Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9441/11882 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitee 78 v on sitä mieltä että keski-ikäisten työssäkäyvien lasten tehtävä on ostaa hänelle auto. Ei osteta vaikka olis rahaakin. Ihan sekaisin on muori.

Muori on oikeassa. On antanut teille elämän ja maksanut elättämisestänne nykyrahassa vähintään 100 t€/kersa. Eiköhän ole ihan kohtuullista maksaa takaisin ainakin nyt sen auton verran. Minä ainakin olen hemmotellut äitiäni reilusti jonkun keskihintaisen uuden auton verran ja enemmänkin. Autoa ei ole keksinyt pyytää mutta ostaisin heti jos pyytäisi. Minullehan se kuitenkin palautuu jos hän kuolee ennen minua.

Onko äiti tähän asti ajanut autoa itse ilman suuria taukoja? Tässä iässä saattaa sekä näkö että kognitiiviset kyvyt heikentyä nopeasti..

Vierailija
9442/11882 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan seurustelukumppanini kinusi kolmen kimppaa. En lämmennyt ajatukselle yhtään mutta kun se nyt tälle miehelle oli niin tärkeää ajattelin että menköön ja olisin ainakin kokemusta rikkaampi. Sovittiin, että mennään paikalliseen baariin ja vaikka hajaannutaan etsimään saman henkistä kolmatta pyörää. Aika nopeasti tärppäsikin ja menin esittelemään miesystävälleni löytämäni miehen joka kertoi vielä olevansa biseksuaali. Miesystäväni lähti paikalta mitään sanomatta, meni asunnollemme ja mökötti vielä koko seuraavan päivänkin.

Olipa yllätys että miehes halus kolmannen pyörän olevan nainen ja siinä loistava tekosyy pettää kun oma kumppani kyllästyttää....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9443/11882 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinhan tänne sitten näitä naimisjuttujakin. Ihmeen kauan pysyi ketju normaalien ihmisten käsissä. Nyt saitin vakiopervot tulivat pilaamaan tämänkin. 

Vierailija
9444/11882 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi naapuri mies kysyi kerran juovuspäissään, saako naida vaimoani.

Kaiketi annoit luvan, kun kerran kauniisti pyysi?

Vierailija
9445/11882 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin vanha ok-talo Paloheinästä siinä

piti tehdä remonttia kun oli varmaan -50

luvulta koko sisustus . appiukko lupautui

tekemään sen, työn hinnasta ei puhuttu

mitään, vain matetiaalit maksoin itse .

vesikatto olis pitänyt uusia mutta siitä

ei appi puhunut mitään, se selvisi mulle

paljon myöhemmin, lopulta appi ehdotti

että päästän anopin sinne tontille teke-

mään juurespellon, oli 1000m2 pikku tontti, en todellakaan huolinut rääväsuu

rahanahnetta anoppia tontilleni, olisin

varmaam joutunut hoitamaan nuo ihan

hautaan asti kun olisivat tunkeneet kotiimme asumaan, hyi helv ....

Vierailija
9446/11882 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan seurustelukumppanini kinusi kolmen kimppaa. En lämmennyt ajatukselle yhtään mutta kun se nyt tälle miehelle oli niin tärkeää ajattelin että menköön ja olisin ainakin kokemusta rikkaampi. Sovittiin, että mennään paikalliseen baariin ja vaikka hajaannutaan etsimään saman henkistä kolmatta pyörää. Aika nopeasti tärppäsikin ja menin esittelemään miesystävälleni löytämäni miehen joka kertoi vielä olevansa biseksuaali. Miesystäväni lähti paikalta mitään sanomatta, meni asunnollemme ja mökötti vielä koko seuraavan päivänkin.

😆😆😆

Vierailija
9447/11882 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarus kantoi useamman vanhempiemme varaston/aitan täyteen lopetetun yrityksensä tavaroita (=romuja). Ovat olleet siellä kohta 10 vuotta. Nyt on sitten kiinteistö myyty ja varastot pitäisi saada tyhjäksi. Kyselin, että milloinka on tulossa tyhjentämään. Sisarus ilmoitti, että puolisoni on luvannut tyhjentää varastot kaatopaikalle. No, ei ole luvannut!!

Vierailija
9448/11882 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli outo ehdotus henkilöltä, joka kävi katsomassa asuntoa. Olen itsekin vuokralla ja lupauduin esittelemään asuntoa omistajien puolesta. Tyyppi kysyi, olenko jo muuttanut. Vastasin totuudenmukaisesti, että olen, mutten kertonut, että asunto on minulla vielä vuokralla viikon verran. Hän olisi tarvinnut yösijan. Olen tavannut tyypin sen ainoan kerran, jolloin esittelin asuntoa hänelle.

Vierailija
9449/11882 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvatuli kirjoitti:

Ikävä kyllä perheessäni on ihmisiä, jotka jostain syystä kuvittelevat koko maailman olevan heille jotain velkaa ja yrittävät hyötyä muista sumeilematta.

Ihan muutama esimerkki tästä:

- yritettiin saada bulvaaniksi auton vakuutuksille, koska omat luottotiedot ei kelvanneet erämaksuun (en suostunut, tästä suututtiin)

- yritettiin saada ottamaan laina, kun "tiedäthän sinä, että kyllä maksu hoituu" (jep, tiedän, että ei hoidu, en suostunut)

- kun harkitsin autoni myymistä ehdotettiin, että he voivat kysyä yhdeltä tutultaan ostaisiko hän sen, tästä menisi sitten heille provikka myyntihinnasta...

- yksi oli juuri maksanut minulle velkansa takaisin käteisellä (200€) ja kun tein lähtöä pihasta pyysikin 50€ takaisin, kun "pankkikortin päiväraja ylittyi ja pitää käydä kaupassa, laitan heti tililtä takaisin sitten" (ei ole laittanut ja tästä on pari kuukautta)

Tällä hetkellä ovat minulle yhteensä velkaa lähes 500€

Nyt on pakko ollut sanoa jo, että en voi auttaa, vaikka ovat perhettä.

Tuttua tarinaa, ihan kuin meidän perheessä. Siskoni on parempituloinen kuin minä, mutta hän on vuosien varrella muun muassa

- pyytänyt rahaa oman remonttinsa maksamiseen, "kun remonttilasku tuli niin yllättäen". Sanoin ettei minulla ole sellaiseen rahaa.

- ruinannut rahaa lainaksi, "koska pankki ei enää anna lainaa". Ilmoitin etten voi toimia pankkina.

- tupannut meille kylään jouluaattona, koska oli itse p.a. Sai tulla.

Vierailija
9450/11882 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli menossa naimisiin ja olin yksi hänen kaasoistaan. Monta kuukautta ennen häitä hän kuitenkin perui minun osallistumiseni häihin ei-uskovaisuuteni takia (hän ja suurin osa vieraista hellareita) ja siinä samalla totesi, että voin silti osallistua kaikkiin kaasona olemiseen liittyviin asioihin vaikka itse häät jäisivätkin minulta väliin.

Nämä kaasojutut siis olivat kihlajaisten järjestäminen ja niihin leipominen (sekä näihin liittyvien kulujen maksaminen), eeppiset polttarit, häiden ohjelman suunnittelu ja hääpaikan valmiiksi asettelu. Olisin siis käytännössä ollut ilmainen pitopalvelu ja lompakko tälle ystävälle, mutta kyllä häntä silti ihmetytti, kun kieltäydyin "auttamasta ystävää hänen elämänsä tärkeimpänä päivänä".

Myöhemmin ystävä pyysi minua myös leipomaan hääkakun. Olin melkein valmis suurtalouskokki, joten hän kai luuli, että osaan myös leipoa vaikka mitä.

Emme ole enää tekemisissä

Vierailija
9451/11882 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut todella hankala vuosi, paljon kiirettä, pikkulapsiperheen arkea ja vielä toinen meistä vanhemmista on tällähetkellä vakavasti sairas niin että välillä joutunut olemaan sairaalahoidossakin ja lasten hoito kaatunut toisen harteille.

Anoppi tietää tämän varsin hyvin, on pyydetty useasti apua vaikka lasten hoidossa tai kodin askareissa, mutta he eläkeläiset eivät kuulemma jouda kun on niin kiirettä ja stressiä.

No hetki sitten anoppi kiikutti meille ostamansa käytetyn turvakaukalon. Ihmettelimme miksi hän meille sellaisen tuo kun ei ole tarvetta.

Meidän pitää kuulemma hänen puolestaan myydä se voitolla ja antaa rahat sitten hänelle kun hän sen oli jostain netistä joutessaan halvalla löytänyt.

Meinasin pyörtyä kun kuulin tuosta. Apua ei heru arkeen mutta hän ehtii netistä haalia kaikkea sontaa ja kuvittelee meidän myyvän tuotteet puolestaan ja vielä antavan rahan hänelle.

Vierailija
9452/11882 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini pyysi, että hääni loppuisivat yhdeksältä illalla. Tarkoitus oli juhlia vaikka aamuun asti, jos vieraita kiinnostaa. Syy oli se, että hänen tyttärensä on niin tarkka siitä, että milloin heidän lapsensa menevät nukkumaan, eivätkä he halua että mitään jää näkemättä aikaisen kotiinlähdön takia.

En ollut uskoa korviani, ja vähän suutuinkin asiasta. Nykyään tämä lähinnä naurattaa. No.. Häät peruuntuivat koronan takia, eikä sulhanen enää halua kanssani naimisiin. :)

Vierailija
9453/11882 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomamme alkoi ja lähdimme mökille perjantai-iltana. Lauantaina kaverini soitti ja kysyi voisimmeko olla alkavan viikon kotonamme, kun hän haluaisi mökilleni poikakaverinsa kanssa. Sanoin että he voivat tulla käymään ja saunomaan, mutta meillä on vain tämä viikko lomaa samaan aikaan ja vietämme se mökillä. 

Tuli luuri korvaan, eikä ole kaverista kuulunut mitään yli kuukauteen.

Vierailija
9454/11882 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni oli menossa naimisiin ja olin yksi hänen kaasoistaan. Monta kuukautta ennen häitä hän kuitenkin perui minun osallistumiseni häihin ei-uskovaisuuteni takia (hän ja suurin osa vieraista hellareita) ja siinä samalla totesi, että voin silti osallistua kaikkiin kaasona olemiseen liittyviin asioihin vaikka itse häät jäisivätkin minulta väliin.

Nämä kaasojutut siis olivat kihlajaisten järjestäminen ja niihin leipominen (sekä näihin liittyvien kulujen maksaminen), eeppiset polttarit, häiden ohjelman suunnittelu ja hääpaikan valmiiksi asettelu. Olisin siis käytännössä ollut ilmainen pitopalvelu ja lompakko tälle ystävälle, mutta kyllä häntä silti ihmetytti, kun kieltäydyin "auttamasta ystävää hänen elämänsä tärkeimpänä päivänä".

Myöhemmin ystävä pyysi minua myös leipomaan hääkakun. Olin melkein valmis suurtalouskokki, joten hän kai luuli, että osaan myös leipoa vaikka mitä.

Minulta ei odotettu noin paljon. (- Olen tämän tarinan varmaan aiemminkin kertonut.) Pyynnöstä lupasin leipoa pullat häihin ja antaa ne "häälahjaksi". Pyysin saada tulla kirkkoon katsomaan vihkiseremoniaa (itse häihin ei kutsuttu ja se oli minulle ok). Pari päivää ennen tilaisuutta sanottiin, että älä tulekaan sinne kirkkoon. Ehkä oma kirkkoon kuulumattomuuteni olisi tuonut huonoa onnea. - Pullasopimus toki edelleen oli voimassa eli vein vastaleivotut pullat hääpäivän aamuna morsiolle lahjaksi.

- Jospa pitkässä avioliitossa elävänä kuitenkin olisin tuonut mukanani hyvää onnea, koska ero tälle pariskunnalle aikanaan koitti Jumalan silmien edessä annetuista lupauksista huolimatta.

Vierailija
9455/11882 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli noista autoista mieleen. Minulla on harrasteautona -50 luvun Cadillac mitä käytän kesäisin melkeinpä pääasiallisena ajoautona. Naapurin äijä tuli kysymään voisinko lainata tätä autoa hänen tyttärelleen hääautoksi. Ihmettelin koska käsittääkseni heidän uskonnossaan tällainen ei ole tapana. No ei tuolla sinänsä ole väliä. Vastasin tyypille, että tietysti se käy ja tehdäänkö vaikka niin, että hän laittaa vakuutena tililleni 60 t€ ja palautan sen sitten jos auto tulee yhtä virheettömänä takaisin kun se oli lähtiessä. Miinus 1000 € minkä otan klassikkoauton vuokrasta. Vähennän summasta sitten lisää jos autoon on tullut naarmuja tai kolhuja. Tätä hän ihmetteli kovasti ja piti ilmeisen kohtuuttomana joten selitin, että jos hän ottaa minulta jotain tuon arvoista niin eikö ole aivan kohtuulista, että minä otan häneltä jotain saman arvoista vakuudeksi. Lupasi miettiä ja palata asiaan. Ei ole vielä palannut vaikka aikaa on kulunut monta vuotta. N39

En olisi lainanut edes noilla ehdoilla.

t. jenkkiautoilija

Vierailija
9456/11882 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta ei odotettu noin paljon. (- Olen tämän tarinan varmaan aiemminkin kertonut.) Pyynnöstä lupasin leipoa pullat häihin ja antaa ne "häälahjaksi". Pyysin saada tulla kirkkoon katsomaan vihkiseremoniaa (itse häihin ei kutsuttu ja se oli minulle ok). Pari päivää ennen tilaisuutta sanottiin, että älä tulekaan sinne kirkkoon. Ehkä oma kirkkoon kuulumattomuuteni olisi tuonut huonoa onnea. - Pullasopimus toki edelleen oli voimassa eli vein vastaleivotut pullat hääpäivän aamuna morsiolle lahjaksi.

- Jospa pitkässä avioliitossa elävänä kuitenkin olisin tuonut mukanani hyvää onnea, koska ero tälle pariskunnalle aikanaan koitti Jumalan silmien edessä annetuista lupauksista huolimatta.

Olisit nyt edes laittanut niihin pulliin vaikka jotain laksatiivia tai muuta suolen toimintaa parantavaa.

Vierailija
9457/11882 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit nyt edes laittanut niihin pulliin vaikka jotain laksatiivia tai muuta suolen toimintaa parantavaa.

Ei nyt toki - tykkäsin kovasti tuosta pariskunnasta. :D

Vierailija
9458/11882 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten kotihoidossa töissä. Minulla oli eräs työkaveri, joka esitti välillä kummallisia pyyntöjä. Esimerkki: asuin samassa rappukäytävässä, kuin eräs asiakkaamme. Minulla oli vapaapäivä, ja röhnötin sohvalla aamutakki päällä nauttien olostani. Ulkona satoi kaatamalla. Silloin tämä aamuvuorossa ollut työkaveri soitti ja kysyi, voisinko käydä hänen puolestaan laittamassa lounasta tälle rapussani asuvalle mummolle. Hän ei kuulemma millään viitsinyt tulla autosta ulos, kun satoi. (Ei tullut kauppoja.)

Vierailija
9459/11882 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta minun naapurit on ihan oivaa porukkaa nyt kun ollaan totuttu kolmen vuoden aikana toisiimme. moikataan ja rupatellaankin välillä muttei mitään härskiä tai muita vaatimuksia ole naapurit koskaan esittäneet. asutaan rivitalossa pienellä paikkakunnalla pohjois-karjalassa ja kivempi täällä on asua kuin espoossa josta muutettiin paluumuuttajina takaisin kotikonnuille. 

Vierailija
9460/11882 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei häihin kutsuta, ei tarvitse lahjakkaan antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi