Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11882)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralainen on asunnon haltija, ja hänen päätettävissä on, kuka siellä asunnossa käy nukkumassa tai muuten vain oleilemassa.
Vuokraisännällä tai -emännällä ei ole mitään oikeutta mennä asuntoon, jonka on toiselle ihmiselle vuokrannut.
Tietysti silloin voi mennä, kun ilmoittaa siitä etukäteen ja käydään arvioimassa asunnon kuntoa ja korjaustarvetta.
Paitsi jos toisin sovitaan. Suomessa on sopimisen vapaus.
Todella, vuokranantaja ja vuokralainen voivat sopia vierailupolitiikasta miten haluavat. Omistan yksiön joka on vuokrattu opiskelijapojalle. Käyn joka keskiviikko saunomassa hänen kanssaan saunavuorollaan ja sitten jatkamme iltaa mukavissa merkeissä. Poistun aina klo 01.00 mennessä kuten sovittu on.
M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmisen, joka maksattaa varakkailla vanhemmillaan kaiken: laskut, lomamatkat ym. Autot ja asunnotkin vanhemmat hänelle järjestävät. Vuokraa ei asumisestaan maksa. En ymmärrä, miten vanhemmat suostuvat tähän. Kai se olisi niin kauheaa, jos oma kullannuppu joutuisi elämään niin kuin (muut) köyhät. Töissä hän ei ole tietysti ollut vuosiin, miksi olisikaan kun saa kaiken ilmaiseksi. Ikää 30+.
Tuo on itse asiassa erittäin järkevää verosuunnittelua. Katsos kun toisen ihmisen elatuksen saa maksaa eikä verottaja kysele perään. Muuten samoista rahoista pitäisi maksaa perintöveroa aikanaan.
Tuo ei siis ole härskiä, eikä lokkeilua, vaan suhteellisen normaalia toimintaa rahapiireissä. Toki useimmat aikuiset lapset silti tienaavat omaakin rahaa.
Ei tällainen ole normaalia missään rahapiireissä. Rahapiireissä ymmärretään rahan arvo eikä panna sitä tällä tavalla menemään. Pikemminkin on totuttu säästäväiseen elämäntapaan ja kovaan työntekoon ja opiskeluun, ja tämä elämäntapa on opetettu lapsillekin. Eihän sitä rahaa muuten olisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralainen on asunnon haltija, ja hänen päätettävissä on, kuka siellä asunnossa käy nukkumassa tai muuten vain oleilemassa.
Vuokraisännällä tai -emännällä ei ole mitään oikeutta mennä asuntoon, jonka on toiselle ihmiselle vuokrannut.
Tietysti silloin voi mennä, kun ilmoittaa siitä etukäteen ja käydään arvioimassa asunnon kuntoa ja korjaustarvetta.
Paitsi jos toisin sovitaan. Suomessa on sopimisen vapaus.
Todella, vuokranantaja ja vuokralainen voivat sopia vierailupolitiikasta miten haluavat. Omistan yksiön joka on vuokrattu opiskelijapojalle. Käyn joka keskiviikko saunomassa hänen kanssaan saunavuorollaan ja sitten jatkamme iltaa mukavissa merkeissä. Poistun aina klo 01.00 mennessä kuten sovittu on.
M39
Ei kai homostelua -hyi helvetti!
&nbs
Asun työkaverin kanssa samalla alueella ja hän ehdotti, että voisimmeko alkaa kulkea töihin kimppakyydillä. Itse kuljen töihin autolla ja hän julkisilla. Periaatteessa muuten ihan hyvä idea, mutta molemmilla on liukuva työaika enkä todellakaan aio luopua sen tuomasta vapaudesta vain sen takia, että kaverini pääsisi kyydillä töihin. Itse kuljen töissä autolla pääasiassa sen takia, että tarvitsen työpäivän aikana autoa, mutta myös siksi, että ko. paikkaan (naapurikuntaan) menee meiltäpäin huonosti julkisia ja liukuva työaika mahdollistaa minulle omien asioideni hoidon esim. aamulla ennen työpäivää. Vastasin työkaverille, että voin silloin tällöin toki ottaa kyytiin, jos hänen aikataulunsa sopivat yksiin omieni kanssa enkä itse ole esim. poikkeamassa missään työmatkalla. Mutta mitään vakituista kyytisysteemiä en voi sopia, kun emme mene samoihin aikoihin joka päivä töihin. No, työkaveri ei jotenkin olleenkaan tajunnut perustelujani vaan syyllistää minua nyt epäekologisuudesta, kun yksin ajelen autolla enkä voi häntä ottaa kyytiin. Minun kuulemma pitäisi ekologisuuden nimissä joustaa omasta vapaudestani esim. hoitaa kauppa-ostokset työmatkalla tai mennä töihin siihen aikaan kun se itselle parhaiten sopii, jotta hän pääsisi samaan kyytiin.Taitaa todellinen syy hänellä kuitenkin olla raha...
Vierailija kirjoitti:
Asun työkaverin kanssa samalla alueella ja hän ehdotti, että voisimmeko alkaa kulkea töihin kimppakyydillä. Itse kuljen töihin autolla ja hän julkisilla. Periaatteessa muuten ihan hyvä idea, mutta molemmilla on liukuva työaika enkä todellakaan aio luopua sen tuomasta vapaudesta vain sen takia, että kaverini pääsisi kyydillä töihin. Itse kuljen töissä autolla pääasiassa sen takia, että tarvitsen työpäivän aikana autoa, mutta myös siksi, että ko. paikkaan (naapurikuntaan) menee meiltäpäin huonosti julkisia ja liukuva työaika mahdollistaa minulle omien asioideni hoidon esim. aamulla ennen työpäivää. Vastasin työkaverille, että voin silloin tällöin toki ottaa kyytiin, jos hänen aikataulunsa sopivat yksiin omieni kanssa enkä itse ole esim. poikkeamassa missään työmatkalla. Mutta mitään vakituista kyytisysteemiä en voi sopia, kun emme mene samoihin aikoihin joka päivä töihin. No, työkaveri ei jotenkin olleenkaan tajunnut perustelujani vaan s
Sano, että ajat ohi siihen ja siihen aikaan ja otat kyytiin, jos hän on valmiina odottamassa. Niinä päivinä sitten maksaa sopimuksen mukaan ( kilometrikorvauksen matkustajan osuus - halvin julkinen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani pyysi yllättäen minua antamaan hänelle kyydin kaupalle ja kyseli kantoavuksikin kun hänellä oli tarve tehdä enemmän ostoksia, suostuin kun olin menossa itsekin. Ihmettelin vähän kun hän alkoi kaupassa kasata ostoksiaan minun kärryyni eikä ottanut omaa, mutta ajattelin että erotellaan ne sitten kassalla, itselläni ei ollut kovin paljoa ostoksia. Kassalle päästyämme aloin erotelle omia tavaroitani kärrystä, samalla tuttuni lappasi omiaan ja kun sanoin että nyt menevät sekaisin niin tokaisi että "sinähän nämä maksat kun kyydinkin annoit?"
Kerrankin onnistuin pitämään puoleni, otin omat tavarani ja menin itsepalvelukassalle maksamaan. Tuttuni jäi kassalle tuijottamaan, mutta kai sitä rahaa löytyi kun sai tavaransa ulos. Paluumatka oli hiljainen, eikä kantoapuakaan oluille enää kyselty. Manasin tapahtunutta naapurilleni ja sain kuulla etten ollut eka jolle oli tehty sama temppu, jok
Kusipää
Sijoitusasunnossani on vuokralaisena nuorehko nainen. Hän haluaa aina joskus maksaa osan vuokrasta "luonnossa". Sopii hyvin minulle ja hänhän tässä enemmän voittaa kun saa rahaa ja seksiä.
Naapuri kutsui minut talkoisiin, oli suunnitellut että mm. haravoidaan piha ja järjestellään kesäkalusteet ensin hänen pihalleen, sitten hoidetaan minun pihani ja siitä jatketaan seuraavaan naapuriin. Toinen naapuri tuli siihen ja kysyi ensimmäiseltä että mitäpä jos tehdään toisinpäin tänä vuonna? Aloitetaan minun pihaltani ja viimeisenä hoidetaan ehdotuksen tehneen naapurin piha? Talkoisiin kysellyt naapuri murahti jotain ja käveli pois. Paikalle tullut naapuri kertoi että useampana vuonna talkoot jatkuvat kunnes kyselijän piha on hoidettu ja jotenkin kummasti kyselijä saa puhelun tai hänen kaverinsa ilmestyy tms.jotta hän joutuu lähtemään eikä koskaan auta mitenkään muita naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Kun vanhoista "ystävistä" joku ottaa yllättäen yhteyttä, on pettymys suuri kun ei kuulumiset kiinnostakaan, vaan tarvitsevat palveluksia. Mielelläni autan ystävää, mutta feikit loiset saa lentää sinne mistä on tulleetkin.
Varma keino saada selville elossa olevat sukulaiset, on ostaa kesämökki.
Kaverin oletti että virkkaan hänelle kahden viikon varoitusajalla ja 50€ palkalla pitsipuseron johonkin juhlaan ja suuttui kun kerroin ettei 50€ riitä edes lankoihin ja monimutkainen kuvio vaatii aikalailla enemmän aikaa. Hän ei olisi myöskään ostanut tarvittavia lankoja "kyllähän sulta valkeaa lankaa jo löytyy".
Vierailija kirjoitti:
Kaverin oletti että virkkaan hänelle kahden viikon varoitusajalla ja 50€ palkalla pitsipuseron johonkin juhlaan ja suuttui kun kerroin ettei 50€ riitä edes lankoihin ja monimutkainen kuvio vaatii aikalailla enemmän aikaa. Hän ei olisi myöskään ostanut tarvittavia lankoja "kyllähän sulta valkeaa lankaa jo löytyy".
Tyypit, jotka ei kykene edes lankaa neulansilmään pujottamaan, olettaa, että vaatteiden valmistus on yksinkertaisten ihmisten joutavaa ja yksinkertaista puuhastelua. "Koska minun mummoni kutoi sukkaa pimeässä silmät kiinni kiikkustuolissa istuen." No, minun mummoni, 8 lapsen äiti ja maatalon emäntä teki juuri niin, mutta hän oli poikkeusihminen. Minä tarvitsen hyvän valaistuksen, ompelukoneen sekä viihdyttävän äänikirjan saadakseni tuloksia. Ystävätär luulee, että huvikseni voisin ommella hänellekin, koska se on niin helppoa ja nopeaa.
Väkivalta lopettaa vittuilun, kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Olet saanut nokkaasi kunnolla ja useasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, johon olin ihastunut, sanoi että minun pitää antaa myös hänen kavereilleen, tai muuten hänkään ei tule enää tapaamaan minua.
Annoitko?
Totta kai, miksen olisi antanut.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ammatiltani kääntäjä, jonka palveluita ja etenkin tietotaitoa käytetään ilmaiseksi ihan jatkuvasti. Mutta autas armias, kun joskus kysyt joltain muulta henkilöltä mitään apua. Esimerkiksi kampaajaystäväni vihjaili hiuksiani leikatessani: "Kampaamossahan tosiaan veloitamme tällaisesta 50€". Meni yli, ja vastasin, että lähetän satojen eurojen laskun kaikista tekemistäni käännöksistä ja kulttuuritietämyksestä sekä neuvonnasta. Argh.
Joo, kääntäjälle varmaan löytyy töitä joskus. Kuvittele mitä tilanne on IT-ihmiselle. Ihan tasan tarkkaan jokaisella on joku ongelma tietokoneen tai puhelimen kanssa, johon tarvitaan apua. Toiset sitten pyytää apua, toiset selvittää ongelmat itse...
Vakiopyyntö on se, kun kone on tullut niin hitaaksi. Tämähän tarkoittaa yleensä winukan uudelleenasennusta + muiden softien siinä sivussa. Tonhan nyt tekee vaikka ruokatunnilla!
Vierailija kirjoitti:
Äitini kuolemasta oli kulunut päivä, ja kaverini kysyi, voisinko lähteä kuskiksi viikonlopun menoja varten. Mulla kun olisi aikaa kun ei tarvitsisi enää sairasta äitiä hoitaa.
Aika paha! Perustelut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ammatiltani kääntäjä, jonka palveluita ja etenkin tietotaitoa käytetään ilmaiseksi ihan jatkuvasti. Mutta autas armias, kun joskus kysyt joltain muulta henkilöltä mitään apua. Esimerkiksi kampaajaystäväni vihjaili hiuksiani leikatessani: "Kampaamossahan tosiaan veloitamme tällaisesta 50€". Meni yli, ja vastasin, että lähetän satojen eurojen laskun kaikista tekemistäni käännöksistä ja kulttuuritietämyksestä sekä neuvonnasta. Argh.
Joo, kääntäjälle varmaan löytyy töitä joskus. Kuvittele mitä tilanne on IT-ihmiselle. Ihan tasan tarkkaan jokaisella on joku ongelma tietokoneen tai puhelimen kanssa, johon tarvitaan apua. Toiset sitten pyytää apua, toiset selvittää ongelmat itse...
Vakiopyyntö on se, kun kone on tullut niin hitaaksi. Tämähän tarkoittaa yleensä winukan uudelleenasennusta + muiden softien siinä sivussa. Tonhan nyt tekee vaikka ru
Tietotyötä ja asiantuntijatyötä tekee ihan mielellään ilmaiseksi, mutta tuollainen oikea työ, kuten parturin työ on oikeaa työtä, josta pitäisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakiopyyntö on se, kun kone on tullut niin hitaaksi. Tämähän tarkoittaa yleensä winukan uudelleenasennusta + muide
"Tietotyötä ja asiantuntijatyötä tekee ihan mielellään ilmaiseksi, mutta tuollainen oikea työ, kuten parturin työ on oikeaa työtä, josta pitäisi maksaa."
Nyt sarkasmitutkani vipajaa. :D
Lopetin ystävyyden siihen kun huomasin että aina silloin kelpasin kun oli jotain työtä mitä lihava ja laiska kaverini ei viitsinyt itse tehdä.