Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9381/11882 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan perityn autiotilan. Metsää ja pusikkoa on sen verran, että olen helposti tehnyt vapaa-ajan harrastuksena polttopuut omaan käyttöön. Jo keväällä arvasin, että polttopuulle saattaa olla tarvetta ensi talvena. Ehdotin keväällä ja kesällä useammalle sukulaiselle, työkaverille jne. halkotalkoita. Pari tehokasta viikonloppua, ja saisivat viedä kaikki puut mitä tekevät. Minä olisin saanut pihapiiriä siistimmäksi, ja kaverit polttopuuta. Kukaan ei ehtinyt, ei ollut tarvetta, lomat kuulema käytetään lepäämiseen jne.

Arvatkaapa paljonko on puhelin soinut nyt syksyllä? Lähes kaikki ketä pyysin talkoisiin on soitellut ja kysellyt ilmaista polttopuuta. Olen kuulema luvannut sellaista :D. Yksi olisi tullut lokakuun alussa mielellään talkoisiin, tekemään ensi talveksi puuta. Suuttui kun naureskelin, että nyt on kyllä liian myöhäistä, mutta kevättalvella sitten seuraavan talven puita tekemään...

Meillä mies ehdotti kavereilleen, että tulevatko meidän mökille auttamaan puuhommissa (n. 4 tuntia), niin vietetään samalla poikien viikonloppu mökillä saunoen, paljussa rentoutuen ja kalastaen veneellämme. Ei kuulemma kiinnostanut puita tehdä, mutta sauna, palju ja kalastus olisivat sopineet. Mies totesi että antaa olla, teimme miehen kanssa puut itse ja käytimme ne itse saunaan ja paljuun

Sille joka alapeukutti tätä, tiedoksi että valitettavasti sauna ja palju (ja mökki) tarvitsevat puuta lämmetäkseen, joten puuta on tehtävä, jos niistä haluaa nauttia. Mielellään olisivat tulleet vain oleskelemaan ja pitämään hauskaa, mutta kun se ei mökillä vaan toimi niin.

No voittehan te mökin omistajat tehdä ne puut yms. ihan itse. Eihän ne vieraille kuulu ja kun eivät halua sellaista tehdä niin se on niin eikä siitä voi heitä moittia.

Mitä itse tuumaisit jos saisit kutsun toisen ihmisen juhliin ja siellä pitäisi ensin siivota juhlapaikka ja kattaa ja laittaa paikat kuntoon kun ei se niin mene että tullaan vain rentoutumaan?!

Vierailija
9382/11882 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan perityn autiotilan. Metsää ja pusikkoa on sen verran, että olen helposti tehnyt vapaa-ajan harrastuksena polttopuut omaan käyttöön. Jo keväällä arvasin, että polttopuulle saattaa olla tarvetta ensi talvena. Ehdotin keväällä ja kesällä useammalle sukulaiselle, työkaverille jne. halkotalkoita. Pari tehokasta viikonloppua, ja saisivat viedä kaikki puut mitä tekevät. Minä olisin saanut pihapiiriä siistimmäksi, ja kaverit polttopuuta. Kukaan ei ehtinyt, ei ollut tarvetta, lomat kuulema käytetään lepäämiseen jne.

Arvatkaapa paljonko on puhelin soinut nyt syksyllä? Lähes kaikki ketä pyysin talkoisiin on soitellut ja kysellyt ilmaista polttopuuta. Olen kuulema luvannut sellaista :D. Yksi olisi tullut lokakuun alussa mielellään talkoisiin, tekemään ensi talveksi puuta. Suuttui kun naureskelin, että nyt on kyllä liian myöhäistä, mutta kevättalvella sitten seuraavan talven puita tekemään...

Meillä mies ehdotti kavereilleen, että tulevatko meidän mökille auttamaan puuhommissa (n. 4 tuntia), niin vietetään samalla poikien viikonloppu mökillä saunoen, paljussa rentoutuen ja kalastaen veneellämme. Ei kuulemma kiinnostanut puita tehdä, mutta sauna, palju ja kalastus olisivat sopineet. Mies totesi että antaa olla, teimme miehen kanssa puut itse ja käytimme ne itse saunaan ja paljuun

Sille joka alapeukutti tätä, tiedoksi että valitettavasti sauna ja palju (ja mökki) tarvitsevat puuta lämmetäkseen, joten puuta on tehtävä, jos niistä haluaa nauttia. Mielellään olisivat tulleet vain oleskelemaan ja pitämään hauskaa, mutta kun se ei mökillä vaan toimi niin.

No voittehan te mökin omistajat tehdä ne puut yms. ihan itse. Eihän ne vieraille kuulu ja kun eivät halua sellaista tehdä niin se on niin eikä siitä voi heitä moittia.

Mitä itse tuumaisit jos saisit kutsun toisen ihmisen juhliin ja siellä pitäisi ensin siivota juhlapaikka ja kattaa ja laittaa paikat kuntoon kun ei se niin mene että tullaan vain rentoutumaan?!

Toki on ok kieltäytyä talkoista, jos ei ystävää halua auttaa. Kun on kutsuttu talkoisiin, silloin ei kutsuta itse itseään vieraaksi pelkästään rentoutumaan.

Ihan eri asia verrata tuota siihen, että saa kutsun juhliin jossa nakitettaisiin vasta paikan päällä siivoamaan. Kyseessä kun oli selvä ehdotus puutalkoista sekä rentoutumisesta porukalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9383/11882 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
9384/11882 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti anoppini on useasti vaatinut minut kotiinsa siivoamaan!

Vierailija
9385/11882 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä vaaditaan nyt hyväksymään, että kokous, jossa toinen meistä oli mukana ja sai luvan äänittää sen puhelimella, onkin käsitellyt toista asiaa kuin mitä se käsitteli!

Kumpikin meistä kuulee erinomaisesti ja ollaan järjissämme.

Vastapuoli haluaa, että myönnämme asian.

Pöytäkirja olisi oikein, vaikka se on täysin väärin. Lisäksi viitataan todisteisiin, joita meille ei ole näytetty.

Kokouksen pj menetti hermonsa ja löi nyrkkiä pöytään ja karjui. Syyttä.

Kyseessä mestarivalehtelija, jonka tiesin jo, mutta nyt pitäisi nyökytellä kokouksen sisällön olevan muuta kuin mitä se oli.

Äänitys ei kuulemma kuulu hyvin. Vaikka vastapuoli ei ole edes kuullut sitä.

Toinen meistä äänitti sen huippupuhelimella.

Emme myönnä valheita. Vastapuoli ei pyytänyt kuulla nauhoitusta. Hän tietää siis muutenkin!

Vierailija
9386/11882 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen äiti anoppini on useasti vaatinut minut kotiinsa siivoamaan!

Ilmeisesti olet mennyt.

Vierailija
9387/11882 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu. On onnistunut toheloimaan elämäntavoillaan itselleen sellaiset terveysongelmat ettei pysty käymään töissä. Voitonriemuisena kertoi saaneensa sairaseläkepäätöksen mutta tämäkään ei ilmeisesti riitä, koska pitää jatkuvasti olla pummaamassa muilta. On kupannut monta ihmistä aivan tyhjiin ja vinkuu, kun ei ole kavereita. Vaatii muita laittamaan autonsa nimiinsä kun on söhlännyt luottotiedot vuosia sitten. On katkera lastensa äideille jotka "kiskovat hirveitä rahoja hänen selkänahastaan" (valtion elatustuet ja lapsilisät) ja valittaa kun hänellä on niin paljon lapsia ja velat kasvaa kun ei ole tuloja joista periä.

Kun annoin eräälle vähävaraiselle läheiselleni kalliilla ostetun huonekalun, kysyi tämä tuttu että kai nyt sentään jotain rajaa sain. Tiuskaisin etten todellakaan pyydä läheisiltäni rahaa ja tiedänpä senkin, että tämä läheiseni oli tuolloin pahassa tilanteessa ja tarvitsi tuon huonekalun. Minä käyn töissä ja mieheni on hyvätuloinen, joten miksi alkaisin veloittaa?

Tämä tuttu on katkera kaikille, joilla on töitä ja elämä kunnossa ja haukkuu kaikkia keskituloisista ylöspäin olevia "kultalusikka p**seessä syntyneiksi". Hän kun on elänyt rankan lapsuuden ja hänellä on sairauksia ja blaablaa. Niin? Oikeuttaako se kuppaamaan muita?

Ihmiset jättävät hänet yksi toisensa jälkeen koska on myös avoimen ilkeä kaikille. Nuorempana oli ylimielinen, nyt elämä on opettanut. Ainakin jotain.

Ei pummaaminen oo ok, mutta sairaseläke on todella pieni (800€/kk), eli voi hyvinkin herättää katkeruutta, kun muilla on paljon enemmän kuin hänellä.

Tiedän tämän, ja ymmärtäisin sen jos hän olisi kiva ja edes yrittäisi elää tulojensa mukaan mutta ei. Törsää kaiken aivan humpuukiin, syö epäterveellisesti ja valvoo tahallaan pitkiä aikoja saadakseen kantaa marttyyrin viittaa harteillaan. Muuttaa jatkuvasti kun "ei kestä olla tässä kämpässä". Ottaa satunnaisia työkeikkoja alueilta joihin mennessä varmasti menee bensaa paljon. On myös kateellinen työssäkäyville lapsilleen ja antaa ymmärtää että osa heidän palkastaan kuuluu hänelle. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vierailija
9388/11882 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi naapurini oletti että voin toimia lastenvahtina kun olin etätöissä ja jätti kysymättä 6-vuotiaat kaksoset  soittamaan ovikelloa ja kertomaan että äiti käski tulla luokseni kun olen kotona ja he voivat varmaan leikkiä omien lasteni kanssa. Omat lapset olivat hoidossa, tärkeä palaveri alkamassa joten soitin autollaan pois päin kaahavalle äitylille, että hakee kaksoset, en ole mikään päivähoitopaikka. Sadattelun seasta sain selvää ettei muka voinut ottaa lapsia mukaan kun on menossa kampaajalle. Haki kuitenkin, kun uhkasin ilmoittaa sossulle että hän hylkää lapset tarkistamatta voiko joku toinen pitää heistä huolta.

Alkuperäisessä tarinassa jätettiin lapset leikkialueelle ja pyydettiin naapurin mummo vahtimaan heitä. Kerropa oma tarinasi.

Vierailija
9389/11882 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouva kävi tänään pyytämässä että emme tänä vuonna laittais isoa ulkoallasta pihallemme kun heidän lapset kuulemma kinuaa ostaa heilekkin.

Ajattelimme silti laittaa sen kuun alussa kuten joka vuosi.

Vierailija
9390/11882 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parikin tapausta

Seurustelin kerran erään alkoholistin kanssa. Päivä alkoi aamukaljalla ja sitä lipiteltiin lisää koko päivän. Hänellä ei koskaan ollut rahaa ja ajattelin kiltisti, että jos haluaa tehdä jotakin kivaa, niin se, jolla on rahaa maksaa. No, huomasin pian, että maksoin kaiken, ruuat, kaljat, pizzat tms. Kerran oltiin kaupassa jä hän oli ostanut kassillisen kaljaa. Kassan jälkeen hänmeni pakkaamaan kaljoja kassiin ja minä jäin odottamaan, että hän tulisi maksamaan ostoksensa. Seisoin paikallani kunnes hän sanoi, että maksaisitko nyt. Tajusin, että hän oletti suoraan, että minä maksan. Myöhemmin sain kuulla vittuilua, että olinko vähän tyhmä, kun jäin vaan seisomaan , enkä maksanut heti juomia.

Toisen kerran Kaverini jäi asunnottomaksi ja sovittiin, että hän saa asua asunnossani puoli vuotta, kun olen toisella paikkakunnalla. Hänen oli tarkoitus etsiä itselleen asunto sinä aikana. Ymmärsin, että oli tarkoitus, että hän laittaisi kaupungille hakemuksen. Toukokuun puolessa välissä kyselin, että mikä on tilanne hän sanoi, että etsii itselleen ensin työpaikan ja sitten asunnon. Hän oletti suoraan, että voi jäädä asuntoon asumaan ja etsimään työpaikkaa, vaikka oli selkeästi sovittu, että saa olla toukokuun loppuun. Ja hän ei ollut edes laittanut sitä asuntohakemusta kaupungille!

Vierailija
9391/11882 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappi pyysi vihkimisestämme palkaksi viikonlopun vanhempIeni kesämökillä.

Jälkikäteen kuulin, että sama pappi oli saanut joltain vihkimältään pariskunnalta

asuntovaunun korvauksetta lomamatkalleen.

Eipä vihkinyt tuo pappi meitä.

Ilmoita kirkkoherralle ja tuomiokapituliin loispapista. Pappi ei saa ottaa rahaa tai muuta palkkiota toimituksista. Ilmoituksen voit tehdä nimettömänä.

Vierailija
9392/11882 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On parikin tapausta

Seurustelin kerran erään alkoholistin kanssa. Päivä alkoi aamukaljalla ja sitä lipiteltiin lisää koko päivän. Hänellä ei koskaan ollut rahaa ja ajattelin kiltisti, että jos haluaa tehdä jotakin kivaa, niin se, jolla on rahaa maksaa. No, huomasin pian, että maksoin kaiken, ruuat, kaljat, pizzat tms. Kerran oltiin kaupassa jä hän oli ostanut kassillisen kaljaa. Kassan jälkeen hänmeni pakkaamaan kaljoja kassiin ja minä jäin odottamaan, että hän tulisi maksamaan ostoksensa. Seisoin paikallani kunnes hän sanoi, että maksaisitko nyt. Tajusin, että hän oletti suoraan, että minä maksan. Myöhemmin sain kuulla vittuilua, että olinko vähän tyhmä, kun jäin vaan seisomaan , enkä maksanut heti juomia.

Toisen kerran Kaverini jäi asunnottomaksi ja sovittiin, että hän saa asua asunnossani puoli vuotta, kun olen toisella paikkakunnalla. Hänen oli tarkoitus etsiä itselleen asunto sinä aikana. Ymmärsin, että oli tarkoitus, että hän laittaisi kaupungille hakemuksen. Toukokuun puolessa välissä kyselin, että mikä on tilanne hän sanoi, että etsii itselleen ensin työpaikan ja sitten asunnon. Hän oletti suoraan, että voi jäädä asuntoon asumaan ja etsimään työpaikkaa, vaikka oli selkeästi sovittu, että saa olla toukokuun loppuun. Ja hän ei ollut edes laittanut sitä asuntohakemusta kaupungille!

Ihan oma valinta, minkälaisia miehiä ja kavereita valitset! En ikinä huolisi (eikä niitä.kaveripiiriin kuulukaan) pe rsaukista, kaljaa lipittävää hemmoa. Enkä kaveria, joka ei aikuisenakaan saa hoidettua asuntoasioitaan.

Vierailija
9393/11882 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talkoot kun talkoot,olin aina mukana. Johto oli päättänyt talkoolla tehtävästä pihaviemäriremontista. Noin 3vkoa. Vajaa 20 asutoa. Meitä talkoolaisia 3-4 henkeä. Muuten pihalla oli hiljaista kuin hautausmaalla aamuyöllä. Muita asukkaita Ei näkynyt. Heräsivät henkiin sitten kun työ oli tehty.

Ihan oikein. Talkoot ovat aina vapaaehtoisia, laki ei pakota ketään osallistumasta talkoisiin eikä maksamaan talkoo-osuuttaan, jos ei osallistu. Kerros- ja rivitaloihin muutetaan yleensä siksi, ettei ole liikaa pihatöitä, tai ei ollenkaan pihatöitä. Moni vanhempi ihminen ei yksinkertaisesti jaksa eikä ehdi. Liian innokkaat itsetekijät ovat rasitus taloyhtiöille, he ovat luonteeltaan omakotiasujia, joten muuttoa kannattaisi harkita.

Vierailija
9394/11882 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivitalossa oli arki-iltana puunkaatotalkoot. Pätkittiin paloiksi. Lopuksi sanottiin, että ne pölkyt ovat vapaata riistaa. Niinpä kaikki puut oli kadonneet seuraavan päivän aikana. Talkoisiin osallistumattoman osakkaan appiukko oli käynyt ne hakemassa.

Ei tässä ole mitään väärää. Talkoisiin ei ole kenenkään pakko osallistua. Puut ovat kaikkien osakkaiden yhteisiä, joten kenen tahansa osakkaan sopii niitä ottaa, vaikkei osallistuisi talkoisiin. Osakas voi myös siirrättää puut appiukolleen, jos haluaa. Kenties ne menivät yhteiselle kesämökille.

Vierailija
9395/11882 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex äijä yritti hoitaa elatusmaksut luonnossa...

Jotenkin en innostunut. Lurppa ehdotti näin. Pokkaa löytyy kyllä

Vierailija
9396/11882 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan oli ihan reilusti kyse talkoista , jossa 4 tunnin työ olisi palkittu mökki viikonlopun saunomisilla , paljulla ja kalastelulla. Ja vaikka ei mainittukaan , niin varmaan olisi tarjottu ruuat myös jne.

Oletko koskaan kuullut tällaisista talkoista?

Ne ovat juuri tällaisia, joissa autetaan kaveria .

Kyllä esim hyvin vanhan ihmisen synttärit järjestetään usein talkoilla, kun tämä ei enää itse pysty.

Tietysti asia pitää tehdä etukäteen selväksi, eikä nakittaa hommiin, kun vieras on luullut tulevansa viettämään viikonloppua mökille tai juhliin.

Vierailija
9397/11882 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex äijä yritti hoitaa elatusmaksut luonnossa...

Jotenkin en innostunut. Lurppa ehdotti näin. Pokkaa löytyy kyllä

"Lurppa"... Koira?

9398/11882 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äitini kuoli ja järjestelyin hautajaisia niin eno Helsingistä soitti ja vaati että minun pitää tilata lentoliput hänelle ja naisystävälle, myös taksi kentältä hotelliin ja hautajaispaikalle sekä muistotilaisuuden jälkeen takas lentokentälle..

Hän oli todella varakas, itse opiskelin tuolloin, päällä asuntolaina ja eka lapsikin tulossa.

Ei näkynyt enoa hautajaisissa, ei edes adressia ollut häneltä. Muutama vuosi tuon jälkeen oli hänen ja äitini tätin hautajaiset eräässä pienessä pitäjässä pohjoisessa jonne lähimmältä lentokentältä matkaa yhteensuuntaa 150 km. Taas enoni soitti ja vaati että tilaan liput kahdelle, myös taksi kyseiselle päivälle ja illalla takaisin Helsinkiin. En taaskaan tilannut, sanoin että olet aikuinen mies, olet reissannut tänäkin vuonna mm Yhdysvalloissa eli hoida itse asiasi. Suuttui ja löi luurin korvaan eikä näkynyt häntä hautajaisissa. Sen jälkeen soitti vain kun oli kännissä ja yleensä aloitti ihan asiallisesti, sitten meni vittuiluksi aina. Itse saan elantoni turvansoitolla ja en jää sanattomaksi, joten annoin sanan sanasta, joskus jopa kaksi takaisin. Sen jälkeen soitti kaikki tätini ja enoni läpi sekä kummankin veljeni ja haukkui minut..

Vierailija
9399/11882 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mistä aloittaisin..

Äitini sairastui vakavasti n 15v sitten. Isäni oli n 75v, hyväkuntoinen ikäisekseen, kävin toki pari kertaa viikossa töiden jälkeen auttamassa yms ja muutkin sisarukset kävivät.

Puolen vuoden jälkeen äidille kaavailtiin jatkohoitopaikkaa, isä halusi hänet kotiin ja oli ilmoittanut äidin silloiseen hoitopaikkaan, että minä aloitan äidin kokopäivöisen hoitamisen. Minulta tätä ei kysytty vaan sain sieltä äidin hoitopaikasta soiton jossa kysyttiin milloin tulen opettelemaan oikeaoppisia nostoja, vaipanvaihtoja ja pesutekniikkaa, apuvälinetilauksia yms. Soitin isälle joka oletti minun tulevan hoitamaan äitiä kokopäiväisesti 500€ pimeällä palkalla. Olin töissä tuolloin, kahden teinin äiti.

Sanoin etten todellakaan ole tulossa. Isä alkoi uhata oikeustoimilla, en kyllä tiedä miksi. Ja valitettavasti tämä on totta..isä soitti kymmeniä kertoja päivässä asian tiimoilta. Vaihdoin numeroa. En voinut muuta. Se oli karmeaa aikaa

Vierailija
9400/11882 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan oli ihan reilusti kyse talkoista , jossa 4 tunnin työ olisi palkittu mökki viikonlopun saunomisilla , paljulla ja kalastelulla. Ja vaikka ei mainittukaan , niin varmaan olisi tarjottu ruuat myös jne.

Oletko koskaan kuullut tällaisista talkoista?

Ne ovat juuri tällaisia, joissa autetaan kaveria .

Kyllä esim hyvin vanhan ihmisen synttärit järjestetään usein talkoilla, kun tämä ei enää itse pysty.

Tietysti asia pitää tehdä etukäteen selväksi, eikä nakittaa hommiin, kun vieras on luullut tulevansa viettämään viikonloppua mökille tai juhliin.

Kutsu poikien viikonloppuun ei kyllä ole talkoot.

En minäkään menisi toisten mökille mihinkään ilmaistyöhön, ja palkinnoksi pääsee oikein saunaan. Juu ei kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme