Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11882)
Ex avopuolison vanhemmilla oli mökki pohjoisessa reilun 7 tunnin ajomatkan päässä. Heille oli itsestään selvää, että poikansa puolisoineen tulevat aina lomillaan sinne työleirille remonttiin ja muihin askareisiin. Ei ollut hetken rauhaa noilla mökkireissuilla, koko ajan olisi pitänyt olla jotain tekemässä. Ajomatkatkin väsyttivät. Vaikka ei olisi tarvinnut laittaa tikkua ristiin, en koe lainkaan mielekkääksi lähteä noin kauas mökkeilemään. Parin reissun jälkeen kieltäydyin enää lähtemästä. Minut leimattiin hankalaksi ja laiskaksi hienohelmaksi, kun ei "mökkilomakaan" kelpaa. En todellakaan halunnut uhrata kallisarvoisia lomapäiviäni moiseen. Itse olivat mökin halunneet, joten mielestäni voivat silloin myös hoitaa mökkiin liittyvät rempat ja huollot ihan itse.
Appiukkoni vaati ensin mieheltäni ja sitten minulta että jään kotiäidiksi ja keskityn vain kotiin ja lastenhoitoon heti kun menemme naimisiin. No, eipä se toteutunut kun olin hyvässä työpaikassa enkä todellakaan irtisanoutunut.
Sitten parin vuoden päästä tulin raskaaksi ja appi oli varma että nyt, lapsen synnyttyä jään kotiäidiksi. Se kerta kun hän tuli yllättäen meille, olin imettämässä, eikä pöydässä ollutkaan kahvitarjoilua valmiina odottamassa häntä ja keittiössä taisi olla jopa puurokattila ja pari lautasta tiskialtaassa, sekä vähän muut sotkua eli vauvan vaatteita sohvalla. Apen karjuminen säikäytti minut ja vauvan, pihallaan ollut naapuri kuuli ikkunasta huudon ja soitti miehelleni, joka tuli ja heitti apen ulos. Apen mukaan vika oli minussa kun vain laiskottelin sohvalla, enkä keskittynyt hoitamaan kotia. Äitini tuli tämän jälkeen asumaan viikoksi meille, kun en uskaltanut jäädä yksin ennenkuin saimme lukot vaihdettua.
Tämä appi myös ihmettelee miksi hän ei saanut hakea poikaamme päiväkodista, "Eihän se turvaistuin ole kuin suositus" ja samaten miettii miksemme koskaan jätä häntä kahden kesken lapsiemme kanssa.
Myy metri kertaa metrikakskyt öljyvärimaalaus 50e
Olen myynyt paljon kotien irtaimistoa kirppiksillä, netissä jne.
Tosi moni haluaisi, että tekisin heidän puolesta ilmoituksia, mutta parhaimmat riidat tulee aikaan hinnoista.
Minulta voidaan kysyä paljonko voin pyytää tästä tuotteesta. Vastaan ja aletaan kiukuttelemaan en voi niin halvalla myydä.
Vähintään kerran vuodessa joku ehdottaa ostan hänen tarpeettomat tavarat, myyn ne ja pidän voiton 😁.
Olen lopettanut jo nämä hommat, on helppoa sanoa ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Minä kannan pirttihirmun syyllisyysvittaa niskoillani, koska opetin miehelleni, miten sanotaan ei. Mun itsetunto kestää sen selän takana paskanjauhamisen kun tiedän, miten onnellinen mun mies on lisääntyneestä vapaa-ajasta. Kun tavattiin niin seurasin vuoden ajan sitä sukulaisten ja kavereiden kuppaamista. Mies on insinööri ja hemmetin kätevä käsistään. Korjaa autot, föönit ja tietää rakennustekniikasta, koneista, autoista yms. kaiken. Sellainen lapsesta saakka ollut kaikesta kiinnostunut. Aivan törkeästi kuppasivat häntä.
Serkku saattoi soittaa illalla klo 23 ja pyytää excell apua yritykseensä, ja mies sitten puuhasteli tunnin sen parissa. Samainen serkku pyysi mieheni remppa-avuksi 300km päähän ja mieheni tietenkin lähti, omalla kustannuksella. Serkkupoika sitten teetätti päivän duunia miehellä ja sitten hääti iltajunalla kotiin. Ei ollut saanut edes safkaa siellä.
Vanhempansa teettivät viemäriremontista lähtien kaikki miehellä, ja aina kun hajosi vaikka pyyhkijänsulka niin mies paikalle. Saattoivat soittaa, että ollaan nyt täällä ja auto yskii, voitko tulla. Ja hänhän tuli. Myös miehen ex tyttöystävä oletti,että mies korjaa ilmaiseksi auton eron jälkeen. Lisäksi sisarukset miehineen pyysivät rahaa lainaksi ja remppa-apua, autonkorjaus nyt suurin urakka. Autonrenkaita piti vaihtaa muille. AINA ilmaiseksi ja itse maksoi bensat. Ei kun antoihan anoppi mehua mukaan aina, sori, maksu mansikoilla. Tiedän, että he yhdistävät mieheni palvelusten loppumisen niihin aikoihin kun muutettiin yhteen, eikä haittaa yhtään. Ihan rehellisesti voisin sanoa jos joku kysyy, että suorastaan vaadin miestäni lopettamaan itsensä uhraamisen itsekkäiden ihmisten hyväksi.
Siinä vaiheessa kun lomat appivanhempien mökillä meni siihen, että appiukko paritti miehen naapurimökin korjaustalkoisiin kysymättä mieheltä mitään, sanoin että nyt riittää. Kesti vuosi ennen kuin mies tajusi, miten paljon sitä oli kupattu. Kukaan ei kuitenkaan ikinä auttanut miestä vaan kaiken sen päälle teki omat korjaukset sun muut. On jotenkin hemmetin surullista miten toiset ihmiset elävät elämänsä kynnysmattona. Mulle on kunnia-asia että olen itsenäinen ja en tosiaankaan oleta, että nykyisin kun ollaan naimisissa, että mieheni uhraa vapaa-aikansa mulle. Käy nykyisin salilla ja pyöräilemässä ja auttaa silloin, kun itselle sopii. Onkin oltu talkoissa mökillä ja ollaan jatkossakin, mutta ei enää oman elämän kustannuksella. Välit appinvanhempiinkin on parantuneet, kun käydään harvemmin ja kun käydään, voidaan autella mökillä.
Mun mies on sellainen, että hyppy kengässä juoksee sukulaisten / kaverien / tuttavien pyytöjen ja talkoiden perässä ja hiki hatussa tekee hommia siellä. Kotona mikään tekeminen ei kiinnosta pätkääkään. Olen päätellyt, että on sellainen pisteiden keräilijä. Hän kerää pisteitä kaikilta muilta paitsi minulta. "Ou jee."
Reissaan kummilasteni kanssa säännöllisesti ympäri Suomea matkailuautolla. He ovat hyväkäytöksisiä ja mukavia, heillä on ideoita aktiviteeteista jne.
Yksi sukulainen, jolla on monta kirjainyhdistelmälasta, jotka aina hyppivät seinille, vaati, että hänenkin lastensa pitää päästä mukaan, koska on epäreilua, että eivät pääse. Kun en suostunut, haukkuivat mut muille sukulaisille.
totta! Muistan nuorempana, kun muutamista tutuista ei muuten kuulunut mitään, paitsi; a: rahaa lainaksi b: kyyti johonkin
Olen yrittänyt saada yhteyttä kotiseudulla asuvaan serkkuuni jonka kanssa olimme lapsina hyviä ystäviä emmekä ole tavanneet kunnolla vuosiin. Yllättäen sainkin häneltä viestiä ja kyselyn saisiko hän tulla käymään meillä. Ilo tapaamisesta haihtui kun selvisi että haluaa perheineen meille yöksi kun ovat menossa aamulennolla ja muutimme pari kuukautta sitten 3 km päähän lentokentästä. Sanoi puhelimessa että tulevat illalla, menevät suoraan nukkumaan ja lähtevät seitsemältä lentokentälle, ei ole aikaa muistelemisiin.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, mitä juttuja täältä saa lukea. Miten voi ihmiset olla itsekkäitä.
Muutama on kertonut leipomiseen liittyviä juttuja ja itsellenikin on tapahtunut sellainen. Tuttava oli perheensä kanssa kylässä ja tarjosin mm. juustokakkua. Perheen äiti ihastui kakkuun ja pyysi minua tekemään kaksi samanlaista, mutta isompaa kakkua lapsensa syntymäpäiväkutsuille. Lupauduin. Itselläni oli tuohon aikaan varat tiukoilla ylimääräisten menojen vuoksi. Tällä tuttavalla ei pulaa rahasta. Hän kysyi ostaisiko hän tarvikkeet vai minä, jotka hän maksaisi minulle. Sovimme, että ostan tarvikkeet, koska ajattelin saavani rahat pian takaisin.
Ensin sovimme kakkujen noutoajaksi juhlapäivän aamun. Pari päivää aikaisemmin tuttava ilmoitti, että pitäisikin
Ei ole mitään käsitystä. Kuvittelevat ettet kehtaa sanoa mitään ja saavat kaiken ilmaiseksi.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Mummu jolta ostimme talon viime syksynä, päätti tulla poimimaan marjat pois talon pihalla olevista pensaista. Kun huomasimme takapihallamme pyörivän vanhuksen ja menimme kysymään mitä hän oikein tekee niin ilmoitti että marjat ovat hänen, hän istutti pensaat vuosia sitten ja on hoitanut niitä. Piti pari kertaa selittää että talon ja tontin mukana meille siirtyivät myös pihan kasvit, lukuunottamatta yhtä koristepensasta jonka siirrosta oli sovittu kauppakirjassa.
Härskiä, mutta vähän myös säälittää höpsö mummo joka ei osannutkaan luopua pensaistaan. Toivottavasti tilanne ratkesi kauniisti.
Samallainen tapaus. Naapurin mökkivieraille edell.omistaja oli antanut luvan poimia meidän ostamastamme pihasta marjat, omenat yms. Vedin pensaat ja muut sileeksi. Aattelin istuttaa siihen muuta myöhemmin. Niin nämä hyväkkäät teki korvausvaatimuksen!!
Lähisukulainen kysyy haluatko lähteä käymään paikassa x jos maksettaisiin puoliksi bensat (tähän asti oli ok). Jatkaa että mieluummin lähden sellaisen kanssa joka maksaa puolet mutta jos et halua maksaa niin lähdenkin sitten henkilön y kanssa. Ollos hyvä ja mene vaan sanoin.
Tuttu halusi muuttaa meille siksi aikaa kun olimme kesällä pari-kolme kk mökillä lomaillen + etätöissä. Talonvahti olisi kyllä kelvannut, mutta sitten toinen kaverimme kyseli olimmeko tosiaankin vuokraamassa asuntoamme kesäksi? Tämä tuttu oli ilmoittanut talomme jollakin asunnonvuokraus palstalla ja aikoi tienata kodillamme.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu halusi muuttaa meille siksi aikaa kun olimme kesällä pari-kolme kk mökillä lomaillen + etätöissä. Talonvahti olisi kyllä kelvannut, mutta sitten toinen kaverimme kyseli olimmeko tosiaankin vuokraamassa asuntoamme kesäksi? Tämä tuttu oli ilmoittanut talomme jollakin asunnonvuokraus palstalla ja aikoi tienata kodillamme.
Onpa todelle röyhkeää meininkiä. Kai annoit kuulla kunniansa.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoituksen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt saada yhteyttä kotiseudulla asuvaan serkkuuni jonka kanssa olimme lapsina hyviä ystäviä emmekä ole tavanneet kunnolla vuosiin. Yllättäen sainkin häneltä viestiä ja kyselyn saisiko hän tulla käymään meillä. Ilo tapaamisesta haihtui kun selvisi että haluaa perheineen meille yöksi kun ovat menossa aamulennolla ja muutimme pari kuukautta sitten 3 km päähän lentokentästä. Sanoi puhelimessa että tulevat illalla, menevät suoraan nukkumaan ja lähtevät seitsemältä lentokentälle, ei ole aikaa muistelemisiin.
Et kai tuohon vaan suostunut? Todella itsekästä ajattelua serkultasi.
Härskiä toimintaa! Opettaja tarvii lomansa.
Naapuri vaati taloyhtiön kustantamaan hänen lataushybridin latauspistokkeen. Ei koskaan maksettu eikä laitettu pistoketta, mutta vaihdoimme isännöitsijän. Tyyppi hermostui.
Yksi kelevakes vaati äänestämään fasisteja, siis persuja Eduskuntaan ! No, linnas se on ollukki, akkansa pieksäny ja aina juovuksis. Eikä osaa varmaan kunnolla lukeakaan. ÄO ehkä 50-70
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai tuohon vaan suostunut? Todella itsekästä ajattelua serkultasi.
Meillä oli "yllättäen" tilanpuutetta, eli muka muutto vielä kesken. Eivät tulleet.
Taas jouduin pitämään palopuhetta exälleni kun oli kuppaamassa lapsen työpaikan tuotteita, kun lapsi saa niitä henkilökunta-alennuksella.
Jälleen otin puhelun exälle ja kysyin, että mikä ihme siinä omillaan toimeen tulemisessa on niin vaikeaa. Kuulemma hänellä on menoja ja vähän rahaa. Sanoin että koeta nyt j*malauta aikuinen ihminen käsittää, että niin me kaikki joudutaan tulemaan toimeen sillä mitä on, ja hänen tilanteensa ei ole muiden vika. Kukaan ei ole hänelle mitään velkaa eikä elatusvastuussa hänestä. (Jos hän ei kuppaisi muita, tuhlaisi rahojaan ja tosissaan yrittäisi elämässään, totta kai voisin silloin tällöin lainata rahaa, mutta tällaista en katsele).
Kysyin vielä, että mitä lapsen työpaikan tuotteita oli vailla ja paljollako piti olla, menenkö itse hakemaan hänelle? (Jokainen pystyy hankkimaan näitä normaalihinnoin). Ei kuulemma ollutkaan enää tarvetta ja äänensävystä päättelin, että asia lienee mennyt perille.
Lapsi vielä soitti hänelle perään ja sanoi, että voi joskus tuoda tuotteita lahjaksi jos saa tosi halvalla mutta ei aio hankkia niitä nyt erikseen.