Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
10221/11882 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa mummille viestiä, että mitä piti lahjastanne, jonka ap:n anoppi pyynnöstänne toimitti perille.

Vierailija
10222/11882 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. 

Kaveri (=entinen) pyysi lainaamaan pankkikorttia kun en ehtinyt itse juuri sillä hetkellä nostamaan hänelle rahaa aikoinaan. Olin töissä ja muutama tunti olis pitänyt odottaa, että pääsen pois. (Äitinsä oli laittanut tilisiirron minulle kun hänen tilinsä oli mennyt yli)

Hän olisi käynyt itse nostamassa rahan minun kortillani. Pöyristyi kovasti kun en suostunut antamaan hänelle pankkikorttia ja tunnusta.

Kävin töistä päästyäni nostamassa rahan, joka ei vielä edes näkynyt tililläni ja toimitin kaverille, joka kiukutellen otti sen vastaan. 

Silloin tuli sitä kaveruutta mitta täyteen ja se loppui siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
10223/11882 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja kaveruus eivät sovi yhteen. Koskaan.

Vierailija
10224/11882 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suvussa kulkenut vanha sormus. Aikoinaan 1860-luvulla teetetty isoisoiso-jotain-äidille vihkisormukseksi: kultaa ja safiireja. Kulkenut minulle, ja nykyään minulla käytössä. Silloinen kaverini pyysi sormusta häälahjaksi itselleen, "jotain vanhaa ja sinistä". Tietenkin kieltäydyin, näin vanha perintökalleus on ihan velvollisuus säilyttää suvussa, eikä antaa ei-kovin-läheiselle kaverille pois. Lisäksi sormus ei ole nykyarvoltakaan mikään halpa. Kieltäydyin siis selvin sanoin, ja luulin asian olleen loppuunkäsitelty.

Pari viikkoa myöhemmin vietimme kaveriporukalla kosteaa iltaa kotonani. Illanvieton jälkeen en löytänyt sormusta mistään, ja aivan maani myyneenä tulin johtopäätökseen, että olen kadottanut sen jonnekin. Säilytin sormusta siis muiden korujen kanssa makuuhuoneen lipastossa, silloin kun se ei ollut minulla sormessa.

Kuinka ollakaan: melkein vuotta myöhemmin bongasin Facebookista erään kultasepänliikkeen jul

Narsistit eivät ymmärrä, että ovat varkaita. He eivät myöskään ymmärrä, että ovat mielisairaita. Tällainen käyttäytyminen ei onnistu terveeltä ihmiseltä.

Vierailija
10225/11882 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkutyttö, minua useamman vuoden nuorempi, liikkui yläasteikäisenä todella epämääräisissä ryyppy- ja varastelupiireissä. Hän asui silloin noin 150 km päässä vanhempieni luota ja noin 100 km meidän perheen mökiltä.

Asuin kesäloman vanhempien luona, koska opiskelin kaukana kotipaikkakunnalta ja olin kesätöissä isäni yrityksessä. Vanhempani olivat reissussa. Yhtäkkiä serkkuni pamahtaa meille (oli aika myöhäinen ilta) muistaakseni kolmen täysikäisen kaverinsa kanssa autolla ja alkaa tingata, missä on meidän mökin avaimet. Minun äitini, hänen tätinsä, oli kuulemma luvannut että hän saa kavereineen mennä sinne. Tämä oli ihan paskapuhetta. Valehtelin, että no voi että, ne avaimet ovat vanhemmillani reissussa mukana ja että jännä, kun ei äitini minulle tällaisesta maininnut.

Hetken aikaa siinä pyörivät ja kun avaimia "ei ollut", luovuttivat. Heidän lähdettyään huomasin, että keittiön kulmahyllyltä oli hävinnyt siinä olleet, onneksi vähäiset rahat. Jotain meikkitavaraa myös vessasta.Onneksi eivät ehtineet varastaa muuta ja äitini säilytti silloin korujaan makuuhuoneessa. Onneksi!

Niitä mökin avaimia säilytettiin silloin ysärin lopussa mökillä tyyliin kukkapurkissa mutta ei enää tämän tapauksen jälkeen. Myös lukot vaihdettiin.

Vierailija
10226/11882 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. 

Kaveri (=entinen) pyysi lainaamaan pankkikorttia kun en ehtinyt itse juuri sillä hetkellä nostamaan hänelle rahaa aikoinaan. Olin töissä ja muutama tunti olis pitänyt odottaa, että pääsen pois. (Äitinsä oli laittanut tilisiirron minulle kun hänen tilinsä oli mennyt yli)

Hän olisi käynyt itse nostamassa rahan minun kortillani. Pöyristyi kovasti kun en suostunut antamaan hänelle pankkikorttia ja tunnusta.

Kävin töistä päästyäni nostamassa rahan, joka ei vielä edes näkynyt tililläni ja toimitin kaverille, joka kiukutellen otti sen vastaan. 

Syyllistyit rahanpesuun. Se kun on juuri tätä mitä kuvailit. 

Vierailija
10227/11882 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. 

Syyllistyit rahanpesuun. Se kun on juuri tätä mitä kuvailit. 

Ja vielä mitä.

Vierailija
10228/11882 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on eräs perhe, jossa kaksivuotias määrää kaikesta. He ovat valmiita muuttamaan ihan kaikkia tehtyjä suunnitelmia, jos lapsi haluaakin yhtäkkiä jotain muuta. 

OIimme  vastikään menossa ravintolaan lounaalle isomman seurueen kanssa, johon myös tämä perhe kuului. Kun kokoonnuimme sovittuna aikana ravintolan lähistölle, perhe ilmoittaakin, että lapsi haluaa käydä puistossa ensin. Samalla lapsi huutaa täyttä kurkkua "puistoon! puistoon!". 

Perhe sanoi käyvänsä ihan nopeasti, ja lähti siitä sitten. Muu seurue jäi nälkäisenä odottamaan ja tappamaan aikaa. Perhe viipyi puistossa puolisen tuntia. 

Vähän mietityttää, tuleeko tästä lapsesta sellainen tapaus, joka lähtee riparilta kotiin kun ei kykene hyväksymään nukkumaanmenoaikoja...

Miksi ihmeen muuseurue jäi odottelemaan? Tietenkin kaikki muut olisivat voineet mennä syömään ihan sovitusti. Tällätavoin juuri muut ympärillä mahdollistavat moisen käytöksen, kun siihen vain suostutaan.

Vierailija
10229/11882 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimpään yhteiskuntaluokkaan kuuluva naapurin rouva tuli käymään, ja esitti, että kun teidän pojan jalka on kipsissä, niin me otamme hänen polkupyöränsä meidän Vesalle, sillä eihän teidän poika enää pysty polkupyöräilemään.

Mikä ihme on "ylin yhteiskuntaluokka"? Ja tuskinpa teidän yhteiskuntaluokissanne on aivan valtavaa eroa, jos kuitenkin asutte samassa rapussa. Ja eiköhän se rouvakin ihan ystävällisesti kysynyt pyörää lainaan, kun kerran sitä ei itse voitu käyttää.

Asumme omakotitalossa kuten naapurin rouvakin perheineen. Tämä rouva on itse itsensä ja perheensä ylentänyt ylimpään yhteiskuntaluokkaan sillä perusteella, kun hänen miehe

Yliopistoilla on ihan julkiset palkkataulukot ja korkeimmassa päässä liikutaan lähempänä kymppitonnia.

Vierailija
10230/11882 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriin muutti nuori uraohjus. Eräänä aamuna seisoi tumput suorana ja puku päällä pihalla kun oli rengas autosta yönaikana tyhjentynyt. Hieman käskevällä sävyllä pyysi vaihtamaan renkaan, kun ei ollut muka ennen vaihtanut. Kysyin vastavuoroisesti, jotta löytyykö autosta käyttöohjekirja ja tunkki. Siihen kun sain vastauksen että löytyy kummatkin kera hölmistyneen ilmeen,toivotin päivänjatkoa ja opiskelun riemua renkaan vaihto-ohjeiden.

Vierailija
10231/11882 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🍆🍒👸🏇💦

Vierailija
10232/11882 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinän taakse muuttanut uusi naapuri (yh-äiti, jolla alaikäisiä lapsia jotka saivat dokailla kotona) teki pihalla tuttavuutta ilmoittamalla, että heillä on tapana laulaa karaokea usein pitkälle yöhön, jopa aamuyön tunneille asti, ja muutenkin soitella kovalla musiikkia myös yöaikaan. Odotti meidän liittyvän heidän mölykuoroonsa jo samana iltana. Onneksi saivat nopeasti häädön erinäisistä syistä (ilman että me tehtiin heistä yhtään ilmoitusta).

Vierailija
10233/11882 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on eräs perhe, jossa kaksivuotias määrää kaikesta. He ovat valmiita muuttamaan ihan kaikkia tehtyjä suunnitelmia, jos lapsi haluaakin yhtäkkiä jotain muuta. 

OIimme  vastikään menossa ravintolaan lounaalle isomman seurueen kanssa, johon myös tämä perhe kuului. Kun kokoonnuimme sovittuna aikana ravintolan lähistölle, perhe ilmoittaakin, että lapsi haluaa käydä puistossa ensin. Samalla lapsi huutaa täyttä kurkkua "puistoon! puistoon!". 

Perhe sanoi käyvänsä ihan nopeasti, ja lähti siitä sitten. Muu seurue jäi nälkäisenä odottamaan ja tappamaan aikaa. Perhe viipyi puistossa puolisen tuntia. 

Vähän mietityttää, tuleeko tästä lapsesta sellainen tapaus, joka lähtee riparilta kotiin kun ei kykene hyväksymään nukkumaanmenoaikoja...

Miksi ihmeen muuseurue jäi odottelemaan? Tietenkin kaikki muut olisivat voineet m

Vanhemmille kyllä sanottiin asiasta kärkevään sävyyn, mutta he vetivät herneen nenään ja käyttivät iänikuista "ette ajattele lapsen parasta"-argumenttiaan. Koska kyseessä oli perheen toisen vanhemman lähisukulaisen syntymäpäivälounas, ei päivää haluttu pilata tempaisemalla kunnon riita käyntiin. Muu seurue meni ravintolaan odottelemaan, mutta tilausta ei tehty ennen kuin perhe oli palannut. 

Ap

Vierailija
10234/11882 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä mun että tyttöystävän sukulaissa että kavereissa oli sellaisia että ensin sovittiin jotain, vaikkapa kuka ostaa mitäkin mökkibileisiin, niin muilla oli oikeus muuttaa sopimusta mutta meillä ei.

kerran vit(&&//tuunnuin niin paljo että otin aamuyönä juomani ja tavarani ja lähdin käveleen ison tien varteen. Pääsin liftillä kirkon kylään. aamulla bussilla kotiin.

Vierailija
10235/11882 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kanssa järjestely, jossa tililleni laitettiin summa ja nostin sen pankkiautomaatilta ja vein sen siskolleni, joka kyllä asui työpaikkani lähellä. Pankkiautomaatti oli työpaikan vieressä. Sitten pankkiautomaatti poistettiin. Siskoni oli vaikea ymmärtää, että a, ei minulla ole aina käteistä lompakossa b, perjantaisin olen klo 16 jo matkalla kotiin.

Vierailija
10236/11882 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain tajua mitä näitten hyväksikäyttäjien päässä liikku, todennäköisesti siellä ei liiku mikään. Joku tuon sortin ihminen voisi joskus vastata, miksi teette näin?

paskiaisia, jotka eivät ansaitse elää, väkivalta lopettaa vittuilun

Väkivalta ei ole ratkaisu mihinkään. Pitää olla melko säälittävä häviäjä jos ei puhumalla pärjää.

No miten Putin saadaan pelkällä puheella lähtemään Ukrainasta ja korvaamaan tekemänsä tuhot?

Ei näköjään ainakaan väkivallalla.

Hyvin lähti voimalla Hersonista ja Harkovan alueelta. Samoin häipyi Kiovaa kohti edennyt voittamaton kolonna.

Vierailija
10237/11882 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni osti ison asunnon ja esitteli hyvin kallista unelmakämpän remonttia somessa. Muuton lähestyessä tuli kutsu, mutta ei tupareihin, vaan muuttotalkoisiin. Kutsu oli muotoiltu vielä niin että ei halunnut turhaan maksaa muuttofirmalle, kun on kavereitakin, jotka voi kantaa. Oltiin siis kaikki sen ikäisiä että, jokaisella vähän jo jotain polvi tai selkävaivaa. En osallistunut, kiitos vaan mahdollisuudesta. 

Vierailija
10238/11882 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni osti ison asunnon ja esitteli hyvin kallista unelmakämpän remonttia somessa. Muuton lähestyessä tuli kutsu, mutta ei tupareihin, vaan muuttotalkoisiin. Kutsu oli muotoiltu vielä niin että ei halunnut turhaan maksaa muuttofirmalle, kun on kavereitakin, jotka voi kantaa. Oltiin siis kaikki sen ikäisiä että, jokaisella vähän jo jotain polvi tai selkävaivaa. En osallistunut, kiitos vaan mahdollisuudesta. 

Tämä aina ihmetyttää että miten jotkut luulevat sen olevan jokin etuoikeus ja kunnia tulla kantamaan jonkun muuttoroinaa 

Vierailija
10239/11882 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas pikkusiskoni... Esim. käski minua tuomaan hänelle särkylääkettä, kun päänsärky alkoi pukata päälle. Hänen kotoaan oli 300 m lähimpään apteekkiin, minun kotoani 10 km... Naurahdin, että ensin pitäisi pyöräillä apteekkiin 10 km, sitten siskoni luo 5 km, ja sitten vielä paluumatka kotiin. Siskoni ei nähnyt tässä mitään ongelmaa. En tietenkään hakenut hänelle lääkkeitä.

En ymmärrä et miksi pitää pyöräillä ensin apteekkiin 10 km päähän ja sieltä siskon tykö?

Kun voisit vain pyöräillä ensin siskon tykö 5km ja siinä vieressä olisi 300 metrin päässä apteekki??

Vierailija
10240/11882 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon luo on matkaa 15km.