Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
4981/11849 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lokkisisko kirjoitti:

Myimme omakotitalon, voittoa 30000 euroa. Anopin mielestä meidän olisi pitänyt antaa mieheni siskolle osa voitosta! Ei annettu.

Ei tulisi mieleenkään kertoa anopille tai kenellekään sukulaiselle mitä maksoimme tai saimme talokaupoissa. Miehen ja minun raha-asiat ovat yksityisiä.

Edellinen kirjoittaja saa syyttää itseään jos anoppi nyt kiukuttelee ja tykkää että on tapahtunut vääryys.

Ja jotkut taas eivät pidä tuollaisia raha-asioita niin yksityisinä.. Ihmiset ovat erilaisia. Ei tarvi tuon kirjoittajan kyllä syytellä itseään, vaan anoppi oli tökerö.

Joo, Olen samaa mieltä siitä että anoppi oli tökerö. Mutta koska tunnen oman anoppiini ja hänen tapansa levitellä kaikki asiat mitä muista ihmisistä tietää niin en todellakaan kerro anopille raha-asioistamme. Enkä paljon muustakaan asioistamme joiden en halua joutuvan muiden ihmisten tietoon.

Vierailija
4982/11849 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä useita tällaisia kyytipummeja. Itkevät vielä kun ei ole varaa ostaa autoa itse. Jännä homma, minä maksan itseni kipeäksi siitä että pääsen liikkumaan helposti ja nopeasti paikasta toiseen, nämä kyytipummit sitten matkustelee, sisustaa ym. mihin itselläni ei ole varaa. Elämä on valintoja.

Mun tuttu on vielä pahempi, kehuu kuinka ei tarvitse autoa ja yksityisautoilu on turhaa ja saastuttavaa ja hän on ekologinen ja ympäristö sitä tätä önnönnnööö.

Minun pitäisi sitten kyyditellä kun hänen pitäisi jonnekin päästä.

Taidan sanoa ens kerralla, että mene polkupyörällä.

Tai sitten ajat itse noutopisteeseen polkupyörällä ja toteat, ettei tämä onnistukaan, kun kaverilla ei ole kypärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4983/11849 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystavat on muusikoita (pariskunta) ja olivat varanneet Tokion loman reilusti etukateen siis yli vuosi etukateen lennot ja kaikki (toinen juoksi Tokion maratoonin) kun toinen tuttu rupesi kyselemaan, etta voisivatko esiintya hanen haissaan (ilmaiseksi tietenkin, kutsuttuina vieraina). Kun kuuli etta,ovat jo varanneet Tokion matkan pyysi etta siirtaisivat sen?? Ja varmaan sen maratoonin myos!

Vierailija
4984/11849 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkisisko kirjoitti:

Myimme omakotitalon, voittoa 30000 euroa. Anopin mielestä meidän olisi pitänyt antaa mieheni siskolle osa voitosta! Ei annettu.

Millä anoppi perusteli asian.

Vierailija
4985/11849 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin äiti eli appiukon talossa omassa huoneessa ja oli käytännössä ilmaisessa täyshoidossa. Eläke meni käytännössä omiin pieniin ylimääräisiin menoihin ja lastenlasten lahjoihin. Mummin kuollessa hänen poikansa, joka näki äitiään ehkä kerran vuodessa yksien kahvien ajan, ihmetteli, että mistäs mummin ”rikkaudet” ovat ( elämänsä tilapäistöissä työskennellyt nainen, joka ei saanut paljoa enempää kuin kansaneläkkeen) ja sitten vielä, että perinnöjaossa tulee ottaa huomioon myös se, että anoppi ja appi lapsineen ovat saaneet nauttia mummin seurasta muita enemmän ( kukaan muu ei sisaruksista suostunut ottamaan häntä asumaan ja ennen kuolemaansa myös anopin isä asui samassa taloudessa) ja sekin olisi pitänyt ottaa huomioon, että nythän anopilla ja appiukolla on yksi huone enemmän käytettävissä.

Vierailija
4986/11849 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystavat on muusikoita (pariskunta) ja olivat varanneet Tokion loman reilusti etukateen siis yli vuosi etukateen lennot ja kaikki (toinen juoksi Tokion maratoonin) kun toinen tuttu rupesi kyselemaan, etta voisivatko esiintya hanen haissaan (ilmaiseksi tietenkin, kutsuttuina vieraina). Kun kuuli etta,ovat jo varanneet Tokion matkan pyysi etta siirtaisivat sen?? Ja varmaan sen maratoonin myos!

Ottaahan se pattiin, kun hyvin suunniteltu ilmainen ohjelmanumero jää häistä pois. Olisi tämän muusikkopariskunta sen verran pitänyt ajatella tuttujaankin.🤣🤣

Vierailija
4987/11849 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomakauden kunniaksi mökkilokkeilijat ovat taas heränneet. Serkkuni, joka ei pidä mitään yhteyttä muuten, lähetti viestin että on perheensä (vanhemmat, kolme lasta ja iso koira) kanssa ajatellut viettää loman kiertämällä kotimaassa ja voisi viettää mökilläni viikon, koska oli äidiltään kuullut että itse lomailen vasta elokuussa ja näin ollen en tarvitse mökkiä heinäkuussa ollenkaan. Valitettavasti täytyi tuottaa pettymys, kun rakas tätini oli unohtanut kertoa että olen etätöissä mökillä ollut jo kesäkuusta lähtien. Lupasin keittää kahvit jos poikkeavat jonain päivänä työajan jälkeen. Vastaus oli, että he kyllä olisivat mielellään koko viikon, kun heidän kaveriperheellekin sopisi hyvin tulla kylään ja lapset saisivat viettää aikaa yhdessä.

Tämä suunnaton lomakeidas onkin omiaan majoittamaan noin kymmenen henkilöä, kun on sentään 35 neliötä ja pieni sauna.

Vierailija
4988/11849 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokkisisko kirjoitti:

Millä anoppi perusteli asian.

Perustelu:”kun ei täältä maallista mammonaa saa mukaan niin sitä voi hyvin jakaa muille”.... aateltiin kyllä ihan omille lapsille sitä jättää....

Vierailija
4989/11849 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaveri halusi juuri samanlaisen pyörän kuin meidän lapsella. No mitä teki kaverin isä? Hankki Tori.fi:stä halvalla käytetyn pyörän ja kun meidän lapsi oli heillä kylässä, tuo isä puhui meidän lasta ympäri että hän antaisi oman pyöränsä kaverille ja ottaisi tilalle tuon tori.fi pyörän. Aika törkeetä minun mielestä!!

Sain ensin tekstistä käsityksen että olisi puhunut ympäri (saanut taivuteltua), mutta tarkemmin kuin luin, niin jäi ilmeisesti vain yritykseksi puhua ympäri. On kyllä harvinaisen mulkku teko toisen lapselta alkaa tavaroita huijaamaan.

Vierailija
4990/11849 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesälomakauden kunniaksi mökkilokkeilijat ovat taas heränneet. Serkkuni, joka ei pidä mitään yhteyttä muuten, lähetti viestin että on perheensä (vanhemmat, kolme lasta ja iso koira) kanssa ajatellut viettää loman kiertämällä kotimaassa ja voisi viettää mökilläni viikon, koska oli äidiltään kuullut että itse lomailen vasta elokuussa ja näin ollen en tarvitse mökkiä heinäkuussa ollenkaan.

Anteeksi, mutta mitä helvettiä? Ilmaiseksi ajatteli käyttää toisen mökkiä ja oli kutsumassa vieraitakin samoille apajille? Ja mitä sun tädillekään kuuluu yhtään, mitä mökilläsi teet?

Omat vanhempani ostivat aikoinaan kesämökin saaresta, koska sinnepä eivät yllätysvieraat noin vain pihaan pölähdäkään. Innokkaimmat (veneettömät) sukulaiset ilmoittelivat kuitenkin toiveikkaina  käyneensä "ikkunoiden takana kurkkimassa, mutta ette olleet paikalla". Mietittiin, että kenenköhän ikkunoiden alla ovat hiiviskelleet.

Vierailija
4991/11849 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan näitä romuttamoita ja "romuttamoita", varsinkin pikkupaikkakunnilla. Joku naapurin Pekka saattaa ihan hyvin olla se "romuttamo" ja maksaa autosta pari sataa että saa varaosia.

Noo, se ei tartte kuin pikkuisen kynän pyöräytyksen ja meillä on lainsäädännössä tilanne, jossa myös liikennekäytöstä tai rekisteristä poistetusta autosta alkaa mennä jonkinlainen ajoneuvovero. Ja maksut saa poikki vain, jos löytyy virallinen romutustodistus.

Siinä vaiheessa sitten vaan onnea näille "varaosa-autojen" keräilijöille ja epävirallisille romu-Roopeille.

Auto ilmoitetaan rekisteriin tuhoutuneeksi. Sitten se ei enää ole auto.

Vierailija
4992/11849 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkisisko kirjoitti:

Minun anoppi voisi ihan hyvin tehdä näin myös. Miehen sisko on super hemmoteltu, nykyään keski-ikäinen eronnut elämäntapatyötön. Anoppi ehdotti, että me voisimme alkaa maksaa siskolle kuukausirahaa, että tällä olisi enemmän käyttörahaa. No juu ei kiitos, itse pidämme omat rahamme ja maksamme kuukausrahaa mieluummin kahdelle teinillemme.

Vierailija
4993/11849 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin noin 2 miljoonaa.

En ole kertonut kellekään.

Auton pensatankin olen alkanut ostaa täyteen joka kerta ja töistä jäin pois.

Sukulaiset kyllä kyttäävät ja utelevat puutteineen jatkuvasti, aavistavatkohan..

Vierailija
4994/11849 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitin noin 2 miljoonaa.

Sukulaiset kyllä kyttäävät ja utelevat puutteineen jatkuvasti, aavistavatkohan..

Töistä pois jääminen oli virhe. Nyt ne ihmettelee, että millä oikein elät ilman tuloja.

Vierailija
4995/11849 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitin noin 2 miljoonaa.

Töistä pois jääminen oli virhe. Nyt ne ihmettelee, että millä oikein elät ilman tuloja.

Ja mitä tuo täyteen tankkaaminen meinaa? Minä laitan aina täyteen, vihaan tankilla käymistä yli kaiken.

Vierailija
4996/11849 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitin noin 2 miljoonaa.

Ja mitä tuo täyteen tankkaaminen meinaa? Minä laitan aina täyteen, vihaan tankilla käymistä yli kaiken.

Jos ei tarvitse ajaa pitkiä ajoja, täydellä tankilla ajaminen on kuin olisi koko ajan yksi ylimääräinen matkustaja kyydissä.

Vierailija
4997/11849 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaveri halusi juuri samanlaisen pyörän kuin meidän lapsella. No mitä teki kaverin isä? Hankki Tori.fi:stä halvalla käytetyn pyörän ja kun meidän lapsi oli heillä kylässä, tuo isä puhui meidän lasta ympäri että hän antaisi oman pyöränsä kaverille ja ottaisi tilalle tuon tori.fi pyörän. Aika törkeetä minun mielestä!!

Sain ensin tekstistä käsityksen että olisi puhunut ympäri (saanut taivuteltua), mutta tarkemmin kuin luin, niin jäi ilmeisesti vain yritykseksi puhua ympäri. On kyllä harvinaisen mulkku teko toisen lapselta alkaa tavaroita huijaamaan.

Eikä lapsi edes tuollaista voi luvata. Vaikka pyörä olis lapsen omaisuutta, niin vanhemmathan sitä lapsen omaisuutta hoitaa, ei lapsi itse. Ei lapsi saa itsekseen lain mukaan tehdä mitään isoja kauppoja. 

Vierailija
4998/11849 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri vonkasi s*ksiä. Halusi kokeilla sitä naisen kanssa (on itsekin nainen) eikä meinannut millään uskoa, että en ole kiinnostunut.

Vierailija
4999/11849 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitin noin 2 miljoonaa.

Eikös täyteen tankkaaminen tarkoita, että viihdyt tankkaamassa pidempään?

Vierailija
5000/11849 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin puolikkaalle työajalle omasta toiveestani, koska olen pitkään ollut todella kuormittunut. Heti tästä kuultuaan veljeni vaimo pyysi, että tulisin heille hoitamaan lapsia ja kotia. Matkaa on 400km. Suuttui, kun kerroin alkavani puolikkaalle OMAA jaksamistani tukeakseni ja halusin viettää enemmän aikaa OMAN perheeni parissa.