Olen syönyt koko viikon papumuhennosta
Joko kidneypavuista tai mustapavuista. Sipulia, lehtipinaattia pakasteesta, tomaattipyrettä ja tilkka kermaa. Ja toki mausteita. Niin hyvää.
Kommentit (16)
Minäkin tein tänään. Coop papumix, Coop tomaattimurska, sipuli, valkosipuli, varsiselleri, porkkana, oreganoo, timjami, suola, mustapippuri ja laakerinlehti.
Mä myös, mutta vaihtelevasti. Ensin burriton sisässä, sitten riisin kanssa ja sitten Shakshuka-tyyppisesti. Kyllästyttäisi muuten.
Vierailija kirjoitti:
Keräätkö metaanin jotenkin talteen ja hyödynnät esimerkiksi lämmityksessä?
Ei aiheuta vatsassa onneksi mitään. Myös kikherneistä onnistuu hyvin. Tänään muuten pilkoin suippopaprikaakin joukkoon. Huomenna voisi lisätä babyporkkanoita. Saa hyvän ja edullisen aterian.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tein tänään. Coop papumix, Coop tomaattimurska, sipuli, valkosipuli, varsiselleri, porkkana, oreganoo, timjami, suola, mustapippuri ja laakerinlehti.
Tuo papumix on hyvää. Sitä en vaan tänään kaupasta löytänyt. Ap
Kikherne on paras. Laitan suoraan ruisleivän päälle soseena. Soseutan haarukalla lisään mausteita, öljyä ja Herbamarea.
Vierailija kirjoitti:
Onks tää joku sekasyöjäjutt, että ei oo totuttu syömään papuja ja sitten ne pierettää? Kun mä en tälleen koko ikäni kasvissyöjänä olleena tunnista kyseistä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks tää joku sekasyöjäjutt, että ei oo totuttu syömään papuja ja sitten ne pierettää? Kun mä en tälleen koko ikäni kasvissyöjänä olleena tunnista kyseistä ongelmaa.
Minä olen ollut kasvissyöjä yli 30 vuotta ja kyllä saan vähän ilmavaivoja palkokasveista, vaikka niitä syönkin useamman kerran viikossa. Se on ihan normaalia.
Saan monesta muustakin ruuasta ilmavaivoja. Pidän ilmiötä normaalina. Kilherneistä, fetasta ja avokadosta saa hyvän salaatin. Minttua joukkoon ja sitrunanmehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aiheuta vatsassa onneksi mitään. Myös kikherneistä onnistuu hyvin. Tänään muuten pilkoin suippopaprikaakin joukkoon. Huomenna voisi lisätä babyporkkanoita. Saa hyvän ja edullisen aterian.
Miten käytät babyporkkanoita?
Pavut ja herneet ovat uudessa suositusruokapyramidissa vasta loppupäässä. Hyi sinua, valtakunnan vihollinen
Työkaverini kertoi tehneensä pupumuhennosta. En tiedä, kuinka monta päivää hän sitä söi.
Papumössöt ovat lempiruokiani, syö niitä viikottain.
Kun siirryin kasvispainotteiseen ruokaan, niin ekat kuulaudet kärsin ilmavaivoista. Sitten suolisto tottui, eikä pavut aiheita enää mitään haittaa. Sen sijaan jos syön lihaa, niin kauheat ilmavaivat iskee, kun suolisto on ihan ihmeissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten käytät babyporkkanoita?
Ruskistan pannulla ja tilkassa vettä kypsennän. Sitten lisään nuo pavut ja tomaattipyreen yms. Näin meinasin tehdä.