Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
10281/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni periaatteessa elää täysin minun ostamilla ruoilla. Joka ikinen päivä häiritsee minua kun on taas niin nälkä. Ei ole koskaan kiitosta kuulunut. Tähän vielä päälle että herralla on allergioita niin ruoatkin on tätä myötä kalliimpia. Itse en tuota ruokaa edes syö mutta tottunut saamaan ruoat minun rahoillani joten kai minä sitten hänelle ostan ettei kuole nälkään. Sen yhden kerran kun vastapalvelukseksi pyydän tätä edes tiskaamaan astiansa niin katsoo vain kuin ei olisi ymmärtänyt pyyntöä, maukaisee ja menee sohvan alle nukkumaan.

Eikös hän kuitenkin kehrää ja leivo? Ja lämmittää sinua myös? 

Vierailija
10282/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saimme kutsun tädin synttäreille. Koko suku paikalla vuokramökeissä ja niin edelleen, kivat juhlat. Pelipaikalla sitten selvisi, että meille serkuksille (naispuolisille) oli nakitettu sekä kakkujen täyttäminen, että koristelu, sekä seuraavana päivänä lounaan valmistaminen, tarjoilu, tiskit ja niin edelleen. Siis sen lisäksi, että toimme muuta tarjottavaa tullessamme. Ei muuta kuin hommiin ja siinä se viikonloppu menikin, en ehtinyt edes saunaan kertaakaan. 

No, ei siinä vielä kaikki. Sama täti pyysi tarjoilemaan kavereilleen pitämiinsä juhliin ja kuinka ollakaan, hommat lisääntyivät ja kakkujen leipomisesta se rumba sitten alkoi. 

Joskus toivon, että olisin ihan kädetön keittiössä tai sitten mies.

MIksi suostuit? Olisit lähtenyt pois. Ilmoitin vastaavassa tilanteessa, että "voin tehdä. Taksani on 15 euroa tunti, maksu käteisellä etukäteen. Muu

Juhlat olivat kolmen tunnin päässä kotoa, emmekä olleet omalla kyydillä. Osaa sukulaisista en ollut nähnyt vuosikausiin. Kakkosjuhlat harmittaa enemmän, että pitikin suostua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10283/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti ihmiset! Minkälaisia tossuja te oikein ootte kun ette osaa sanoa ei? Törkeitä tapauksia nämä kaikki, mutta on teissäkin vikaa ketkä ette osaa kieltäytyä vaikka hyväksikäyttö toistuu. Kerran sitä voi tyhmyyttään mennä halpaan, mutta että toistuvasti?

Hyväx käyttäjät halveksii Hyväx käyttämiään takanapäin. Ne on oma Rotunsa jotka on Oppineet Saamaan ilmaixseksi Kaiken Mahdollisen.

Vierailija
10284/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuttiin täti jouluaattona syömään, kaikki ruoat oli itse tehtyjä ja täti söi hyvällä ruokahalulla. Hän ei tuonut itse mitään pöytään.

Oudompaa olisi jos kutsutaan joku syömään ja odotetaan että tämä toisi tarjoilut mukanaan.

Vierailija
10285/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten varmasti pyytänyt tuttavapariskunnalta rahaakin, että maksetaan mökin vuokra puoliksi.

Ei välttämättä, on saattanut myös esittää että kyseessä on heidän mökkinsä ja siihen esitykseen mökin huolellinen siistiminen ei käy.

Vierailija
10286/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni periaatteessa elää täysin minun ostamilla ruoilla. Joka ikinen päivä häiritsee minua kun on taas niin nälkä. Ei ole koskaan kiitosta kuulunut. Tähän vielä päälle että herralla on allergioita niin ruoatkin on tätä myötä kalliimpia. Itse en tuota ruokaa edes syö mutta tottunut saamaan ruoat minun rahoillani joten kai minä sitten hänelle ostan ettei kuole nälkään. Sen yhden kerran kun vastapalvelukseksi pyydän tätä edes tiskaamaan astiansa niin katsoo vain kuin ei olisi ymmärtänyt pyyntöä, maukaisee ja menee sohvan alle nukkumaan.

Hanki koira lisäksi niin loppuu maukujalta ruoka.

Vierailija
10287/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ot

Olin koronassa ja keuhkoputkentulehdus tai mikä lie. Kovat tuskat. No lääkkeet auttoi sain lopulta nukahdettua. Näin painajaisia että rintani päälle laskettiin tulikuuma painava metallimöykky. Heräsin niin Möllihän siinä. Häädin sen pois kun en saanut henkeä. Taas nukahdin. Taas kissa rinnan päälle

Vierailija
10288/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookista löysin kesähuvilani naapurina olevan perheen sivulta hienoja kuvia ja kirjoitusta:

"Täällä me vietämme kesäaikaan melkein kaiken vapaa-aikamme, kun on hyvin varusteltu huvila, upea laituri ja veneitäkin kaksi"

Siinä oli vaan sellainen yksityiskohta, että he olivat huvilani pihassa ja kuvat olivat meidän huvilalle hankkimista esineistä ja veneistä.

olisin kirjoittanut julkaisuun ,kiva kun toi meidän pihan kukat kukkii niin kauniisti tmv

Tai kirjoittaa suoraan, että kuvat eivät ole oikeasta kohteesta vaan meidän pihastamme.

Vierailija
10289/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme joitakin vuosia sitten kakkoskodin Espanjasta. Eräs tuttavaperhe, josta emme olleet kuulleet vuosiin, ilmestyi yksi kerta ovelle, kun olimme itse Espanjassa, ja halusivat majoittua meille lomansa (2 viikkoa) ajaksi. Olivat kuulemma haaveilleet jo vuosia Espanjan matkasta, mutta eivät olleet koskaan matkustaneet, koska "oli liian kallista", mutta nyt olivat ottaneet halvimmat lennot, mitä löysivät Espanjaan ja ajattelivat, että voivat yöpyä meidän asunnossa, jolloin saavat "järkihintaisen loman". Koska kello oli jo paljon, suostuimme pitkin hampain majoittamaan heidät yhdeksi yöksi ja heitimme sitten ulos. Olivat todella törkeitä ja jouduimme uhkaamaan poliisien soittamisella ennen kuin saimme lähtemään. Lähtivät sitten samantien lentokentälle ja takaisin Suomeen, koska majoittuminen hotellissa olisi ollut "törkeän kallista". Suomessa vielä marmattivat kaikille meidät tunteville, miten törkeitä olimme olleet ja pilanneet heidän vuosikausia odotetun

Eivät kai ne samalle päivälle ostetut lennotkaan halvat olleet. Olisivat käyttäneet alkuperäiset lennot ja majoittuneet jossain hotellin murjussa, niin olisivat saaneet reissunsa. 

Vierailija
10290/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme joitakin vuosia sitten kakkoskodin Espanjasta. Eräs tuttavaperhe, josta emme olleet kuulleet vuosiin, ilmestyi yksi kerta ovelle, kun olimme itse Espanjassa, ja halusivat majoittua meille lomansa (2 viikkoa) ajaksi. Olivat kuulemma haaveilleet jo vuosia Espanjan matkasta, mutta eivät olleet koskaan matkustaneet, koska "oli liian kallista", mutta nyt olivat ottaneet halvimmat lennot, mitä löysivät Espanjaan ja ajattelivat, että voivat yöpyä meidän asunnossa, jolloin saavat "järkihintaisen loman". Koska kello oli jo paljon, suostuimme pitkin hampain majoittamaan heidät yhdeksi yöksi ja heitimme sitten ulos. Olivat todella törkeitä ja jouduimme uhkaamaan poliisien soittamisella ennen kuin saimme lähtemään. Lähtivät sitten samantien lentokentälle ja takaisin Suomeen, koska majoittuminen hotellissa olisi ollut "törkeän kallista". Suomessa vielä marmattivat kaikille meidät tunteville, miten törkeitä olimme olleet ja pilanneet heidän vuosikausia odotetun

Tämä oli härskiä laskea oma lomansa toisten antaman majoituksen varaan ja tietenkin etukäteen kysymättä ja vielä syytellä toisia loman pilaamisesta, kun ei mennyt heidän tahtonsa mukaan. Uskon kuitenkin tällaisia ihmisiä olevan. Luottavat siihen, että kun tulevat suoraan ovelle, niin toiset eivät viitsi kieltäytyä. Olisitte saaneet ruokkiakin heidät. 

Vierailija
10291/11882 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana menin sukulaisen luo Lontooseen. Tapahtui 90 luvulla. Faxasi ohjeet miten löydän hänen luo. Lähetti ison listan mitä kaikkea pitää tuoda ja perillä sanoi nämä ovat tulisisia. 

Alusta asti alkoi puhumaan kuinka hyvä ihminen hän on, kun saan asua hänen luonaan, hotellit ovat niin kalliita ja jossain vaiheessa antoi ymmärtää mennään pubiin ja saan maksaa.

Viikon verran asuin ja lähdin sitten kotiin, miten lennot oli varattu. Yritti kovasti saada mua maksamaan vaikka mitä. 

Asuu nyt Suomessa ja edelleenkin puhuu siitä, kun majoitti meitä. Vei ja toi, syötti ja juotti. Kaikki tietää totuuden, mutta muistaa omiaan ja värittää loput

Vierailija
10292/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana menin sukulaisen luo Lontooseen. Tapahtui 90 luvulla. Faxasi ohjeet miten löydän hänen luo. Lähetti ison listan mitä kaikkea pitää tuoda ja perillä sanoi nämä ovat tulisisia. 

Alusta asti alkoi puhumaan kuinka hyvä ihminen hän on, kun saan asua hänen luonaan, hotellit ovat niin kalliita ja jossain vaiheessa antoi ymmärtää mennään pubiin ja saan maksaa.

Viikon verran asuin ja lähdin sitten kotiin, miten lennot oli varattu. Yritti kovasti saada mua maksamaan vaikka mitä. 

Asuu nyt Suomessa ja edelleenkin puhuu siitä, kun majoitti meitä. Vei ja toi, syötti ja juotti. Kaikki tietää totuuden, mutta muistaa omiaan ja värittää loput

Toivottavasti olet oikaissut.

Vierailija
10293/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto lainaan 5 päiväksi. 

Siis wtf, kysyjä tiesi että työmatkani on sen verran pitkä että käytän siihen autoa ja tarvitsen muutenkin omaa autoa. Melkein purskahdin nauruun et ootsä tosissas pummaamassa mun autoa.... ehei, en ikinä lainaisi kellekään saati hänelle autoani. Vuokratkoon vuokraamosta tai aja taksilla.

Vierailija
10294/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkäytyä kylään toiselta puolelta Suomea vaikka sanoin että olen kipeänä ja todella väsynyt. Yritin myös sanoa vaikka miten päin että oisko myöhemmin kesällä parempi tulla. 

Vierailija
10295/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene pahimmasta päästä mut pitkään tuntemani ihminen kutsui monen sadan km päähän kylään, oltiin siis sovittu tarkka päivä ja ihan klo aikakin millon oon siellä. Hän itse sanoi et mennään sit syömään jonnekin.

Kun saavuin paikalle ei hänellä ollutkaan oikein aikaa seurustella vieraan kanssa vaan hän teki kokoajan muuta, hääräili kodinhoitohuoneessa ym ym ja oli hyvin stressaantuneen oloinen kun yritti siinä samalla pitää mulle seuraa. Oli kuitenkin päivä ja päivällä yleensä syödään jotain, hän tiesi että olin lähtenyt kotoa heti aamupalan jälkeen ajamaan mutta hän ei tarjonnut muuta kuin kahvia ja keksiä. Lähdin parin tunnin jälken pois ja menin läheiselle huoltsikalle syömään ennenkuin näännyn tai saan jonku raivarin nälkäkiukussani. Semmonen kyläily ystävän luona.....oli muuten viimenen.

Vierailija
10296/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ot

Olin koronassa ja keuhkoputkentulehdus tai mikä lie. Kovat tuskat. No lääkkeet auttoi sain lopulta nukahdettua. Näin painajaisia että rintani päälle laskettiin tulik

Kissa on ollut onnessaan, kun on löytynyt lämmin paikka nukkua.

Vierailija
10297/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen sinkkututtavani (hiukan sellanen ylireteä rääväsuinen bubiruusutyyppinen ratkaisu) pyysi voisiko miesystäväni tulla pientä korvausta vastaan laittamaan hänen mökilleen koko viikonlopuksi sitä ja tätä ja tuota. Huom, hän ei siis pyytänyt meitä molempia kyläilemään vaan miestäni....omg. Nauroimme paskaiset naurut tuolle yritykselle enkä ole sittemmin ollutkaan tekemisissä hänen kanssaan. Löysi kai jonkun raksaäijän "kaljottelemaan" kanssaan mökille.

Vierailija
10298/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin uusi mies oman aikuisen tyttären kanssa joka muuten vastaava esihenkilö vanhainkodissa vaati kovaan ääneen Mummultani perimääni kahviastiastoa itselleen. Äitini jo kuollut. Enkä muuten antaisi rahastakaan. Kehtasi multa ilmaseksi vaatia. Kun ei saanu ei ole onneksi enää käynyt " kylässä ".

Vierailija
10299/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain puhelun: Hei, voitko tulla hoitamaan pariksi viikoksi keskusta-asunnolle kasveja, parveke kun on oikea viherkeidas. Asunto onkin kiva, parveke upea, mutta koira ei saa sitten tulla asuntoon, vie se johonkin hoitoon pariksi viikoksi???? Siis heinäkuussa, koira hoitolaan (mitään tukiverkkoja ei oo), jotta pääsen kastelemaan parvekekasveja kaverin asunnolle. Enpä mennyt, matkaakin ois ollu noin 200 km/ suunta eikä oo omaa autoa

Vierailija
10300/11882 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Koivu olis tämän keskustelun Chuck Norris. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme