlannut ison kasan säästöjään luulleensaan saavansa meiltä rahaa. 

Tyhmästä päästä körsii koko kroppa.

Vierailija
10248/11882 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt sano että tämä toive olisi pitänyt toteuttaa mutta en nyt älyä tässä tarinassa miksei se siskosta 300 m päässä oleva apteekki olisi sinulle kelvannut vaan olisi pitänyt käydä 5 km kiertoreitin päässä?

Noh jos älyää miettiä että etäisyydet ovat janalla ABCD

Josta kipeä sisko asuu kohdassa C jne lähin apteekki kohdassa D. Eli 300 m

Siskoa joka asuu kohdassa A  ja lähin apteekki kohdassa B johon on sen 10 km. Kohdasta B eli apteekki  siskon luokse on 5 km. Eli A - C 15 km 

Niin vaihtoehtona ett ajaa 15 km plus 300 m väärään suuntaan apteekkiin  ja takaisin.

Älysitköhän nyt miksi kyse ei oo mistään 5 km kiertoreitistä? 

Vierailija
10249/11882 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sano että tämä toive olisi pitänyt toteuttaa mutta en nyt älyä tässä tarinassa miksei se siskosta 300 m päässä oleva apteekki olisi sinulle kelvannut vaan olisi pitänyt käydä 5 km kiertoreitin päässä?

Siskoa joka asuu kohdassa A  ja lähin apteekki kohdassa B johon on sen 10 km. Kohdasta B eli apteekki  siskon luokse on 5 km. Eli A - C 15 km 

Niin vaihtoehtona ett ajaa 15 km plus 300 m väärään suuntaan apteekkiin  ja takaisin.

En.

Vierailija
10250/11882 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaveri toi 50-86cm vaatteita pyytämättä. Kerroin, etten tarvitse vaatteita, kun minulla on jo tarpeeksi, eikä silloiseen asuntoon enää mahtuisi. Kaveri kuitenkin toi vaatteet. Kysyin tuonnin yhteydessä, voinko laittaa kierrätykseen ne, joita en tarvitse. Laitoinkin lähes kaikki kierrätykseen, sillä meillä on kaverini kanssa hyvin erilainen vaatemaku, ja osa vaatteista oli todella huonossa kunnossa.

Viiden vuoden päästä kaverilta soitto ja pyysi vaatteita, oli kuulemma tulossa yllätysvauva. Ilmoitin, ettei minulla ole yhtään vaatteita jäljellä, vaan laitoin ne kiertoon. Kuukauden päästä tästä kaveri laittoi kirjeen, jossa kertoi ottaneensa asianajajaan yhteyttä ja "asianajajan ohjeesta" laittoi laskun 50-68cm vaatteista laskun 150€. Suuremmista vaatteista tulee kuulemma lasku kuukauden päästä.

Laskua en ole maksanut tähän päivään mennessä maksanut, mutta en ole myöskään vastannut "kaverin" puhelinsoittoihin.

En osaa päättää pitäisikö itkeä vai nauraa!

Vierailija
10251/11882 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vatussa voi olla? :D

Vierailija
10252/11882 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä ,jonka olen tuntenut lapsesta asti. Hän osaa käyttää hyväkseen sekä minua että miestäni, kuten myös muita ystäviään ja heidän miehiään. On milloin mitäkin pikku remppaa, pihalla tai sisällä, autossa jne. Pitäisi saada sitä ja tätä, ja rahaa ei ole, mutta sitten oletus  on , että joku muu ostaa ja tuo. Kiitoksen saa joskus, ei aina. Olettaa, että kehumalla saa ikäänkuin oikeuden käyttää hyväksi. Hänen äidiltään oli samanlainen tapa.

toinen ystäväni on innokas käymään kesäisin puutarhoilla ja suunnittelee, että mennään ja aina sitten odottaa, että satun mainitsemaan sopivasta päivästä  ja koska minä mainitsin, mennään minun autollani. Lähes poikkeuksetta, vaikka on paljon paremmilla tienesteillä kuin minä, tasapuolisuus olisi sentään siedettävää , mutta hän osaa käyttää kiltteyttäni hyväksi.

Vierailija
10253/11882 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuolemasta oli jonkin ja kaksi kaveria pyysivät pizzalle piristykseksi, lupasivat tarjota. No, paikan päällä sovittiin että otetaan kaksi pizzaa ja jaetaan ne. No, pizzat tulivat ja kaverini alkoivat niitä syömään. "Et sä nyt taidakaan tästä saada" toinen sanoi. Menin lukkoon ja hymähdin vastaukseksi. Siinä sitten katsoin kun he söivät ja yritin vaikuttaa normaalilta. Sain siis olla vain seurana heille. Loppumatkan sain kantaa heidän kassejaan, saattoi niissä olla yli jäänyttä pizzaakin jos oikein muistan. Kaverini siis pyöräilivät joten kätevästi minä sitten heidän tavarnsa kannoin kävellen. Tuo tuntui niin pahalta ja olisin mielummin jättänyt koko jutun väliin. Ystävyys siinä viileni.

Voi tyttöparka, koeta nyt kasvaa aikuiseksi ja opettele sanomaan EI KÄY! Sitä voi harjoitella omassa kodissaan ihan ääneen, että sujuu!

Vierailija
10254/11882 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole pahimmasta päästä, mutta tuli mieleen.

Olin nuorempana työpaikassa, jossa työskenneltiin pääasiassa yksin eri työpisteillä. Työkavereita tuli nähtyä pääsääntöisesti säännöllisissä palavereissa ja satunnaisissa illanistujaisissa, joista jälkimmäisiin en saanut kovin usein kutsua. En tästä kuitenkaan pahoittanut mieltäni. 

Lopetin sitten lopulta työt useamman työvuoden jälkeen ja muutin toiselle paikkakunnalle. En saanut työkavereilta mitään reaktiota, vaikka olin firmassa jo ns vakikalustoa. Tämänkin vielä sulatin. 

Jonkin aikaa jo eroamiseni jälkeen, vanha työkaveri laittoi viestiä Facebookissa ja kysyi, osallistuisinko toisen vanhan työkaverin lahjaan, taisi olla perheenlisäystä tulossa. Häkellyin ja suostuin. En kuitenkaan lopulta rahaa laittanut vaan "unohdin". Pyyntö olisi ollut hyväksytympi jos olisin ollut vielä töissä.

Vierailija
10255/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttiin täti jouluaattona syömään, kaikki ruoat oli itse tehtyjä ja täti söi hyvällä ruokahalulla. Hän ei tuonut itse mitään pöytään. Syömisen jälkeen hän loukkaantui kun hänelle ei ollut joululahjoja. Me ollaan siis sovittu että ei oteta joululahjoja eikä hän ollut tuonut meille lahjoja. Mutta hänelle olisi pitänyt olla lahja. Me olimme töykeitä. 

Naapurin vanha mamma kysyi multa voisiko meidän äiti hoitaa häntä ja hänen miestään kun he on niin vanhoja et tarvitsevat apua. Omia aikuisia lapsia ei raaskisi pyytää kun he käy töissä ja heillä on perheet. Huomautin et niin meidän äidilläkin on työ ja perhe, ja aikoinaan hoiti vielä sen päälle omia vanhempiaan. Kyseinen pari ei aiemmin ollut tarjonnut minkäänlaista apua meille kun olivat vetreempiä. 

Vierailija
10256/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kysyi, voisinko pyytää tuntemaani lääkäriä väärentämään hänelle koronapassin. En usko hänen ymmärtäneen, kuinka loukkaava kyseinen pyyntö oli. En välittänyt pyyntöä enkä edes kertonut lääkärille, että tällaista oli esitetty. 

Vierailija
10257/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kuuli, että lähdemme viikoksi reissuun, ja ilmoittautui halukkaaksi viettämään sen ajan puolisonsa kanssa mökillämme heinäkuun alussa tänä vuonna.

Se on Saimaan rannalla, päämökissä on kolme huonetta ja rantasaunassa yksi huone lisää. Ajattelin, että mikäs siinä, kiva auttaa ja kaikki on tyytyväisiä. Sovittiin, että pitää mökin kunnossa ja siivoaa jälkensä.

Matkoilta katsoin  katsoin Facebookista kuvia, joissa hän oli mökillämme grillaamassa ja uimassa, tuonut sinne tuttavaperheensa, jolla oli lapset ja kaksi koiraa.

Kun sitten pääsimme itse mökille, se oli siivoamatta, grilli putsaamatta, ruohot leikkaamatta, ja sängyissä oli käytettynä lakanamme, viini- ja olutkaappi oli avattu piilossa olleella avaimella ja tyhjennetty, ja koiranjätöksien pusseja oli laitettu puuceehen.

Kysyin asiasta ja sanoi, että oli tullut lähtiessä kiire. Oli ajatellut, että jos hän saa tulla, saa hän tuoda omat vieraansa.

Jäi ikävät tunnelmat. Saa nähdä, miten tästä elämä jatkuu.

Vierailija
10258/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kuuli, että lähdemme viikoksi reissuun, ja ilmoittautui halukkaaksi viettämään sen ajan puolisonsa kanssa mökillämme heinäkuun alussa tänä vuonna.

Se on Saimaan rannalla, päämökissä on kolme huonetta ja rantasaunassa yksi huone lisää. Ajattelin, että mikäs siinä, kiva auttaa ja kaikki on tyytyväisiä. Sovittiin, että pitää mökin kunnossa ja siivoaa jälkensä.

Matkoilta katsoin  katsoin Facebookista kuvia, joissa hän oli mökillämme grillaamassa ja uimassa, tuonut sinne tuttavaperheensa, jolla oli lapset ja kaksi koiraa.

Kun sitten pääsimme itse mökille, se oli siivoamatta, grilli putsaamatta, ruohot leikkaamatta, ja sängyissä oli käytettynä lakanamme, viini- ja olutkaappi oli avattu piilossa olleella avaimella ja tyhjennetty, ja koiranjätöksien pusseja oli laitettu puuceehen.

Kysyin asiasta ja sanoi, että oli tullut lähtiessä kiire. Oli ajatellut, että jos hän saa

Elämähän jatkuu, mutta jatkuuko kaveruus?

Vierailija
10259/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

A. oma asunto                              10 km                      B. lähin apteekki A:lle                 5 km.             C. siskon asunto     300 m    D. lähin apteekki siskolle

Vierailija
10260/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

A. oma asunto   &

Etkä sinä osannut sanoa, että kävele siihen lähimpään apteekkiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi