Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
10121/11882 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jään tämän viikon jälkeen kesälomalle ja pidän loppukesän palkatonta vapaata elokuun loppuun asti. Syynä se, että rakennan taloa. Timpurin olen palkannut, mutta ajattelin että kun teen mahd. paljon itse, säästän rahaa ja toisaalta tykkään ruumiillisesta työstä. 

Veljen vaimo tarjosi 5-vuotiaita lapsiaan mulle kesähoitoon, kun kerran lomailen. Edellisessä lauseessa olin kertonut, että jään "raksalomalle"... Olisivat mulla viikot ja viikonlopuksi veljeni hakisi lapset kotiin tai voisin ehkä viedä heidät mökille mummolle hoitoon. Jäisivät sitten kotiin, kun veljenikin jää lomalle. Lasten äiti on opettaja, joka jää myös kesälomalle, mutta hän tarvitsisi aikaa palautumiseen raskaan työvuoden jälkeen ja säästäisivät rahaa kun ei tarvitsisi maksaa päivähoitomaksuja kesältä. Ja olishan lapsista nyt kivaa nähdä, miten talo rakennetaan. 

Niin, varmasti opettaja-äidin uupumus voi olla ihan aitoa, mutta ei sitä pidä hoitaa sillä tavoin että päätetään yksipuolisesti toiselta kysymättä "sä sitten hoidat meidän lapset".

Vierailija
10122/11882 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin tai puolen varoituksella lomailemaan saapuvat lapsiperheet eivät ilahduta ketään. Kun viisihenkinen perhe saapuu satojen kilometrien päästä usean päivän lomalle ja vaivautuu soittamaan tulostaan vähän ennen tuloaan (koska lomalla täytyy saada elää rennosti ja liikoja suunnittelematta) niin tuloksena on ollut se, että vieraiden saapuessa kaapista on löytynyt esim. vain näkkäriä ja margariinia. Jo mukana olevien lasten takia haluaisin vähän varautua edes siten, että ennalta olisi tiennyt käydä kaupassa. Joskus olen suoraan sanonut, että nyt ei käy, kun vapaita petipaikkoja ei toisen perheen samaan aikaan tapahtuvan vierailun vuoksi pienessä kodissamme ole, mutta siltikin on asiaa uskomatta ängetty paikalle! 

- Mulla on yövuorot perjantaita ja lauantaita vasten yöllä, pitää levätä ja sunnuntaiaamuna lähden reissuun, pitää pakata ja muuta.

- Vai niin, no torstaina sitten nähdään.

- Me tullan teille nyt viikonloppuna.

- Voisitteko tulla seuraavana viikonloppuna, mulla on maanantaina tentti, johon luen koko viikonlopun.

- Ei se haittaa, vaikka me ollaan, kyllä ehdit lukeakin.

- Mut seuraava viikonloppu kävisi paremmin.

- No, me tullaan nyt.

Tenttikin tuli ja meni. Sain sitten huonomman arvosanan kuin tavoittelin - kysymyksessä oli vahva lempiaineeni. Kiitos vain. Tapani oli (perheellisenä aikuisopiskelijana) panostaa edeltävä viikonloppu tentteihin, kun puoliso huolehti lapset ja huushollin. - Kahden lapsiperheen läsnäollessa lukemiset jäi heikoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10123/11882 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoikani äiti pyysi minua lapsenvahdiksi enkä erinäisistä syistä suostunut. Mietti ääneen, että kysyisikö veljeäni hoitamaan lastaan (veljelläni ei mitään sidosta lapseen vaikka sukulaisia ollaan, oliko edes kertaakaan nähnyt lasta siihen mennessä?). Kielsin kysymästä, veljeni oli samana päivänä päässyt sairaalasta umpisuolen leikkauksen jälkeen ja kerroin tämän hänelle. Oli kuitenkin mennyt kysymään (veljeni ei suostunut). Tais olla kova jano.

Vierailija
10124/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni pyysi että saisi tulla mökillemme juhannuksena perheensä kanssa ja totesin että tulkaa vain käymään, mutta meillä ei ole ylimääräisiä nukkumispaikkoja, joten jos haluavat yöpyä niin pitää ottaa teltta mukaan tai varata huone jostain majoituspaikasta. Tuttuni vastasi että hän ajatteli että me otamme heidät vastaan mökille ja lähdemme sitten pois niin että he pääsevät jäävät keskenään viettämään juhannusta mökillämme...  

Vierailija
10125/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni pyysi että saisi tulla mökillemme juhannuksena perheensä kanssa ja totesin että tulkaa vain käymään, mutta meillä ei ole ylimääräisiä nukkumispaikkoja, joten jos haluavat yöpyä niin pitää ottaa teltta mukaan tai varata huone jostain majoituspaikasta. Tuttuni vastasi että hän ajatteli että me otamme heidät vastaan mökille ja lähdemme sitten pois niin että he pääsevät keskenään viettämään juhannusta mökillämme...  

Vierailija
10126/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin tai puolen varoituksella lomailemaan saapuvat lapsiperheet eivät ilahduta ketään. Kun viisihenkinen perhe saapuu satojen kilometrien päästä usean päivän lomalle ja vaivautuu soittamaan tulostaan vähän ennen tuloaan (koska lomalla täytyy saada elää rennosti ja liikoja suunnittelematta) niin tuloksena on ollut se, että vieraiden saapuessa kaapista on löytynyt esim. vain näkkäriä ja margariinia. Jo mukana olevien lasten takia haluaisin vähän varautua edes siten, että ennalta olisi tiennyt käydä kaupassa. Joskus olen suoraan sanonut, että nyt ei käy, kun vapaita petipaikkoja ei toisen perheen samaan aikaan tapahtuvan vierailun vuoksi pienessä kodissamme ole, mutta siltikin on asiaa uskomatta ängetty paikalle! 

Mulla on

Kuulostaa mun veljeltä. Iltavuorosta tullessa (loppui kl.22) totesin että jätkä oli tuupannut itsensä yksiööni. Teini-ikäinen poika oli pistetty sohvalle nukkumaan.

Valitti vaan kun kaapissa ei ollut ENÄÄ mitään syötävää.

Muutenkin epäluotettava. Teki ohari muutossa. Lupas tulla pakun ja nokkakärryjen kanssa. Monestin varmistin ja sanoin että sanoo vaan jos ei käy että ehdin hommana kyydin muualta. Kyllä käy, kyllä käy. Muuttopäivän aamuna äijään ei saanutkaan yhteyttä. Illalla tuli sitten viesti että "lähdin mökille katotaan ensi viikolla uudestaan". Ei katottu.

Vierailija
10127/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitutulle olisi pitänyt ommella isotöinen fantasiapuku. Kankaat olisi kuulemma maksanut jos ei maksa liikaa. Ei mitään ymmärrystä kuinka iso työ se olisi. Teetti sitten ompelijalla ja maksoi kuulemma ihan törkeän paljon.

Vierailija
10128/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhemmat pyysivät meidän tyttöä heille kesälomalla koska asuvat sen verran kaukana etteivät näe tyttöä kuin harvoin. Tyttö oli siellä muutaman päivän ja appivanhemmat pyysivät maksua tytön vierailusta koska tuli niin kalliiksi kun tyttö oli heillä. Nykyään ei olla missään väleissä heidän kanssaan.

tottakai pyysivät, koska ovat persaukisia ja kuvittelivat hyötyvänsä

Vierailija
10129/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti nuorempi uusi miesnaapuri alkoi ahdistella minua seksuaalisesti aikanaan! *tirskuntaa* Ihan väkisellä ois halunnu miekkonen tulla mua laittaan, siltä se kiimakolli tosiaan vaikutti. Tosi kiusallinen tilanne kyllä.

Kaiken huippu, että myös edellinen miesasukas samassa huoneistossa oli samoin aatoksin kuumana mua kohtaan, hahah! Kiva olla suosittu, jooh. Voi jösses..

No, molemmat miehet oli parisuhteissa, joten minä tyttö se pidin pöksyt jalassa, vaikka tuo parisuhde ei mitenkään näitä miehiä ois estänyt, sen huomasin kyllä.

Miten ois monta kertaa kovin panettanukki! Silti pysy housut jalassain. ;)))

Vierailija
10130/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex äijä yritti hoitaa elatusmaksut luonnossa...

Jotenkin en innostunut. Lurppa ehdotti näin. Pokkaa löytyy kyllä

Elatusmaksut kuuluvat lapsille, eivät huoltajalle. Halusiko mies siis panna lastaan?

Vierailija
10131/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kaatanut omia koivuja moottorisahalla. Naapuruston naamatuttu oli kuullut asiasta ja kysyi kaataisinko hänen koivunsa. Sanoin, että voin katsoa. Tiedusteli sitten miten on?

Haistoin vähän "palaneen käryä" ja sanoin, että ei ole ihan helppo, rakennusta lähellä ja

millaista palkkiota oli ajatellut?

Sanoi, että saisin pitää puut, jos veisin oksatkin risuasemalle. Eli peräkärryllä yhteensä 64 km, että saan kuution itse tehtäviä polttopuita. Sanoin, että liian vaativa, kannattaa tilata ammattilainen.

Ei sitten raaskinut. 1,5 v kului ja myrsky kaatoi kanittamaan toista puuta (mäntyä) vasten.

Ei tainnut olla ihan halpa homma; 3 ukkoa, nosturi, vinssi jne.

Miksei se kaatanut sitä mäntyä sitten? Ja palaahan ne oksatkin. Eikä se kanita, vaan se on konkelossa. Nus nus...

Vierailija
10132/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-90 luvulla mulla oli pakettiauto ja olin vieläpä kuorma-autokuski päiväduunissani. Arvatkaas vaan, kuinka monta kertaa kuussa soi puhelin ja pyydettiin esim. muuttoavuksi jommallakummalla autolla?? Ja jollain käpysellä kaljapalkalla. "Ai maksaaks se naftakin jotain? Eiks se ole melkein ilmaista?"

Noh, kerran kuussa ei riittänyt. Kummasti puhelin hiljeni pikkuhiljaa, kun paku tuli myytyä pois ja vaihdoin ihan toisenlaiseen päiväduuniin. Mut oli se hävytöntä se (puoli) -ilmaisen avun ruinaaminen...

Tai kun Paattisten (Turun lähellä) rikkain betonirautakuski pyysi multa ja kaverilta kuskipalveluksia, kysyi sitten mitä hän on velkaa ja sitten alkoi karmea tinkaaminen häneltä. Ilmankos nihilistikitupiikkiäijä oli rikas. En palvellut koskaan enää sitä.

Huh. Oli hyvä avautua p*skoista muistoista.

Vierailija
10133/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse härski pyytäjä.  Pyytänyt että saisinko asua sukulaisen mökillä kun sain häädön. No en saanut. Kämpän sain kyllä.

Vierailija
10134/11882 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta kutsui mökille juhannuksena. Siellä oli vieraana toinen pariskunta ja ajatuksena olikin, että lähdetään tansseihin 5 km päähän. Joko niin, että ajavat sinne kahdella polkupyörällä ja minä kävelen tai jään mökille - ihan sama tai olen kuskina heille - kaikista mieluiten.  No olin sitten kuivin suin ja kun lähtivät tansseihin, niin ajoin kotiin takasin 200 km päähän. - Sanottakoon, että en osaa lavatansseja ollenkaan ja tämän tiesivät. On todella tylsää patsastella tanssipaikalla aamuyöhön ja sitten nukkumaan.

Vierailija
10135/11882 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunta kutsui mökille juhannuksena. Siellä oli vieraana toinen pariskunta ja ajatuksena olikin, että lähdetään tansseihin 5 km päähän. Joko niin, että ajavat sinne kahdella polkupyörällä ja minä kävelen tai jään mökille - ihan sama tai olen kuskina heille - kaikista mieluiten.  No olin sitten kuivin suin ja kun lähtivät tansseihin, niin ajoin kotiin takasin 200 km päähän. - Sanottakoon, että en osaa lavatansseja ollenkaan ja tämän tiesivät. On todella tylsää patsastella tanssipaikalla aamuyöhön ja sitten nukkumaan.

Toivottavasti kuskasit heidät sinne tanssipaikalle ja sitten vasta ajoit kotiin.

Viiden kilsan patikointi takaisin mökille olisi varmaan luistanut heiltä kuin tanssi, kun olisivat harjoitelleet muutaman tunnin.

Vierailija
10136/11882 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilusti nuorempi uusi miesnaapuri alkoi ahdistella minua seksuaalisesti aikanaan! *tirskuntaa* Ihan väkisellä ois halunnu miekkonen tulla mua laittaan, siltä se kiimakolli tosiaan vaikutti. Tosi kiusallinen tilanne kyllä.

Kaiken huippu, että myös edellinen miesasukas samassa huoneistossa oli samoin aatoksin kuumana mua kohtaan, hahah! Kiva olla suosittu, jooh. Voi jösses..

No, molemmat miehet oli parisuhteissa, joten minä tyttö se pidin pöksyt jalassa, vaikka tuo parisuhde ei mitenkään näitä miehiä ois estänyt, sen huomasin kyllä.

Miten ois monta kertaa kovin panettanukki! Silti pysy housut jalassain. ;)))

Olisit päässyt panemaan ja panettanutkin olisi mutta kieltäydyit. Nyt kuvittelet olevasi jotenkin parempi ihminen??? Kannattaa panna jos panettaa.

Vierailija
10137/11882 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan sieltä lavalta voinut löytyä sinullekin joku kaveri jonka kanssa olisit voinut nussia.

Vierailija
10138/11882 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä äskettäin kävi ilmi että se olenkin ilmeisesti minä, jolla naapurini mielestä on "härskejjä odotuksia ja vaatimuksia!"

Olin tutustunut alakerran naapurini kanssa yli 8 vuotta sitten. Hän pyysi minua usein mukaan koiranulkoilutuslenkeille, joiden  aikana avautui paljon elämästään. Koin saaneeni jos ei nyt heti hyvää ystävää, niin ainakin hyvän kaverin hänestä. Hän oli erittäin innokas HIFK-fani, joten tulin antaneeksi hänelle lahjaksi uuden HIFK-fanituote kassin. Hän kovasti kiitteli ja sanoi että hyvä olla tälläisiä naapureita, joiden kanssa mukava tulla juttun ja vetää yhtä köyttä.

Talomme huoltoyhtiö jakoi jokaiseen talouteen tarpeita, jotka tuli hakea n.500 metrin päästä huoltoyhtiön toimistosta. Olin määräaikana sen verran liikuntakyvytön sairauden takia menemään itse tarpeita hakemaan, joten kysäisi

HIFK=homot ilman fyysistä kuntoa

Vierailija
10139/11882 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilta tuli usein puhelu suuresta ongelmasta, aina vapaapäivän aamuna erittäin aikaisin, mehu oli loppu, liesituulettimen lamppu oli palanut tms.

Heti piti lähteä, osasi tehdä meille niin huonon omatunnon eritäin hankalalilla vaikeuksillaan. Näihin pelastusoperaatioihin ei tietenkään kuka tahansa kelvannut,eikä pari tuntia myöhemmin, vaikka töiden vuoksi olisi juuri äsken vasta ehtinyt nukkumaan.

Ymmärrän kyllä että hän oli silloin jo iäkäs, hän ei ymmärtänyt että toisilla voi olla jtkn muutakin elämässään, ei vain hänen toiveiden täyttö ja hyväntuulisena pitäminen.

Hän ei juuri koskaan( kymmeniä vuosia aiemmin,erittäin hyväkuntoisena ollessaan)

ehtinyt auttamaan, todella hätätilanteessa joskus jouduin pyytämään.( esim.40 asteen kuumeesa ollessani, 5 vuotias ja vastasyntynyt, hänen lapsenlapsiaan, lasten isä oli kaukana töissä)

Todella raivostuttava tyyppi, mutta miksi helvetissä suostuitte pompoteltavaksi? On pidettävä puolensa!

Vierailija
10140/11882 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuumiskelin maastopyöräharrastajalle, että pitäsköhän ostaa itsekin. Tarjosi sitten ostettavaksi itselleen tarpeetonta 3 vuotta paljon ajettua puolet uuden hinnasta. En kovin paljon pyöristä ymmärrä, mutta kun uusii korjaamolla rattaat, ketjut, renkaat, jarrut ja ties mitä niin onhan siinä pyörää pitkäksi aikaa, mutta taitaa hintakin olla lähellä uutta. En ostanut.