Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
10141/11882 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain tajua mitä näitten hyväksikäyttäjien päässä liikku, todennäköisesti siellä ei liiku mikään. Joku tuon sortin ihminen voisi joskus vastata, miksi teette näin?

paskiaisia, jotka eivät ansaitse elää, väkivalta lopettaa vittuilun

Väkivalta ei ole ratkaisu mihinkään. Pitää olla melko säälittävä häviäjä jos ei puhumalla pärjää.

No miten Putin saadaan pelkällä puheella lähtemään Ukrainasta ja korvaamaan tekemänsä tuhot?

Vierailija
10142/11882 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen kysyi voiko pitää perheensä pienet juhlat mökillämme ja se olisi sopinut kyllä meille, olimme menossa muualle silloin. Sitten tuli lisäys että juhliin tulee sukulaiseni tuttuja, joita emme tunne ja eihän tarvi kenellekään mainita että paikka on teidän, joten ottakaa perheen kuvat ja henk. koht. tavarat pois näkyviltä. Ja siivotkaa myös koirien tavarat piiloon, laittakaa sänkyihin puhtaat lakanat (ei ollut puhetta yöpymisestä...), laittakaa piha nätiksi, onhan siellä valkeat pöytäliinat, kannattaa piilottaa kalliimmat tavarat, joukossa on pari vilkkampaa lasta jne. jne. 

Kerroin että en tyhjennä omaisuuttani, mökki on meidän toinen koti, eikä mikään vuokramökki, hän voi vuokrata juhlatilan kyläyhdistykseltä ja annoin yhteystiedot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10143/11882 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen: olemme lainanneet mökkiä aiemmin muille sukulaisille kun olemme itse poissa ja tietenkin siistineet paikat yms. mutta tämän sukulaisen vaatimuslista oli jotain johon en ole aiemin törmännyt, tuossa oli vain pieni osa. Hän jopa kysyi mihin mökillä voi kasata roskat, että me viemme ne pois ja että laitammehan saunaan vedet ja kiukaaseen puut valmiiksi. Se että mökiltä olisi pitänyt hävittää kaikki merkit omasta perheestämme, että hän olisi voinut väittää sitä omakseen oli se viimeinen niitti. 

Vierailija
10144/11882 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa että uskalsit pitää puolesi antamalla kyläyhdistyksen yhteystiedot. Olisi ollut jossain vaiheessa uudestaan vaille samalla kaavalla. 

Vierailija
10145/11882 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys edelliseen: olemme lainanneet mökkiä aiemmin muille sukulaisille kun olemme itse poissa ja tietenkin siistineet paikat yms. mutta tämän sukulaisen vaatimuslista oli jotain johon en ole aiemin törmännyt, tuossa oli vain pieni osa. Hän jopa kysyi mihin mökillä voi kasata roskat, että me viemme ne pois ja että laitammehan saunaan vedet ja kiukaaseen puut valmiiksi. Se että mökiltä olisi pitänyt hävittää kaikki merkit omasta perheestämme, että hän olisi voinut väittää sitä omakseen oli se viimeinen niitti. 

ei röyhkeydellä rajaa! Ällöttää tyollainen "käytös!"

Vierailija
10146/11882 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain tajua mitä näitten hyväksikäyttäjien päässä liikku, todennäköisesti siellä ei liiku mikään. Joku tuon sortin ihminen voisi joskus vastata, miksi teette näin?

Väkivalta ei ole ratkaisu mihinkään. Pitää olla melko säälittävä häviäjä jos ei puhumalla pärjää.

No miten Putin saadaan pelkällä puheella lähtemään Ukrainasta ja korvaamaan tekemänsä tuhot?

Ei näköjään ainakaan väkivallalla.

Vierailija
10147/11882 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo mökki juttu on kyllä trolli. Ei kukaan voi olla noin tyhmä juntti. 

Vierailija
10148/11882 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo mökki juttu on kyllä trolli. Ei kukaan voi olla noin tyhmä juntti. 

Kuulostaa kyllä täysin älyttömältä, sen pakko olla totta.

Vierailija
10149/11882 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha kaveri jätti vauvansa erään toisen kaverin äidille hoidettavaksi, että pääsi baariin.

Lupasi hakea seuraavana aamuna...

Jäi sitten jollekkin äijälle vielä toiseksikin illaksi ja yöksi ryyppäämään, eikä edes ilmoittanut hoitajalle.

Lapsi parka...tuo nainen on täysi psykopaatti.

Vierailija
10150/11882 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poikaystävä haluaa panna välit poikki, mutta laittaa kaverinsa vahtimaan mua etten vaan mene yhteen kenenkään muun kanssa, jotta olen tallella jos hän haluaakin mut takaisin. 

Vierailija
10151/11882 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun poikaystävä haluaa panna välit poikki, mutta laittaa kaverinsa vahtimaan mua etten vaan mene yhteen kenenkään muun kanssa, jotta olen tallella jos hän haluaakin mut takaisin. 

Eikö tuossa suuttumisketjussa ollut tällainenkin tapaus kerrottuna.

Vierailija
10152/11882 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh jos totta. 

Vierailija
10153/11882 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanha kaveri jätti vauvansa erään toisen kaverin äidille hoidettavaksi, että pääsi baariin.

Jäi sitten jollekkin äijälle vielä toiseksikin illaksi ja yöksi ryyppäämään, eikä edes ilmoittanut hoitajalle.

Kannattaisi soittaa poliisi ja lastensuojelu paikalle. Ei se tuosta parane.

Vierailija
10154/11882 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan edes yrittänyt? Jos se ei tiedä, ettei niin saa tehdä?

Vierailija
10155/11882 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi soittaa poliisi ja lastensuojelu paikalle. Ei se tuosta parane.

Naapurille kävi näin. Eräs nuori yh-äiti oli laittanut leikki-ikäisen lapsensa lyöttäytymään naapurin itseään isomman lapsen seuraan ja höpöttämään yökyläilystä. Naapuri sitten sitten meni kysymään täältä äidiltä, että tyttösi puhuu yökyläilystä. Tämä nuori äiti vastasi tyyliin kuin että naapuri olisi kysynyt tätä lasta yökylään, että kyllä se saa tulla, koska hänellä itsellään on muita menoja, hän menee paikalliseen diskoon. Lasua ei tästä tehty.

Vierailija
10156/11882 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen perheelle on erittäin tyypillistä aikatauluista sopimisen vaikeus. Kaikki varmistukset jätetään viime tippaan, ja suunnitelmia halutaan muuttaa erittäin lyhyellä varoitusajalla. Hyvin usein he harrastavat myös sitä, että jos on sovittu, että he saapuvat vaikka klo 13, he soittavat ja ilmoittavat saapuvansa klo 12 koska "tämä sopii meille paremmin/ lapsi ei jaksanut enää odottaa".  Jos esittää mitään vastalauseita, he ovat aina että "lapsiperheen aikataulut, ette ymmärrä, mennään lasten ehdoilla jne". Herää kysymys, että kolmevuotiasko siellä asioista päättää?

Miehen veli on toiminimiyrittäjä, eli hän saa melkoisen vapaasti valita omien toimeksiantojensa aikataulut. Hänen vaimonsa on puolestaan hoitovapaalla. Minä teen 9-17-työaikaa. 

Veljesten äiti asuu Ruotsissa, ja hän käy pari kertaa vuodessa täällä. Kun hän oli viimeksi tulossa,  päätettiin, että tehtäisiin päiväretki. 

Tämä tarkoitti sitä, että minun piti pyytää töistä yksi päivä vapaaksi. Miehen veljen perheen oli kuitenkin todella vaikeaa ilmoittaa milloin heille sopisi. Aloimme keskustella asiasta jo muutamaa viikkoa ennen, mutta heidän aikataulunsa olivat aina tyyliin "maanantaina Pensasmustikalla on muskari, tiistaina Pilvipouta menee vauvojen kokoontumisajoihin, keskiviikoksi vaimo ei halua sopia mitään, koska ei halua sopia mitään vauvojen kokoontumisajojen jälkeiselle päivälle, torstaina käymme aina kirjastossa ja leikkipuistossa, perjantaina käymme yleensä ostoksilla, lauantaina Pensasmustikalla on usein leikkitreffejä" jne. Suurin osa menoista oli sellaisia, että ne olivat heidän itsensä järjestämiä, ja niiden toteuttaminen toisena päivänä olisi ollut järjestelykysymys. Mutta he olivat erittäin nihkeitä vaikkapa menemään leikkipuistoon torstain sijasta keskiviikkona. Retkelle piti silti päästä.

Lopulta miehen äiti saapui, eikä asiaa oltu vieläkään sovittu. Minun oli pakko sopia asioista työnantajan kanssa, joten painostettuina veljen perhe suostui seuraavaan tiistaihin.

Tuli retkeä edeltävä sunnuntai, ja veli kysyy, voisiko retken tehdä sittenkin keskiviikkona, koska vaimo on tyyliin päättänyt, että hänen pitää juuri kyseisenä päivänä päästä ostamaan uusia puutarhakalusteita siskonsa kanssa. Minä pimahdin, ja sanoin, etten halua, saati voi, enää alkaa venkslata lomapäivien kanssa, ja että heidän toimintansa on erittäin epäkunnioittavaa toisten aikatauluja kohtaan. En kykene ymmärtämään, miten kaksi erittäin vapaat aikataulut omaavaa ihmistä voivat harrastaa tällaista.

Vierailija
10157/11882 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopilta tuli usein puhelu suuresta ongelmasta, aina vapaapäivän aamuna erittäin aikaisin, mehu oli loppu, liesituulettimen lamppu oli palanut tms.

Heti piti lähteä, osasi tehdä meille niin huonon omatunnon eritäin hankalalilla vaikeuksillaan. Näihin pelastusoperaatioihin ei tietenkään kuka tahansa kelvannut,eikä pari tuntia myöhemmin, vaikka töiden vuoksi olisi juuri äsken vasta ehtinyt nukkumaan.

Ymmärrän kyllä että hän oli silloin jo iäkäs, hän ei ymmärtänyt että toisilla voi olla jtkn muutakin elämässään, ei vain hänen toiveiden täyttö ja hyväntuulisena pitäminen.

Hän ei juuri koskaan( kymmeniä vuosia aiemmin,erittäin hyväkuntoisena ollessaan)

ehtinyt auttamaan, todella hätätilanteessa joskus jouduin pyytämään.( esim.40 asteen kuumeesa ollessani, 5 vuotias ja vastasyntynyt, hänen lapsenlapsiaan, lasten isä oli kaukana töissä)

puhelimeen EI tarvitse vastata, hoitakoot itsekäs anoppi vaan omat ongelmansa

Vierailija
10158/11882 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan silloin tällöin tavara eriä, pieniä kuolinpesiä yms. ja teen pientä tuloa myymällä tavaraa kirppiksillä, netissä ja huutokaupoissa. Pari kaveriani on saanut asiasta vihiä ja kun viimeksi raahasin autollisen tavaraa lajiteltavaksi he tulivat muka auttamaan. Avunanto loppui lyhyeen kun he tajusivat että tavarat ovat minun ja minä myyn ne eteenpäin ja myynnistä tulleet rahat ovat myös minun. Olisin voinut maksaa palkan jos olisivat oikeasti auttaneet kantamalla laatikoita sisään, mutta kun se "apu" oli itse sisään kantamieni laatkoiden kaivamista ja n. 1000x "Saanko tämän?"  Lopulta ärähdin että elätän itseni niillä tavaroilla, joten en jakele niittä ilmaiseksi. Suuttuivat tietysti ja haukkuivat ahneeksi.

pummipaskoja

Vierailija
10159/11882 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin itseasiassa eilen lopettää ystävyyden ihmiseen jonka käytös alkoi olla niin härskiä että en vaan enää pysty hyväksymään sellaista. Kyseinen nainen on kokopäivä töissä ja hänellä on hyvin toimeentuleva puoliso sekä yksi lapsi. Nainen tykkää juhlia lähes joka viikonloppu ja lainailee sitten ihmisiltä rahaa tähän. Lupaa maksaa mutta sitten kun on maksun aika, vetoaa siihen että perheellisenä on raha tiukassa. Itse olen kahden lapsen yksihuoltaja eikä mieleenikään tulisi vipata ihmisiltä rahaa ja sitten vedota siihen että ei tarvitse maksaa kun lapsiperheenä on raha tiukassa.

Ostin viime kesänä liput koko kaveriporukalle erääseen tapahtumaan ja tämä nainen oli yksi niistä joka ilmoittautui mukaan. Muut osallistujat maksoivat lippunsa heti, mutta Pari päivää enne tapahtumaa hän ilmoitti ettei olekaan rahaa osallistua. En saanut lippua kaupaksi enää minnekään joten otin takkiini sen reilu 100 e tästä. Hän kehtasi vaati

pummipaska

Vierailija
10160/11882 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hullu ole joka pyytää,vaan se joka maksaa.