Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11882)
Vierailija kirjoitti:
Facebookista löysin kesähuvilani naapurina olevan perheen sivulta hienoja kuvia ja kirjoitusta:
"Täällä me vietämme kesäaikaan melkein kaiken vapaa-aikamme, kun on hyvin varusteltu huvila, upea laituri ja veneitäkin kaksi"
Siinä oli vaan sellainen yksityiskohta, että he olivat huvilani pihassa ja kuvat olivat meidän huvilalle hankkimista esineistä ja veneistä.
olisin kirjoittanut julkaisuun ,kiva kun toi meidän pihan kukat kukkii niin kauniisti tmv
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaveri toi 50-86cm vaatteita pyytämättä. Kerroin, etten tarvitse vaatteita, kun minulla on jo tarpeeksi, eikä silloiseen asuntoon enää mahtuisi. Kaveri kuitenkin toi vaatteet. Kysyin tuonnin yhteydessä, voinko laittaa kierrätykseen ne, joita en tarvitse. Laitoinkin lähes kaikki kierrätykseen, sillä meillä on kaverini kanssa hyvin erilainen vaatemaku, ja osa vaatteista oli todella huonossa kunnossa.
Viiden vuoden päästä kaverilta soitto ja pyysi vaatteita, oli kuulemma tulossa yllätysvauva. Ilmoitin, ettei minulla ole yhtään vaatteita jäljellä, vaan laitoin ne kiertoon. Kuukauden päästä tästä kaveri laittoi kirjeen, jossa kertoi ottaneensa asianajajaan yhteyttä ja "asianajajan ohjeesta" laittoi laskun 50-68cm vaatteista laskun 150€. Suuremmista vaatteista tulee kuulemma lasku kuukauden päästä.
Laskua en ole maksanut tähän päivään mennessä maksanut, mutta en ole myöskään vastannut "kaverin" puhelinsoittoihin.
olisin laittanut oman "asianajaajan" vastineen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kaverin sulhanenkin oli idiootti. Mitä tunnearvoa toisen suvun perintösormuksella voisi tälle varaskaverille olla? Oliko tavoite saada painostamalla tämä sormus heille?
Vähän kyllä veikkaan ettei morsian ollut kertonut sulhaselle varastaneensa sitä sormusta vaan keksi jonkun tarinan miten se muka oli hänen suvussaan kulkenut.
Kyllä sulhanen tiesi sormuksen olevan minun sukuni omaisuutta, ja se tuli myös hänen puheistaan selväksi niissä lähettämissään viesteissä. Oli myös silloin aikoinaan saman pöydän ääressä kuulemassa, kun silloinen tyttöystävänsä (eli tarinan morsian) kysyi ensimmäisen kerran sormessani olevasta sormuksesta.
t. se perintösormuksen omistaja
Mulle tuli melko härski pyyntö puolitutulta 26 vuotiaalta ihan mukiinmenevältä naiselta.
Hän oli heikossa raha tilanteessa eikä omalta alalta löytynyt töitä niin hän päätti avata onlyfans tilin. Se härski pyyntö minulle oli että kun mulla kerran on hyvä kamera niin voisinko tulla ottamaan hänestä kuvia onlyfansiin käytettäväksi.. eikä siinä vielä kaikki , jouduin myös osallistua sitten hänen kuvauksiin siten että olin mukana kuvissa erilaisissa seksi asennoissa.. oli aika työlästä harrastella tuota usein..
No kyllä hän sitten maksoikin osuuden tuotoista minulle...
Mutta oli kyllä härskiä...
40v mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kaverin sulhanenkin oli idiootti. Mitä tunnearvoa toisen suvun perintösormuksella voisi tälle varaskaverille olla? Oliko tavoite saada painostamalla tämä sormus heille?
Vähän kyllä veikkaan ettei morsian ollut kertonut sulhaselle varastaneensa sitä sormusta vaan keksi jonkun tarinan miten se muka oli hänen suvussaan kulkenut.
Kyllä sulhanen tiesi sormuksen olevan minun sukuni omaisuutta, ja se tuli myös hänen puheistaan selväksi niissä lähettämissään viesteissä. Oli myös silloin aikoinaan saman pöydän ääressä kuulemassa, kun silloinen tyttöystävänsä (eli tarinan morsian) kysyi ensimmäisen kerran sormessani olevasta sormuksesta.
t. se perintösormuksen omistaja
Tämä ja se muutama sivu aiemmin julkaistu juttu, jossa kuolemansairasta tilitoimistoyrittäjää vaaditaan tekemään veroilmoitus, ovat kyllä pahimmat.
Millainen sulhanen hyväksyy sen, että morsiamensa aikoo avioon tutulta ihmiseltä varastetulla toisen suvun perintösormuksella?! Itse olisin varmaan tehnyt tästä poliisiasian, jotta varas ei pääse kuin koira veräjästä.
Saatiinko sormus korjattua takaisin sinulle sopivaksi?
Vierailija kirjoitti:
Facebookista löysin kesähuvilani naapurina olevan perheen sivulta hienoja kuvia ja kirjoitusta:
"Täällä me vietämme kesäaikaan melkein kaiken vapaa-aikamme, kun on hyvin varusteltu huvila, upea laituri ja veneitäkin kaksi"
Siinä oli vaan sellainen yksityiskohta, että he olivat huvilani pihassa ja kuvat olivat meidän huvilalle hankkimista esineistä ja veneistä.
Olisit kommentoinut kuvia ;D
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suvussa kulkenut vanha sormus. Aikoinaan 1860-luvulla teetetty isoisoiso-jotain-äidille vihkisormukseksi: kultaa ja safiireja. Kulkenut minulle, ja nykyään minulla käytössä. Silloinen kaverini pyysi sormusta häälahjaksi itselleen, "jotain vanhaa ja sinistä". Tietenkin kieltäydyin, näin vanha perintökalleus on ihan velvollisuus säilyttää suvussa, eikä antaa ei-kovin-läheiselle kaverille pois. Lisäksi sormus ei ole nykyarvoltakaan mikään halpa. Kieltäydyin siis selvin sanoin, ja luulin asian olleen loppuunkäsitelty.
Pari viikkoa myöhemmin vietimme kaveriporukalla kosteaa iltaa kotonani. Illanvieton jälkeen en löytänyt sormusta mistään, ja aivan maani myyneenä tulin johtopäätökseen, että olen kadottanut sen jonnekin. Säilytin sormusta siis muiden korujen kanssa makuuhuoneen lipastossa, silloin kun se ei ollut minulla sormessa.
Kuinka ollakaan: melkein vuotta myöhemmin bongasin Facebookista erään kultasepänliikkeen jul
Kai teit rikosilmoituksen?
Rakas pikkusiskoni... Esim. käski minua tuomaan hänelle särkylääkettä, kun päänsärky alkoi pukata päälle. Hänen kotoaan oli 300 m lähimpään apteekkiin, minun kotoani 10 km... Naurahdin, että ensin pitäisi pyöräillä apteekkiin 10 km, sitten siskoni luo 5 km, ja sitten vielä paluumatka kotiin. Siskoni ei nähnyt tässä mitään ongelmaa. En tietenkään hakenut hänelle lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Rakas pikkusiskoni... Esim. käski minua tuomaan hänelle särkylääkettä, kun päänsärky alkoi pukata päälle. Hänen kotoaan oli 300 m lähimpään apteekkiin, minun kotoani 10 km... Naurahdin, että ensin pitäisi pyöräillä apteekkiin 10 km, sitten siskoni luo 5 km, ja sitten vielä paluumatka kotiin. Siskoni ei nähnyt tässä mitään ongelmaa. En tietenkään hakenut hänelle lääkkeitä.
En nyt sano että tämä toive olisi pitänyt toteuttaa mutta en nyt älyä tässä tarinassa miksei se siskosta 300 m päässä oleva apteekki olisi sinulle kelvannut vaan olisi pitänyt käydä 5 km kiertoreitin päässä?
En nyt sano että tämä toive olisi pitänyt toteuttaa mutta en nyt älyä tässä tarinassa miksei se siskosta 300 m päässä oleva apteekki olisi sinulle kelvannut vaan olisi pitänyt käydä 5 km kiertoreitin päässä?
Olet kyllä tosi hyvä palstaetsivä! Kirjoittajan tarinan logiikassa on kunnon aukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitin varmaan huonosti. Se minulle lähin apteekki olisi ollut matkan varrella, ei kiertoreitillä, eikä se ole sama kuin siskoa lähinnä oleva apteekki. 10 km kotoa -> apteekki A -> 5 km siskon kotiin. Tai jos olisin käynyt siinä siskon apteekissa, niin 14,7 km kotoa -> apteekki B -> 300 m siskon kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli melko härski pyyntö puolitutulta 26 vuotiaalta ihan mukiinmenevältä naiselta.
Hän oli heikossa raha tilanteessa eikä omalta alalta löytynyt töitä niin hän päätti avata onlyfans tilin. Se härski pyyntö minulle oli että kun mulla kerran on hyvä kamera niin voisinko tulla ottamaan hänestä kuvia onlyfansiin käytettäväksi.. eikä siinä vielä kaikki , jouduin myös osallistua sitten hänen kuvauksiin siten että olin mukana kuvissa erilaisissa seksi asennoissa.. oli aika työlästä harrastella tuota usein..
40v mies
Veronsaaja kiittää kun kaivelee just sun ip-osoitettasi.
Vierailija kirjoitti:
40v mies
Onko se nyt niin härskiä kun tämä ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40v mies
Onko se nyt niin härskiä kun tämä ei ole totta.
On muuten surullinen elämä, kun täytyy keksiä näitä tarinoita käsi housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kommentoinut kuvia ;D
Pyysin että eräs kaverini laittoi heille viestin: Heippa Teille! Minun tuttavallani on ihan samanlainen huvila, laituri ja veneet. Mutta hänen naapurit ovat kyllä huomattavasti kauniimpia ja sivistyneempiä kuin teidän laittamissanne kuvissa esiintyvät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin akateeminen perheen äiti tuli meille ja sanoi, että älkää antako lastenne laittaa muodikkaita vaatteita koulumatkalle, kun meidän lapset kulkee farkuissa ja verkkareissa. Nehän näyttävät teidän lastenne vieressä köyhän perheen lapsilta.
Oliko naapurin "akateemisena" alana sukupuolentutkimus tai jokin muu tiedostaminen?
Mieheni Suomessa asuva äiti oli luonamme Ruotsissa muutaman päivän vierailulla. Hän asuu samalla paikkakunnalla mieheni mummon kanssa. Mummolla oli syntymäpäivä hänen paluunsa jälkeisenä päivänä, joten laitoimme lahjan äidin matkaan.
Anoppi pähkäili koko matkan mitä ostaisi äidilleen lahjaksi. Hän kävi ostoksilla, mutta jostain syystä hän ei hankkinut lahjaa. Tarjouduin jopa tuomaan hänelle jotain erään hänen suosikkimerkkinsä kaupasta, joka sijaitsee työmatkani varrella, mutta hän sanoi, ettei tarvitse. Lähtiessään hän sanoi ostavansa jotain laivalta.
Muutamia päiviä myöhemmin paljastui, että äiti oli antanut meidän lahjamme omanaan. Miehen äiti kertoi asiasta itse kuin ei mitään. Mieheni närkästyi tästä, sanoi, että äidin tulisi ihan itse kantaa vastuu omasta saamattomuudestaan, ja pyysi maksamaan hänelle lahjan hinnan, joka oli vastannut n. 50 euroa. Äiti piti mieheni pyyntöä kohtuuttomana, ja oli haluton palauttamaan rahoja. Miehen mummolle oli ehtinyt syntyä väärä käsitys muistamisesta, kun tyttärensä palasi reissusta ilman mitään tervehdystä meiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni Suomessa asuva äiti oli luonamme Ruotsissa muutaman päivän vierailulla. Hän asuu samalla paikkakunnalla mieheni mummon kanssa. Mummolla oli syntymäpäivä hänen paluunsa jälkeisenä päivänä, joten laitoimme lahjan äidin matkaan.
Anoppi pähkäili koko matkan mitä ostaisi äidilleen lahjaksi. Hän kävi ostoksilla, mutta jostain syystä hän ei hankkinut lahjaa. Tarjouduin jopa tuomaan hänelle jotain erään hänen suosikkimerkkinsä kaupasta, joka sijaitsee työmatkani varrella, mutta hän sanoi, ettei tarvitse. Lähtiessään hän sanoi ostavansa jotain laivalta.
Muutamia päiviä myöhemmin paljastui, että äiti oli antanut meidän lahjamme omanaan. Miehen äiti kertoi asiasta itse kuin ei mitään. Mieheni närkästyi tästä, sanoi, että äidin tulisi ihan itse kantaa vastuu omasta saamattomuudestaan, ja pyysi maksamaan hänelle lahjan hinnan, joka oli vastannut n. 50 euroa. Äiti piti mieheni pyyntöä kohtuuttomana, ja oli
En oikein ymmärtänyt sitä, miksi te aloitte vaatimaan rahaa anopilta. Ennemminkin olisi kannattanut tehdä selväksi lahjan saajalle, keneltä lahja oikeasti oli.
Härskiä toki, että sopii sen puolesta aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamia päiviä myöhemmin paljastui, että äiti oli antanut meidän lahjamme omanaan. Miehen äiti kertoi asiasta itse kuin ei mitään. Mieheni närkästyi tästä, sanoi, että äidin tulisi ihan itse kantaa vastuu omasta saamattomuudestaan, ja pyysi maksamaan hänelle lahjan hinnan, joka oli vastannut n. 50 euroa
"
En oikein ymmärtänyt sitä, miksi te aloitte vaatimaan rahaa anopilta. Ennemminkin olisi kannattanut tehdä selväksi lahjan saajalle, keneltä lahja oikeasti oli.
Härskiä toki, että sopii sen puolesta aiheeseen."
Ymmärrän kyllä myös tätä näkökantaa., Asiaan vaikutti se, että miehen äiti tapaa olla huono rahan kanssa, ja usein ylipäätään huono asioiden priorisoinnissa. Hänellä on taipumusta tehdä hankintoja joihin hänellä ei olisi varaa, ja mieheni on joutunut toisinaan antamaan hänelle rahaa tällaisissa tilanteissa. Hän kuitenkin itse näkee asian siten, että hänellä on jonkinlainen oikeus näihin hankintoihin.
Tätä taustaa vasten miehen ensimmäinen reaktio siis oli, että äitinsä maksatti lahjansa meillä, vaikkei hän juuri sillä hetkellä taloudellisessa ahdingossa ollutkaan.
ap
Meillä kaveri toi 50-86cm vaatteita pyytämättä. Kerroin, etten tarvitse vaatteita, kun minulla on jo tarpeeksi, eikä silloiseen asuntoon enää mahtuisi. Kaveri kuitenkin toi vaatteet. Kysyin tuonnin yhteydessä, voinko laittaa kierrätykseen ne, joita en tarvitse. Laitoinkin lähes kaikki kierrätykseen, sillä meillä on kaverini kanssa hyvin erilainen vaatemaku, ja osa vaatteista oli todella huonossa kunnossa.
Viiden vuoden päästä kaverilta soitto ja pyysi vaatteita, oli kuulemma tulossa yllätysvauva. Ilmoitin, ettei minulla ole yhtään vaatteita jäljellä, vaan laitoin ne kiertoon. Kuukauden päästä tästä kaveri laittoi kirjeen, jossa kertoi ottaneensa asianajajaan yhteyttä ja "asianajajan ohjeesta" laittoi laskun 50-68cm vaatteista laskun 150€. Suuremmista vaatteista tulee kuulemma lasku kuukauden päästä.
Laskua en ole maksanut tähän päivään mennessä maksanut, mutta en ole myöskään vastannut "kaverin" puhelinsoittoihin.