Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9401/11882 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talkoot kun talkoot,olin aina mukana. Johto oli päättänyt talkoolla tehtävästä pihaviemäriremontista. Noin 3vkoa. Vajaa 20 asutoa. Meitä talkoolaisia 3-4 henkeä. Muuten pihalla oli hiljaista kuin hautausmaalla aamuyöllä. Muita asukkaita Ei näkynyt. Heräsivät henkiin sitten kun työ oli tehty.

Ihan oikein. Talkoot ovat aina vapaaehtoisia, laki ei pakota ketään osallistumasta talkoisiin eikä maksamaan talkoo-osuuttaan, jos ei osallistu. Kerros- ja rivitaloihin muutetaan yleensä siksi, ettei ole liikaa pihatöitä, tai ei ollenkaan pihatöitä. Moni vanhempi ihminen ei yksinkertaisesti jaksa eikä ehdi. Liian innokkaat itsetekijät ovat rasitus taloyhtiöille, he ovat luonteeltaan omakotiasujia, joten muuttoa kannattaisi harkita.

Niin tässä ei ollut kyse laista, vaan törkeydestä..

Vierailija
9402/11882 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää oma talkookeskustelu ja jättäkää tämä ketju rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9403/11882 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia kertomuksia?

Vierailija
9404/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena miehenä naapurin setä pyysi aina saunaan kun vanhempani eivät olleet kotona

Vierailija
9405/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja ostin oman hevosen. Tätini oli luvannut alakouluikäisille lapsilleen, että he pääsevät koko kesäksi luokseni auttamaan (täysihoitotallissa asuvan) hevoseni hoitamisessa ja ratsastamisessa ja minä vieläpä maksan tästä auttamisesta heille taskurahaa. No eivät päässeet. Emme edelleenkään ole puheväleissä.

Vierailija
9406/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mielestä tämä ei ehkä ole härskiä, mutta minun mielestäni on vähintään vaivaannuttavaa ja ärsyttävää.

Olen keski-ikäinen perheellinen nainen ja olen pitänyt omaa huushollia nuoresta, pidän sisustamisesta ja haluan kotiimme vain sinne sopivia esineitä, huonekaluja jne.

Eräs läheiseni tyrkyttää minulle jatkuvasti itselleen tarpeettomia mattoja, astioita ja mitä milloinkin. Ei huvita mennä kylään, kun jatkuvasti ehdotetaan, että otatko tuon tai tuon ja sitten itse koittaa kauniisti kieltäytyä, ettei pahoittaisi toisen mieltä. Hänen tullessaan kotiini kylään, saattaa hän tuoda tullessaan ihan mitä vaan. Hän tarkoittaa pelkkää hyvää, eikä ehkä jossain määrin osaa hahmottaa sitä, että en ole enää nuori, jonka kodista "puuttuu" tarvikkeita tai huonekaluja. Olen harventanut kyläilyjä tämän vuoksi ja sanonut suoraankin, että meillä on kaikki mitä tarvitsemme, mutta ei tunnu menevän perille.

Vierailija
9407/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan monelle aika tuttua, mutta appivanhemmat eivät ole ikinä pyytäneet kylään. Tosi nykyään pyytävät sillä verukkeella, että haluavat nähdä lapsia. Appivanhemmat ovat vielä hyväkuntoisia ja liikkuvat useita kertoja viikossa autolla milloin missäkin eli pääsisivät halutessaan meille vaikka, joka viikko.

No sitten asiaan, jos mennään kylään lasten kanssa, kun kutsutaan niin siellä kylässä on sitten erikseen töitä varattuna miehelle ja minulle. Kyläily aika menee töiden parissa ja lasten vahtimisessa.

Lasten verukkeella pyydetään taloon hommiin.

Vierailija
9408/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun mielestä tämä ei ehkä ole härskiä, mutta minun mielestäni on vähintään vaivaannuttavaa ja ärsyttävää.

Olen keski-ikäinen perheellinen nainen ja olen pitänyt omaa huushollia nuoresta, pidän sisustamisesta ja haluan kotiimme vain sinne sopivia esineitä, huonekaluja jne.

Eräs läheiseni tyrkyttää minulle jatkuvasti itselleen tarpeettomia mattoja, astioita ja mitä milloinkin. Ei huvita mennä kylään, kun jatkuvasti ehdotetaan, että otatko tuon tai tuon ja sitten itse koittaa kauniisti kieltäytyä, ettei pahoittaisi toisen mieltä. Hänen tullessaan kotiini kylään, saattaa hän tuoda tullessaan ihan mitä vaan. Hän tarkoittaa pelkkää hyvää, eikä ehkä jossain määrin osaa hahmottaa sitä, että en ole enää nuori, jonka kodista "puuttuu" tarvikkeita tai huonekaluja. Olen harventanut kyläilyjä tämän vuoksi ja sanonut suoraankin, että meillä on kaikki mitä tarvitsemme, mutta ei tunnu menevän perille.

Meille äitini tyrkytti oman äitinsä jäämistöä, kunnes ilmoitin, että myyn ne kirpputorilla ja jos ei mene kaupaksi, viemme kaatopaikalle. Jos eivät tavarat kelvanneet äidilleni, niin miksi niiden pitäisi kelvata meille. Miksei niistä voisi luopua? Paras oli eräs ruma ja epäkäytännöllinen laukku, jolle ei ollut kertakaikkiaan mitään käyttöä ja jota olisi pitänyt säilyttää perusteella, että se on mummin laukku. Ei kiitos.

Vierailija
9409/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi pitää itsellään kaikki lapsenlapselle ostamat vaatteet, saattaa jopa napata jonkin kivana pitämänsä vaatekappaleen omaan säilöönsä jos lapsi siellä hoidossa, pesee siis esim. Puseron ja laittaa kaappiin, lapsi palutuu kotiin jossakin yli pienessä ryysyssä.. Saattaa myös joskus antaa jotakin ja haluaa sen sitten yhtäkkiä takaisin..

Vierailija
9410/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama anopin kanssa. Kaikkea mahdollista yritetään tuputtaa meille: vuosikymmeniä vanhoja joulukoristeita, kulahtaneita huonekaluja, astiastoja, käsilaukkuja, vanhoja leluja... Appivanhemmat asuvat kolmikerroksisessa omakotitalossa, me taas pienessä kerrostalokolmiossa. Olemme lukuisia kertoja yrittäneet sanoa tiukasti ei, mutta se ei kelpaa vastaukseksi. Samoja tavaroita tarjotaan kerta toisensa jälkeen ja ne jäävät aina odottamaan sitä, että ne joskus kelpaisivat. Mikään muu ratkaisu ei kelpaa, koska kuulemma tavaran myyminen on liian aikaavievää (kyllä, eläkeläiselle) eikä anoppi halua antaa tavaroita pois ilmaiseksi.

Olen alkanut harkita, että alkaisimme ottaa tavaroita vastaan ja veisimme ne kotimatkalla SPR:n Konttiin. Appivanhemmat eivät juuri vieraile meillä, eli tuskinpa jäisimme tästä kovin helposti kiinni.

Vierailija
9411/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama anopin kanssa. Kaikkea mahdollista yritetään tuputtaa meille: vuosikymmeniä vanhoja joulukoristeita, kulahtaneita huonekaluja, astiastoja, käsilaukkuja, vanhoja leluja... Appivanhemmat asuvat kolmikerroksisessa omakotitalossa, me taas pienessä kerrostalokolmiossa. Olemme lukuisia kertoja yrittäneet sanoa tiukasti ei, mutta se ei kelpaa vastaukseksi. Samoja tavaroita tarjotaan kerta toisensa jälkeen ja ne jäävät aina odottamaan sitä, että ne joskus kelpaisivat. Mikään muu ratkaisu ei kelpaa, koska kuulemma tavaran myyminen on liian aikaavievää (kyllä, eläkeläiselle) eikä anoppi halua antaa tavaroita pois ilmaiseksi.

Olen alkanut harkita, että alkaisimme ottaa tavaroita vastaan ja veisimme ne kotimatkalla SPR:n Konttiin. Appivanhemmat eivät juuri vieraile meillä, eli tuskinpa jäisimme tästä kovin helposti kiinni.

Mitä ne Kontissa niillä tekee. Vievät kaatopaikalle. Tulee vaan kuluja. Kontissa ja kierrätyskirpparilla töissä olleena sanoisin että älkää viekö niihin roskianne. ne kuuluu kaatopaikalle.

Vierailija
9412/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan muutin kaveriporukastani ensimmäisenä vanhempien luota pois omaan asuntoon. Oltiin sitten tietysti usein minun kämpälläni juomassa kaljaa ennen kuin lähdettiin kaupungille viettämään iltaa. Mun luokse oli sitten kertynyt joku 200 tyhjää pulloa kun en ollut saanut aikaiseksi niitä vielä viedä kauppaan. Yksi kavereistani tuli sitten kerran soittamaan ovikelloa ja sanoi että lähdetään viemään pullot, sekä arvioi hänen juoneen noin kolmasosan niistä, eli hän ottaa niistä rahat. Käytiin viemässä ja toki hän rahansa saikin. Naurattaa vielä näin yli 30 vuoden jälkeenkin tämä tapaus. Kuuluisi kyllä paremminkin johonkin ketjuun piheistä tyypeistä.

Vierailija
9413/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin nuorena sukulaisperheen lastenhuoneen, huone oli niin sotkuinen että lattiaa ei näkynyt ja aikaa kului koko päivä. Palkanmaksun hetkellä sukulainen ojensi minulle ruttuisen 5€ ja sanoi että valitettavasti hänellä ei nyt ole kolikoita, käy kaupassa ostamassa mitä haluat ja tuo 2,5€ takaisin.. Olin sillon 16 vuotias omillani asuva opiskelija. En tarjoutunut siivoamaan toisten.

Vierailija
9414/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivosin nuorena sukulaisperheen lastenhuoneen, huone oli niin sotkuinen että lattiaa ei näkynyt ja aikaa kului koko päivä. Palkanmaksun hetkellä sukulainen ojensi minulle ruttuisen 5€ ja sanoi että valitettavasti hänellä ei nyt ole kolikoita, käy kaupassa ostamassa mitä haluat ja tuo 2,5€ takaisin.. Olin sillon 16 vuotias omillani asuva opiskelija. En tarjoutunut siivoamaan toisten.

Kitupiikit on kyllä "hauskaa" porukkaa. Tuossa kohtaa olisi kyllä ollut ihan paikallaan todeta, että mitäpä jos pidätte ne pennosenne, kiitos ja näkemiin. 😂

Vierailija
9415/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan muutin kaveriporukastani ensimmäisenä vanhempien luota pois omaan asuntoon. Oltiin sitten tietysti usein minun kämpälläni juomassa kaljaa ennen kuin lähdettiin kaupungille viettämään iltaa. Mun luokse oli sitten kertynyt joku 200 tyhjää pulloa kun en ollut saanut aikaiseksi niitä vielä viedä kauppaan. Yksi kavereistani tuli sitten kerran soittamaan ovikelloa ja sanoi että lähdetään viemään pullot, sekä arvioi hänen juoneen noin kolmasosan niistä, eli hän ottaa niistä rahat. Käytiin viemässä ja toki hän rahansa saikin. Naurattaa vielä näin yli 30 vuoden jälkeenkin tämä tapaus. Kuuluisi kyllä paremminkin johonkin ketjuun piheistä tyypeistä.

Minulla oli myös muuan opiskelukaveri joka jo samana iltana tai viimeistään seuraavana päivänä oli keräämässä juomiaan tölkkejä/pulloja ja ehkä muutaman muunkin mistä ajatteli illan aikana hörppineensä 🤣

Vierailija
9416/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vähän lisää :)

Vierailija
9417/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös muuan opiskelukaveri joka jo samana iltana tai viimeistään seuraavana päivänä oli keräämässä juomiaan tölkkejä/pulloja ja ehkä muutaman muunkin mistä ajatteli illan aikana hörppineensä 🤣

Tästä tuli mieleeni ex-boyfrendi, joka ei muuten ollut erityisen pihi, mutta kuulin jutun jälkikäteen, että oli ollut jossain bileissä, jossa oli tarjolla boolia sun muuta. Hän oli tuonut pullon kirkasta, ja tuli seuraavana päivänä hakemaan sen pois, kun sitä ei ollut käytetty.

Vierailija
9418/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin tyhjänpäivästä, kun mode aina vain poistaa viestini, joka sotii punaviher ideologiaa vastaan. Teen modelle uhallani siksi lisätyötä :)

Meidän sankari! T. Markku ja Eino Ullavan Seolta

Vierailija
9419/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderointi kyllä tällä palstalla vähän ihmetyttää, että mikä poistetaan ja mikä ei. Olisi minustakin mielenkiintoista tietää, millä perusteilla täällä poistetaan viestejä.

Vierailija
9420/11882 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö jo teille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi