Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
10101/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään tämän viikon jälkeen kesälomalle ja pidän loppukesän palkatonta vapaata elokuun loppuun asti. Syynä se, että rakennan taloa. Timpurin olen palkannut, mutta ajattelin että kun teen mahd. paljon itse, säästän rahaa ja toisaalta tykkään ruumiillisesta työstä. 

Veljen vaimo tarjosi 5-vuotiaita lapsiaan mulle kesähoitoon, kun kerran lomailen. Edellisessä lauseessa olin kertonut, että jään "raksalomalle"... Olisivat mulla viikot ja viikonlopuksi veljeni hakisi lapset kotiin tai voisin ehkä viedä heidät mökille mummolle hoitoon. Jäisivät sitten kotiin, kun veljenikin jää lomalle. Lasten äiti on opettaja, joka jää myös kesälomalle, mutta hän tarvitsisi aikaa palautumiseen raskaan työvuoden jälkeen ja säästäisivät rahaa kun ei tarvitsisi maksaa päivähoitomaksuja kesältä. Ja olishan lapsista nyt kivaa nähdä, miten talo rakennetaan. 

Kieltäydyin, tietenkin, ja nyt saan kuulla

Vaikkei se opettajan työ olekaan pelkät oppitunnit, opettajalle on helppo kuittailla takaisin lyhyistä työpäivistä ja pitkistä lomista.

Vierailija
10102/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kaatanut omia koivuja moottorisahalla. Naapuruston naamatuttu oli kuullut asiasta ja kysyi kaataisinko hänen koivunsa. Sanoin, että voin katsoa. Tiedusteli sitten miten on?

Haistoin vähän "palaneen käryä" ja sanoin, että ei ole ihan helppo, rakennusta lähellä ja

millaista palkkiota oli ajatellut?

Sanoi, että saisin pitää puut, jos veisin oksatkin risuasemalle. Eli peräkärryllä yhteensä 64 km, että saan kuution itse tehtäviä polttopuita. Sanoin, että liian vaativa, kannattaa tilata ammattilainen.

Ei sitten raaskinut. 1,5 v kului ja myrsky kaatoi kanittamaan toista puuta (mäntyä) vasten.

Ei tainnut olla ihan halpa homma; 3 ukkoa, nosturi, vinssi jne.

Jotenkin ihanaa, että katsoit parhaaksi vielä sulkeissa täsmentää toisen puun olevan mänty. Se on hyvin tärkeä seikka.

Mahtava juttu ja hyvä täsmennys !  Vois käyttää jossain elokuvassa ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10103/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pyytää toista muuttoavuksi. Mitä härskiä siinä on?

Vai oliko se rumaa, että pukukopissa esitti pyynnön? Olkoon sitten iso tai pieni mies tai nainen!

Vierailija
10104/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naapuri halusi pensasaidan välillemme tuolloin uudella asuinalueella. Itse olimme miettineet samaa ja ilahduimme ehdotuksesta. Naapuri ehdotti syreeniaitaa tai aronia-aitaa. Syreeni valittiin yhdessä. Aita kadsvoi upeasti koska pidimme siitä hyvää huolta. Naapuri alkoi painostaa sen alasleikkaamiseen ja jatkuvaan kynimiseen, kun on heidän mielestä liian peittävä ja varjostava. Todellinen syy taisi olla se, että halusivat nähdä meille kun uteliaita olivat. Istutimme ison tuuhean puun ja lisää pensaita tontillemme etteivät he näkisi terassiltaan meille. Pensasaita jankkaus jatkui ja välit menivät huonoiksi kun he parturoivat sitä jatkuvasti luvatta- niin että aita oli lopulta täynnäsellaista rumaa suttuoksaa...

Vierailija
10105/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muutettiin uuteen asuntoon. Edelliset asukkaat erosivat poismuuttaessaan.

Kuukausia myöhemin parskunnan nainen soitti ja vaati minulta 500 mk koska olimme saaneet vuokrattua heidän entisen asuntonsa. Kaiken lisäksi hän oli unohtanut henkkarinsa asuntoon (ei niitä kyllä löytynyt mistään).

Hauskinta on se että naapurin perheenisä tuli myöhemmin puhumaan meille samasta asiasta.

Kun mainitsin pihalla asiasta naapurin perheenäidille, tämän ilme meni aika hassuksi...

Kuka muutti ja mihin? Mitä naapurit liittyivät asiaan? 

Tämä oli mielenkiintoinen kertomus. Jättää mielikuvitukselle varaa ... 

Vierailija
10106/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen tai ystävä joka kyselee kuulumisia vuosien tauon jälkeen. Ilahdut tietysti, mutta perimmäiseksi syyksi paljastuukin että aloitettu verkostomarkkinointi ja ollaan myymässä jotain elämää suurempaa tuotetta.

Vierailija
10107/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia on jäänyt ketjussa vaivaamaan: miten isonkaan juusto- tai täytekakun materiaalikustannukset voivat liikkua yli sadassa eurossa?? Kerma, vehnäjauhot, sokeri ym aika halpoja tarvikkeita. Jos aiot alapeukuttaa niin voisitko pliis laskea edes vähän noita materiaalikustannuksia auki niin tälläinen leipomisesta tietämätön saattaisi valaistua ;)

Pieni juustokakku (noin 8 henkeä):

1 prk mascarponea 2,5e

1 prk kermaa 2e

1 levy valkosuklaata 2,5e

1/4pkt keksiä 50c

Koristeet (esim. hedelmiä, karkkia tms) 1-2e

Muu sälä (liivate, voi, leivinpaperit jne) noin 50c

Yhteensä noin 10e

Jos tekee juustokakut sitten 80 hengelle, on hintaa 100e. Jos joutuu käyttämään esim. niitä gluteenittomia keksejä, tulee hintaa heti lisää. Tai jos ostaa kakuille hienommat säilytysr

Saiko joskus nämä ainekset näin paljon halvemmalla?

ohis

Vierailija
10108/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei varsinaisesti ollut pyyntö, mutta härskisti toimittu kuitenkin... Erosin lähes 10 vuotta kestäneestä avoliitosta. Suhteen aikana olin yhteisestä sopimuksesta hoitanut kaikki vuokranmaksut ja asumiskustannukset, puolisoni taas ostanut osamaksulla kaikenlaista käyttötavaraa (televisio, tietokone, parisänky, ym.). Eron tullessa, hän kuskasi omin lupineen minun omaisuuteni vanhemmilleni. Tämä hänen määrittelemänsä minun osuuteni sisälsi ainoastaan vaatteeni, hygieniatarpeeni, valokuvani ja hyvin rajallisesti astioita. Suurin osa kaikesta siitäkin tavarasta, jotka omistin jo ennen häneen tutustumista, jäivät sille tielleen. Ja tietenkin kaikki osarilla hankkimansa suuremmat jutut... Lisäksi hän vaati minua maksamaan puolet vuokrakuluista niin kauan, että löytäisi itselleen pienemmän asunnon.

Vierailija
10109/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei varsinaisesti ollut pyyntö, mutta härskisti toimittu kuitenkin... Erosin lähes 10 vuotta kestäneestä avoliitosta. Suhteen aikana olin yhteisestä sopimuksesta hoitanut kaikki vuokranmaksut ja asumiskustannukset, puolisoni taas ostanut osamaksulla kaikenlaista käyttötavaraa (televisio, tietokone, parisänky, ym.). Eron tullessa, hän kuskasi omin lupineen minun omaisuuteni vanhemmilleni. Tämä hänen määrittelemänsä minun osuuteni sisälsi ainoastaan vaatteeni, hygieniatarpeeni, valokuvani ja hyvin rajallisesti astioita. Suurin osa kaikesta siitäkin tavarasta, jotka omistin jo ennen häneen tutustumista, jäivät sille tielleen. Ja tietenkin kaikki osarilla hankkimansa suuremmat jutut... Lisäksi hän vaati minua maksamaan puolet vuokrakuluista niin kauan, että löytäisi itselleen pienemmän asunnon.

Et kai tosissasi mokomaan jakoon suostunut?

Vierailija
10110/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai tosissasi mokomaan jakoon suostunut?

Suostuin, ja maksoin vielä 4kk vuokraakin, vaikka en asunut enää samassa kämpässä. En suhteen aikana, enkä tuolloin eron hetkelläkään, nähnyt asiassa mitään ihmeellistä. Näin jälkikäteen vasta on mietityttänyt, että meniköhän kaikki ihan okein... On sitä onneksi nykyään jo oppinut pois liiasta sinisilmäisyydestä.

Vierailija
10111/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oliko se rumaa, että pukukopissa esitti pyynnön? Olkoon sitten iso tai pieni mies tai nainen!

Riippuu, mitä halutaan muuttaa. Esim. pianon siirto uuteen kotiin sopii ammattilaisille, joilla on välineet siihen. Selän nitkauttaminen vapaaehtoistöissä ei ole hyvä diili.

Vierailija
10112/11882 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, pyyntöjä on tullut ja nuorena olin niin hullu, että tein mitä pyydettiin. Hoidin sukulaisten kakaroita ja koiria jne. Pikkuhiljaa opin pitämään puoleni ja jossain vaiheessa ilmoitin, että jokainen hoitaa omansa ja muihin "aputöihin" palkatkoon tekijän. Teen käsitöitä ja siitäkin olen kuullut outoja pyyntöjä kuten "ihana villapusero, tee mulle samanlainen" tai "sä kun osaat niin neulo meidän koiralle takki". Näihin vastaan, että siitä vaan puikot heilumaan, toimii ne kädet sullakin :D

Vierailija
10113/11882 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin tai puolen varoituksella lomailemaan saapuvat lapsiperheet eivät ilahduta ketään. Kun viisihenkinen perhe saapuu satojen kilometrien päästä usean päivän lomalle ja vaivautuu soittamaan tulostaan vähän ennen tuloaan (koska lomalla täytyy saada elää rennosti ja liikoja suunnittelematta) niin tuloksena on ollut se, että vieraiden saapuessa kaapista on löytynyt esim. vain näkkäriä ja margariinia. Jo mukana olevien lasten takia haluaisin vähän varautua edes siten, että ennalta olisi tiennyt käydä kaupassa. Joskus olen suoraan sanonut, että nyt ei käy, kun vapaita petipaikkoja ei toisen perheen samaan aikaan tapahtuvan vierailun vuoksi pienessä kodissamme ole, mutta siltikin on asiaa uskomatta ängetty paikalle! 

Mulla on ollut ihan vst tilanne. Asun Helsingissä ja 5 henki

- Me tullaan sitten torstaina teille viikonlopuksi ja lähdetään maanantaina.

- Nyt ei tällä kertaa sovi

- Miksei muka? Mehän ollaan parempien ystävien kanssa illat bilettämässä, ei häiritä sinua. Eihän sun tartte antaa ku yösija. Kyllä me mahdutaan siihen sun parisänkyyn ja onhan sulla itsellesi se vuodesohva ja jos vähän aamupalaa saisi.

- Mulla on yövuorot perjantaita ja lauantaita vasten yöllä, pitää levätä ja sunnuntaiaamuna lähden reissuun, pitää pakata ja muuta.

- Vai niin, no torstaina sitten nähdään.

Vierailija
10114/11882 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, mitä halutaan muuttaa. Esim. pianon siirto uuteen kotiin sopii ammattilaisille, joilla on välineet siihen. Selän nitkauttaminen vapaaehtoistöissä ei ole hyvä diili.

Meille kävi näin. Selkä ei nitkahtanut, mutta piano kannettiin neljästään neljänteen kerrokseen. Perheen isä oli jossain ei niin välttämättömästä reissussa samaan aikaan

Vierailija
10115/11882 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökkinaapurin mies halusi suihinoton kun toi puita, mieheni kanssa oli kuulemma sovittu asiasta

Vierailija
10116/11882 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mökkinaapurin mies halusi suihinoton kun toi puita, mieheni kanssa oli kuulemma sovittu asiasta

Eihän siinä sitten mitään, kun oli kerta miehen kanssa sovittu, ei kun imemään vain.

Vierailija
10117/11882 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin tai puolen varoituksella lomailemaan saapuvat lapsiperheet eivät ilahduta ketään. Kun viisihenkinen perhe saapuu satojen kilometrien päästä usean päivän lomalle ja vaivautuu soittamaan tulostaan vähän ennen tuloaan (koska lomalla täytyy saada elää rennosti ja liikoja suunnittelematta) niin tuloksena on ollut se, että vieraiden saapuessa kaapista on löytynyt esim. vain näkkäriä ja margariinia. Jo mukana olevien lasten takia haluaisin vähän varautua edes siten, että ennalta olisi tiennyt käydä kaupassa. Joskus olen suoraan sanonut, että nyt ei käy, kun vapaita petipaikkoja ei toisen perheen samaan aikaan tapahtuvan vierailun vuoksi pienessä kodissamme ole, mutta siltikin on asiaa uskomatta ängetty paikalle! 

Helpointa on kun oppii avaamaan suunsa ja ilmoittaa, että EI KÄY!

Vierailija
10118/11882 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vanhoista "ystävistä" joku ottaa yllättäen yhteyttä, on pettymys suuri kun ei kuulumiset kiinnostakaan, vaan tarvitsevat palveluksia. Mielelläni autan ystävää, mutta feikit loiset saa lentää sinne mistä on tulleetkin. 

Varma keino saada selville elossa olevat sukulaiset, on ostaa kesämökki. 

Tai hankkia pakettiauto..

Vierailija
10119/11882 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui Seinäjoen kirjastossa vuonna 2005 tai 2006. Istuin lukemassa jotain kirjaa, kun joku nuori tyttö tuli sanomaan: Anteeksi, mutta minä istuin äsken siinä. Kysyin hämmentyneenä, että haluatko siis tulla tähän istumaan, ja hän vastasi vakavana: Kyllä. Ei mitään selitystä. No, lähdin sitten pois siitä, mutta jäin kyllä ihmettelemään.

Jäi myös mieleen, että kun vähän myöhemmin kerroin Helsingissä opiskelukavereilleni tämän jutun, niin kukaan ei kommentoinut sitä sanallakaan. Ehkä siinä ei heidän mielestään ollut mitään kummallista, mutta itse olin taas hämmentynyt.

Tyttö saattoi olla voimakkaasti introvertti. Katso "Rillit huurussa" -tv-sarjan Sheldonia, niin näet ihmisen, joka käyttäytyy juuri noin.

Olen itse todella introvertti eikä tulisi mieleenkään käyttäytyä noin. Introvertti etsisi uuden paikan, välttelemme vieraille puhumista!

Vierailija
10120/11882 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössä jossa asumme eräs naapuri tuli kertomaan, että toinen naapuri oli ehdottanut peräkärrymme myymistä taloyhtiölle. No siitä palaverista olimme jääneet paitsi. Kävin kertomassa kyseiselle henkilölle, että kärryä himoitsevat voi ohjata meille hintaan 30€/vrk😂.

Samainen naapuri oli jälkikasvulle todennut, että menisit sinäkin töihin. No onneksi tämä oli saanut vastattua, että jos kävisi nyt ensin koulunsa loppuun,