Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
3881/11850 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole kovin paha, mutta juolahti mieleen. Miehen ex tarjosi toisen lapsensa vanhoja vaatteita meidän esikoiselle, ilmaiseksi. Tämä ok, kiva jos haluaa auttaa, ja päsee eroon pieneksi jääneistä vaatteista. Mutta sitten kävi ilmi että sieltä tuli jätesäkillinen niin luokattomia rytkyjä ettei tosikaan. Siis reikäisiä, likaisia, pinttyneitä lumppuja joita ei kukaan normaali ihminen kehtaa kellekään tarjota, enkä minä sellaisia lapseni päälle pue, kun puhtaita ja ehkiäkin on. Vissiin idea oli ettei syystä tai toisesta itse viitsi (?) heittää roskiin niin tyrkytti meille... Pikkujuttu, mutta olin äimän käkenä.

Vierailija
3882/11850 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska periaatteessa osaan tehdä sähköasennuksia, pyydettiin tekemään niitä tuttavan taloon.

Ei millään meinannut mennä perille, että en tee, koska ei ole oikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3883/11850 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo autotallijutut ovat yleisiä.

Nuoruutensa isukin tallissa autoja rassanneet usein kuvittelevat, että omilleen muutettuaan he voivat rassata harrasteajokkejaan jonkun toisen tallissa -ilmaiseksi.

Jättää autoprojektinsa kuorma-autoilijatuttavansa halliin levälleen, hitsata kaasupullon ja hitsilankarullan tyhjäksi.

Tulla kaljapussin kanssa ropaamaan ikuisuusprojektiaan, keitättämään neljät kahvit päivässä ja lopuksi pummata kyydin kotiin.

Jättää työkalut kuin paskan perseestä, haalata nurkat täyteen omia kamojaan...

Vierailija
3884/11850 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuntematon yritti tyrkyttää lapsiaan mulle hoitoon "kun näytät olevan kotona omas kanssa". Asutaan rivarissa, ja tämä täti asuu viereisessä talossa, ei olla edes mitään hyvänpäivän tuttuja. Olin ulkona leikkipaikalla oman taaperoni kanssa, ja tämä täti tuo kaksi omaa poikaansa sinne, ja toteaa ihan tosissaan että katso sää näitä, hän lähtee asioille. Vanhempi pojista lienee kouluikäinen. Totesin että en todellakaan katso, on omakin lapsi hoidettavana. kaiken lisäksi nuo muksut ovat tunnetut sekopäiset apinat täälläpäin, tonkivat roskakatoksesta roskat ja levittelevät pitkin pihoja, milloin ollaan kiipeämässä talojen katoille ja ties mitä, hyppivät siis pitkin seiniä. Ja niitä pitäisi sitten vahtia, täysin tuntemattomia, oman lisäksi. Sain haukut ja kuulema nykyajan nuorilla äideillä ei ole mitään tapoja ja joutaisin hävetä.

Vierailija
3885/11850 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kämppä myyntiin kirjoitti:

Asumme omakotitalossa. Asuinalueemme on tiivis, muutaman talon "rypäs". Naapurimme ovat kuulemani mukaan kylillä kehuneet, miten ihanan yhteisöllinen asuinalueemme on. Onhan se, kun minä toimin ilmaisena lastenvahtina vuodesta toiseen...

Eräs lapsi on jo vuosien ajan piinannut meitä olemalla meillä jokapäivä, aamusta iltaan. Koskaan ei ole kysytty voiko lapsukainen meille tulla, tai sopiiko meille, lapsi pelmahtaa viattomasti kylään ja pian selviää että koko muu perhe onkin lähtenyt ostoksille naapurikaupunkiin tms. Ja sitten olemme nakitettu hoitamaan tätä lasta, josta emme olleet sopineet. Tätä on jatkunut jo vuosia, ja vaikka yritän vääntää miten rautalangasta tätä asiaa, on tuloksena aina se, että minulle suututaan, kyseisen lapsen ei anneta leikkiä lapseni kanssa enää pitkään aikaan kostoksi ja minua haukutaan selän takana. Tämä lapsikin on oppinut halveksumaan minua, ja joudun käymään hänen kanssaan päivästä toiseen samoja keskusteluja "voit tulla meille nyt 2 tunniksi, sitten meillä on menoja. Ei, et voi tulla mukaan. Vanhempasi eivät ole kotona? soita heille. Ei, et voi jäädä vaikka vanhempasi sanovat että se käy heille. Et voi tulla mukaan, vaikka se sopii heille. Et voi jäädä yöksi, vaikka vanhemmillesi sopii jne ne" Ihankuin hänen vanhempansa määräisivät minun kodissani säännöt ja vierailut.  Jos pidän puoliani, siitä seuraa sättimistä ja vihanpitoa. Haluaisin oikeasti viettää rauhassa kotonani joskus aikaa, olen ihan ok sen kanssa, että tämä kaveri vierailee vaikka päivittäin mutta se jatkuva vänkääminen ja vastaanväittäminen on todella rasittavaa. Ja kun niillä vierailuluilla ei ole mitään loppua! Lapsen perään ei kukaan kysele. Joskus kysyin äidiltään, eikö teillä ole kotiintuloaikoja kun ette koskaan soita lasta kotiin, niin äitinsä säksätti minulle, miten MINÄ olen edesvastuuttomasti pitänyt heidän lastaan kotonani niin myöhään, vaikka huomenna on heillä aikainen meno. Minunko se pitäisi jotenkin tietää, heidän menonsa?! Vastavuoroisuudesta on turha puhua, jos lapseni joskus kylään kerran vuodessa pääseekin, lyödään lapsukaisille kännykät kouraan ja annetaan katsoa videoita ilman valvontaa. Ihan hirveitä juttuja ovat saaneet katsoa, viimeeksi nämä vanhemmat olivat tietämättäni itse lähteneet kylään ja jättäneet lapset keskenään youtuben pariin... Juu, en ole sinne päästänyt enää enkä kyllä päästä. Vaihtoehto on sitten tämä, että tuo kaveri on meillä. Joka päivä. Aamusta iltaan. Aina. Olen ihan loppu.

Harkitsisin kyllä vakavasti ls-ilmoitusta.

Vierailija
3886/11850 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena tuntu ikävältä kun olin yökylässä, aamulla perheen isä jota vähän pelkäsin, toi 3 lavallista trip-mehuja keittiöön.

Katsoi meitä ja sanoi, ettäjokainen joka juoksee autotallille saa yhden.

No mepä kaikki juostiin, muttahän antoi vaan lapsilleen.

No sainpa aamujuoksun, enkä olisi kehdannut jäädä sisälle yksin.

Vierailija
3887/11850 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena tuntu ikävältä kun olin yökylässä, aamulla perheen isä jota vähän pelkäsin, toi 3 lavallista trip-mehuja keittiöön.

Katsoi meitä ja sanoi, ettäjokainen joka juoksee autotallille saa yhden.

No mepä kaikki juostiin, muttahän antoi vaan lapsilleen.

No sainpa aamujuoksun, enkä olisi kehdannut jäädä sisälle yksin.

Siis 3 laatikkoa Trip -mehuja.

3 lavallista olisi 3 pallettia (=n. 300 laatikkoa)

Vierailija
3888/11850 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähistöllä asuva pikkutyttö on harva se päivä rimputtelemassa ovikelloa että saako viedä koiran lenkille. Monasti on sanottu, että ei saa. Viesti ei mene perille vaikka kuinka väännät rautalangasta että lapsi hyvä, Musti painaa enemmän kuin sinä. Sillä on metsästyviettiäkin, joka oravan/siilin/variksen/jäniksen perään yrittää juosta etkä sinä sitä jaksa pitää. Vanhemmatkaan eivät tunnu tajuavan että ei, en anna tuntemattomille kersoille koiraani hetkeksikään, vaikka 5v Jessica-Mimosa-Kukkakaali kuinka nyt on surullinen ja minä olen hirveä ihminen.

Vierailija
3889/11850 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän ohis, ei siis niinkään härski pyyntö, mutta yleinen suhtautuminen. Äitini pyysi minua auttamaan isää pihatöissä pari vuotta sitten (asuvat omakotitalossa) ja toki suostuin. Puhe oli että jompikumpi vanhemmistani soittaa, kun aikomus oli joskus viikonlopun aikaan tehdä, ei ollut vielä tarkkaa päivää (siis pe-su välillä). Noh, lauantaina soitto viimein tuli, joskus puoliltapäivin, äiti soittaa äkäisenä että missä olet, isäs on huhkinu täällä aamusta asti! Olin ihan ihmeissäni, ja sanoin tulevani heti. Ei muuta kuin tennaria toisen eteen ja kävelin paikalle, suoraan takapihalle, ja pahoittelin isälle että olisin tullut heti aamusta jos olisin tiennyt. Isä siinä vähän pyöritteli silmiään ja pohti että niin, mutta sitten ei olisi ollut mitään huomautettavaa... (Isä on sellainen vanha jäärä, sitä pärjään kyllä ihan itse-tyyppiä joten ei soittanut minulle itse). Tälläisiä tarinoita on paljonkin, ja välillä korpeaa oikein kunnolla.

Viimeisimpänä edesottamuksena äiti soitti ja valitti kun lapset ei heistä huolehdi, sanoin siinä että mitä, tehän olette vielä ihan loistokunnossa (sikäli kun tiedän, käyvät tapahtumissa, reissussa lapissa tai ulkomailla, kaikenlaista joten miksi olettaisin että on jotain isoa vialla). Äiti tokaisi että no ehkä me ei sulle kaikkea kerrota. Just. Siis jos jotain terveysvaivaa on ja/tai kaipaisi johonkin apua niin ei kerrota, ei pyydetä avuksi, ja sitten loukkaannutaan kun en kristallipallostani näe että tarvitsisivat jotain.

Ota tästä nyt selvää sitten.

Vierailija
3890/11850 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydettiin ajamaan lentokentälle Tampereelta Helsinkiin, kun bussissa olisi ollut tylsää istua.

Vierailija
3891/11850 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin tutulle kissan kuljetusboxia. Lääkärireissun jälkeen tuttu ehdotti, että hän voisi säilyttää minun boxiani kotonaan niin että on helpompi lainata seuraavalla kerralla. En suostunut vaan pyysin palauttamaan. Pyysin monta kertaa ja aina unohti. Lopulta muutaman kuukauden kuluttua menin hakemaan ja selvisi että boxia oli säilytetty lauteiden alla ja tuttu oli saunonut viikottain parikin kertaa ja roiskinut vettä lauteilla. Boxi oli likainen ja ällöttävä, mutta en uskaltanut jättää pestäväksi.

Vierailija
3892/11850 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä otti koiran. Tyrkkäs sen mulle hoitoon vaikka omistan kissan. Sanoi että kissa voi olla makuuhuoneessa oven takana. Yritti toisenkin kerran koiraa meille koko kesäviikonlopuksi. Ihan kuin mulla ei olisi muuta tekemistä kuin olla koiravahtina. Kokosin itseni ja sain kieltäydyttyä.

Vierailija
3893/11850 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tämä mies hommaa heille omia ruohonleikkureita ja lumilapioita kun kerran tätä rouvaansa niin häpeää? Kamalaa porukkaa kyllä.

Vierailija
3894/11850 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko kaivaa tämä hieno keskustelu esille ja jakaa oma kokemukseni kivasta naapurista teillekin.

Ostettiin viime kesänä omakotitalo, ja kaupan päälle saatiin sitten tuo naapurin perhe. Tontti on aidattu jo edellisten asukkaiden toimesta. Pihalla on myös edellisten asukkaiden pihavaja, hiekkalaatikko ja kiikku. Meillä ei ole lapsia, mutta sovittiin noiden jättämisestä paikalleen lähipiirin lasten takia. Pihavajan oveen laitettiin lukko, koska on kuitenkin ruohonleikkuria sun muuta, ihan rahanarvoista tavaraa siellä säilössä. 

Noh. Uusiin naapureihin päästiin tutustumaan sitten parin päivän päästä muutosta. Klo 7 lauantaiaamuna (mikä ei kovin naurattanut, kun olin kuudelta tullut töistä ja juuri laittanut nukkumaan) alkaa pihalta kuulua hyvin iloista lasten huutoa ja naurua. Naapurin kolme alle kouluikäistä kirmaa pitkin poikin meidän pihaa leikkimässä hiekkalaatikolla ja riehumassa kiikussa. Naapurin rouva ihmettelee pihavajan edessä ja nyhtää lukkoa. Menin sitten kysymään, että mikäs tämä tämmöinen juttu on, niin rouva on tulossa hakemaan meidän ruohonleikkuria, koska "aiemmatkin naapurit lainasi aina." Ja lapset pitää päästää pihalle ennen aamupalaa, koska "aiemmatkin naapurit päästi aina." Hammasta purren, mutta hyvin selkokielellä kerroin, että vaikka "aiemmat naapurit aina.." niin me ei valitettavasti tämmöiseen anneta lupia.  Rouva oli aidosti hämmästynyt. "No miksi teillä sitten kaikki nämä (lasten leikkivehkeet) tässä pihalla on jos niitä ei saa käyttää?!?" Useamman kerran ollaan käyty tämä sama keskustelu, että meidän pihalle EI tulla ilman lupia, eikä meiltä lainata yhtään mitään ilman lupia, mutta se ei jostain syytä mene perille. Hauskinta tässä on se, että heillä on myös omat kiikut ja muut kamppeet, ja tuossa ihan 100 m päässä on suht uusi leikkipuisto. Niin silti meidän piha on se, missä lasten pitäisi saada rellestää.

Tässä pitkin talvea on milloin mitäkin hävinnyt pihasta, katuharjaa, lumikolaa jne. ja niitä sitten naapurin mies kantaa naama punaisena meille takaisin. Kun vaimo oli käynyt lainaamassa.. En tiedä itkeä vai nauraa, vai mitä pitääkö tässä talo myydä tuon rouvan mahdottomuuden takia. Ei ole mitenkään ilkeä, mutta näköjään hyvin yksinkertainen ihminen.

Sano sille naapurin kotkalle että yksikin kerta vielä kun tavaraa häipyy pihastanne, tai siellä kuljetaan luvatta, poliisille lähtee soitto välittömästi. On kyllä hävytöntä toimintaa naapurilta.

Niin varmaan on pian tehtävä, vaikka ei haluaisi. Rouva on siis ystävällinen ja ihan mukava, mutta hyvin yksinkertainen, eikä ymmärrä näköjään yhtään, että vaikka hänellä olisi ihan hyvät aikomukset, niin kaikki ihmiset ei hyväksy hänen toimintaansa. On siis yksinkertaisesti hölmö. Miehensä sitten kyllä ymmärtää ja noin kolmesti viikossa vaimonsa toilailuja käy pahoittelemassa. Jaksamista varmasti hänelläkin =D 

-3939-

Oli siis tarkoitettu tälle se lumilapiovastaus :D

Vierailija
3895/11850 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samarian Laupias kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden kaveri, jota en ollut nähnyt vuosiin laittoi yllättäen Facebookissa kaveripyynnön ja pian perään viestiä, jossa kysyi suoraan olisiko minulla rauhoittavia lääkkeitä tai tietäisinkö mistä sellaisia saa. Olin tosi yllättynyt pyynnöstä, en todellakaan käytä sellaisia ja jos käyttäisin, en jakelisi lääkkeitäni kenellekään, varsinkaan ihmiselle jotain en ole nähnyt 20 vuoteen! 

Vastasin että apteekista saa reseptiä vastaan ja poistin kavereista. 

Aika tylyltä ihmiseltä kuulostat.

Eiköhän tuo ollut jonkinlainen hätähuuto lapsuuden kaverin taholta ja teikä vaan tyrkkäsi syrjään kuin märän rukkasen.

Kanta.systeemin takia lääkkeitä ei voi enää juosta pyytämässä monelta eri lääkäriltä yhtaikaa. Niinpä rauhoittavien ja unilääkkeiden väärinkäyttäjät ovat kusessa. Haiskahtaa siltä, että tässä on rauhoittavat päässeet loppumaan, ja niitä yritetään saada jokaiselta fb.kontaktilta tai edes joltain.

Reseptilääkkeet on henk kohtaisia, ja niiden luovuttaminen ja myyminen on laitonta.

Jokainen lääkkeidenkäyttäjä tietää varsin hyvin, että reseptin saa lääkäriltä.

Jos käyttö on mennyt holtittomaksi, siitäkin kuuluu puhua lääkärille.

Olen tuo alkuperäinen kirjottaja. Uskon että hänellä oli monenlaista ongelmaa elämässään ja tunnen myötätuntoa, mutta huumaavien reseptilääkkeiden välittäminen on tosiaan huumausainerikos. En ottaisi sellaista riskiä edes tutun ihmisen kanssa, saati käytännössä tuntemattoman päihteiden väärinkäyttäjän kanssa. Sehän olisi aivan hullua!

Vierailija
3896/11850 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tulla ottamaan valokuvia mun instaa varten?

Sori, en pysty. Jalka murtu ja on paketissa

Ootko varma, että et voi?

No, mietitään hetki. Murtunut jalka, kovat kivut, liikkuminen nolla. En pysy pystyssä heilumatta. Yhdellä jalalla tulen sinne, yhdellä jalalla seison, kun otan kuvia? Ihan tosi kiva ja jees, että oletat mun tekevän sulle ilmasta työtä (taas). Tosi jees, että et missään vaiheessa kysynyt miten murtu, pahoitellut tapahtumaa tai osoittanut alkeellisinta sympatian merkkejä. Vitut mun jalasta, koska kuvat.

T: valokuvaaja

Ps: vituttaa

Pps: olisiko vaikeata sanoa "voi ei! Parane pian!" tms, yms

Ppps: tunge instas

Vierailija
3897/11850 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät on kotona kasvatettu ylikilteiksi tytöiksi/pojiksi. Kärsimme aikuisuuden tästä omatunto-ongelmasta, kun emme jaksakaan tai tuntuu pahalta olla hyväksikäytetty. Ehkä muiden arvostuksen ja hyväksynnän takia yritämme miellyttää muita ja emme osaa sanoa ei. Emme tee toisten hyväksi asioita siis täysin pyyteettömästi ja odotamme vastapalvelusta tai kiitosta, mikä on varmasti ihan normaaliakin mutta kun puemme päällemme marttyyrin viitan, on tilanne vääristynyt. Meidän on siis katsottava myös peiliin ja myönnettävä ettemme ole tilanteessa toimineet itsekään oikein.

Kun opettelemme sanomaan ei vapautuu elämään energiaa aivan eri tavalla. Kun sitten autamme, teemme sen omasta tahdostamme ja auttamisenhalusta, jolloin siitä saa energiaa ja hyvän mielen. Jos omista rajoistaan ei osaa huolehtia, ei kukaan muukaan niistä huolehdi. Nämä siipeilijät tunnistavat kiltit ihmiset ja hyväksikäyttävät sinua, vain niin kauan kuin sallit sen.

Maailma on täynnä hyväksikäyttäjiä ja hyväksikäytettyjä. Ehkä tärkein opetus, jonka voi lapselleen antaa, on lähimmäisten rakastaminen ja auttaminen mutta niin että omista rajoistaan huolehtii ja rakastaa myös itseään. Kun lapsi saa pyyteetöntä rakkautta ja hyväksyntää ja oppii arvostamaan itseään ja omaa vahvan itsetunnon, ei tarvitse käyttää muita hyväkseen tai antaa muiden käyttää itseään hyväkseen. 

Vierailija
3898/11850 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä!

Vierailija
3899/11850 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ole kovin paha, mutta juolahti mieleen. Miehen ex tarjosi toisen lapsensa vanhoja vaatteita meidän esikoiselle, ilmaiseksi. Tämä ok, kiva jos haluaa auttaa, ja päsee eroon pieneksi jääneistä vaatteista. Mutta sitten kävi ilmi että sieltä tuli jätesäkillinen niin luokattomia rytkyjä ettei tosikaan. Siis reikäisiä, likaisia, pinttyneitä lumppuja joita ei kukaan normaali ihminen kehtaa kellekään tarjota, enkä minä sellaisia lapseni päälle pue, kun puhtaita ja ehkiäkin on. Vissiin idea oli ettei syystä tai toisesta itse viitsi (?) heittää roskiin niin tyrkytti meille... Pikkujuttu, mutta olin äimän käkenä.

NÄITÄ KANNATTAA VAROA!

Eli ei jonkun ajan päästä olekaan enää pikkujuttu.

Annettujen riepujen tai muun luokattoman romun tuomisen varjolla

saatetaan ruveta olemaan vailla milloin mitäkin tai niistä

saatetaan ykskaks alkaa vaatia rahaa.

Vierailija
3900/11850 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan paras ketju. Upppp!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän