Eläkeikä 70 v. - Sekoatko ennen?
Kommentit (29)
Minun eläkeikäni uudessa ehdotuksessa on 71 v 6 kk. Ajattelin, että ryhdyn työttömäksi oloneuvokseksi siinä 60-vuotiaana.
Molemmat vanhempani kuolivat ennen kuin ehtivät täyttää 63v, joten todennäköisesti kuolen ennen sekoamistani.
luovutin ja heitän hanskat nurkkaan , paska maa ja paskemmaksi menee
Eläkeikää ei olla nostamaasa. Ehdotus on virkamiehen pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun eläkeikäni uudessa ehdotuksessa on 71 v 6 kk. Ajattelin, että ryhdyn työttömäksi oloneuvokseksi siinä 60-vuotiaana.
Ehdotus, juuri niin, virkamiehen ehdotus. Eduskunnassa tämä ei ole ollut.
Aika jäädä elämäntapatyöttömäksi. Olisinpa tajunnut jo 20-vuotiaana.
En luule mitään, kun tällaista esitystä ei eduskunnassa ole.
Aivot leikkaa kiinni. Ei vaan jaksa.
Aivan naurettava ajatus. Ketkä tätä ehdotti?
Vierailija kirjoitti:
Sekoan takuulla.
EN sekoa.. . Tuskin elän noin vanhaksi.
Voisitteko ajatella että kohdistaisitte kiukkunne tämän päivän asunnottomiin, tilanne on vakava ja se on nyt.
Sekoan. Tuskin jaksan fyysisestikään. Onneksi on sairauslomat keksitty.
Tällaisia neronleimauksia saavat virkamiehet voivat tulla kokeilemaan fyysisesti raskaampia töitä.
Ei muuta kuin omaa aiempaa eläkettä ostamaan, sitähän tuo EK halunnee. Juniorit eivät tietenkään muista ysärin laman aikoihin mainostettua eläkesäästämistä, sitä mainostettiin huolella juuri silloin, kun uusi eläkelaki tuli. Eihän sitä pystynyt silloinkaan maksamaan kuin rikkaamman puoleiset ihmiset ja monella se taisi kusta kintuille. Nyt varmaan toistuu taas sama kuvio, säästämisen mainostusta oikein vimpan päälle.
Työttömiä tulee päivittäin kun uutisia seuraa mistä töitä josta voi olla vaikka sata vuotiaaksi asti ? Vanhukset hoitaa toisiaan , sitäkö halutaan , entinen vanhustentalo muuttuu vanhustyöpaikaksi jos kykynevä hoitaa loput työssäolijat
Mulle tuo uusi eläkeikä olisi 69 v 7 kk, eli jopa 3 kk saisin armoa.
Mä pahoin pelkään, että mun työt on vienyt / muuttanut täysin AI jo tuohon mennessä. Vaikka kuinka yrittää pysyä kärryillä ja opiskella vielä nyt 5-kymppisenä, niin kyllä edes se työpaikan säilyttäminen eläkeikään asti alkaa olla jo haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikää ei olla nostamaasa. Ehdotus on virkamiehen pohdintaa.
Se on Purran ehdotus
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin seota aika pian. Ei jaksa enää tätä menoa.
N 54v
:)))
Tuu tänne, sekoillaan 15 minsaa yhdessä. Sitten taas roti päälle! :))
Ajattelin seota aika pian. Ei jaksa enää tätä menoa.
N 54v