Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11854)

Vierailija
8581/11854 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi perjantai on lähin tuleva perjantai. 

Ensi viikon perjantai on ensi viikon perjantai.

Ei pitäisi olla kenellekään ylivoimaista ymmärtää. 

Eli jos torstaina sanon "ensi perjantaina" tarkoitan seuraavaa päivää?

Kyllä. Käytkö hieman hitaalla?

Oletpa kohtelias.

Itse kyllä ymmärtäisin tarkoitettavan viikon päästä olevaa perjantaita. Kuka sanoo seuraavasta päivästä "ensi X"?

Missä vaiheessa ensi perjantai lakkaa olemasta ensi perjantai?

Vierailija
8582/11854 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8583/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri suuttui iäksi kun sanoimme, ettei meidän pihaa tarvitse tulla "hoitamaan" vaan haluamme tehdä sen itse. Hän oli "auttanut" edellistä iäkästä leskimiestä.

Oli pakko sanoa kun ilmestyi tontille ruohonleikkurin ja puutarhasaksien kanssa.

Miten kukaan voi olettaa että voi noin vain jatkaa toimintaansa vaikka talo on vaihtanut omistajaa? Nyt olemme sitten ikävien ihmisten maineessa kun emme tarvitsekaan häneltä apua. Hän puhuu meistä pahaa muille, paha tietää, ottaako joku ukon sanoja todesta.

Vierailija
8584/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni joutui onnettomuuden seurauksena sairaalaan.

Kun hänen vointinsa parani hiukan, miehen veli halusi tulla sairaalaan. Veljekset ovat hyvin läheisiä.

Miehen veljen vaimo oli sopinut samalle päivälle menevänsä ystäviensä kanssa ulos. Kun miehen veli oli ollut sairaalassa ehkä tunnin, vaimo alkoi soitella, että veljen pitäisi tulla kotiin hoitamaan heidän lastaan jotta hän pääsisi lähtemään. Veli sanoi, että hän haluaisi olla sairaalassa hyvin huonovointisen veljensä tukena, ja kysyi voisiko vaimo peruuttaa menonsa siltä illalta kun kyse on nyt niin vakavasta jutusta, että toinen on sairaalassa.

Vaimo ei tätä ymmärtänyt, ja jatkoi pommittamista puheluilla ja viesteillä. Ei millään kyennyt näkemään asiaa miehensä näkökulmasta, ja edelleen intti, että hänen oma aikansa on niin tärkeää, että sitä ei peruta. 🙄

Veljeni lapsi joutui sairaalaan. Ei mitään supervakavaa, umpilisäkkeen tulehdus, mutta koska lapsen äiti oli työmatkalla, isä vei lapsen kanssa sairaalaan ja luonnollisesti odotti useamman tunnin päivystyksessä hänen kanssaan. Veljeni uusi naisystävä sai hepulin, kun mies ei päässyt sovitusti hakemaan häntä töistä ja kuskaamaan kampaajalle. 

Sano veljellesi, että jättää sen epäempaattisen lehmän.

Vierailija
8585/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyynnöt usein alkavat kyselyllä onko sulla suunnitelmia x&x viikonlopulle? Onneksi olen jo oppinut keksimään ihan mitä vain äkkiä hatusta. Muutaman kerran tullut virhe tehtyä ja näinollen olen huomannut olevani koiranvahtina, lapsenvahtina, auton lainaaja tms. epämiellyttävää.

Sanoo vaan, että on. Vittuako se lokille kuuluu, mitä ne suunnitelmat ovat?

Sulta ei ole kukaan vissiin pyytänyt mitään tai sulla ei ole kavereita?

Vierailija
8586/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimpään yhteiskuntaluokkaan kuuluva naapurin rouva tuli käymään, ja esitti, että kun teidän pojan jalka on kipsissä, niin me otamme hänen polkupyöränsä meidän Vesalle, sillä eihän teidän poika enää pysty polkupyöräilemään.

Vierailija
8587/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero tuli ja olin hakemassa tavaroitani yhteisestä asunnosta, kun mies alkaa hätäilemään, että miten meinasin menetellä sen kierukan kanssa. Olin hieman, että anteeksi mitähän se sinulle enää tässä vaiheessa kuuluu. Hänen mukaansa reiluuden nimissä minun pitäisi poistattaa se, koska vakituinen suhde oli molempien osalta ohi. Epäreilua, kun hän joutui siirtymään takaisin kortsujen kanssa pelleilyyn ja minä voisin tilaisuuden tullen painella paljaalla. Täsmennettäköön, että kierukka laitettiin minulle aikoinaan helpottamaan runsaita ja epäsäännöllisiä kuukautisia, eikä hän edes osallistunut laiton kustannuksiin. Hällä myös tämä asia tiedossa. Noh kyllähän sen harmituksen jollain tapaa käsitän, kun kyseisellä raasulla ei muna tahtonut pysyä kovana edes ilman kumia :)

Hienoa miehen logiikkaa. :D Hyvä, että hän on eksä.

Kyllä miehet on sitten tyhmiä 😄😄 ei saatana

On ne kyllä vittupäitä kusiaisia ja paskiaisia. Pitäs hävittää maan päältä.

2 joko tajusi sarkasmini tai ovat miestenvihaajia ja lopuilla meni aivan ohi

Sun pitäis ehkä ostaa sanakirja ja tutustua sarkasmin määritelmään.

Ja sinun kannattaisi lukea se kohta oikein ajatuksen kanssa.

Vierailija
8588/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin hetken aikaa miehen kanssa jonka kanssa puhuimme mm. erilaisuuden kunnioittamisesta ja toisenlaisten tapojen ymmärtämisestä. Hänellä oli omat piintyneet tapansa mm. ruuanlaitossa ja yritin parhaani mukaan mukautua niihin kun olimme hänen luonaan. Sama ei vain toiminut toisinpäin, kaikista puheista huolimatta hän joko haukkui, ivasi tai vähätteli tapojani ihan kaikessa. Lopetin suhteen kun hän mm. rikkoi tahallaan keräämiäni astioita ja pilasi nahkasohvani kun hän tekee niinkuin haluaa "Oho, se repesi", viimeinen niitti oli kun hän päätti syöttää koiralleni suklaata vaikka kerroin että koira voi kuolla siihen. Onneksi ehdin väliin, ukko lähti vaudilla ulos kämpästä ja tavarat heitin parvekkeelta perään. 

Vierailija
8589/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli soitti noin kahdeksan aikaan illalla ja kysyi voisiko tulla hakemaan meiltä puhtaat lakanat. Veljen vaimon äiti oli tulossa heille yöksi. Kaikki heidän lakanansa olivat samassa huoneessa jossa heidän vähän päälle vuoden ikäinen lapsensa nukkui. Huoneeseen ei kuulemma mitenkään voinut mennä hakemaan yhtään mitään. Veljen luota oli meille noin 20 min. ajomatka.

Me omistimme kolme aluslakanaa ja kolme pussilakanaa. Aluslakanoista kaksi oli pyykissä ja yksi käytössä. Miehen veli sanoi, että hän voi sitten ottaa kaksi pussilakanaa.

Me emme olleet tuolloin kotona. Mies suostui lainaukseen ja veli oli käynyt meillä vara-avaimella. Liinavaatteet olivat sängyn yläpuolella olevassa kaapissa, ja niiden saaminen edellytti sängylle kiipeämistä.

Veli oli vienyt molemmat pussilakanat, mukaanlukien kalleimman omistamani pussilakanan, elin n. 150 euron hintaisen Marimekon setin jonka olin saanut valmistujaislahjaksi.

Minun oli ollut tarkoitus vaihtaa lakanat omaan sänkyymme, mutta nyt ei ollut mitä vaihtaa. Piti pyykätä sängyssämme ollut pussilakana ja odotella sen kuivumista.

Veljen piti palauttaa lakanat muutamassa päivässä, mutta nyt on kulunut jo useampi viikko, eikä niitä ole vielä näkynyt.

Ihmettelen miten voi olla niin, että 20 min ajomatka, meno toisen kotiin omilla avaimilla, ja tämän sängyllä tamppaamisen ja niukan liinavaatekaapin koluaminen on helpompaa kuin mahdollisesti heräävän lapsen uudelleen nukuttaminen?

Minulla ei riittäisi pokkaa tällaiseen.

Vierailija
8590/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen veli soitti noin kahdeksan aikaan illalla ja kysyi voisiko tulla hakemaan meiltä puhtaat lakanat. Veljen vaimon äiti oli tulossa heille yöksi. Kaikki heidän lakanansa olivat samassa huoneessa jossa heidän vähän päälle vuoden ikäinen lapsensa nukkui. Huoneeseen ei kuulemma mitenkään voinut mennä hakemaan yhtään mitään. Veljen luota oli meille noin 20 min. ajomatka.

Me omistimme kolme aluslakanaa ja kolme pussilakanaa. Aluslakanoista kaksi oli pyykissä ja yksi käytössä. Miehen veli sanoi, että hän voi sitten ottaa kaksi pussilakanaa.

Me emme olleet tuolloin kotona. Mies suostui lainaukseen ja veli oli käynyt meillä vara-avaimella. Liinavaatteet olivat sängyn yläpuolella olevassa kaapissa, ja niiden saaminen edellytti sängylle kiipeämistä.

Veli oli vienyt molemmat pussilakanat, mukaanlukien kalleimman omistamani pussilakanan, elin n. 150 euron hintaisen Marimekon setin jonka olin saanut valmistujaislahjaksi.

Minun oli ollut tarkoitus vaihtaa lakanat omaan sänkyymme, mutta nyt ei ollut mitä vaihtaa. Piti pyykätä sängyssämme ollut pussilakana ja odotella sen kuivumista.

Veljen piti palauttaa lakanat muutamassa päivässä, mutta nyt on kulunut jo useampi viikko, eikä niitä ole vielä näkynyt.

Ihmettelen miten voi olla niin, että 20 min ajomatka, meno toisen kotiin omilla avaimilla, ja tämän sängyllä tamppaamisen ja niukan liinavaatekaapin koluaminen on helpompaa kuin mahdollisesti heräävän lapsen uudelleen nukuttaminen?

Olet varmaankin tämän jälkeen keskustellut miehesi kanssa joistain suostumis/lainaamisperiaatteista?

Vierailija
8591/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen lääkäri ammatiltani, tulee kaikenlaisia härskejä pyyntöjä vähän väliä. Ilmaisia reseptinuusimisia, jolloin joudun syyllistymään laittomuuksiin - mullahan pitäisi olla kirjanpito kaikista potilaistani, joille lääkkeitä määrään. Ynnä muita kysymyksiä.

Välillä mietin, että ajatteleeko nää ihmiset yleensä mitään.

En minäkään tiennyt, että lääkäri ei saa kirjoittaa reseptiä kelle vain. Olen aina ajatellut, että lääkäri saa päättää itse. Olen itse yliopiston käynyt bioanalyytikko, mutta silti en ole kuullut etteikö lääkäri voisi reseptiä tutulle kirjoittaa. Ei tietystikään lääkärin tarvitse sitä tehdä, jos se on laitonta. Mutta olen kyllä kuullut, että jotkin lääkärit kirjoittavat myös tutuilleen eri sortin lääkemääräyksiä.

On myös luonnollista, että jos porukassa on jokin tietyn alan ihminen, saatetaan kysyä jotain johonkin omaan vaivaan liittyvää oiretta, että mitä tämä voisi olla. Toki lääkärin pitäisi vastata ja ohjata vastaanotolle, ei tietty omalle. Kyllähän sitä kysytään kaveriporukassakin muilta kuin lääkäreiltä, mitä vaivaa on. Puhutaan unettomuudesta ym mikä on ajankohtainen kullekin. Nykyään varsinkin ihmisey osaavat ottaa asioita puheeksi :) mikä on hyvä juttu. Ei saa olla liian qmmattiylpeä. Kyllä kaikilta ammattiryhmiltä kysellään tiettyjä kysymyksiä - jos on tietoa jostakin, miksi ei voisi jakaa sitä halutessaan. Varsinkin jos on mahdollista jakaa oikeaa tietoa eikä disinformaatiota. Toki rajansa kaikella. Peräpukamista utelevan voi ohjata sinne omaan terveyskeskukseen, että kannattaa mennä käymään lääkärillä. Ja sitten vaihtaa keskustelun aihetta. Samoin psykologeilta udellaan mieleen liittyviä asioita, kamapaajilta hiustenkasvuun, kosmetologeilta ihonhoidosta. Varmaan voi tympiä kuulla samoja kysymyksiä, mutta elämä on sellaista. Tässä yhteiskunnassa ollaan aika kireästi identifioitu ihmisenä johonkin ammattiin ja ammatti tuo mukanaan alansa tiedon, joka on arvokasta kaikille tai monille ainakin jossain kohtaa elämäänsä.

Et vissiin tajunnut. Kyllä SAA kirjoittaa. Mutta pitää ottaa se vastuu myös, tarkistaa taustat, kysellä anamneesit ja allergiat, ylläpitää lainmukaista yksityisarkistoa. Kai sunkin labrahoitsun ammattikoulussa jonkunlaista vastuunkantoakin opetettiin? Tai ehkä meni ohi sulta sekin?

Ihan ohiksena mutta bioanalyytikot käy 3,5v ammattikorkeakoulua aiemman amis- tai lukiotutkinnon päälle. Siellä ei opeteta sitä, miten lääkäri työnsä tekee, niin kuin ei varmaan aika monessa muussakaan koulutuksessa opeteta. Siellä opetetaan ottamaan ja analysoimaan ihmisperäisiä näytteitä laadukkaasti.

Nimellä keikailua. Bioanalyytikko ei ole korkeakoulututkinto, vaan kyseessä on laboranttina ennen tunnettu ammattinimike.

Bioanalyytikko on ammattikorkeakoulututkinto joka lasketaan korkeakoulututkinnoksi (alemmaksi rinnastettuna). Tjeu vaikka ammattikorkeakoululaki.

Ammattikorkeakoulussa ei ole korkeakoulua kuin (epäonnistuneessa) nimessään.

Sinulla taitaa korkein tutkinto olla peruskoulu.

Vierailija
8592/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo lainaustapaus. Tuossa on pakko olla joku muu syy kuin nukkuva vauva, Heillä ei ollut itsellään puhtaita tai ehjiä lakanoita vieraalle?

Vierailija
8593/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksalta on auki monikin marketti, josta olisi saanut vuodevaatteita. Olisit ohjannut lankomiehen ajelemaan sellaiseen.

Nyt on korkea aika hakea ne lakanat takaisin, eikä odotella hämillisen näköisenä niiden palautumista.

Vierailija
8594/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin hetken aikaa miehen kanssa jonka kanssa puhuimme mm. erilaisuuden kunnioittamisesta ja toisenlaisten tapojen ymmärtämisestä. Hänellä oli omat piintyneet tapansa mm. ruuanlaitossa ja yritin parhaani mukaan mukautua niihin kun olimme hänen luonaan. Sama ei vain toiminut toisinpäin, kaikista puheista huolimatta hän joko haukkui, ivasi tai vähätteli tapojani ihan kaikessa. Lopetin suhteen kun hän mm. rikkoi tahallaan keräämiäni astioita ja pilasi nahkasohvani kun hän tekee niinkuin haluaa "Oho, se repesi", viimeinen niitti oli kun hän päätti syöttää koiralleni suklaata vaikka kerroin että koira voi kuolla siihen. Onneksi ehdin väliin, ukko lähti vaudilla ulos kämpästä ja tavarat heitin parvekkeelta perään. 

En kyllä huomannut tässä odotusta, vaatimusta tai pyyntöä. Miksi tuuttasit tämän tähän ketjuun?

Vierailija
8595/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimpään yhteiskuntaluokkaan kuuluva naapurin rouva tuli käymään, ja esitti, että kun teidän pojan jalka on kipsissä, niin me otamme hänen polkupyöränsä meidän Vesalle, sillä eihän teidän poika enää pysty polkupyöräilemään.

Ja sun ilme????

Vierailija
8596/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kohtelias.

Itse kyllä ymmärtäisin tarkoitettavan viikon päästä olevaa perjantaita. Kuka sanoo seuraavasta päivästä "ensi X"?

Keskiviikkona. Koska siitä voidaan käyttää Silloin nimitystä ylihuominen, ja torstaina huominen. Ja yodiaan ensi perjantai on eri asia kuin ensiviikon perjantai. Toinen on kuluvalla viikolla ja toinen nimensä mukaisesti ensi viikolla. Eikö koulussa opeteta nykyään enää mitään?!

Vierailija
8597/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kohtelias.

Keskiviikkona. Koska siitä voidaan käyttää Silloin nimitystä ylihuominen, ja torstaina huominen. Ja yodiaan ensi perjantai on eri asia kuin ensiviikon perjantai. Toinen on kuluvalla viikolla ja toinen nimensä mukaisesti ensi viikolla. Eikö koulussa opeteta nykyään enää mitään?!

Järjen ääni. Noin se juuri menee.

Vierailija
8598/11854 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo On helppo kääntää edukseen, kun "kaveri" seuraavan kerran on lainaamassa niin voi mainita että entistäkin vippiä On vielä maksamatta.

Vierailija
8599/11854 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nykyä entinen kaveri ei koskaan ollut ennakkoon mitään vailla. Mutta kun näki minulla jotain mielenkiintoista, niin saattoi suoraan sanoa että hän ottaa tämän.

Viimeisin taisi olla viikate minkä olin saanut mummolan jäämistöstä. Ihan pokkana oli viemässä niin kysyi että ihan oikeastikko kuvittelet saavasi sitä. Sanoi vain että hän nyt sattuu tarvitsemaan tämmöistä. Otin viikatteen pois ja totesin että niin muuten minäkin.

Lähes joka kerta kun tuli käymään niin käytiin sama näytelmä uudestaan.

Sama kaveri myös pitää itseään todella korvaamattomana että voi soittaa yöllä kännissä ja antaa erittäin hyviä elämänohjeita.

Jossain vaiheessa muutama vuosi sitten sain tarpeeksi ja sanoin etten kaipaa hänen seuraa enää jatkossa.

Uskoi vähäksi aikaa mutta aloitti soittelin uudestaan. En enää vastannut puheluihin enkä viesteihin.

Hänen ex vaimonsa otti lopulta yhteyttä ja kysyi miksi en pidä yhteyttä kaveriin. Kerroin mielipiteeni minkälainen mies on. Tämä ex oli ihan samaa mieltä ja ymmärsi oikein hyvin tilanteen. Tämä mies oli vain aloittanut pommittamaan exsäänsä entistä enemmän ja vuodattamaan kuinka hänet on jätetty joka puolella.

En muuten yhtään ihmettele jos en ole ainoa joka lopulta käänsi selkänsä. Paska homma mutta en niin kaverin tarpeessa ole että pitää lahjomalla saada pitää kaveruutta yllä.

Vierailija
8600/11854 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kesällä asunnon ja ostin uuden, paraatipaikalta. Siihen nyt tehdään pintaremontti, uudet lattiat, keittiö, maalataan katto, seinät jne.

Asunnon hinta oli iso, remontin tuntuva.

Nyt suunnitelmat ovat muuttuneet, muutin tilapäisesti miesystäväni luo asumaan, nyt olen jäämässä tänne.

En tiedä miten asiat lähti eteenpäin, mutta jopa ex.n sukulainen on muuttamassa asuntooni.

Asunnolle nyt etsitään vuokralaista ja on helppo ollut sanoa välittäjä hoitaa kaikki.

Miten joku voi kuvitella, että antaisin asuntoni ex.n sukulaiselle vuokraan, samaan hintaan, kuin Hoasin asunto ?