Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
5901/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työharjoittelussa ollessani ohjaaja oletti minun, palkattoman harjoittelijan, ilman muuta jäävän työpäiväni päätyttyä vielä auttelemaan häntä töissään... Oli todella hämmästynyt, kun ilmoitin lähteväni ihan kotiin... ???

Mulla tämä sama! Paitsi sairaalassa ja ohjaaja ehdotti tekemään 12 h päivän. Ilmaiseksi luonnollisesti Sairaalamaailma on sairas.

Vierailija
5902/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysi saunomaan ja juomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5903/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille selvisi että hänen mies oli pettänyt, ja tämä toinen nainen oli minun tuttava.

Kaverin mielestä minun olisi pitänyt osallistua kostotekoihin tätä toista naista kohtaan, ja lähetti vaikka kuin paljon viestejä siitä että onhan hän läheisenä ystävänä minulle tärkeämpi kuin tämä tuttava.

Minun olisi mm pitänyt soittaa tuttavan miehelle ja nimettömänä kertoa että vaimo pettää. Sekä ajaa heidän pihaan aina välillä katsomaan ovatko kotona. Sekä udella aikovatko eroa. Ja myöskin hankkia salaisen numeron josta tälle naiselle olisi lähetetty viestejä.

Jossain vaiheessa hän jopa suunnitteli mitä voisin tehdä jotta tuttava menettäisi työpaikkansa. Bonuksena tässä olisi että silloin jäisi hyvä työpaikka auki, johon kaverini varmasti otettaisiin.

En lähtenyt sekoiluun mukaan, ja muutaman kuukauden päästä alkoikin syyttelyt että minä nyt petän sen kaverin miehen kanssa. No, tätä en tietenkään tehnyt.

Lopulta sitten erosivat, jolloin kaveri pyysi että voinko seurata mitä naisia ex-miehen luo tulee käymään, kun muutti tänne lähelle asumaan. En lähtenyt tähänkään hommaan.

On entinen kaveri.

”Lähelle” eli sun makkariin?

👆🏻Ja niin saapui paikalle katkera jätetty ääliö.

Ei mua ole jätetty, mutta ilmeisesti täällä halutaan vain hymistellä ap:n kantaa eikä oikeasti keskustella.

Haluaisin myös tietää, minkälaista "keskustelua" asiasta kaipaisit?

Minusta asiaa pitäisi avata myös toisesta näkökulmasta.

Nyt vaikuttaa siltä, että tuossa on rakennettu sankaritarinaa siitä, miten kyseinen ap jätti ystävänsä yksin sen jälkeen, kun tälle ap:n kertomuksen mukaan selvästi kehittyi mielenterveydellisiä ongelmia.

AP listasi ystävän vaatimuksia, jotka jätti tekemättä (ihan oikeutetusti), mutta kirjoituksesta ei kuitenkaan käy ilmi minkäänlaista yritystä tukea ystävää vaikeassa elämäntilanteessa, vaan lopuksi kehutaan, miten lempattiin koko ihminen, kun kävi niin rasittavaksi.

Haluaisitteko itse samanlaisen ystävän?

Jeesus mikä pässi. Avaa näille "toisille näkökulmille" oma ketju. 

Miten haluaisit ehkä kehittää keskustelua kaikista muista tässä ketjussa esillä olleista tapauksista?

Vierailija
5904/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme asunnon leskirouvalta, joka muutti pienempään. Kysyi saisiko hänen pianonsa jäädä meille, siis hänen entiseen asuntoonsa. Luvattiin vähäksi aikaa. Kyllästyin lopulta varomaan sitä pyysin hakemaan pois. Suuttui kun pyysin hakemaan aamulla ennen töihin lähtöäni. Hän kun yleensä nukkuu 9 asti. Sanoi vielä vaativansa vuokraa kun olemme ilmaiseksi saaneet pitää pianoa. Kukaan perheessämme ei soita. Vuokraa emme maksaneet.

Vierailija
5905/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, näitä lukiessa 11 vuotta vanhempi isosiskoni kuulostaa kesyltä tapaukselta, vaikka on hänelläkin omat vaatimuksensa ja kotkotuksensa.

Näemme muutaman kerran vuodessa, sillä minä asun muusta perheestä ja lähisuvusta katsottuna toisella puolen maata. Helpottaa se ajatus, ettei tarvitse joka kissanristiäisissä juosta, tai muutenkaan olla jatkuvasti tekemisissä. Yleinen tapaamispaikka on vanhempiemme vapaa-ajan asunto, jonka isä aikanaan peri sedältään.

Rehellisesti lasken minuutteja siihen, että siskon vuokraamasta autosta näkyy vain perävalot. Jatkuvaa kyykyttämistä, asioiden kommentointia joille ei yksinkertaisesti mahda mitään "Voitko olla hiljaa, kun sulla on niin rasittava ääni?" "Sä varmaan tulet hoitamaan vauvaa, mä haluan nukkua. Sä olet kasvatusalalla!" Osa näistä perustelee huumorilla, vaikka hänestä kyllä huomaa että hän on tosissaan. Minä kyllä kestän siskon kyykytystä ja jatkuvaa motkotusta, enemmän olen huolissani kiltin äidin takia, joka pyrkii tekemään kaiken jotta kaikilla olisi mukavaa. Hyvä yritys, mutta ei. Sisko ei ole koskaan mihinkään tyytyväinen, ja koska on oikkari niin kokee oikeudekseen julistaa paremmuuttaan suurelkeisesti.

Kerran siskoni sai tietää masennuksestani ja paniikkikohtauksistani. Silkkaa teeskentelyä ja huomionhakua, tässä vaiheessa räjähdin ja kerroin miten "huomionhakuista" se on saada paniikkikohtaus esim. kaupassa tai hississä. Vastaukseksi sain vittumaista virnuilua ja rasittavaa maiskutusta, kun tämä oikeuden kuningatar jatkoi rasvaisen lihapiirakan maiskutusta.

Mietin usein, että mitenköhän tuollaisella kyykyttäjällä on avopuoliso. Tämä ei nyt varsinaisesti kuulunut aiheeseen, mutta johonkin oli pakko vuodattaa aiheesta :D.

Oikkari? Siis mikä?

-ohis

Nää on aina hauskoja, kun ihmiset keksii omia lyhenteitä ja kuvittelee, että kaikki muutkin tietävät ne.

Vierailija
5906/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Money kirjoitti:

Ehkä paras on kun jo vähän vanhempi sihteeri pyysi lounaalle ja pyysi antamaan joku 15.000 - 20.000 euroa hänen ulkomailla asuvalle "miesystävälleen", jonka kanssa ollut sutinaa ilman, että aviomies tietää. Vain meidän välinen asia nytkin niin ettei mies saa tietää. Tuosta vaan. Selvää on, että suhtautuminen muuttui häneen pysyvästi sen jälkeen ja lounas syötiin nopeasti loppuun.

Siis oikeasti 15.000-20.000e piti antaa vai 15-20e?

Vierailija
5907/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pikku-veljeni (33v)odotti saavansa osansa talosta, jossa vanhempani asuivat kuollessaan/halusi muuttaa siihen maksamatta mitään. 

Vanhempani kuolivat minun ja mieheni omistamassa omakotitalossa meidän maillamme. Olin muuttanut heidät vuokra-asunnosta meidän vieras-asuntoon (ilman vuokraa/kuluja)kun heidän kuntonsa laski. Tämä talo ei koskaan ollut heidän omaisuuttaan, heillä ei juuri ollut sitä. Hautajaisten jälkeen meille taisi jäädä jotain vähän päällä 200€/naama.

Tämä  tontti tai mitkään tilukset eivät koskaan ole kuuluneet muille kuin minulle ja miehelleni.  Ostimme nämä yhdessä ilman mitään ulkopuolista apua.

No veljeni alkoi hautajaisten jälkeen häiriköimään minua siitä että haluaa muuttaa taloon jossa vanhempani asuivat viimeiset vuodet ja uhkailee oikeudenkäynnillä. Yllättäen veljelle maistuu alko ja olen vain käskenyt hänen suksia v* tuun.  

Ollaan köyhästä perheestä ja kaikki omaisuus on itse tienattua joten mitään antipatioita ei pitäisi olla.

Vierailija
5908/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä teini-ikäinen ja asuin kotona, perheemme oli vähävarainen. Isällä oli matalapalkkainen työ, äitini pitkään työttömänä ja huollettavana heillä oli kolme lasta. 

Noina "huonoina" vuosina eräs puolituttu meni naimisiin. Pari ei järjestänyt häitä, sillä molemmat olivat työttöminä ja vähävaraisia hekin. Vanhempamme halusivat taloudellisesta tilanteestamme huolimatta muistaa heitä jotenkin ja kysyi tulisiko mieleen jotain pientä mitä he voisivat ostaa, kuten kattila tai käsipyyhkeitä.

Vastavihitty sulho tiesi perheemme taloustilanteen ja siksi oli aika yllättävää kun hän vastasi  "Meiltä puuttuu pyykinpesukone!" 

No, eivät saaneet. 

Vierailija
5909/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on korona-ajan juttuja mutta itse teen tällä hetkellä töitä kotona sen 7,5 tuntia vuorokaudessa. Ala-aste-ikäiset lapset ovat myös kotona etä-koulussa ja ollaan palkattu koti-apua. No naapuri oli ilmeisesti huomannut tämän ja on nyt pari-kolme kuukautta vihjaillut että voisi tunkea omat kakaransa meille (ilmaiseksi tietenkin).

Itse olen vain esittänyt tyhmää ja antanut tälle meille apulaisen välittäneen firman yhteystietoja ja rouva tuntuu hermostuvan kerta kerralla enemmän. Samassahan ne menisivät? Vihjailu menee vain suoremmaksi ja suoremmaksi.

Ja tätä tapahtuu kerran kaksi viikossa. En aio antaa periksi. 

Vierailija
5910/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille selvisi että hänen mies oli pettänyt, ja tämä toinen nainen oli minun tuttava.

Kaverin mielestä minun olisi pitänyt osallistua kostotekoihin tätä toista naista kohtaan, ja lähetti vaikka kuin paljon viestejä siitä että onhan hän läheisenä ystävänä minulle tärkeämpi kuin tämä tuttava.

Minun olisi mm pitänyt soittaa tuttavan miehelle ja nimettömänä kertoa että vaimo pettää. Sekä ajaa heidän pihaan aina välillä katsomaan ovatko kotona. Sekä udella aikovatko eroa. Ja myöskin hankkia salaisen numeron josta tälle naiselle olisi lähetetty viestejä.

Jossain vaiheessa hän jopa suunnitteli mitä voisin tehdä jotta tuttava menettäisi työpaikkansa. Bonuksena tässä olisi että silloin jäisi hyvä työpaikka auki, johon kaverini varmasti otettaisiin.

En lähtenyt sekoiluun mukaan, ja muutaman kuukauden päästä alkoikin syyttelyt että minä nyt petän sen kaverin miehen kanssa. No, tätä en tietenkään tehnyt.

Lopulta sitten erosivat, jolloin kaveri pyysi että voinko seurata mitä naisia ex-miehen luo tulee käymään, kun muutti tänne lähelle asumaan. En lähtenyt tähänkään hommaan.

On entinen kaveri.

”Lähelle” eli sun makkariin?

👆🏻Ja niin saapui paikalle katkera jätetty ääliö.

Ei mua ole jätetty, mutta ilmeisesti täällä halutaan vain hymistellä ap:n kantaa eikä oikeasti keskustella.

Haluaisin myös tietää, minkälaista "keskustelua" asiasta kaipaisit?

Minusta asiaa pitäisi avata myös toisesta näkökulmasta.

Nyt vaikuttaa siltä, että tuossa on rakennettu sankaritarinaa siitä, miten kyseinen ap jätti ystävänsä yksin sen jälkeen, kun tälle ap:n kertomuksen mukaan selvästi kehittyi mielenterveydellisiä ongelmia.

AP listasi ystävän vaatimuksia, jotka jätti tekemättä (ihan oikeutetusti), mutta kirjoituksesta ei kuitenkaan käy ilmi minkäänlaista yritystä tukea ystävää vaikeassa elämäntilanteessa, vaan lopuksi kehutaan, miten lempattiin koko ihminen, kun kävi niin rasittavaksi.

Haluaisitteko itse samanlaisen ystävän?

Jeesus mikä pässi. Avaa näille "toisille näkökulmille" oma ketju. 

Miten haluaisit ehkä kehittää keskustelua kaikista muista tässä ketjussa esillä olleista tapauksista?

Vau mikä älyn säilä sieltä sivaltaakaan. Sinun kanssasi voisi ilmeisesti keskustella vain olemalla kaikesta kanssasi samaa mieltä?

Vierailija
5911/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sairastui flunssaan ja kävi korona testeissä, jonka takia hän ei tietenkään voinut kulkea julkisilla paikoilla, ennenkö testitulokset selviävät onko testin tulos positiivinen vai negatiivinen. Hän laittoi viestiä valitellen siitä, että on nyt kipeä eikä pääse kauppaan ja ruoka-ainekset ovat aivan lopussa. Hän kuitenkin kyseli onko minulla auto käytössä vai ei. Arvasin tästä, että hän haluaa jotain palvelusta ja ajattelin tietenkin ystävällisesti tarjoutua ja lähteä kauppaan hakemaan hänelle ruokia, jotta hänen ei tarvitsisi nähdä nälkää kotona. 

Kaverini kiitteli vuolaasti ja sanoi kirjoittavansa minulle kauppalistan. Kauppalistan kirjoittamiseen venyi n. 1,5h ja aloin ärsyyntyä kun ajattelin hakevani nopeasti hänelle perusainekset, jolla saa itselleen tehtyä ruoan ja jotain karkkia mieliksi (kauppapalvelun kotiinkuljetusta hän ei voinut käyttää, koska kello oli jo niin paljon, että se ei ollut enää mahdollista JA ruoat oli saatava tänään tai tulee nälkäkuolema). Minulla oli myös muita suunnitelmia illaksi, joten tämmöinen vetkuttaminen alkoi olla töykeää.

Sitten listan saadessani siellä oli käytetty citymarketin verkkokauppaa hyväkseen ja tuotteet oli kerätty tarkasti ja jokaisen tuotteen piti vastata hänen valitsemaa merkkiään. Ruoat, joita hän tarvitsi olivat luokkaa: maustepurkkeja, pastilleja, tietyn merkin makuista teetä, jogurttipurkkeja, minilimsoja, raakapatukka ja vegaanisia leivontatuotteita ja tiettyjä sämpyläjauhoja, (ei mikään vehnäjauho, kaurajauho), ja paljon muita "turhia" juttuja, joista en tiedä hölkäsen pöläystäkään. En arvostele hänen elämäntapoja jne. mutta minua ärsytti se eniten, että itketään (kirjaimellisesti) sitä ettei kotona ole ruokaa ja nähdään nälkää ja täyttävää oikeaa ruokaa ei edes haluttu kaupasta... Kaiken kukkuraksi hän oli siis budjetoinut sen -sentilleen- mitä kauppaostokset maksavat, joten minun oli pakko hakea juurikin ne kyseiset raakapatukat ja teepaketit sieltä jättimarketista, koska hän oli lähettänyt minulle rahat ja hän oli hyvin tarkka niistä. Ja näitä erikoistuotteita ei saanut lähi k-kaupasta omien sanojensa mukaan, joten minun oli pakko mennä suurimpaan tavarataloon mitä kaupungistamme löytyy. Etsin sitten siellä jättimarketissa näitä tiettyjä tuotteita reilun tunnin verran. 

Vierailija
5912/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset varasti panelilautoja tonnin edestä ja luulvat että olen edelleen kaveri. Otan tosiaankin välimatkaa luotto meni ja jäi pitkäksi aikaa huono olo

Vierailija
5913/11849 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset varasti panelilautoja tonnin edestä ja luulvat että olen edelleen kaveri. Otan tosiaankin välimatkaa luotto meni ja jäi pitkäksi aikaa huono olo

Minä tekisin rikosilmoituksen.

Vierailija
5914/11849 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v isoveli vaati multa 16v siskolta rahaa alkoholiin ja hotelliin. En antanu niin kiroili ja sano että ei auta mua jatkossa enää missään eikä oo ollut sen jälkeen yhteyksissä. Ei tästä kovin kauaa oo mutta nii.

Vierailija
5915/11849 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini sairastui flunssaan ja kävi korona testeissä, jonka takia hän ei tietenkään voinut kulkea julkisilla paikoilla, ennenkö testitulokset selviävät onko testin tulos positiivinen vai negatiivinen. Hän laittoi viestiä valitellen siitä, että on nyt kipeä eikä pääse kauppaan ja ruoka-ainekset ovat aivan lopussa. Hän kuitenkin kyseli onko minulla auto käytössä vai ei. Arvasin tästä, että hän haluaa jotain palvelusta ja ajattelin tietenkin ystävällisesti tarjoutua ja lähteä kauppaan hakemaan hänelle ruokia, jotta hänen ei tarvitsisi nähdä nälkää kotona. 

Kaverini kiitteli vuolaasti ja sanoi kirjoittavansa minulle kauppalistan. Kauppalistan kirjoittamiseen venyi n. 1,5h ja aloin ärsyyntyä kun ajattelin hakevani nopeasti hänelle perusainekset, jolla saa itselleen tehtyä ruoan ja jotain karkkia mieliksi (kauppapalvelun kotiinkuljetusta hän ei voinut käyttää, koska kello oli jo niin paljon, että se ei ollut enää mahdollista JA ruoat oli saatava tänään tai tulee nälkäkuolema). Minulla oli myös muita suunnitelmia illaksi, joten tämmöinen vetkuttaminen alkoi olla töykeää.

Sitten listan saadessani siellä oli käytetty citymarketin verkkokauppaa hyväkseen ja tuotteet oli kerätty tarkasti ja jokaisen tuotteen piti vastata hänen valitsemaa merkkiään. Ruoat, joita hän tarvitsi olivat luokkaa: maustepurkkeja, pastilleja, tietyn merkin makuista teetä, jogurttipurkkeja, minilimsoja, raakapatukka ja vegaanisia leivontatuotteita ja tiettyjä sämpyläjauhoja, (ei mikään vehnäjauho, kaurajauho), ja paljon muita "turhia" juttuja, joista en tiedä hölkäsen pöläystäkään. En arvostele hänen elämäntapoja jne. mutta minua ärsytti se eniten, että itketään (kirjaimellisesti) sitä ettei kotona ole ruokaa ja nähdään nälkää ja täyttävää oikeaa ruokaa ei edes haluttu kaupasta... Kaiken kukkuraksi hän oli siis budjetoinut sen -sentilleen- mitä kauppaostokset maksavat, joten minun oli pakko hakea juurikin ne kyseiset raakapatukat ja teepaketit sieltä jättimarketista, koska hän oli lähettänyt minulle rahat ja hän oli hyvin tarkka niistä. Ja näitä erikoistuotteita ei saanut lähi k-kaupasta omien sanojensa mukaan, joten minun oli pakko mennä suurimpaan tavarataloon mitä kaupungistamme löytyy. Etsin sitten siellä jättimarketissa näitä tiettyjä tuotteita reilun tunnin verran. 

Miksi ihmeessä hait nuo kaikki!? Ite olisin sanonu että otan mitä tarviit nyt ja muut saa tilata. Kauppatilauskin oli valmiina! Hullua. Kaupan työntekijät saa tuosta keräämisestä vielä paikankin.

Vierailija
5916/11849 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan, ei paikan..

Vierailija
5917/11849 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme asunnon leskirouvalta, joka muutti pienempään. Kysyi saisiko hänen pianonsa jäädä meille, siis hänen entiseen asuntoonsa. Luvattiin vähäksi aikaa. Kyllästyin lopulta varomaan sitä pyysin hakemaan pois. Suuttui kun pyysin hakemaan aamulla ennen töihin lähtöäni. Hän kun yleensä nukkuu 9 asti. Sanoi vielä vaativansa vuokraa kun olemme ilmaiseksi saaneet pitää pianoa. Kukaan perheessämme ei soita. Vuokraa emme maksaneet.

Tietysti olisitte päinvastoin voineet vaatia säilytysmaksua. Ei tavaran säilyttäminen toisen tiloissa yleensä ole ilmaista.

Vierailija
5918/11849 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ehdotti että pintakäsittelijäksi valmistunut veljeni voisi tulla ehostamaan hänen kaksionsa maalaamalla sen kokonaan. Rahaa ei olisi antanut edes materiaaleihin :) Kun olisi ollut "niin kiva että joku tulee tekemään asian ja hänen ei tarvitse tehdä itse mitään". Häpeättä kirjoittelee facebookin kirppareille ja roskalavoille nyyhkytarinoita siitä miten nyt tarvitsee tämän tuotteen mutta ei ole rahaa eikä autoa... ja se tuote voi olla joku käytetty säkkituoli jota ruinaa ilmaiseksi kotipihalleen tuotuna (asuu hevonskutsissa).

Vierailija
5919/11849 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, näitä lukiessa 11 vuotta vanhempi isosiskoni kuulostaa kesyltä tapaukselta, vaikka on hänelläkin omat vaatimuksensa ja kotkotuksensa.

Näemme muutaman kerran vuodessa, sillä minä asun muusta perheestä ja lähisuvusta katsottuna toisella puolen maata. Helpottaa se ajatus, ettei tarvitse joka kissanristiäisissä juosta, tai muutenkaan olla jatkuvasti tekemisissä. Yleinen tapaamispaikka on vanhempiemme vapaa-ajan asunto, jonka isä aikanaan peri sedältään.

Rehellisesti lasken minuutteja siihen, että siskon vuokraamasta autosta näkyy vain perävalot. Jatkuvaa kyykyttämistä, asioiden kommentointia joille ei yksinkertaisesti mahda mitään "Voitko olla hiljaa, kun sulla on niin rasittava ääni?" "Sä varmaan tulet hoitamaan vauvaa, mä haluan nukkua. Sä olet kasvatusalalla!" Osa näistä perustelee huumorilla, vaikka hänestä kyllä huomaa että hän on tosissaan. Minä kyllä kestän siskon kyykytystä ja jatkuvaa motkotusta, enemmän olen huolissani kiltin äidin takia, joka pyrkii tekemään kaiken jotta kaikilla olisi mukavaa. Hyvä yritys, mutta ei. Sisko ei ole koskaan mihinkään tyytyväinen, ja koska on oikkari niin kokee oikeudekseen julistaa paremmuuttaan suurelkeisesti.

Kerran siskoni sai tietää masennuksestani ja paniikkikohtauksistani. Silkkaa teeskentelyä ja huomionhakua, tässä vaiheessa räjähdin ja kerroin miten "huomionhakuista" se on saada paniikkikohtaus esim. kaupassa tai hississä. Vastaukseksi sain vittumaista virnuilua ja rasittavaa maiskutusta, kun tämä oikeuden kuningatar jatkoi rasvaisen lihapiirakan maiskutusta.

Mietin usein, että mitenköhän tuollaisella kyykyttäjällä on avopuoliso. Tämä ei nyt varsinaisesti kuulunut aiheeseen, mutta johonkin oli pakko vuodattaa aiheesta :D.

Oikkari? Siis mikä?

-ohis

Nää on aina hauskoja, kun ihmiset keksii omia lyhenteitä ja kuvittelee, että kaikki muutkin tietävät ne.

Oikosulku. Kirjoittajan sisko on oikosulku.

Vierailija
5920/11849 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sellaisia ihmisiä, jotka käyttävät liian kilttejä ja nössöjä ihmisiä - esimerkiksi omia ja puolison sukulaisia - hyväksi taloudellisesti ja muutenkin. Pyydetään jopa rahaa ja maksatetaan laskuja ja omaa elämistä muilla.

Esimerkiksi joissain lapsiperheissä isovanhemmat tai muut sukulaiset ovat jopa viikoittain ilmaisina lastenhoitajina ja kotiapulaisina aikuisten lastensa kotona. Eikö teitä äitejä ja isiä oikeasti hävetä, kun kitiset, mariset ja vaadit jatkuvasti äitiäsi, isääsi, siskoasi tai veljeäsi apuun? Hoitamaan lapsiasi, laittamaan ruokaa ja siivoamaan kotiasi?

Tai eläkeläinen - miksi vaadit omaa aikuista lastasi, miniääsi, vävyäsi tai lapsenlastasi jatkuvasti auttamaan ilmaiseksi? Tällä perheellisellä ihmisellä on ihan tarpeeksi työtä omassakin perheessä, ilman sinun jatkuvaa avuntarvettasi! Hyvätuloisella ja varakkaalla eläkeläisellä on myös rahaa maksaa kotipalvelusta, siivouksesta, ruoanlaitosta, puutarhatöistä, kaupassakäynnistä jne. kotitöistä paikalliselle yrittäjälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän